Toon posts:

Verbinding vliegt eruit bij veel internetgebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Thuis staan 3 computers, welke allemaal een internetverbinding van @Home (Basis) hebben.
Af en toe heb ik een torrentprogrammaatje aanstaan, of download ik iets anders.
De verbinding vliegt er dan regelmatig uit, met name als op de andere computers ook internet aanstaat.
De melding 'Een van de LAN-netwerkkabels is niet goed aangesloten' verschijnt dan, waarna internet een paar seconden niet werkt. Meestal doet hij het dan na een paar seconden weer, maar soms ook niet. Oplossing is dan om de router er opnieuw in te pluggen (of eventueel het modem).

Kan dit aan de router (Sweex LB000021) liggen, of aan de provider?
Of moet er een limiet ingesteld worden van maximale bandbreedte?
Het probleem doet zich trouwens niet alleen voor met het gebruik van Torrent-programma's, maar ook gewoon als er bijvoorbeeld op de 3 computers tegelijkertijd verschillende websites druk bezocht worden. Ook kan het gebeuren dat als er slechts internetgebruik op 1 pc is, het probleem zich ook voordoet (bijvoorbeeld als ik een torrentprogramma aan heb staan, en op internet ga surfen).

Enig idee wat ik kan proberen?

Dank u zeer.

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 23:38
Toen ik de topic title las davcht ik "onee toch niet een sweex he?" Heb het probleem ook gehad met dezelfde sweex. Liep destijds een topic over, valt weinig aan te doen geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
mennoo schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:38:
Toen ik de topic title las davcht ik "onee toch niet een sweex he?" Heb het probleem ook gehad met dezelfde sweex. Liep destijds een topic over, valt weinig aan te doen geloof ik.
Een nieuwe router dus >:)

En toen je een andere router had was het probleem weg?
Oftewel: ik hoef geen bandbreedte-limieten in te stellen als ik een nieuwe router heb?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 18:40 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

Windows Vista? Check dan [Vista] Internet valt om de x MB wegeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Sebazzz op 04-09-2007 18:58 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, gewoon XP..danku.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Ik weet wel dat torrent veel connecties maakt :) en als je router dit niet kan verwerken vliegt hij er uit. Dit verhaal wat jij hier boven vertelt heb ik ook gehad maar ik heb geen sweex ( weet niet meer wat ik wel had was 4jaar geleden ). Maar nu heb ik een linksys en dat werkt goed _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Dat wordt dus een Linksys O+

Maar bij een Linksys hoef je dus geen bandbreedtelimieten o.i.d. in te stellen?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
Je router is het probleem maar dat is wel duidelijk. Ga kijken richting een router wat beroemder is kwa stabiliteit. Lees hier kijk voor bijvoorbeeld een Linksys, Netgear, Draytek (uiterst stabiel zeker met torrents ook vaak hun prijs naar) en op andere kom ik momenteel eventjes niet.

D-link zit tussen B en A merk in vind ik. Ik heb nameljk zeer gemengde ervaringen met D-link.
Sweex is gewoon leuk om een e-mailttje te versturen (met kleine bijlage :P ).
Sitecom (zelfde als de Sweex maar dan hangt het van het model af of je er een bijlage bij kan doen :*) )

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoeft niet, mag wel. Je huidige router raakt nu waarschijnlijk ook niet van slag door een intensief gebruik van je bandbreedte, maar meer door grote hoeveelheden connecties.

[ Voor 21% gewijzigd door Gizz op 04-09-2007 18:51 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14

Sebazzz

3dp

Cave_Boy schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:50:
Je router is het probleem maar dat is wel duidelijk. Ga kijken richting een router wat beroemder is kwa stabiliteit. Lees hier kijk voor bijvoorbeeld een Linksys, Netgear, Draytek (uiterst stabiel zeker met torrents ook vaak hun prijs naar) en op andere kom ik momenteel eventjes niet.

D-link zit tussen B en A merk in vind ik. Ik heb nameljk zeer gemengde ervaringen met D-link.
Sweex is gewoon leuk om een e-mailttje te versturen (met kleine bijlage :P ).
Sitecom (zelfde als de Sweex maar dan hangt het van het model af of je er een bijlage bij kan doen :*) )
Sitecom is wel goed. Die maken wel goede spullen, dat is echt geen sweex kwaliteit.
Hun support en RMA is ook goed trouwens.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor alle hulp!
Nu weet ik tenminste waar het probleem ligt!

_/-\o_

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 21:29

SA007

Moderator Tweaking
Routerhacking - Deel 2 <- goed doel voor je lb000021 ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:49:
Dat wordt dus een Linksys O+

Neem vooral geen WRT54G rev 5 :o

Dat ding is in sommige opzichten brakker dan een Sweex (bijv 1/2 van z'n geheugen). Een WRT54GL is dan weer wel goed genoeg, maar je haalt met bijv. een Netgear veel betere throughput. Cisco is raar bezig met z'n Linksys reeks, het is al lang niet meer kwalitatief wat het was ten tijde van de WRT54G rev 2...
The Triad schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 18:59:
[...]

Sitecom is wel goed. Die maken wel goede spullen, dat is echt geen sweex kwaliteit.
Hun support en RMA is ook goed trouwens.
Sitecom heeft goede RMA, maar de producten zelf zijn vrij brak, met name hun software (grotendeels illegaal geripte Linux trouwens). IMHO is Sitecom juist wel in het rijtje Edimax-Sweex-E-Tech-Target te voegen qua product zelf. Gelukkig is hun support wel beter. Als Netgear wat te duur is kun je prima voor Belkin ofzo gaan, redelijk underrated in NL.

Oh, en mbt die Sweex: je kunt er wel leuke dingen mee doen:
http://spritesmods.com/?art=sweexusb :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1