Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11 09:46
Tijdens de IFA in Berlijn heeft Samsung zijn nieuwe telefoon voor het zakelijke segment gelanceerd.
Het moet de opvolger zijn van de Samsung SGH-I600, er zitten wel een aantal verschillen tussen deze twee toestellen.

De voornaamste verschillen zijn:

-Het grootste verschil is toch het gebrek aan WiFi (bevestigd door gebruikers en Samsung) op I620.
-Navigeren op dit toestel moet een fluitje van een cent zijn, er is een soort Ipod wheel aanwezig waardoor het apparaat bediend kan worden..
-De I620 draait standaard op Windows Mobile 6 (I600 gebruikers kunnen gratis upgraden naar WM6)

Afbeeldingslocatie: http://nl.samsungmobile.com/wcms/sfc/groups/nl/documents/webcontent/nl_sgh-i620_ph_design_large1.gif Afbeeldingslocatie: http://nl.samsungmobile.com/wcms/sfc/groups/nl/documents/webcontent/nl_sgh-i620_ph_design_large3.gif
Afbeeldingslocatie: http://nl.samsungmobile.com/wcms/sfc/groups/nl/documents/webcontent/nl_sgh-i620_ph_design_large5.gif Afbeeldingslocatie: http://nl.samsungmobile.com/wcms/sfc/groups/nl/documents/webcontent/nl_sgh-i620_ph_design_large4.gif

Maten
Gewicht: 126.2 g
Afmetingen: 94.9 x 59.3 x 16.3 mm

Dit toestel brengt vodafone ook uit, de geplande release datum was 24 augustus maar dit is onderhand al verplaatst naar 28 september, we zullen nog even geduld moeten hebben.

Voor een overzicht van alle specs:

[ Voor 104% gewijzigd door knights16 op 09-09-2007 01:21 ]

PVoutput

• knights16
(leeg)

PVoutput

Verwijderd

ziet er wel aardig uit, jammer van het ontbreken van WIFI, niet dat ik dat dagelijks gebruik. Want heb internet van Vodafone, maar soms is het wel eens slimmer om te connecten met WIFI, als je iets meer wil doen, omdat je toch wel iets van een Limit heb met internet van VodaFone, Had eigenlijk al spijt dat ik niet gewacht had tot hij uit kwam maar dat wachten wordt dan toch steeds verder uitgesteld, als het meezit dan is hij er wel als ik weer kan oversluiten hihih... en dan heb ik ook genoeg gebruikerservaringen kunnen lezen (of het moet steeds een maand uitgesteld worden)

Verwijderd

Hij is in de aanbieding bij T for telecom. Met KPN...Benieuwd of zij hem wel snal kunnen leveren...WIFI is wel gemis ja. Smartphoneshop geeft wel aan dat ie WIFI heeft...

http://pda.direqt.nl/prod...425/samsung-sgh-i620.html
Dankzij WiFi, UMTS en HSDPA kunt u daar ook altijd gebruik van maken. Maar dat is nog niet alles, deze telefoon heeft natuurlijk ook Bluetooth. Er zijn dus allerlei manieren om uw telefoon met uw computer te verbinden en zo gegevens over te zetten. Mocht u dat toch nog niet genoeg vinden dan is er altijd nog de USB-kabel.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 01:01 ]

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Inmiddels is 28 september de releasedatum bij Vodafone geworden. Ook vodafone vermeld Wifi als feature bij deze telefoon.

Overigens heb ik hem ook als pre-order uitstaan. Ik hoop alleen dat ze niet blijven schuiven met de releasedatum.

[ Voor 32% gewijzigd door Zuiderwijk op 04-09-2007 09:46 ]

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

had deze bijna besteld icm een abo, toch maar van afgezien.

- toestel is echt klein, toetsenbord dus ook. met 2 handen zon klein gsm vasthouden en toetsenbord gebruiken lijkt me echt klote
- samsung en hun bekende tiptoetsjes. blaas erop en hij springt terug naar today scherm

Verwijderd

SYQ schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:01:

- toestel is echt klein, toetsenbord dus ook. met 2 handen zon klein gsm vasthouden en toetsenbord gebruiken lijkt me echt klote
- samsung en hun bekende tiptoetsjes. blaas erop en hij springt terug naar today scherm
Hmm, heb hem dus nietin het echt mogen vasthouden nog:) Maar toetsenboard is toch net zo groot als de I600?

• knights16
SYQ schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:01:

Heb je dit toestel in je handen gehad ?

PVoutput

• Zuiderwijk
Als ik de afmetingen bekijk en vergelijk met een Ipod Video 30Gb die ik heb, dan is dat wel een redelijk vergelijk:

i620: 94.9 x 59.3 x 16.3 mm - 126 gram
Ipod: 103.5 x 61.8 x 11.0 mm - 136 gram

Alleen de dikte is bijna 50% meer, maar dat is denk ik minder storend dan als de hoogte en de breedte groter zouden zijn.

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wel een tegenvaller dat er toch geen WIFI in zit...

Heeft iemand hem al in een winkel zien liggen?

• knights16
Hmm

Voicemail Functie op de telefoon, dit zou dan een soort antwoordapparaat iets moeten zijn ?
Dat kan best interessant zijn trouwens!

Toch vind ik het erg jammer dat er geen WiFi is, probeer met Samsung contact te zoeken of dit inderdaad het geval is!

PVoutput

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zuiderwijk schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:10:
Als ik de afmetingen bekijk en vergelijk met een Ipod Video 30Gb die ik heb, dan is dat wel een redelijk vergelijk:

i620: 94.9 x 59.3 x 16.3 mm - 126 gram
Ipod: 103.5 x 61.8 x 11.0 mm - 136 gram

Alleen de dikte is bijna 50% meer, maar dat is denk ik minder storend dan als de hoogte en de breedte groter zouden zijn.
Weet je zeker dat je die cijfers niet door elkaar haalt?!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• Zuiderwijk
Nee, ze kloppen. Hier vind je de specs van een Ipod Video 30Gb: http://www.apple.com/nl/ipod/specs.html

• GloriX
  • Niet online
Ok, ondanks het gemis van wifi toch maar besteld bij Vodafone.

Zonder schop, Hands on foto's:
http://www.engadget.com/2...ungs-sgh-i620-wm6-slider/

[ Voor 56% gewijzigd door GloriX op 06-09-2007 16:43 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Heb 'm zojuist besteld, ben benieuwd.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

heeft iemand hem hier al besteld? http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=339402

• GloriX
  • Niet online
Ik heb net contact gehad met Vodafone. Die verzekeren mij dat er wifi op zit. Haar collega had het na gekeken op www.gsmarena.nl (of dat nou de waarheid is?). Ze had het er zelfs over dat het een andere versie kan zijn.

Maarja. Als het er onverhoops niet op zit kan ik hem terugsturen. Ik heb maar wel gezegd dat ik als het er niet opzit wat gergeld wil hebben met Vodafone Blox. En dat heeft ze genoteerd. Dus we zullen zien.

Ik heb het trouwens ook aan samsung gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen. Het staat trouwens ook niet bij het info bordje op de hands-on foto's van hierboven.

De handleiding staat online:
http://nl.samsungmobile.c...NL-SGH-I620.jsp?swType=UM

Ik heb de handleiding even snel doorgenomen en er staat niks in over wifi. Helaas. Dan toch maar voor een blox pakketje erbij.

[ Voor 22% gewijzigd door GloriX op 07-09-2007 12:57 ]

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Bij mijn inkoopadres is hij inmiddels (ruim) op voorraad. :)

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• StevenK
Volgens mijn leverancier is hij vandaag naar mij verzonden...

Verwijderd

Kreeg net mail van smartphoneshop dat ie op voorraad is, maar gelijk besteld :)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
Vandaag heb ik hem binnengehad voor een van mijn gebruikers. Mijn indruk:

- Geen office 6
- Opera Browser standaard erop
- Ik kan HSDPA niet los uitzetten als op i600 met wm6
- Het is echt een vrouwenapparaat wat betreft uiterlijk. Hij is irl veel witter dan de foto's in dit topic
- Scroll wiel vind ik niet fijn met draaien en klikken

[ Voor 8% gewijzigd door Taigu op 07-09-2007 19:09 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Heb net de i620 ontvangen; Hij is echt ONGELOOFLIJK PRACHTIG!!!

Ik heb al meer dan 20 gsm's gehad, maar deze is echt de allermooiste....hopelijk blijft ie mooi wit :)

Verwijderd

Okee, en dus echt GEEN wifi?

Verwijderd

buddhole schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:08:
Vandaag heb ik hem binnengehad voor een van mijn gebruikers. Mijn indruk:

- Opera Browser standaard erop
Ja, Samsung adverteert ook met verbeterd browse-gemak op de i620. Dit is voor mij een belangrijk punt, ik heb de i600 niet aangeschaft omdat ik het scrollen door de links onhandig vond. Is dat op de i620 verbeterd?
- Het is echt een vrouwenapparaat wat betreft uiterlijk. Hij is irl veel witter dan de foto's in dit topic
Daar was ik al bang voor. Hij lijkt op de foto's meer zilver en daardoor IMHO wat minder verwijfd. Heeft iemand al de zwarte versie in Nederland te koop gezien?
- Scroll wiel vind ik niet fijn met draaien en klikken
Dus toch draaien? In de handleiding staat niets over draaien, alleen over drukken in 4 richtingen. Vond ik al zo'n gemiste kans: wel een ipod-achtig "navi-wheel" maar niet de draai-functionaliteit, waarmee je lekker door lijsten etc. vliegt. Zit dit laatste zit er nu toch op?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:42:
[...]

Dus toch draaien? In de handleiding staat niets over draaien, alleen over drukken in 4 richtingen. Vond ik al zo'n gemiste kans: wel een ipod-achtig "navi-wheel" maar niet de draai-functionaliteit, waarmee je lekker door lijsten etc. vliegt. Zit dit laatste zit er nu toch op?
Ja ik vlieg echt door de lijsten en ook handig om lange berichten te lezen:P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 14:52 ]

Verwijderd

8)
Goede vraag, ik lees ook steeds tegenstrijdige berichten. Op smartphoneshop.nl stond dat ie wel wifi had... Edit: nu niet meer :(
Als hij dat heeft koop ik hem denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 15:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:52:
[...]

Ja ik vlieg echt door de lijsten en ook handig om lange berichten te lezen:P
Thnx, en zorgt het ook voor een buitengemeen deugdelijke browse-ervaring, doordat je met gezwinde spoed links kunt selecteren? :+ Of browst het nog net zo schijt als op de i600?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:19:
[...]

Thnx, en zorgt het ook voor een buitengemeen deugdelijke browse-ervaring, doordat je met gezwinde spoed links kunt selecteren? :+ Of browst het nog net zo schijt als op de i600?
Vind het niet echt een verbetering, maar het is wellicht nog even wennen. Het ipod wheel is wel erg gevoel, beetje draaien ga je al erg snel naar een volgende item.

De touch buttons vind ik toch wel weer een minpunt, vind dat echt niet handig...het is alleen mooier.

Vind het toestel eigenlijk erg traag merk ik nu toch...
Een ander nadeel is dat wanneer je bv in het sms menu bent en je schuift het toestel weer dicht, dan gaat ie niet naar het homescreen maar blijft ie gewoon in het menu...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 16:26 ]

• KnoppenSpook
  • Laatst online: 04-09-2023
En er is nu nog steeds geen uitspraak over de WIFI.
Zit het er nu, wel of niet in....

Zo niet, dan maar hopen dat de samsung i570 wel WiFi heeft. (is trouwens nog geen topic voor, voelt iemand zich geroepen? (hint) ;) )

[ Voor 44% gewijzigd door KnoppenSpook op 08-09-2007 16:44 ]

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

KnoppenSpook schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:39:
En er is nu nog steeds geen uitspraak over de WIFI.
Zit het er nu, wel of niet in....

Zo niet, dan maar hopen dat de samsung i570 wel WiFi heeft. (is trouwens nog geen topic voor, voelt iemand zich geroepen? (hint) ;) )
Nee, er zit geen wifi in, 100%.

• StevenK
KnoppenSpook schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:39:
Da's toch geen WM toestel?

• KnoppenSpook
And your point.... >:)

• StevenK
Dat ik er niks aan heb als er geen native DirectPush in zit :)

• Póg mo Thóin
  • Niet online
This thread is worthless without pictures.

• knights16
ik zou graag van mensen wat accu verhalen aanhoren.. (mijn i600 is met een dag leeg)

PVoutput

• GloriX
  • Niet online
Is er iemand goed in Russisch Slowaaks....? Ik bak er weinig van. Wel begrijp ik dat ze ook hier aangeven dat er geen Wifi op zit. Ze hebben wel een groot aantal foto's erbij staan.

Verder verwacht ik dat Vodafone met een aangepaste versie gaat komen. Stiekem hoop ik dat die zwart is. Maar dat zal nog even afwachten zijn. Google maar eens op i620V, dan kom je uit bij de Italiaanse Vodafone site...

edit:
Een pot nat ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GloriX op 09-09-2007 12:44 ]

• Póg mo Thóin
  • Niet online
GloriX schreef op zondag 09 september 2007 @ 12:35:
Is er iemand goed in Russisch? Ik bak er weinig van.
lul dat is slowaaks :p

Verwijderd

Ik geniet volop van de i620, het is echt een prachtig toestel. Het ipod-wheel werkt erg verslavend en is handig om berichten door te lezen!

Over de accu kan ik nog niets kwijt, heb hem pas sinds vrijdag. Heb hem iig nog niet moeten opladen ;)

Het grootste nadeel aan deze gsm vind ik dat ie niet automatisch terug naar het todayscreen gaat als je hem dichtschuift (na een gesprek wel, maar in een gewoon menu niet). Dit zorgt ervoor dat je iedere keer om de home button of rode knop moet drukken (touchen :P)

Ik gebruik nu het "Samsung tab-theme" in combinatie met het "Windows mobile green-theme", ziet er erg gelikt uit.

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:44:
Het grootste nadeel aan deze gsm vind ik dat ie niet automatisch terug naar het todayscreen gaat als je hem dichtschuift (na een gesprek wel, maar in een gewoon menu niet). Dit zorgt ervoor dat je iedere keer om de home button of rode knop moet drukken (touchen :P)
Volgens mij is daar wel software voor te vinden. ik zou eens kijken in een S710 topic.

Als het goed is wordt die van mij morgen op kantoor afgeleverd. Ik wacht met spanning af!

[ Voor 9% gewijzigd door StevenK op 09-09-2007 14:38 ]

• Taigu
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:42:
Daar was ik al bang voor. Hij lijkt op de foto's meer zilver en daardoor IMHO wat minder verwijfd. Heeft iemand al de zwarte versie in Nederland te koop gezien?
Volgens Samsung komt er binnenkort alleen nog een roze bij..

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• StevenK
buddhole schreef op zondag 09 september 2007 @ 15:30:
[...]

Volgens Samsung komt er binnenkort alleen nog een roze bij..
Dan ben ik blij dat ik een witte krijg :)

Verwijderd

StevenK schreef op zondag 09 september 2007 @ 13:56:
[...]

Volgens mij is daar wel software voor te vinden. ik zou eens kijken in een S710 topic.

Als het goed is wordt die van mij morgen op kantoor afgeleverd. Ik wacht met spanning af!
Kan er niets over vinden hoor...

• Zuiderwijk
De zwarte variant is toch ook wel heel gelikt. Deze afbeelding kwam ik tegen op de Engelse Vodafone Business Shop.

Afbeeldingslocatie: http://www.vodafonebusinessshop.co.uk/images/phones/samsungi620/samsungi620black.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Zuiderwijk op 10-09-2007 08:22 ]

Verwijderd

mmm, ik word elke dag verliefder op mijn i620.... echt een fantastische phone! Niet twijfelen, gewoon kopen!

• StevenK
Ik heb 'm net binnen. Dat scrollwheel is briljant :) Ben nu voor de eerste keer activesync (directpush) aan het doen, dan ga ik eens kijken of hij fijn werkt :)

• KnoppenSpook
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 15:32:
[...]

Vind het toestel eigenlijk erg traag merk ik nu toch...
Is ie echt traag?
Of kan je nog iets door speciale samsung software er af te gooien ofzo...

• StevenK
Er zitten trouwens bij mij twee accu's bij, een normale en een extended. Voor de rest vind ik wel dat het ding groot is, vergeleken met zowel mijn S200 als met een i600, die ik een paar dagen heb gehad.

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:56:
Er zitten trouwens bij mij twee accu's bij, een normale en een extended. Voor de rest vind ik wel dat het ding groot is, vergeleken met zowel mijn S200 als met een i600, die ik een paar dagen heb gehad.
Groot...er zit wel een volledig toetsenbord in he, ter vergelijking met de s200.

Als je de i600 mooier vindt zie ik geen reden om over te schakelen naar de i620. Ik had ook de i600, maar heb zeker geen spijt van mijn overstap.

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:56:
Welke van de 2 batterijen gebruik jij? Ik vind dat het weinig verschil uitmaakt in dikte, dus lijkt het me interessanter om de extended te gebruiken..

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:04:
[...]

Welke van de 2 batterijen gebruik jij? Ik vind dat het weinig verschil uitmaakt in dikte, dus lijkt het me interessanter om de extended te gebruiken..
Ik heb nu de extended erin gedaan, de andere ligt aan de lader.

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:50:
Ik heb 'm net binnen. Dat scrollwheel is briljant :) Ben nu voor de eerste keer activesync (directpush) aan het doen, dan ga ik eens kijken of hij fijn werkt :)
Ben benieuwd naar je ervaringen, vooral mbt scrollwheel en het browsen.
Voor de rest vind ik wel dat het ding groot is, vergeleken met zowel mijn S200 als met een i600, die ik een paar dagen heb gehad.
Huh? Als het goed is, heeft de i620 maar zo'n 10% meer volume dan de i600. En vergeleken met de s200 is de i620 toch gewoon veel kleiner: ruim 20mm minder lengte en 2mm dunner? Of is de i620 in werkelijkheid groter dan de specs doen vermoeden?

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:53:
Huh? Als het goed is, heeft de i620 maar zo'n 10% meer volume dan de i600. En vergeleken met de s200 is de i620 toch gewoon veel kleiner: ruim 20mm minder lengte en 2mm dunner? Of is de i620 in werkelijkheid groter dan de specs doen vermoeden?
Hij is zo op het zicht iets meer dan een centimeter kleiner en - met de dikke accu - een fractie dunner. Misschien dat ik thuis even wat vergelijkende foto's maak.

• StevenK
buddhole schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 19:08:
- Ik kan HSDPA niet los uitzetten als op i600 met wm6
Hoe bedoel je dat? Je kunt 'm toch gewoon op 900/1800 zetten?

Verwijderd

VIdeoreview i620: http://www.pocketinfo.nl/...iew-samsung-sgh-i620.html

Heb zelf ook ff een filmpje gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=vbV_5G7v910

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 15:13 ]

• StevenK
En de i600 BT problemen zijn ook in de i620 aanwezig: als je meer dan één handsfree device hebt, moet je steeds in het BT menu het device dat je wil gebruiken activeren, omdat het toestel maar bij één device het 'handsfree' profile aan kan hebben.

edit: correctie, het werkt toch wel. Wel nu een vage situatie, want hij zegt al vanaf 15.30 dat mijn accu op 100% zit.

[ Voor 19% gewijzigd door StevenK op 10-09-2007 20:23 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 13:27
Ziet er wel mooi uit zeg, die i620.

Alleen wat een knoest is die vent zeg. :+ "Als ik hem omdraai zit het scrollwheel boven en daarvoor straks niks dan meer..."

No Shame, only Fame!

• StevenK
Toestel is echt briljant! Over de accuduur kan ik nog weinig zinnigs melden, maar daar kom ik nog op terug.

Verwijderd

StevenK schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 09:41:
Toestel is echt briljant! Over de accuduur kan ik nog weinig zinnigs melden, maar daar kom ik nog op terug.
eindelijk, je vindt hem ook briljant :p

Heb hem van zaterdagochtend en de batterij zit nu aan 43% (extended batterij). Er is natuurlijk wel wat regelmatig mee gespeeld omdat ie nieuw is, en de batterij is ook nog niet top omdat die eerst enkele keren volledig moet ontladen worden eerdat ie juist werkt ...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2007 10:46 ]

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 15:53
BT werkt dus net zo goed als op de i600 na de update naar WM6? Weet je iets over synchronisatie van phone book? Dit is natuurlijk de logische opvolger.... (de zwarte dan 8) )

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:39
had deze ook wel willen hebben, maar omdat er geen WiFi inzit zie ik er toch vanaf

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

• StevenK
Ruimzicht schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:52:
[...]

BT werkt dus net zo goed als op de i600 na de update naar WM6?
Kennelijk.
Weet je iets over synchronisatie van phone book? Dit is natuurlijk de logische opvolger.... (de zwarte dan 8) )
Ik zal de auto van mijn vrouw eens kapen, daar zit een Rhythm 'n Blue in.

• Zuiderwijk
Ik heb hem vandaag toch maar geannuleerd bij Vodafone en direct aangeschaft bij de Belcompany. Ik kon niet wachten.

Nou ben ik al een tijdje mee aan het spelen, en heb bijna alles aan de praat, maar hoe weet ik nou of ik tijdens het surfen gebruik maak van de HSDPA mogelijk? Het surfen gaat redelijk, maar het is niet te vergelijken met 'thuis' surfen. Je ziet echt de Kb's laden en de pagina komt langzamer in beeld ipv ineens zoals thuis.

Is dat normaal? Of zou ik echt dezelfde ervaring moeten hebben als thuis achter mijn notebook?

Edit: Ik heb Vodafone plus een zorgeloos internet abbo.

[ Voor 5% gewijzigd door Zuiderwijk op 11-09-2007 18:10 ]

• Taigu
StevenK schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:53:
[...]

Hoe bedoel je dat? Je kunt 'm toch gewoon op 900/1800 zetten?
Op mijn i600 kan ik enkel HSDPA uitzetten via Start -> Instellingen. Het apparaat gebruikt dan wel umts, als je hem op 900/1800 zet dan zit je volgens mij vast aan GPRS. Ik vond het vreemd dat die instelling niet op de i-620 zit.

Op de i-600 zie je een H in beeld komen op de plek van de 3G afbeelding zodra je op HSDPA zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Taigu op 11-09-2007 18:16 ]

• StevenK
Hm.. Die accu-aanduiding blijft vaag. Gisteren bleef 'ie heel lang op 80% staan, nu staat 'ie al bijna de hele dag op 44% ??

Edit: hij springt nu net naar 40%. Overigens is dit met de gewone accu, niet de extended en ik bel redelijk veel en daarbij gebruik ik direct push. Kortom, ik vermoed dat ik behoorlijk tevreden ben over de accuduur. Komt wsl. omdat ik UMTS/HSDPA uit heb staan.

[ Voor 51% gewijzigd door StevenK op 11-09-2007 21:09 ]

• StevenK
Ruimzicht schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:52:
[...]

BT werkt dus net zo goed als op de i600 na de update naar WM6? Weet je iets over synchronisatie van phone book? Dit is natuurlijk de logische opvolger.... (de zwarte dan 8) )
Het ding synchroniseert net zo goed als een papieren agenda :(

• StevenK
Dit schreef ik elders over het apparaat:
Ik heb maandagmiddag m'n i620 gekregen. Ik heb eerst nog wel getwijfeld of ik deze zou kopen, omdat ik de i600 vanwege de zeer brakke BT functionaliteit heb teruggestuurd.

Ik ben tot nu toe lovend. Het is voor mij een zakelijk toestel, waarbij de agenda eigenlijk het belangrijkst is. Zoals ik inmiddels gewend ben, was het opzetten van directpush een fluitje van een cent. Certificaat kopiëren en direct de hele boel weer gesynchroniseerd. Directpush staat overigens bij mij de hele dag aan, omdat ik graag zowel agenda, mail als contactpersonen bij me heb. En mijn secretaresses vinden het erg prettig dat mijn agenda op kantoor altijd up2date is.

Bluetooth werkt ook goed, hoewel het heel vreemd blijft dat het vinkje bij het 'handsfree' profile alleen staat bij het laatst gebruikte handsfree device. Zowel in mijn auto, als in die van mijn vrouw zit een BT kit en ik heb ook nog twee losse BT handsfree apparaten (één mono en één stereo) en - en dat is waar de i600 fout ging - hij pakt elke automatisch de het BT device op dat ik aan zet. Ook het overschakelen op de carkit wanneer je in de auto stapt en er weer uit werkt vlekkeloos. Wat niet werkt is het synchroniseren van het 'phonebook' met de Parrot Rhythm 'n Blue in de auto van m'n vrouw.

Het toestel wordt geleverd met twee accu's, één 'standaard' en één 'extended'. Ik heb maandag om 15.30 de 'standaard' erin gedaan, nadat ik deze met de bijgeleverde lader en houder opgeladen had, en nu (woensdag 7.50) resteert volgens het apparaat nog 29%. Ik heb BT altijd aan staaan, zoals gezegd staat ook DirectPush aan en ik heb ongeveer een uur gebeld. We belangrijk om te melden is dat ik UMTS / HSDPA uit heb staan, omdat ik uit ervaring met de i600 en uit overleveringen weet dat dit veel stroom verbruiken.

Het verschil tussen beide accu's in afmetingen (er worden twee verschillende accu-covers meegeleverd) is ongeveer een millimeter en hoewel dat heel weinig lijkt, heb ik toch het idee dat het toestel handzamer is met de standaard accu.

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat het toestel kleiner zou zijn dan hij in werkelijkheid is. Het toestel is net zo breed als m'n S200, ruim een centimeter kleiner en ongeveer 3 mm dunner.

Het scherm is goed af te lezen, het scrollwheel bijna verslavend. De tiptoetsen zijn af en toe wat lastig, omdat je als je het scrollwheel gebruikt, je makkelijk per ongeluk weer eens op bijvoorbeeld de home-knop drukt.

Het opnemen / ophangen met de schuif werkt trouwens ook erg fijn. Het enige wat lastig lijkt te zijn, is om wanneer je iemand belt en belt per ongeluk de verkeerde op te hangen met de knop die daarvoor bedoeld is. Op dat moment lijkt het toestel heel langzaam te reageren. Ophangen door hem dicht te schuiven werkt wel goed.

Ook Activesync via BT werkt goed, net zoals 'gedeeld internet' via BT. De meegeleverde Opera browser is ook geen straf, de overige software, als de custom calculator, clearvue office viewer en zo meer heb ik nog niet gebruikt.

Tot nu toe ben ik in ieder geval zeer tevreden met het toestel.

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:53:

[...]
Ik kan hier in meevolgen. Dat het toestel handzamer lijkt met de standaard accu zou ik niet durven zeggen.

Wat ik wel erg vervelend vind is het niet teurgkeren naar de todayscreen wanneer je het toeste dichtscuift als j eje in een menu bevindt, daar erger ik me toch wel aan.

Heb sinds zaterdagochtend de extended batterij erin zitten en die zit nu aan 26%. Pushmail staat constant aan. Bluetooth niet.

• Zuiderwijk
Nog een vraagje van mijn kant waarbij de handleiding geen uitkomst biedt. Als je gaat naar 'Instellingen > SMS-opties worden verzonden' dan kan je daar je netwerkkeuze aangeven. De opties die ik heb zijn:

1. Voorkeur voor CS
2. Voorkeur voor PS

Iemand enig idee wat CS en PS betekenen?

Heeft verder iemand nog een antwoord op mijn vraag van gisteren over de snelheid van HSDPA?

Verwijderd

Hier al een eerste bericht nav het Samsung event in NL dat vandaag plaatsvindt. Het is een soort preview van de i620, de plaatjes laten alledrie de kleurversies duidelijk zien.

Normaal kijk ik bij mobieltjes niet zo naar het uiterlijk, maar in dit geval hoop ik toch echt dat ik een zwarte i620 kan krijgen, misschien wordt het anders alsnog de i600.

Verwijderd

hmm, moeilijke keuze tussen standard battery en extended batterij...viind hem ook wel iets compacter aanvoelen met de standaard battery :(

Wanneer ik me in een menu bevindt en ik schuif het toestel weer dicht, dan blijft ie in het menu staan ipv weer naar het todayscreen te gaan automatisch, zoals ik gewend ben met andere samsungs.

Bestaat hier een tooltje of iets dergelijks voor?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 15:49 ]

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Echt een 2#RF@R#$ ! is die vent zeg, ongelofelijk. Kan maar beter bij een kinder telefoon blijven.

Ik zou de i620 zwart welleens willen zien ! Het "chroom" rond het scherm valt alleszins mee !

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-11 17:58
ik had het toestel bijna gekocht tot ik bij de belcompany de "witte" versie zag. ik vind het verschrikkelijk. hoop dat die zwarte snel te leveren is

toestel is volgens mij trouwens een stuk sneller dan de nokia varianten, of lijkt dat maar zo?

Only dead fish go with the flow

• StevenK
Escrimador schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:56:
ik had het toestel bijna gekocht tot ik bij de belcompany de "witte" versie zag. ik vind het verschrikkelijk. hoop dat die zwarte snel te leveren is

toestel is volgens mij trouwens een stuk sneller dan de nokia varianten, of lijkt dat maar zo?
Zolang je maar de Samsung-homescreens uitzet dan is het toestel heerlijk snel ;)

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:58:
[...]

Zolang je maar de Samsung-homescreens uitzet dan is het toestel heerlijk snel ;)
Dat zijn net de mooiste, en bij mij nog snel genoeg... Samsung Tab!

Verwijderd

Weet iemand het aantal uren verschil in standby tussen de standaard en extended battery?

• StevenK
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:21:
Weet iemand het aantal uren verschil in standby tussen de standaard en extended battery?
Voor mij is het ongeveer 1,5 dag met de normale en 2 met de extended. (met een uurtje of 2 à 3 bellen per dag)

[ Voor 6% gewijzigd door StevenK op 15-09-2007 17:11 ]

Verwijderd

StevenK schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:10:
[...]

Voor mij is het ongeveer 1,5 dag met de normale en 2 met de extended. (met een uurtje of 2 à 3 bellen per dag)
Pff, ik ga op reis maar weet niet met welke van de 2 ik op reis wil :P

• Taigu
Voor de zekerheid, de i-620 die ik vast heb gehad had geen wifi...

• StevenK
buddhole schreef op zondag 16 september 2007 @ 04:40:
Voor de zekerheid, de i-620 die ik vast heb gehad had geen wifi...
Dat geldt voor elke i620.

Verwijderd

Ik heb het toestel vandaag aangeschaft en zit met een paar vragen:

Is het normaal dat je default niet kan ophangen met de rode knop en persé met de schuif moet werken? Ik zou graag de rode knop willen gebruiken, maar zie deze optie nergens staan.

Hij vergrendelt automatisch na enkele seconden je toetsenbord, ook al heb ik aangegeven (bij schuifinstellingen) dat hij bij het dichtschuiven niet de toetsen moet blokkeren.. Tevens valt het scherm dan uit. Hoe haal ik dit weg?

Kan je tijdens het opladen van je accu zien dat hij aan het opladen is (lampje/icoontje of iets dergelijks)? Want volgens mij doet hij niet zoveel en moet ik met de bijgeleverde reislader laden.

Mijn Windows Vista herkent em niet bij Windows Mobile Device Center. Wat doe ik fout? Hij zit gewoon op de USB.

• Zuiderwijk
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 06:03:
Ik heb het toestel vandaag aangeschaft en zit met een paar vragen:

Is het normaal dat je default niet kan ophangen met de rode knop en persé met de schuif moet werken? Ik zou graag de rode knop willen gebruiken, maar zie deze optie nergens staan.

Hij vergrendelt automatisch na enkele seconden je toetsenbord, ook al heb ik aangegeven (bij schuifinstellingen) dat hij bij het dichtschuiven niet de toetsen moet blokkeren.. Tevens valt het scherm dan uit. Hoe haal ik dit weg?

Kan je tijdens het opladen van je accu zien dat hij aan het opladen is (lampje/icoontje of iets dergelijks)? Want volgens mij doet hij niet zoveel en moet ik met de bijgeleverde reislader laden.

Mijn Windows Vista herkent em niet bij Windows Mobile Device Center. Wat doe ik fout? Hij zit gewoon op de USB.
Dat van dat het niet kunnen gebruiken van het rode knopje is inderdaad onhandig. Hetzelfde geldt voor het opnemen. Als hij 'dicht' zit dan staat de toetsenblokkering aan, waardoor de keuzes opnemen en negeren (die er wel staan) niet werken. Zeer onhandig.

Tijdens het opladen zie je een soort stekkertje in je batterij icoon. Het is in ieder geval niet zo dat je een batterijicoon ziet 'vollopen'.

Vista (Ultimate) ging bij mij van alles installeren en werkt nu ook gewoon. Ik zie hem ook gewoon terug in mijn Verkenner. Wat je fout doet weet ik niet, maar het zou moeten werken.

Verwijderd

Zuiderwijk schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:47:
[...]

Dat van dat het niet kunnen gebruiken van het rode knopje is inderdaad onhandig. Hetzelfde geldt voor het opnemen. Als hij 'dicht' zit dan staat de toetsenblokkering aan, waardoor de keuzes opnemen en negeren (die er wel staan) niet werken. Zeer onhandig.

Tijdens het opladen zie je een soort stekkertje in je batterij icoon. Het is in ieder geval niet zo dat je een batterijicoon ziet 'vollopen'.

Vista (Ultimate) ging bij mij van alles installeren en werkt nu ook gewoon. Ik zie hem ook gewoon terug in mijn Verkenner. Wat je fout doet weet ik niet, maar het zou moeten werken.
Hoe kan het dan zijn dat in het boekje staat dat rood ophangen is? Volgens mij is dit niet slecht ontwerp, maar gewoonweg een fout.

Wellicht nog een stomme vraag. Hoe zet je in godsnaam die toon uit die je hoort wanneer je iemand belt?

Ik hoop echt dat samsung dit soort dingen gaat fixen. Want ik vind dat de basics van een telefoon toch is dat je op een normale manier kan bellen en ophangen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:59:
[...]

Hoe kan het dan zijn dat in het boekje staat dat rood ophangen is? Volgens mij is dit niet slecht ontwerp, maar gewoonweg een fout.

Wellicht nog een stomme vraag. Hoe zet je in godsnaam die toon uit die je hoort wanneer je iemand belt?

Ik hoop echt dat samsung dit soort dingen gaat fixen. Want ik vind dat de basics van een telefoon toch is dat je op een normale manier kan bellen en ophangen.
Heb zojuist Samsung gebeld. De logica was, dat je niet per ongeluk op de touch toetsen (zoals ophangen) gaat drukken en dat daarom je het toestel altijd moet ontgrendelen door op de middelste knop te drukken.

Het toontje uitzetten wisten ze niet, want het toestel is te nieuw en ze hebben em bij de helpdesk nog niet.

Tevens zie ik geen stekkertje bij het opladen.

Verwijderd

hmm dat zijn toch wel nadelen...Dus hoe neem je op? J ekan hem niet gewoon 'uit sliden' en dan neemt ie automatisch op...

Je moet eerst uit sliden, dan middelste knop en dan groene van opnemen?

• Zuiderwijk
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:44:
J ekan hem niet gewoon 'uit sliden' en dan neemt ie automatisch op...
Dit kan wel. Is gewoon een instelling.

Wat ik wel 'ontdekte' is dat je middels de powerknop ook de toetsenblokkering kan opheffen. Probleem dat ik had was namelijk dat ik hem ingesteld heb dat open gliden meteen opnemen is. Door de keuze om de toetstenblokkering niet op te heffen bij een binnenkomende oproep, kan ik dus niet de knop 'negeren' gebruiken. Als ik eerst de powerknop indruk, dan werken de touch toetsen wel.

• Ruimzicht
StevenK schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:53:
[...]
Wat niet werkt is het synchroniseren van het 'phonebook' met de Parrot Rhythm 'n Blue in de auto van m'n vrouw.
Zou het een firmware issue van de Parrot kunnen zijn? Ik zie in de release notes van v6.02 namelijk oa:

Version 6.02 (24/03/06) :
- Fix synchronisation issues with Microsoft Windows CE / Nokia synchronisation protocol

Niet om te zeuren maar die synchronisatie is voor mij key-argument voor aanschaf... Erg irritant toen mijn i600 dat niet deed met WM5 (net als het switchen naar een ander BT device) en de belangrijkste verbetering van WM6 imho. Werkt nu vlekkeloos met mijn fabrieks BT kit, net als de overstap naar de auto van mijn vriendin (en terug).

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:10 ]

• Zuiderwijk
100% zeker geen Wifi.

• jeroentje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door jeroentje op 20-10-2007 22:10 ]

• Zuiderwijk
Tsja, ik had WiFi ook wel aardig gevonden, maar ik zou sowieso een Vodafone Zorgeloos Internet Blox erbij nemen. Een WiFi punt is vooral leuk voor thuis en kantoor, maar onderweg blijf je afhankelijk van 'open' toegangspunten. En met zo'n Blox hoef ik daar niet naar te zoeken, maar kan ik werkelijk altijd online.

• StevenK
Ik heb sinds april 2006 een telefoon met wifi en toch gebruik ik het nauwelijks tot niet. Voor mij was het in ieder geval geen belemmering op de i620 te laten liggen.

Verwijderd

Nog een vraagje van mijn kant waarbij de handleiding geen uitkomst biedt. Als je gaat naar 'Instellingen > SMS-opties worden verzonden' dan kan je daar je netwerkkeuze aangeven. De opties die ik heb zijn:

1. Voorkeur voor CS
2. Voorkeur voor PS

Iemand enig idee wat CS en PS betekenen?

Heeft verder iemand nog een antwoord op mijn vraag van gisteren over de snelheid van HSDPA?
Circuit Switched
Package Switched,

volgens mij iets te maken met sms via gprs of via gsm. :)

• GloriX
  • Niet online
Ik had net de Vodafone aan de lijn en die gaan hem binnen twee weken uitleveren.

Een witte telefoon leek mij toch niks dus ik heb deze geannuleerd en ga voor de Samsung F700. Deze komt volgens de eerste berichten midden oktober uit voor Vodafone.

Verwijderd

GloriX schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:29:
Ik had net de Vodafone aan de lijn en die gaan hem binnen twee weken uitleveren.

Een witte telefoon leek mij toch niks dus ik heb deze geannuleerd en ga voor de Samsung F700. Deze komt volgens de eerste berichten midden oktober uit voor Vodafone.
Heb je de F520 al gezien? Vind ik nog mooier...

• Ruimzicht
StevenK schreef op woensdag 19 september 2007 @ 12:51:
Ik heb sinds april 2006 een telefoon met wifi en toch gebruik ik het nauwelijks tot niet.
Ik dacht er exact zo over, maar met een open wifi verdinding in mijn vakantiehotel vorige week heb ik voordelig kunnen syncen met onze server zonder dure buitenlandse datakosten te maken! Maar dat was de eerste keer dat ik het echt handig vond. Normaal gesproken gebruik ik geen direct push als ik roam.

• KnoppenSpook
Ik heb nog een mooie vraag bedacht :)

Ondersteund dit mooie apparaatje microSD SDHC kaartjes?
Anders zit je dus aan max 2 Gig...

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 22:39
Er is een nieuwe review verschenen op pocketinfo.

Inhoudelijk niet de beste m.i. maar wel een van de eerste.

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Ik kom ineens dit tegen - de Samsung i640:

Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/3047/i640lq2.jpg

"Shown here with Vodafone badging, the Samsung SGH-i640 is cosmetically similar to the SGH-i620 which preceded it. There are several upgrades, naturally, equipping the i640 with WiFi, GPS, Windows Mobile 6 Standard, UMTS/HSDPA, and a 2 megapixel camera." (Bron)

Is dit gewoon de i620 voor de VS of daadwerkelijk een opvolger van de i620?

Edit:
Dit lees ik zojuist op The Unwired: "Unveiled with the Vodafone Christmas line-up announcement, not too much was known about Vodafone's new co-branded Samsung SGH-i640v Windows Mobile 6 Standard Smartphone, which looks like a design-upgrade to the Samsung SGH-i620.
However, it seems the i640 is far more than just a design-upgraded i620 since it is expected to sport features, the i620 was badly missing, including WiFi and even GPS! And it's sporting Vodafone's new Home screen implementation we have seen on the Palm Treo 500v before already."

[ Voor 42% gewijzigd door Tinto op 28-09-2007 09:29 ]

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• KnoppenSpook
KnoppenSpook schreef op woensdag 26 september 2007 @ 16:32:
Ik heb nog een mooie vraag bedacht :)

Ondersteund dit mooie apparaatje microSD SDHC kaartjes?
Anders zit je dus aan max 2 Gig...
Anyone, anyone?

Verwijderd

weet er iemand al een softwaretool om alle applicaties te sluiten bij het dichtschuiven van de gsm?
Pagina: 1 2 Laatste