[XP] Op een USB HD, verschillende systemen

Pagina: 1
Acties:

• f-unxi
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik heb een vraag die ik nergens terug kan vinden.
ik wil GEEN MULTIBOOT hardeschijf maken, maar 1 Usb hardeschijf waardoor ik die op meerdere systemen kan booten. Het booten op 1 systeem moet denk ik wel lukken door het op booten op USB te zetten.
Dit zodat ik al mijn programma's en bestanden op iedere PC heb thuis, laptop en school

[ Voor 15% gewijzigd door f-unxi op 04-09-2007 17:26 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik wijs je toch even op Windows vanaf USB-stick, een soortgelijk topic wat ook vandaag al gepost is.

Kijk voor je een topicstart altijd even of er de afgelopen 2 of 3 dagen niet een soortgelijk topic is, meestal kan je daar al wat nuttige dingen uithalen.
Als je dan alsnog tegen iets aanloopt wat in jouw situatie anders zit en je vermeldt dat in je eigen topicstart, dan praat dat een stuk makkelijker.

Waar je sowieso tegenaan gaat lopen:
USB boot support is niet in XP aanwezig, je zal de installatie behoorlijk moeten aanpassen om USB Storage drivers @ boottime beschikbaar te maken.
Als je dat eenmaal gelukt is komen we al snel bij punt twee:
Elke installatie van XP is gebaseerd op een HAL (hardware astraction layer) en elke andere PC bevat potentieel totaal afwijkende hardware.
Wees dus voorbereid op flink wat issues als het gaat om hardware support.

Het bovenstaande had je overigens ook achter kunnen komen door eerst even te [google=XP USB boot] of [search=Windows XP+USB+boot] ;)

Dat hoort bij het stuk vooronderzoek wat we hier wel verwachten als je een topic opent:
zie de Windows Clients - Policy .

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 04-09-2007 17:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan ook versies van bepaalde programma's downloaden die geen Appdata registerkeys gebruiken, die kan je gewoon overal gebruiken, zogenaamde portable installaties.

Zoals U3 en dergelijke. Er is een free alternatief, maar ik kan niet op de naam komne.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• f-unxi
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-07-2021
Okee ik zie nu dat het behoorlijk moeilijk is om het dan ook op verschillende pc's uit te kunnen voeren, maar ik ga verder zoeken mbv bovenstaande links, als iemand een kant en klare handleiding heeft hoor ik het graag.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Snake schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:42:
Je kan ook versies van bepaalde programma's downloaden die geen Appdata registerkeys gebruiken, die kan je gewoon overal gebruiken, zogenaamde portable installaties.

Zoals U3 en dergelijke. Er is een free alternatief, maar ik kan niet op de naam komne.
Portable Apps

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Maar als je overal je bestanden wilt hebben, kan je toch ook gewoon alleen je bestanden op je USB HD zetten, en die meenemen naar elke pc waar je je bestanden wilt hebben, ik zie in dit verband niet helemaal het nut van een OS er op installeren.
Pagina: 1