iMac of MacBook?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit ontzettend te twijfelen wat ik moet doen!

Ik ben Windows Vista zat, m'n notebook van twee jaar kan amper 8 minuten zonder stroom, dus die is niet echt mobiel meer (ondanks dat hij eigenlijk altijd een vaste plek bij de stroom heeft, is het soms prettig ergens anders te gaan zitten).

Nu wil ik graag een Apple. Een nieuwe iMac 20" lijkt me prima, met 2,4 Ghz. Een MacBook is de enige optie (MacBook Pro is te duur), maar de specificaties vind ik minder. Vooral het scherm is te klein. Heb nu namelijk 15.4" en dat is uitermate prettig.

Mijn voorkeur hangt dus stiekem bij de iMac. Máár ik heb best veel Windows-stuff hier, denk aan ontzettend veel WMA-bestanden, een externe USB-harde schijf die volgens mij niet goed werkt met deze bestandsstructuur met Mac OS X en Windows Live Messenger.

Daarnaast vraag ik me af wanneer de nieuwe versie, Leopard geloof ik, van Mac OS X wordt meegeleverd... iemand een idee? Dit houdt me allemaal nog bezig, omdat Apple 5 september a.s. ook nog eens met mooie nieuwe iPod's komt! En die wil ik ook. Apple-freak aan het worden!

Wie helpt mij de keuze te maken?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Verwijderd

Wie helpt mij de keuze te maken?
Jij?

Niemand kan een keuze voor jou maken, jij zal zelf een keuze moeten maken..
Qua muziek kun je alles wel omzetten zodat het op Apple draait lijkt mij... En je kunt toch altijd Windows ook op de iMac installeren?

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:09
Nou volgens mij zeg je het zelf al wat je wilt hebben.

Qua mobiel gebruik, doe je dat nu veel? In de zin van je neemt je laptop overal mee naartoe? Anders heeft een MacBook ook weinig zin... En de resolutie van een iMac kan wel wat hoger dan een MacBook!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
Sorry hoor, maar volgens mij heb je nog helemaal niets binnen dit forum gedaan om tot een besluit te komen...
[macbook (pro?)] Overstappen van Windows naar MacOSX
Gewoon even doorlezen, het gaat vanzelf over mobiliteit en de voor/nadelen daarvan!

[ Voor 18% gewijzigd door lolgast op 02-09-2007 11:03 ]

• THE_BASE
  • Niet online
orange.x schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:59:
Nou volgens mij zeg je het zelf al wat je wilt hebben.

Qua mobiel gebruik, doe je dat nu veel? In de zin van je neemt je laptop overal mee naartoe? Anders heeft een MacBook ook weinig zin... En de resolutie van een iMac kan wel wat hoger dan een MacBook!
Ik neem hem hooguit mee in m'n bed, lekker een film kijken o.i.d. op zondagmorgen :)

Ik ga zo wel even naar MacStore in Utrecht. Bedankt.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• THE_BASE
  • Niet online
lolgast schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:02:
Sorry hoor, maar volgens mij heb je nog helemaal niets binnen dit forum gedaan om tot een besluit te komen...
[macbook (pro?)] Overstappen van Windows naar MacOSX
Dat heb ik ook gelezen, maar wilde ook andere meningen hebben.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:09
Ik noemde maar een voorbeeld, er zal al verschillende topics voorbij gekomen, en ik durf te wedden dat ook google de zoekterm "imac or macbook" wel slikt.
Ik denk toch echt dat je zelf een beslissing zult moeten nemen, want iedereen hecht een andere waarde aan mobiliteit en schermgrootte

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

THE_BASE schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:53: denk aan ontzettend veel WMA-bestanden
Die zijn te converteren.
, een externe USB-harde schijf die volgens mij niet goed werkt met deze bestandsstructuur met Mac OS X
jawel hoor
en Windows Live Messenger.
MSN messenger for Mac of beter nog: AdiumX
Daarnaast vraag ik me af wanneer de nieuwe versie, Leopard geloof ik, van Mac OS X wordt meegeleverd... iemand een idee?
Nog niet, want hij is nog niet uit maar zal naar verwachting in oktober ergens komen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien er meer dan genoeg informatie te vinden is over dit onderwerp en uiteindelijk alleen jij kunt bepalen wat het beste is, gaat dit topic op slot. Zie ook Policy Apple Talk (update 10 juni 2007).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.