Toon posts:

[Vista] Vista Service Pack 1 Beta

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kon er nog geen topic over vinden (vreemd?) maar daarom begin ik er zelf maar 1

Zoals jullie weten is Vista Service pack 1 (sp1) beta uitgelekt... zowel voor 32bit als 64
http://core.tweakers.net/...ta-SP1-onder-de-loep.html

Ik heb mijn handen weten te leggen op de Vista 64 Sp1 beta versie en ben hem nu aan het instaleren op mijn vista ultimate versie UK.
Om precies te zijn gaat het om dit bestand windows6.0-kb936330-x64.exe van 1.08 GB (1,171,139,112 bytes) groot.

Het Buildnummer is :6001.16633.070803-1655

Om te beginnen voor iedereen die hem ook heeft en hem niet aan de gang krijgt doordat ze de melding krijgen... : windows service pack 1 cannot installed because it don't apply your system.
Dit is eenvoudig op te lossen door alle landinstellingen op US te zetten (ik heb voor de zekerheid ook de tijdzone op US gezet) Als je dit hebt gedaan en herstart dan kan je aan de gang...

Ook zit er een zogenaamde Timebomb in ofwel hij doet het maar tot een bepaalde datum...
Deze datum is 4 augustus 2008

Na de installatie zijn meldingen bekent van heractivatie, ook is bekend dat als je hem gewoon officeel hebt er geen problemen zijn met het heractiveren.

Maak zowieso altijd voor de zekerheid een backup.

Ik ga hem dus testen en zal mijn bevindingen hier posten. Hoop dat andere met ervaringen hier ook het willen melden.

Verwijderd

Gelekte software valt in principe onder warez, vandaar dat er geen topic voor is denk ik zo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 02:23:
Gelekte software valt in principe onder warez, vandaar dat er geen topic voor is denk ik zo?
Umz volgens mij zijn service packs geen warez.... correct me if im wrong...
+ dat alle niet public beta's van Vista,xp etc ook altijd besproken worden
en mischien ben ik wel een selecte tester van ms.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 02:29 ]

Verwijderd

En misschien ook niet ;)

De policy over de Vista beta's was dan ook erg duidelijk, in eerste instantie werd het niet toegestaan later is er een uitzondering op gemaakt (maar nog waren er andere regels). (IIRC natuurlijk).

Een service pack zelf is op zich geen geval van warez, maar een gelekt service pack lijkt me toch in een grijs gebied.

De policy:
Beta OS'en
Topics m.b.t. problemen met beta OS'en worden niet toegestaan. Mocht je problemen hebben m.b.t. een beta Microsoft OS, dan kun je contact opnemen met Microsoft, aangezien dit wordt verwacht van een beta tester.
Voor Windows Vista hebben we een uitzondering gemaakt - hierover zijn topics wel toegestaan.
Vista was dus echt een uitzondering, ik denk niet dat het nu voortaan voor altijd is toegestaan, per case moet er opnieuw een uitzondering gemaakt worden.

Die uitzondering werd overigens ook pas gemaakt na de release van de eerste public beta van Vista en niet eerder.

Je hebt dus wel kans dat je een topic mag starten zodra er een public beta van SP1 voor Vista is (als die er ooit komt) en je dan netjes toestemming vraagt.

Overigens is er weinig over SP1 te praten, voor zo ver ik begrijp zit er nog niets nieuws in, alle patches zijn al gewoon beschikbaar en als je Windows Update regelmatig draait (wat je ook hoort te doen) heb je ze waarschijnlijk allemaal al binnen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 02:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Naja we laten het even in het midden totdat mischien een mod reageert....

Mijn eerste bevindingen...:

Instalatie duurt erg lang heb het vanacht niet eens afgewacht... duurde al meer dan een uur.
De nieuwste versie van skype atm doet het niet meer... helaas...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan doe ik 'm even voor nader overleg tijdelijk dicht :)
[edit]
En weer open.

Wel even een kleine waarschuwing vooraf: vragen naar downloadlinkjes is NIET de bedoeling, posts met die strekking worden onherroepelijk verwijderd. De ForumFAQ is en blijft van kracht!

[ Voor 68% gewijzigd door alt-92 op 05-09-2007 20:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 10:57
Is er alleen nog maar een 64 bit versie, of is er ook een 32 bit versie?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 13:43
Hoe zit het met de officiele 'publieke' beta van service pack 1? Eind augustus werd gezegd dat die binnen een paar weken uitkomt. Dus waarschijnlijk de komende week ergens?

• Avdo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Jumpman schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:14:
Is er alleen nog maar een 64 bit versie, of is er ook een 32 bit versie?
windows6.0_kb936330_x64
windows6.0_kb936330_x86

ja dus

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04:47

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Vanavond een mailtje gekregen van MS Connect over deze versie en heb hem binnengehengeld. Ben net terug van vakantie en heb helaas nog ff geen tijd (wassen draaien enzo ;) ) voor testen. Iemand anders al resultaten?

Specs

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Build 16659 is op de gebruikelijke plaatsen al te vinden. Bedenk wel dat de sp1 beta's een test termijn hebben van 30 dagen, daarna zal je hem weer moeten uninstallen. Niet handig, ik wacht nog wel even. Vista doet het nu toch al een stuk beter met de 3 performance / reliability patches.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:37

paQ

bump

Kan mij iemand vertellen of het gerucht klopt dat er met de SP1 van de microsoft site in Premium installaties dreamscenes werken?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1

Let op:
Vragen naar downloadlinkjes is NIET de bedoeling, posts met die strekking worden onherroepelijk verwijderd.