Op internet ben ik al even opzoek gegaan naar een windows versie die je op je USB-Stick kunt zetten en van daaraf kunt werken (op bv. School). Ik heb dit nodig omdat ik op school maar een beperkte opslagcapaciteit heb van 50MB, als ik een USB stick van 1GB haal heb ik veel meer ruimte om mijn werk op te slaan. Het probleem is dat ik al verschillende windows usb versies heb gedownload maar dat ik ze niet werkend krijg. Kan iemand mij vertellen welke versie ik nog heb (bij voorkeur een XP) om op mijn USB-stick te zetten zodat ik daar vanaf kan werken?
Kunnen die PC's wel booten vanaf USB? Verder lijkt mij dit niet toegestaan aangezien XP altijd nog betaalde software is en het "modden" hiervan, hoe handig dan ook, niet legaal is.Het probleem is dat ik al verschillende windows usb versies heb gedownload maar dat ik ze niet werkend krijg.
Waarom moet je windows van je USB stick draaien? Is het niet voldoende om je USB stick in de computer te steken en dan je data daar op te slaan?
Signatures zijn voor boomers.
Met de standaard windows versies is dit niet mogelijk, omdat windows usb apparaten initialiseert bij het opstarten en daardoor het opstartprocess onderbroken wordt. Verder is er wel veel informatie te vinden, bijv:
http://www.google.se/sear...&btnG=Google+Search&meta=
Ligt eraan wat je allemaal nodig hebt, maar linux zou ook nog kunnen.
Edit, nog een probleem zijn de drivers van de targetComputer. Windows wordt gebouwd op de huidige hardware configuratie en die verander je als je de stick in een andere PC duwt.
http://www.google.se/sear...&btnG=Google+Search&meta=
Ligt eraan wat je allemaal nodig hebt, maar linux zou ook nog kunnen.
Edit, nog een probleem zijn de drivers van de targetComputer. Windows wordt gebouwd op de huidige hardware configuratie en die verander je als je de stick in een andere PC duwt.
[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 04-09-2007 09:49 ]
☻/
/▌
/ \
Het moet wel kunnen, er zijn zelfs Live cd's van Windows XP (maar zooo traaaagg).
Maar inderdaad, waarom sla je die data dan niet op een USB-stick op
Bedenk ook dat Windows, zelfs een erg gestripte versie nog best veel ruimte nodig heeft, dus met een 1GB stickje kom je alsnog niet erg ver
Maar inderdaad, waarom sla je die data dan niet op een USB-stick op
Kater? Eerst water, de rest komt later
PlayProline,
Al vaker hebben we je gevraagd om meer inzet te tonen in je posts. Je geeft bijvoorbeeld al aan dat je diverse versies (?) hebt geprobeerd en het niet lukte. Vermeld dan ook welke foutmeldingen je krijgt, en welke exacte edities het waren.
Daarnaast ben je bepaald niet de eerste die dit probeerde en tegen problemen aan liep. [search=xp op usb stick] geeft gelijk al een aantal topics. Lees die eerst nog eens door. We willen meer eigen inbreng zien.
Al vaker hebben we je gevraagd om meer inzet te tonen in je posts. Je geeft bijvoorbeeld al aan dat je diverse versies (?) hebt geprobeerd en het niet lukte. Vermeld dan ook welke foutmeldingen je krijgt, en welke exacte edities het waren.
Daarnaast ben je bepaald niet de eerste die dit probeerde en tegen problemen aan liep. [search=xp op usb stick] geeft gelijk al een aantal topics. Lees die eerst nog eens door. We willen meer eigen inbreng zien.
[ Voor 13% gewijzigd door sanfranjake op 04-09-2007 09:58 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()