[Vista] Internet valt om de x MB weg

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-12 15:14
Hallo,

Ik ben de (gelukkige?) eigenaar van Windows Vista Ultimate 32-bit en ik ondervind wat problemen met mijn draadloze verbinding. Ik heb een Sweex LW052 PCI WiFi kaart die onder XP goed werkte, en op Ubuntu Linux ook goed werkt, maar onder Vista heb ik wat problemen. Na x megabytes gedownload te hebben/x uur verbonden te zijn geweest/x pakketjes te hebben ontvangen werkt het internet niet meer naar behoren. Huidige connecties van bijvoorbeeld torrents blijven werken, maar er kunnen geen nieuwe connecties meer worden gemaakt (dus trackers etc kunnen niet geraadpleegt worden, internetsites niet bezocht worden). Ik kan echter wel pingen. Eerst dacht ik dat het de DNS was, maar als ik me router ga bezoeken @ 192.168.1.1 doet ie het ook niet. Maar ik kan wel pingen, en hoewel lokale pings wel wat hoger zijn (soms 70ms ipv 1ms) komen wel alle pings aan en krijg ik ook antwoord terug.

De verbinding valt niet te herstellen door opnieuw te verbinden met het netwerk, de verbinding valt ook niet te herstellen door de netwerkadapter uit te schakelen en dan weer in te schakelen, en de verbinding valt ook niet te herstellen door Vista's 'Diagnose en herstel' functie te gebruiken omdat ie steeds blijft aanbieden om de adapter opnieuw te configureren wat natuurlijk niet werkt. De enige twee opties die overblijven is de adapter deinstalleren en weer te installeren, of opnieuw op te starten.

Ik dacht eerst aan brakke drivers, maar ook de niet met Vista meegeleverde, officiele Atheros drivers van de Sweex site voor de chipset van me kaart (AR5005G) geven dezelfde problemen. Voordat ik dit topic schreef ben ik gaan zoeken samen met vriend Google, maar ik kom alleen maar problemen tegen uit het Vista Beta en RC tijdperk, en dan met betrekking tot geen ip kunnen krijgen en niet kunnen verbinden etc.

Uitgesloten is dat het een probleem met het kaartje is, aangezien ik in Ubuntu ook torrents download en daar geen problemen heb, en in XP heeft het eveneens altijd probleemloos gewerkt. Ik heb helaas geen andere computers met een Vista installatie waar dit kaartje in kan. Dus mijn laatste halte is dan GoT, want op Sweex support hoef ik niet te gaan wachten.

Hebben jullie ook problemen dat de verbinding het niet goed doet met Atheros kaarten/andere WiFi kaarten na een bepaalde hoeveelheid te hebben gedownload?

Alvast bedankt,
Sebas

Specs:
AMD Athlon 64 X2 6000+
ASUS M2N-SLI mobo
Coolermaster iGreen 500Watt PSU
Sweex LW052 Wireless PCI Card (Atheros AR5005G chipset)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Sebazzz
Ik moet stoppen zulke goede topicstarts te maken O-) jullie zijn er allemaal stil van :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Werkt het wel via een UTP-kabel?

Heb je niet toevallig last van nieuws: Microsoft ontwikkelt fix voor netwerkproblemen onder Vista

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sebazzz
Nee ik heb het ook als ik geen media draai. En dat probleem schijnt ook alleen voor te doen met gigabit internet, terwijl mijn Livebox beneden nog niet eens 900kb haalt (livebox limitatie).

UTP kabel kan ik niet proberen, want dat moet ik mijn 18 kilo zware bak (ja, ik heb een Chieftec kast 8) ) naar beneden sjouwen plus beeldscherm plus toetsenbord, muis, en geloof me, dat is niet zo eventjes te doen als je een redelijk steile trap heb die ook nog eens draait.

[ Voor 38% gewijzigd door Sebazzz op 03-09-2007 20:19 ]

• MAX3400

MAX3400

The Triad schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:17:
Nee ik heb het ook als ik geen media draai.
UTP kabel kan ik niet proberen, want dat moet ik mijn 18 kilo zware bak (ja, ik heb een Chieftec kast 8) )naar beneden sjouwen plus beeldscherm plus toetsenbord, muis ;)
Flnik huis; CAT5 kan een meter of 100 overbruggen.

Even serieus; ik heb nog steeds mijn vraagtekens bij WiFi vandaar mijn vraag om bedraad een test uit te voeren.

• Sebazzz
Hmm ja maar zoals ik aangaf werkt het onder Ubuntu goed (en die support nog niet eens Extended Range op mijn kaart) en Windows XP, toen dat er hier nog opstond, gaf ook geen problemen.
Flnik huis; CAT5 kan een meter of 100 overbruggen.
Tsja... ik heb er ook niet voor gekozen om op Paleis Huis ten Bosch te gaan wonen :p

Ik zal kijken of ik een UTP kabel kan vinden die lang genoeg is want afaik heb ik op het moment alleen kabels van een paar meter die ik bovendien niet aan elkaar kan knopen.

• Sebazzz
Ondertussen heb ik getest en met de UTP kabel lijk ik het niet te hebben.
Draadloze drivers zijn dus gewoon rot?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sweex?

Koop eens eentje van Linksys! Die zijn kwalitatief een stuk beter!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• MAX3400

MAX3400

The Triad schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:21:
Ondertussen heb ik getest en met de UTP kabel lijk ik het niet te hebben.
Draadloze drivers zijn dus gewoon rot?
Daar lijkt het dan wel op...

Wat je eventueel kan proberen om draadloos eens op een ander kanaal te gaan zitten. Zit je nu op kanaal 4 ofzo, ga dan naar 11 (dus niet het opeenvolgende kanaal geven; frequenties overlappen namelijk). Werkt dat ook niet dan lijken de drivers (of andere software) niet goed overweg te kunnen met de WLAN-kaart onder Vista.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 04-09-2007 16:32 ]

Verwijderd

Het zal wel zijn omdat de TS met al de open torrent-connecties al zijn bandbreedte wegdrukt. Een draadloos heeft ook veel minder capaciteit dan via een bedraad netwerk.

• Sebazzz
Oké bedankt.
Snake schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 16:23:
Sweex?

Koop eens eentje van Linksys! Die zijn kwalitatief een stuk beter!
Met Sweex en Trust hoeft niet per definitie slecht te zijn.
Veel producten van Sweex en Trust zijn onbetrouwbaar en kan je beter niet gebruiken, maar met een Atheros kaartje waar men bij Sweex hun logootje op hebben geplakt kan niks fout zijn.
Het zal wel zijn omdat de TS met al de open torrent-connecties al zijn bandbreedte wegdrukt. Een draadloos heeft ook veel minder capaciteit dan via een bedraad netwerk.
Met de Livebox wel ja...(niet bedoelt om livebox-lovers te flamen, als die bestaan)

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 16:27
Ik heb ook een livebox. Als ik enekele dagen, soms een week lang emule heb draaien, dan gebeurd het ook wel eens dat mn livebox en vista qua netwerk 'hangen', ik moet dan rebooten , zowel pc als livebox.
Gebruik ik geen ezel dan gebeurd dit niet. Hij lijkt moeilijk overweg te kunnen met veel connecties langdurig. Of dit aan de livebox of aan Vista ligt weet ik niet, ik heb de livebox sinds ik Vista heb.
Ik neem aan dat je het zonder torrent te gebruiken niet hebt?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
DarkTemple schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:14:
...Hij lijkt moeilijk overweg te kunnen met veel connecties langdurig. ...
Dat is waarschijnlijk het probleem, de buffer(s) voor het maximaal aantal connecties in Vista, Router etc. Als je deze in je P2P programma's op max 50 zet, zal je waarschijnlijk nooit meer problemen ondervinden ...

Zie ook "Windows Vista Connection Limit Patch for Event ID 4226" ...

[ Voor 8% gewijzigd door djexplo op 05-09-2007 08:24 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Pagina: 1