Toon posts:

PC is ermee gekapt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik heb nu sinds 1 jaar het volgende systeem:

Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2,13GHz, 1066MHz FSB, 2MB Boxed)
Asus Moederbord P5B 135 euro
Antec Sonata Lifestyle II Zwart, 450 W, 1 X 120mm
2x Corsair ValueSelect 1GB533D2 1024 MB, PC4200, 533 MHz
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
ASUS GeForce EN7900 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI,ViVo) CGNX-G796

Nu het probleem gister was ik nog rustig een potje Battlefield 2 aan het spelen ben ermee gestopt ging, pc uit, ging slapen, wil hem de volgende dag weer aanzetten en er gebeurt niks...

Wat ik heb geprobeerd is alle stekkers aandrukken mss dat er iets los zat kan gebeuren maar dit had geen effect. Ik heb er helemaal niks aan veranderd dus ik gok dat dit een voeding probleem is?? Het lichtje van men mobo brandt wel ik weet niet of dat er nog wat mee te maken heeft?

Voor de rest heb ik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen maar zoals jullie zien heb ik een Antec voeding dus geen bagger ding. Ik heb nog nooit in de bios bij de volts gekeken dus daar weet ik niks over, kan het nu helaas ook niet meer doen. Alles is goed geaard daar ligt het dus ook niet aan.

Ik moet er nog wel bij vermelden dat de voeding sinds korte tijd een hoog piepend geluid maakte maar heb dat niet echt serieus genomen. Mijn vorige pc rammelde aan alle kanten en die deed het 4 jaar zonder enig probleem.

Graag jullie reacties en alvast bedankt.

Bart Jan

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Nou, voeding vervangen, je geeft zelf al aan dat deze vreemd geluid maakt
De ene PC werkt 50 jaar de andere is na een week afgebrand, kun je niet echt vergelijken

[ Voor 38% gewijzigd door Moning2 op 22-08-2007 15:18 ]

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Crusader

Arc Nature

Als ik het mij goed kan herinneren, was er een bepaalde serie van Antec voedingen die nogal vaak overleden of spontaan in de fik vlogen, weet even niet meer welke dat was.
Maar het klinkt toch echt als je voeding die dood is.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:52
Crusader schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:20:
Als het groene ledje nog brand, zal de voeding toch niet helemaal dood zijn. Is de powerswitch misschien los komen te zitten op het moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
Mediacj schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:24:
[...]

Als het groene ledje nog brand, zal de voeding toch niet helemaal dood zijn. Is de powerswitch misschien los komen te zitten op het moederbord?
Ik heb alle stekkers aan gedrukt die ik maar kon vinden dus dat lijkt me onwaarschijnlijk, nog andere suggesties aangezien het lampje wel brand?

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 11:14
Nee, ik zie vaak kapotte voedingen die nog steeds het lichtje op het moederbord kunnen laten branden. Ga daar dus niet maar vanuit

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Ik heb alle stekkers aan gedrukt die ik maar kon vinden dus dat lijkt me onwaarschijnlijk, nog andere suggesties aangezien het lampje wel brand?
Dat hij 5VSB geeft wil niet zeggen dat hij nog in staat is om het hele systeem aan te zwengelen. Zoals al eerder aangegeven, je voeding is zeer waarschijnlijk de boosdoener ondanks dat het een Antec is. Probeer garantie te claimen als hij nog binnen de termijn valt, anders wordt het een nieuwe voeding kopen. Test het eerst uit met een andere voeding natuurlijk. Een pc winkel kan daar eventueel bij assisteren mocht je geen reserve-exemplaar of buur-tweaker hebben :).

edit: Wat Statix zegt dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik voor een nieuwe voeding

Bedankt voor de snelle reacties allemaal

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Crusader

Arc Nature

Mediacj schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:24:
[...]

Ik heb al zat voedingen meegemaakt die toch alle lampjes lieten branden maar verder gebeurde er echt niks. Maar ik zie al dat je het juiste besluit hebt genomen ;)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Besluit blijkt niet het juiste te zijn. Ik was er niet helemaal gerust op dus ben eff naar een vriend gegaan en heb mijn voeding in zijn pc gedaan en andersom. Wat bleek mijn voeding doet het prima, en zijn voeding krijgt mijn pc ook niet aan de praat. Ik heb nu ook zijn mobo in mijn kast gehad om de schakelaar uit te sluiten als bron, die deed het gewoon. Voor de rest heb ik in elk mogelijke configuratie al geprobeerd men mobo aan de praat te krijgen zonder succes. Batterij heb ik er ook al een tijdje uit gehad zonder resultaat. Heeft iemand nog een manier om zeker te weten dat het probleem bij je mobo ligt??

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-02 11:48
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:18:
Besluit blijkt niet het juiste te zijn. Ik was er niet helemaal gerust op dus ben eff naar een vriend gegaan en heb mijn voeding in zijn pc gedaan en andersom. Wat bleek mijn voeding doet het prima, en zijn voeding krijgt mijn pc ook niet aan de praat. Ik heb nu ook zijn mobo in mijn kast gehad om de schakelaar uit te sluiten als bron, die deed het gewoon. Voor de rest heb ik in elk mogelijke configuratie al geprobeerd men mobo aan de praat te krijgen zonder succes. Batterij heb ik er ook al een tijdje uit gehad zonder resultaat. Heeft iemand nog een manier om zeker te weten dat het probleem bij je mobo ligt??
Heb je zijn componenten op jouw moederbord geprobeerd en andersom ? Misschien maakte wat anders dat piepende geluid...

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 22-08-2007 19:24 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Crusader schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:20:
Als ik het mij goed kan herinneren, was er een bepaalde serie van Antec voedingen die nogal vaak overleden of spontaan in de fik vlogen, weet even niet meer welke dat was.
de Smartpower series, bedoel je. Die ook (aangepaste versies) in veel cases van antec gebruikt werden. Voornamelijk vanwege brakke condensators.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:29

Thandor

SilverStreak

Dan is het een kwestie van onderdelen gaan switchen en te testen. Daar het probleem niet in de voeding zit en er meer kans is dat het aan de processor, moederbord of geheugen ligt dan aan de videokaart gaat het topic naar PMG :).

Overigens nog een tip bij het troubleshooten: Haal alle non-essentiële hardware uit de PC. Een optical of hardeschijf heb je echt niet nodig om de PC draaiende te krijgen. Deze kun je dan ook het beste gewoon niet aansluiten :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thandor schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 23:29:
Dan is het een kwestie van onderdelen gaan switchen en te testen. Daar het probleem niet in de voeding zit en er meer kans is dat het aan de processor, moederbord of geheugen ligt dan aan de videokaart gaat het topic naar PMG :).

Overigens nog een tip bij het troubleshooten: Haal alle non-essentiële hardware uit de PC. Een optical of hardeschijf heb je echt niet nodig om de PC draaiende te krijgen. Deze kun je dan ook het beste gewoon niet aansluiten :).
Voor alle zekerheid maar een linkje naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad, dat is een kwestie van uitsluiten. Het leek een voeding probleem, maar dat heb je dus al uitgesloten. Je zult dat ook voor de rest moeten doen, maar het probleem zal dan hoogstwaarschijnlijk in je mobo zitten.

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb ook zoiets meegemaakt.
Bij mij was het een geheugen probleem....

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 17:21
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:18:
Welk systeem had je vriend ?
als die een telichte voeding hebt kan het nog steeds je voeding zijn,
en dat jou voeding het bij hem wel doet komt misschien dat hij een lichter systeem hebt?
had het van de week ook met een voeding ,
als ik er 1 hd afhaalde deed die het wel .

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Mijn ervaring is dat vooral videokaarten het vaakst piepen, zelfs nieuwe exemplaren.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mijn ervaring leert dat Antec voedingen stabiel maar ONBETROUWBAAR zijn in de longrun... op een gegeven moment geven ze gewoon de geest, zonder aanleiding.

Ik heb zelf al 3 keer een Antec (verschillende modellen) mogen vervangen die spontaan niets meer deden. Zo ook een vriend van me die inmiddels bij al zijn klanten alle Antec voedingen heeft vervangen nadat ze bij bosjes neer begonnen te vallen.

Ik mijd daarom dan ook alle Antec voedingen en probeer altijd de kasten (die zijn wel goed) zonder voeding te krijgen zodat ik lekker zelf een voeding kan plaatsen van een merk wat ik wel vertrouw.

Wat hier het probleem kan zijn .... lastig te zeggen. Probeer inderdaad eens een kaal systeem met alleen cpu, geheugen, mobo en videokaart en kijk of je dan wel beeld krijgt. Zo niet, dan ga je een voor een de componenten wisselen.

[ Voor 16% gewijzigd door redfoxert op 09-09-2007 02:41 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
piepen doet de voeding dan wel maar, het probleem zal in het moederbord zitten denk ik.
Heb zelf ook wel piepende voedingen gehad die nu op een ander moederbord al jaren probleemloos draaien.

Nukezone FTW

Pagina: 1