ik wilde mijn f schijf openen en deze bleek verdwenen te zijn. Ik dacht dat de power stekker gewoon niet aangesloten was maar dit bleek (helaas) niet zo te zijn. Nu blijkt dus dat mijn hele f schijf weg is (1 harde schijf van 200 gb). Hierop stond de nodige informatie, die ik erg graag wel terug wil. Ik heb de faq al gelezen over de verschillende tooltjes. alleen wat ik mij nu afvraag is: als ik een partitie recovery tool draai die de partitie terug haal, kan ik dan de data nog terug halen? omdat er dan toch naar die schijf geschreven wordt? ik moet ik meteen een data recovery tool draaien om de data terug te krijgen?
Verwijderd
Ik denk dat als je partitie gewoon "weg" is zonder een harde format dat je de meeste bestanden wel terug kunt krijgen al is dat een vrij langdurig proces en je kunt je recovered bestanden niet op dezelfde partitie terug zetten.
Je kunt proberen om je MFT te herstellen maar alleen als andere mensen op GOT hier ook iets over zeggen, ik weet namelijk niet of een MFT voor de partitie is of voor de gehele harde schijf.
Je kunt proberen om je MFT te herstellen maar alleen als andere mensen op GOT hier ook iets over zeggen, ik weet namelijk niet of een MFT voor de partitie is of voor de gehele harde schijf.
Staat de schijf nog wel in je schijfbeheer/apparaatbeheer?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Wat is er weg van de schijf, ziet je hem nog wel in apparaatbeheer, heeft hij niet gewoon een andere driveletter gekregen, ziet het bios hem nog wel, is het een interne schijf of een externe, hoor je hem nog wel opspinnen, wat gebeurt er als je deze schijf in een andere computer hangt?
Oftewel redelijk wat vragen die ik nog heb...
Oftewel redelijk wat vragen die ik nog heb...
Heb je hier niet iets aan? OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
de faq heb ik gelezen. ik heb ook al verschillende tooltjes maar ik wil niet overhaast dingen wijzigen waardoor ik misschien mn data echt kwijt raak. in systeembeheer - schijfbeheer staat de schijf nog maar dan als 200gb ongepartitioneerde ruimte. Het lijkt erop alsof mn partitie gewoon verwijderd is.
ik heb net testdisk gedaan en die kon geen partities vinden. Als ik nu opstart via de xp setup cd en ik doe fixmbr, dan krijg ik een waarschuwing dat de pc een ongeldige of onbekende indeling heeft. Als ik doorga kunnen alle actieve partities ontoegankelijk worden.
Omdat ik mijn overige 3 partities niet kwijt wil raken heb ik dat maar niet gedaan, maar ik weet niet wat ik nu wel moet doen, om mijn data terug te krijgen.
Wat kan ik het beste doen om mijn partitie / data weer tevoorschijn te halen?
Omdat ik mijn overige 3 partities niet kwijt wil raken heb ik dat maar niet gedaan, maar ik weet niet wat ik nu wel moet doen, om mijn data terug te krijgen.
Wat kan ik het beste doen om mijn partitie / data weer tevoorschijn te halen?
Je kunt imo je data het beste gewoon recoveren, getdataback is bijvoorbeeld een simpel programma om te gebruiken en het werkt vrij snel. Je moet helaas wel een geregistreerde versie hebben wil je de gerecoverde data opslaan.
Dus ik zou als ik jouw was gewoon je data recoveren, er is verder geen gevaar dat je hiermee je andere partities beschadigd.
Dus ik zou als ik jouw was gewoon je data recoveren, er is verder geen gevaar dat je hiermee je andere partities beschadigd.
[ Voor 35% gewijzigd door Shoarma kip op 08-09-2007 16:16 ]
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Pagina: 1