Toon posts:

Nieuwe pc start niet op (case fan draait heel kort)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb het workstation systeem uit de best buy guide editie juli 2007 gekocht.
Ik heb hem volgens alle handleidingen in elkaar gezet en alles verliep prima.

Toen ik hem wilde opstarten ging aan de voorkant even een blauw letje branden en de case en processor fan gingen heel even draaien (kregen 1 stroom stoot waardoor hij een paar omwentellingen maakt)

Weet iemand waar ik het probleem kan zoeken?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:34
Bij de faq en google, wat heb je zelf al geprobeerd?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:55

Haan

dotnetter

Ten eerste niet in dit subforum maar waarschijnlijk beter in PMG ;) Zie aldaar ook de belangrijke Hangen en Opstartproblemen troubleshooter , kijk eerst eens of je aan de hand van de tips daarin verder komt :)

Je hebt niet toevallig vergeten om een extra 12V stekker aan te sluiten op het moederbord en/of de videokaart?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

en wat doet hij als je hem nog een keer probeert op te starten?
Hoor je beeps van je moederbord, als je tenminste een speakertje hebt?
Zoja welke beeps hoor je dan?

Zoals je al merkt rammelt je topic en wees snel met reageren op de vragen die je krijgt voor een moderator de topic sluit...

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Je krijgt nog helemaal geen beeps te horen,
Hij krijgt echt maar 1 hele korte stroom stoot. Dit is net genoeg om beide fans een paar omwentelingen te doen maken.

Uiterraard heb ik me al helemaal suf gegoogled.
1 iemand had exact hetzelfde probleem, maar hij kreeg geen zinnig antwoord.
Vandaar dat ik de vraag hier wilde neerleggen.

Excusses als het in een verkeerd subforum is geplaatst.

Het is ook niet de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet, en ik heb alles echt 1000 keer nagelopen en gecontroleerd, dus een stekker die verkeerd of niet is aangesloten kunnen we uitsluiten.

Is het mogelijk dat de voeding gewoon kapot is?

alvast bedankt voor de reacties

*EDIT*
Ik zie nu in een review van de antec sonata 3 (kast die ik heb) het volgende:

"De kast heeft een front panel met een volgens de handleiding standaard lay-out van de aansluiting voor het moederbord, alleen na lang zoeken en expirimenteren bleek er een aarde draadje teveel aangesloten te zitten (usb)."

Zou dit een mogelijk oorzaak van mijn probleem kunnen zijn?
(ben hardware leek dus misschien praat ik onzin)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 13:18 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19
dit had ik een tijdje geleden ook toen ik mijn pc wisselde van behuizing. Ook de fans die korte draaide, ook alle stekker nagelopen. Met behulp van de FAQ kwam ik erachter dat mijn probleem was dat ik teveel hardware op één voedingskabel had aangesloten nadat ik het meer had verdeeld deed ie het weer

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Al geprobeerd op te starten met alleen de processor met fan er op en de speaker aangesloten, verder niets? Dan moet je toch echt beeps horen aangezien je geen geheugen en videokaart hebt aangesloten. Hierbij ga ik er dus wel van uit dat je een speaker hebt (en op de juiste pinnetjes aangelsoten), anders wordt het lastig. Dan videokaart toevoegen (moet je nog steeds beeps krijgen ivm geen geheugen) en vervolgens 1 reepje geheugen. Als je dan weer hetzelde probleem hebt een ander reepje geheugen.

Verwijderd

aryan schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:16:
dit had ik een tijdje geleden ook toen ik mijn pc wisselde van behuizing. Ook de fans die korte draaide, ook alle stekker nagelopen. Met behulp van de FAQ kwam ik erachter dat mijn probleem was dat ik teveel hardware op één voedingskabel had aangesloten nadat ik het meer had verdeeld deed ie het weer
Dat heb ik ook ooit gehad, daar zoek je je echt suf naar. Was wel handig om alle harddisken door te verbinden met dezelfde voedingskabel. Het rare was, soms deed ie het, meestal niet. Als je het maar vaak genoeg probeerde deed ie het uiteindelijk wel (en bleef die het ook doen).

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:20:
[...]

Dat heb ik ook ooit gehad, daar zoek je je echt suf naar. Was wel handig om alle harddisken door te verbinden met dezelfde voedingskabel. Het rare was, soms deed ie het, meestal niet. Als je het maar vaak genoeg probeerde deed ie het uiteindelijk wel (en bleef die het ook doen).
ja precies eerst kijk je de hele tijd naar de mobo of je wel de powerbutton en resetbutton goed hebt aangesloten en de stekkers loop je vele keer na. Als de fans heel even draaien betekend het in vrijwel alle gevallen dat de voeding wel gewoon goed is, alleen is het dan niet helemaal goed aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb alle schuiven ontkoppeld, het geheugen verwijderd, de video kaart verwijderd, maar hij bleef maar hetzelfde doen.(helemaal niks dus)

Het is dus niet mogelijk om bleeps te horen omdat hij gewoon echt maar een tiende van een seconde contact maakt.

Ik heb denk ik ook niet teveel aangesloten op 1 voedingskabel.
Wanneer de processor kapot zou zijn zou je alsnog in de bios terecht moeten kunnen komen?

Dus het probleem moet of in de voeding, of in het moederbord zitten.
Klopt deze redenatie?

• Huneker
Zelf ook een week geleden een pc met de Sonata 3 in elkaar gezet. Standaard zaten er al een paar van die afstandshouders voor het moederbord in gedraaid waarvan er 1 op een plek zat waar mijn moederboord geen schroefgat had, dus die weggehaald. Misschien hier ook het geval? Een verkeed geplaatste afstandhouder kan eventueel voor kortsluiting zorgen.

Als je idd verder niets vindt en geen beeps hoord, zou ik ook zeggen dat het of het moederbord of de voeding moet zijn. Heb je niet toevallig nog een andere voeding om het mee te testen?

Oh en verder zou ik zo min mogelijk aansluiten tijdens het troubleshooten, dus nog geen front usb etc, alleen power led, power button en speaker.

[ Voor 12% gewijzigd door Huneker op 04-09-2007 13:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ huneker
Het zou kunnen dat er een afstandhouder teveel in zit.
Nu je het zegt inderdaad zater er al een paar extra in. Ik vrees dat ik die niet heb weggehaald.
Wanneer deze inderdaad kortsluiting maken, is mijn moederbord (en evt alles wat erop aangesloten is) nu kapot?

Overigens brand er wel een groen ledje op me moederbord zelf. Zou deze ook branden als er inderdaad spraken is van kortsluiting?

alvast bedankt.

**EDIT**

Ik heb wel een andere voeding liggen, maar deze kan ik niet op het moederbord aansluiten.
Me nieuwe moederbord (asus p5k-e) heeft een stekker met 12 pinnen op een rij, terwijl me oude voeding een stekker heeft met 10.

Hierdoor kan ik het niet testen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 13:56 ]

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

geen beeps wil zeggen in de meeste gevallen een kapotte processor, dat het groene lampje op je moederbord brandt zegt alleen iets over het feit dat je moederbord het doet.
Zit het procje wel goed aangesloten in de socket geplaatst....koeler niet scheef erop??

Toevallig misschien een ander procje in de buurt......enne spulletje is nieuw misschien handig om terug te gaan naar de leverancier van de handel?

dat van die 10 en 12 moet gewoon passen....dus 10 op 12 moet passen, van 12 op 10 gaat niet lukken, verlengblokje kost een drol.

En het feit dat je meerdere pc's al in elkaar hebt gezet wil niet zeggen dat we dingen uit kunnen sluiten, iedereen maakt wel eens een foutje over vergeet iets aan te sluiten.....dusss! ;)

Als je moederbord sluiting heeft gemaakt zal alleen deze stuk zijn en zelfs dat lijkt me niet de oorzaak, immers je lampje ( groen) brandt.

Neen, geen beeps is meestal de processor alleen draaien dan wel meestal de fans door van je moederbord, doen je rom spelers het wel met stroom erop?

[ Voor 44% gewijzigd door Flame17 op 04-09-2007 14:05 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere intel processor.

De processor is precies volgens het boekje aangesloten. Er is niks geforceerd, dus ik kan me niet indenken dat het fout is gegaan.

De koeler ging een klein beetje lastiger, maar volgens mij is daar ook niks gebeurd, het ziet er allemaal goed uit.

Is het aan te raden om de cooler eraf te halen en die opnieuw erop te zetten? Beschadigd dit de processor niet?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:01:
Ik heb geen andere intel processor.

De processor is precies volgens het boekje aangesloten. Er is niks geforceerd, dus ik kan me niet indenken dat het fout is gegaan.

De koeler ging een klein beetje lastiger, maar volgens mij is daar ook niks gebeurd, het ziet er allemaal goed uit.

Is het aan te raden om de cooler eraf te halen en die opnieuw erop te zetten? Beschadigd dit de processor niet?
Met beleid en voorzichtig zijn niet, als hij al verkeerd is geplaatst is het hopen dat er niks vernaggeld is....

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je wel alle voedingsstekkers goed aangesloten?

bouw de pc eens compleet opnieuw op. let op evt kortsluitingen dmv afstandsbussen en statische electriciteit.

Probeer ook even een andere voeding (uit een oude pc bijvoobeeld)

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de voeding met een stroom meter door te testen? hierdoor zou kan je uitsluiten dat er gewoon iets fout zit in de voeding.

Zit er ook een kans in dat de processor of moederbord gewoon kapot was toen hij bij mij is afgeleverd?
zo ja, hoe kan worden onderzocht wat er fout aan is? fabrikant probeerd natuurlijk eerst de schuld bij jezelf in de schoenen te schuiven.

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Pc uitschroeven.

stuk karton op de grond. moederbord erop. CPU en ram in mobo laten. de 2 voedingskabels aansluiten op moederbord... en kijken wat er gebeurd. als er kortsluiting in de kast is kom je er zo achter.

(kabels van voeding te kort? voeding ook uit de kast schroeven)

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:11:
Zit er ook een kans in dat de processor of moederbord gewoon kapot was toen hij bij mij is afgeleverd?
DOA's (Dead on Arrival) komt regelmatig voor.
maar zoals hierboven al door andere en mij gemeld wordt.. kijk voor korstluiting in je case.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet thuis in CSL :o. Ik ga dit topic even naar PMG doorschuiven.

Probeer alle non-essentiële hardware eruit te halen. Dan houd je enkel een moederbord, processor, geheugenmodule, voeding en videokaart over. Haal daarbij ook alle kabels (P-ATA, S-ATA, reset, pwr_on, LEDjes, etc.) van het moederbord af. Ook deze kunnen namelijk voor problemen zorgen :). Het opstarten van de PC is zonder aan/uit knop ook mogelijk, simpelweg de pinnetjes van pwr_on even kortsluiten.

Mocht het dan alsnog niet werken dan kun je eens proberen om de combo eens uit de kast te halen en buiten de kast op te bouwen en de testen. Op die manier kun je het hele verhaal met afstandhouders en kortsluiting met de kast de deur uit doen.

De voeding is te controleren, zie daarvoor de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :). Een multimeter en/of andere (werkende) PC is dan wel zo handig voor het nameten.

Mocht de voeding in werkende staat zijn dan houd je in principe enkel het moederbord, geheugen en de videokaart over. Defect geheugen geeft meestal een ander resultaat dan 'eventjes opstartende ventilatoren'. Zodra ik moet gokken zet ik mijn geld in op het moederbod. Deze kan defect aangeleverd zijn maar je kunt 'm wellicht ook zelf om zeep geholpen hebben met bv. ESD.

Bij bovenstaande ga ik er uiteraard van uit dat je alle kabels 100% zeker goed hebt aangesloten.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 18:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Kijk eens naar de stroomvoorziening draden, van de aanknop etc.

Reset
Hdd
Led+
Led-
Power led
ATX

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/lanzu/pcbouwen_bestanden/image007.jpg

Kijk hier heel goed naar. Dit had ik ook eerst fout zitten. En dacht toen dat mijn moederbord/voeding stuk was. Wat gelukkig niet achteraf niet zo was.

Verwijderd

Topicstarter
Stomme vraag, maar bedoel je met ESD

"Deze kan defect aangeleverd zijn maar je kunt 'm wellicht ook zelf om zeep geholpen hebben met bv. ESD"

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:40

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:30:
Stomme vraag, maar bedoel je met ESD

"Deze kan defect aangeleverd zijn maar je kunt 'm wellicht ook zelf om zeep geholpen hebben met bv. ESD"
Google - 'ESD wiki'
Het is soms zo makkelijk ;). Even zelf zoeken kan geen kwaad.

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 04-09-2007 14:32 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank u,

Dus dit is wat ik ga doen
1: moederbord eruithalen om te checken of deze kortsluiting maakt (evt op karton leggen en opnieuw opstarten

2: Voeding doortesten met een multimeter omdat ik niet de benodigde passende hardware heb om het op een ander systeem te testen

3: wanneer het probleem nog niet is opgelost ga ik de cpu fan eraf halen en die opnieuw monteren.

4: Wanneer hij het nu nog niet doet zit de fout hem in het moederbord.
Deze was of DOA of dit is door eigen fouten kapot gemaakt.

Is dit correct, of vergeet ik wat?

bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
"Neen, geen beeps is meestal de processor alleen draaien dan wel meestal de fans door van je moederbord, doen je rom spelers het wel met stroom erop"

@Flame17

ja de lampjes van me dvd speler gaan wel even kort branden.
Kan je het probleem nu nog verder specificeren?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

ja dat doen de lampjes altijd bij het opstarten, draaien je fannetjes wel vrolijk door?

Ik zou de voeding de schuld geven, het volgende wat dan aan de orde komt is een overleden moederbord of processor.......het niet horen van de beeps is volgens mij het moederbord.

Dus test met alleen proc erin........en desnoods een andere voeding, die 10(20 pins) rijen pin moet gewoon kunnen op de van 12 rijen( 24 pins).

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE,

Het was geen kortsluiting, ik had toch alle overige afstandshouders verwijderd.
Vervolgens heb ik alles uit de kast gehaald, op karton gelegd, en alleen het absoluut noodzakelijke aangesloten. Weer deed hij het niet.

Toen heb ik me processor fan eraf gehaald en ook even de processor uit zijn socket gehaald, maar ik kon nergens wat vreemds bespeuren, alles zag er keurig uit.

De voeding heb ik alleen niet door kunnen testen.

Zal ik alleen me voeding, of me complete systeem terug sturen voo RMA

Verwijderd

Topicstarter
@ flame17,

me andere 10 pins voeding is een 300w, kan het kwaad om die te gebruiken als test,
Ik heb intel e6600 met asus pk5-e mobo.

Maar omdat hij voor de rest helemaal kaal is......

En moet ik die tien pins stekker dan rechts of links in de 12 pins mobo aansluiting doen? (dus aan welke kant uitlijnen)

ty

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 11:27 ]

• Haan

Haan

dotnetter

De pennetjes zijn zo gemaakt dat het maar op 1 manier past ;) (kijk maar eens goed, naar de stekker, het zijn niet allemaal vierkante gaatjes)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-02 17:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Voordat je uberhaupt iets terug stuurt voor RMA zal je toch eerst moeten weten wat er precies kapot is. De meeste winkels zijn niet echt blij als je iets terug stuurt waarvan je zegt dat het kapot is wat later toch gewoon blijkt te werken.

Je kan misschien het beste even al je hardware in een ander systeem proberen. Je zal vast wel een vriend/kennis hebben die een moederbord heeft waar jouw processor, geheugen en videokaart ook op passen. En als alle hardware in die pc wel werkt, dan kan je ook nog kijken of met zijn CPU, geheugen en videokaart jouw pc wel tot leven komt.

Loop ook voor alle zekerheid de jumpers op joue moederbord eens na. Ik heb zelf een keer meegemaakt dat de CLRCMOS jumper dicht stond waardoor de computer ook niet door kon starten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een andere voeding erop aangesloten, maar er gebeurd exact hetzelfde.
Hierdoor denk ik dus dat het aan het moederbord ligt.

CLRCMOS, ik ben al aan het googlen, maar kan je in het kort zeggen hoe ik die kan herkennen en hoe ik die "open kan zetten?

alvast bedankt,

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 19:43

JW1

Dit is een jumpertje dat de instellingen van het BIOS wist als je het omzet.
Dit jumpertje moet natuurlijk niet op wissen staan.
CLRCMOS = Clear CMOS.
Deze jumper zit vaak in de buurt van de batterij. Kijk voor de locatie en meer info hierover in de handleiding van je moederbord.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 11:56
Dit zijn gewoon standaard problemen die regelmatig voorkomt. Dit heeft in bijna alle gevallen te maken met het plaatsen van de CPU cooler.
Dus eerst bios reset. En dan de CPU cooler er goed opzetten. Zodat hij goed vast zit en correct.
Kijk dit nog maar een keer of 2 na, of een andere CPU cooler, je zult zien dat het probleem dan weg is :)

• Bra1niac
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-02-2025
Ik heb begin dit jaar PC geassembleerd en bij eerste keer aanzetten gingen bij mij ook de fans eventjes draaien en verder niets. Bleek dat ik vergeten was om een extra (12 v?) voedingsstekkertje in de buurt van de CPU in het mobo te pluggen.

Verwijderd

ik heb laatst precies hetzelfde probleem gehad toen ik me koeler had verwisseld, opeens deed ie het niet meer, toen heb ik hem helemaal uitelkaar gehaald, weer in elkaar gezet en hij deed het weer.....

misschien is dat een oplossing?

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:50:
Ik heb net een andere voeding erop aangesloten, maar er gebeurd exact hetzelfde.
Hierdoor denk ik dus dat het aan het moederbord ligt.

CLRCMOS, ik ben al aan het googlen, maar kan je in het kort zeggen hoe ik die kan herkennen en hoe ik die "open kan zetten?

alvast bedankt,
Is heel goed mogelijk, als je dus alles los hebt gekocht kan je het moederbord rma sturen denk ik.
Je had hem zelf in elkaar gezet toch?....en de onderdelen apart aangeschaft bij 1 firma?

Je kan nog even proberen om alles opnieuw in elkaar te zetten, je jumpertje bij je batterijtje nakijken of hij goed zit.
JW1 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:57:
Dit is een jumpertje dat de instellingen van het BIOS wist als je het omzet.
Dit jumpertje moet natuurlijk niet op wissen staan.
CLRCMOS = Clear CMOS.
Deze jumper zit vaak in de buurt van de batterij. Kijk voor de locatie en meer info hierover in de handleiding van je moederbord.
Je bordje even bekeken op site Asus, het is dus jumper in het blauw onder je batterijknoopje

Ik zou, ervan uit gaande dat alles goed in elkaar zit het moederbord omruilen!

[ Voor 23% gewijzigd door Flame17 op 05-09-2007 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties,
Geloof me dat ik dit met schaamrood op me wangen typ, maar het probleem lag geheel bij mezelf,

Het probleem zat hem inderdaad in het 12v kabeltje wat niet was aangesloten.

Ok, ik hoor jullie al diep zuchten.

Maar in de handleiding staat nergens beschreven dat die kabel moet worden aangesloten, ik heb hem net weer door zitten nemen. En in het hoofdstuk waarin wordt beschreven hoe je alle stekkertjes moet aansluiten staat het 12v kabeltje nergens genoemd.

Dus..... nogmaal bedankt, en excusses voor mijn lompheid.:)

• Haan

Haan

dotnetter

O.. My.. God! :D

• Huneker
lol, gelukkig zijn we allemaal nooit te oud om te leren en vergeet je dit nu nooit meer :)

Kan me trouwens niet voorstellen dat het niet in het boekje staat, staat meestal bij hetzelfde stukje als de 24 pins aansluiting op je moederbord.

Edit:

idd, staat bij kopje 2.7.2 onder nummer 8 (pag 2.31 en op 2.32 staat nog een waarschuwing dat de pc niet boot zonder dat het 12v kabeltje is aangesloten)

[ Voor 25% gewijzigd door Huneker op 05-09-2007 15:25 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 14:24:
Maar in de handleiding staat nergens beschreven dat die kabel moet worden aangesloten, ik heb hem net weer door zitten nemen. En in het hoofdstuk waarin wordt beschreven hoe je alle stekkertjes moet aansluiten staat het 12v kabeltje nergens genoemd.

Dus..... nogmaal bedankt, en excusses voor mijn lompheid.:)
Het staat er trouwens echt wel in :P
Do not forget the 4-pin/8-pin EATX12V power plug; otherwise, the system will not boot.
Onder 'internal connectors'

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Zoals ik al had aangegeven in een eerdere reply zegt het me niks dat je tig pc's hebt gebouwd, iedereen maakt wel eens een foutje....... ;)

Vraag me wel af of je het niet vreemd vond dat er 1 aansluiting op je moederbord leeg bleef....

Het nuttige van dit alles is weer dat je in ieder geval beter alles naloopt voor je hier een probleem deponeerd.....

Succes met het systeempje!!
Haan schreef op woensdag 05 september 2007 @ 15:34:
[...]

Het staat er trouwens echt wel in :P

[...]

Onder 'internal connectors'
Eigenlijk is het zo simpel als wat, ook als je de FAQ had doorgelezen had je dit opgemerkt...

[ Voor 27% gewijzigd door Flame17 op 06-09-2007 03:20 ]

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb hetzelfde probleem alleen mijn 12v stekker zit er wel in (heb het 3x gecheckt :P)

Ik zal eerst even vertellen hoe ik aan dit probleem kwam. Na een avond gamen sluit ik mijn pc af. Doe er verder helemaal niks meer mee. Volgende dag wil ik hem aan zetten maar het enigste wat gebeurt is de paar omwentelingen van de CPU koeler en case fan. PC is 1 jaar oud en de specs zijn

Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2,13GHz, 1066MHz FSB, 2MB Boxed)
Asus Moederbord P5B
Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm
BenQ DVDRW DW1655 Bulk, Zwart, LightScribe
Corsair ValueSelect 1GB533D2 1024 MB, PC4200, 533 MHz 2 x
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
ASUS GeForce 7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI,ViVo) CGNX-G796

Wat ik al geprobeerd heb:

Voeding in andere pc geplaatst, die pc bleef het doen. Voeding van die pc in mijn pc geplaatst zonder resultaat.

Draadjes van de kast gecheckt powersw e.d. doen het gewoon op een ander mobo.

Pc zo kaal mogelijk proberen op te starten in de kast (alleen cpu en mobo) geen resultaat.

Mobo op karton gelegd met alleen cpu erop (kortsluiting uitsluiten) geen resultaat.

Ik heb het dus beperkt tot 2 mogelijke dingen die kapot kunnen zijn. De groene LED van mijn mobo brand wel gewoon. Maar hoe kom ik er nu achter wat er kapot is?

Graag jullie reacties en alvast bedankt

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Hmmm, zomaar in een ander topic van wal steken... :>

Maar lees voorgaande reply's even door er zit vast iets voor je bij.

Afgaande op je plotselinge probleem denk ik niet aan draadjes die plotseling los gaan zitten, meer aan een moederbord dat kapot is....of een processor.

Trek alles eens los en kijk wat hij doet met alleen de proc in het moederbord( vergeet de fan er niet op te laten)......hij moet dan gaan piepen omdat er geen ram aan boord is.

• Haan

Haan

dotnetter

Ik wou al gaan zeggen dat hij beter zelf een eigen topic kan openen omdat dit een ander soort probleem is dan van de TS, maar dat heeft hij allang gedaan ..

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Haan schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:58:
Ik wou al gaan zeggen dat hij beter zelf een eigen topic kan openen omdat dit een ander soort probleem is dan van de TS, maar dat heeft hij allang gedaan ..
Verschil is dat eerder zijn voeding vreemde geluiden maakte, nu heeft hij het over verwisselde voedingen............vreemd zaakje..

Verwijderd

Ik heb het hier gepost omdat het probleem van de TS exact mijn probleem was. Mijn fans draaien ook heel even en daarna niet meer. Ik heb hier alles ook al gelezen kijk namelijk naar de dingen die ik gedaan heb om iets uit te sluiten, kortsluiting b.v.

@Flame17: Ik heb alles al losgehaald maar hoor geen piepjes. En idd ik denk ook aan moederbord of processor maar de vraag was juist hoe check ik dat... De voeding is dus ook goed gebleken zoals ik heb aangegeven.

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 11:12:
Ik heb het hier gepost omdat het probleem van de TS exact mijn probleem was. Mijn fans draaien ook heel even en daarna niet meer. Ik heb hier alles ook al gelezen kijk namelijk naar de dingen die ik gedaan heb om iets uit te sluiten, kortsluiting b.v.

@Flame17: Ik heb alles al losgehaald maar hoor geen piepjes. En idd ik denk ook aan moederbord of processor maar de vraag was juist hoe check ik dat... De voeding is dus ook goed gebleken zoals ik heb aangegeven.
Geen piepjes zal betekenen dat je moederbordje kaduuk is anders zou er minimaal 1 piepje zijn....tenzij je een 12 v draadje vergeet of los hebt getrokken.....of geen speakertje hebt aangesloten.. ;)

Dus gooi alles uit je moederbord/kast en test hem met alleen de processor erin voorzien van fan.....indien geen respons is het 99,9 % je moederbord....

Uit ervaring al meerdere plankjes zo tegengekomen....

[ Voor 11% gewijzigd door Flame17 op 07-09-2007 14:45 ]

• Fire_Virus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 06:47
Hallo,

Ik heb net een nieuw systeem gekocht en wou deze in elkaar bouwen.

Moederbord
MSI x58 Platinum

Videokaart
Sapphire radeon HD 5770

Ik heb alles zoveel mogelijk aangsloten, maar als ik de pc opstart blijft hij resetten, hij geeft totaal geen beeld. Er zitten 3 lampjes op de videokaart, ik heb de videokaart en voeding trouwens getest op een andere pc, toen deden die het gewoon en 3 lampjes brandde, in de nieuwe pc doen maar 2 lampjes het. de lampjes hebben de volgende nummers (LED-indicatoren denk ik), R1718 - R1723 en daaronder staat nog D1 ... het 2e lampje staat bij: R1719 - R1720 D2. Het 3e lampje: 1721 - R1722 D3.

Ik vraag me af wat er aan de hand is waarom lampje 3 niet brandt. Ook heb ik nog een andere vraag, van mijn voeding heb ik een 24 pin-connector voor naar het moederbord, die sluit ik aan. Dan zit er linksboven op het moederbord nog een connectie plaats, ik heb 4 en 8 pin connectors aan me voeding, welke daarvan moet ik er in doen en is dat wel nodig? Want als ik die er uit laat, dan blaast mijn videokaart 10 x zo hard als normaal..

Ik kom niet in de BIOS en hij start alleen op zonder beeld, ik kan dus niks ondernemen, iemand nog suggesties over een verkeerd aangesloten iets? geheugenkaart heb ik in het 1e zwarte slot gedaan zoals in de handleiding stond aangegeven met 1 kaart. Ik snap er echt even niets meer van :S

• DennisBengel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Weet je zeker dat je je ATX connector van je cpu aan het gesloten? Ik was die helemaal vergeten toen ik m'n pc bouwde en die vertoonde exact dezelfde symptonen..

(omg , niet gezien dat het al was opgelost lol)

[ Voor 13% gewijzigd door DennisBengel op 08-04-2010 22:13 ]

Pagina: 1