Toon posts:

Duo of Single Core

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ik ben op zoek naar een nieuw moederbord+processor. Het voorsnaamste doel waarvoor ik de pc gebruik is gaming (World of Warcraft) en inet/mail/openoffice. Op dit moment gebruikte ik daar een amd64 3000+ voor, met 1.5Gb ram en een videokaart uit de middenklasse en ik moet bekennen dat alles behoorlijk goed werkte (tis nu naar de knoppen). Alleen zou ik graag grafisch alles op max willen kunnen zetten en toch een acceptabele FPS behouden (zegge tussen de 45 en 60). Oh ja, ben nog student, dus veel budget heb ik er niet voor :P (400 euros ofzo).

Wat is jullie idee over een upgrade?
Zal een duo core processor van bv 4200+ alles echt verschikkelijk veel sneller maken?
Of, aangezien ik een nieuw moederbord ga kopen, zal sneller/meer geheugen meer resultaat opleveren?
Of zal simpelweg een redelijk snelle single core processor met een dure grafische kaart beter zijn?

Ik zou graag jullie expertise hierover willen weten!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Ten eerste is 'duo core' een incorrecte term. De processor is een dualcore en/of heet 'Core Duo', danwel 'Core 2 Duo'. De betreffende 4200+ is een dualcore AMD-processor.

Neem ten tweede eerst een kijkje in PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen? :)

Hoeveel je er met een bepaalde upgrade op vooruit gaat is eenvoudig af te leiden uit de talloze reviews die je simpelweg met behulp van Google kunt vinden. Wij kunnen niet weten welk onderdeel je het beste kunt vervangen aangezien we te weinig van je systeem afweten. De openingspost bevat namelijk vrij beknopte systeemspecificaties.

[ Voor 61% gewijzigd door Rone op 03-09-2007 16:28 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-05 10:04

Dr C

met C en CK

zover ik weet gebruikt WoW en vrijwel alle huidige spellen nog niet de de 2e core. Wel zal alle overhead van het OS op de andere core zitten, dat merk je wel. Bij de office e.d. dingen zal je het wel merken, zeker als je meerdere apps open hebt staan. Het loopt gewoon soepeler. Daarnaast is volgens mij dualcore niet zodanig veel duurder en zal het in de toekomst meer gebruikt worden.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:26
De singlecore AMD 4000+ San Diego's gaan tegenwoordig voor 40 / 50 euro tweedehands weg. Kost je bijna niets (zeker niet als je je oude 3000+ verkoopt) maar levert wel een fijne performance winst op.

Je moet voor jezelf nagaan of je er nog meer geld in wilt steken, zeker omdat je student bent.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De vraag is denk ik eerder, dualcore of quadcore? :P

Voor 400 euro kan je denk ik best een Asrock mobo met E6850, 1 GB geheugen en een 8600GT krijgen, als je teveel komt kan je een goedkopere videokaart nemen (WoW is geloof ik niet zo zwaar) of een E4400 en die overklokken ofzo.

Ook een 6000+/5000+/4200+ is geen slechte keus, kan je misschien je huidige geheugen behouden?

Dualcore zou ik zeker voor gaan aangezien de wat nieuwer spellen (Supcom) multicore geoptimaliseerd zijn, alsook Crysis en Alan Wake.

[ Voor 16% gewijzigd door Dutch_Razor op 03-09-2007 16:17 ]

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06-2025
Hoi Dushy,

ik denk dan je in jouw geval voldoende zou hebben aan een single core processor, zeker gezien je budget. Ik denk niet eens dat WOW dual core ondersteunt. Maar ik denk dat je dan het beste een AMD 64 4000+ Socket 939 zou kunnen kopen.

Maar als je nu een AMD 3000+ hebt denk ik dat je een socket 754 hebt, dus dan zul je ook een nieuw moederbord nodig hebben.

Is je geheugen ook naar de knoppen? Denk wel dat je voldoende hebt aan 1024MB DDR2 @667Mhz en dan eventueel dat geheugen uit je eigen computer.

Echter met een budgetje van 400 euro kom je niet zo heel erg ver als je ook de komende jaren vooruit wil. Een goede videokaart waar je weer een aantal jaar mee vooruit kan kost al gauw tussen de 400 en 600 euro (bijvoorbeeld de GeForce 8800GTX)

Maar voor jou geval zou een optie kunnen zijn:

-AMD 64 4000+ S939 ± 60 euro
-ASUS A8N-E S939 mbo ± 90 euro
-ASUS GeForce 8800GTS ± 266 euro

geheugen zou je evt. over kunnen zetten. Dan heb je een redelijke upgrade voor ± 400 euro.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:26
Dutch_Razor schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:17:
De vraag is denk ik eerder, dualcore of quadcore? :P

Voor 400 euro kan je denk ik best een Asrock mobo met E6850, 1 GB geheugen en een 8600GT krijgen, als je teveel komt kan je een goedkopere videokaart nemen (WoW is geloof ik niet zo zwaar) of een E4400 en die overklokken ofzo.

Ook een 6000+/5000+/4200+ is geen slechte keus, kan je misschien je huidige geheugen behouden?

Dualcore zou ik zeker voor gaan aangezien de wat nieuwer spellen (Supcom) multicore geoptimaliseerd zijn, alsook Crysis en Alan Wake.
Nofi, maar ik begin me een beetje te ergeren aan deze reacties. De TS mag dan wel een budget van 400 euro noemen, maar dat betekent niet dat dat koste wat het kost gehaald moet worden. Helaas zie ik dit te vaak gebeuren.

Zeker als de TS een s939 boardje heeft (daar moet hij even duidelijkheid over scheppen) kan een 4000+ en eventueel een leuk X1950 Pro kaartje een flinke performance boost geven voor nog geen 150 euro in totaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Spixo op 03-09-2007 16:23 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Juist, we moeten dus eerst van de poster weten wat voor moederbord hij heeft.... met PCI-e? met welke socket? DDR1, DDR2?

Verwijderd

De vraag is wat is er allemaal naar de knoppen en wat niet. Moederbord, geheugen, cpu, grafische kaart? En wat is de huidige hardware en welk platform?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

r00n schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:12:
Ten eerste is 'duo core' een incorrecte term. De processor is een dualcore en/of heet 'Core Duo', danwel 'Core 2 Duo'. De betreffende 4200+ is een dualcore AMD-processor.

Neem ten tweede eerst een kijkje in PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen? :)

Hoeveel je er met een bepaalde upgrade op vooruit gaat is eenvoudig af te leiden uit de talloze reviews die je simpelweg met behulp van Google kunt vinden. Wij kunnen niet weten welk onderdeel je het beste kunt vervangen aangezien we te weinig van je systeem afweten. De openingspost bevat namelijk vrij beknopte systeemspecificaties.
Zeer weinig aan toe te voegen. Lees je in, wees nauwkeurig als je op zoek gaat (verkeerde naam = verkeerde resultaat) en kies dan zelf. Dat is niet meer dan we van iedere andere Tweaker verwachten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.