Kleine sloten op mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Ik ben de bezitter van een Asus P5K SE bordje. Helemaal tevreden over.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/999/images/products/1705/1705_l.jpg

Wat ik me afvraag is waar die 3 kleine sloten (2 onder de pci sloten, 1 erboven) voor dienen. Ik kan dit in de handleiding niet terugvinden, noch weet ik op welke term ik moet zoeken hier op GoT of op Google om daar achter te komen....

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 05-09-2007 15:18 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Dat zijn PCI-Epress x1 sloten :) Het staat ongetwijfeld wel in de manual, maar dat weet je misschien niet als je de naam van die dingen niet weet ;)
Die grote zwarte is een PCI-Express x16 slot trouwens, die is dus een stuk groter dan z'n kleinere broertjes.
Zie ook: PMG FAQ-PCI

[ Voor 39% gewijzigd door Haan op 05-09-2007 15:22 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat d8 je van PCI-E sloten ? :P

offtopic:
Traag :P :/

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 05-09-2007 15:19 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-05 18:15
Hier kun je dus netwerkkaarten, geluidskaarten e.d. in kwijt.
Alleen zijn deze nog lastig te vinden en stervensduur...

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:26
Waren die niet speciaal voor o.a. WOL op netwerkkaarten?

Overigens ook wel eens kaarten gehad die een aansluiting hadden die buiten het pci slot vielen. Werkte gewoon. Vreemd spul :)

[ Voor 53% gewijzigd door marccom op 05-09-2007 15:22 ]

Whoop!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
Helder. Waarom dan 3 van die kennelijk uitstervende sloten op een nieuw type bord zitten....? Had er dan op zn minst gewone pci sloten van gemaakt (voor mocht ik ooit uitbreiding nodig hebben).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PCI-e is de opvolger van PCI & AGP. ;) Op het moment zijn er voor PCI-E 1x nog maar weinig kaarten, maar dat worden er vanzelf meer.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 09:18
Ze zijn hartstikke nieuw. Zo nieuw dat ze dus nog nauwelijk verkrijgbaar zijn voor een lekkere prijs.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

AllSeeyinEye schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:27:
Helder. Waarom dan 3 van die kennelijk uitstervende sloten op een nieuw type bord zitten....? Had er dan op zn minst gewone pci sloten van gemaakt (voor mocht ik ooit uitbreiding nodig hebben).
Huh :? Er zitten juist _nieuwe_ sloten op (PCI-E) en maar 2 normale PCI sloten :) Dus je zit goed hoor :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Het is niet uitstervend, maar juist nieuw! Het is eigenlijk bedoeld als opvolger van PCI. PCI-e heeft de mogelijkheid het aantal datalijnen te variëren van 1 (de kleine sloten) tot 16 (het grootste slot).
Afhankelijk van de benodigde bandbreedte heeft een PCI-e apparaat dan ook een connector met 1, 4, 8 of 16 verbindingen.
Op een of andere manier worden de 1x sloten echter nauwelijks gebruikt. Tja, er is simpelweg bijna geen hardware voor de vinden, terwijl bijna alles nog op pci gemaakt wordt.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Topicstarter
ah. Dan had ik een eerdere post dus verkeerd gelezen ;)
Gewoon afwachten dus of binnen de levensduur van het mobo nog leuke insteekkaarten voor die slots gaan verschijnen...

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:58
Nieuw zou ik niet zeggen, kom die sloten al meer dan 2 jaar tegen. Vreemd genoeg heb ik er WEL eentje in gebruik, op het gebied van raid-controllers zijn er genoeg te vinden voor PCI-e :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Lijkt me duidelijk. Voortaan eerst FAQ lezen, dan pas posten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.