TomTom One Europa kaduuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 11:31
Hallo tweakers,

Gisteren kwam dan eindelijk mijn TomTom, maar helaas is hij nu al niet meer aan de praat te krijgen. Nadat ik hem had aangesloten op de pc om even bij TomTom Home te kijken, ging het al mis. De verbinding werd verbroken met het apparaat en er verscheen een rood kruis op de TomTom.

Als ik hem nu weer aansluit en ik probeer de nieuwste updates te installeren, dan is er onvoldoende ruimte beschikbaar. De mappen op de TomTom zelf hebben nu ook allemaal vage tekens gekregen.

Nu heb ik een SD-kaart erin gestopt en daar de nieuwste software op gedownload, maar dan geeft hij weer dat er geen kaart gevonden wordt. Logisch, want die staat op het interne geheugen. Maar daar kan ik dus niets aan herstellen. Nu kan ik wel de kaart kopieren van intern naar SD, maar dat vind ik geen oplossing.

Is er geen mogelijkheid om een recovery uit te voeren? (backup herstellen gaat dus niet, aangezien ik niet eens de kans kreeg om dit te doen)

Wie kan mij helpen?

Flo

[ Voor 30% gewijzigd door flo_ op 02-09-2007 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Al gebeld met de helpdesk van TomTom? Waarschijnlijk vandaag niet ivm zondag maar ik denk gewoon dat het geheugen corrupt is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Ja, wel geprobeerd, maar die zijn er alleen op werkdagen. Dus dan zou ik morgen moeten gaan bellen. Maargoed, als ik er zelf verder niets meer aan kan doen, dan stuur ik hem gewoon terug naar de winkel. Als iemand nog wat weet, dan hoor ik het graag :)

[ Voor 11% gewijzigd door flo_ op 02-09-2007 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Inderdaad: gewoon ruilen in de winkel.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
MSalters schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:29:
Inderdaad: gewoon ruilen in de winkel.
Bol.com ja... :o wordt nog een gezeik met het terugsturen vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-10 13:53

Nik

Dat is het risico van internet aankopen :)

Of naja, laat ik je helpen dan.

http://www.tomtom.com/sup...ID=183&CID=152&Language=5

De site van TomTom support, geeft je alle opties die je nodig hebt.

Daar staat o.a.:
TomTom-apparaten met intern geheugen controleren eerst of de TomTom-applicatie op de geheugenkaart staat. Als op de geheugenkaart geen applicatie wordt gevonden, gebruikt het apparaat de applicatie en kaarten in het interne geheugen. In dat geval wordt een harde-schijfsymbool onder aan het scherm weergegeven. Als het apparaat is opgestart, kun je nog steeds gebruikmaken van de kaarten en TomTom-diensten die op je geheugenkaart zijn opgeslagen.

Voorbeeld:
Als je Wijzig voorkeuren > Beheer kaarten > Wijzig kaart selecteert, zoekt je apparaat zowel in het interne geheugen als op de geheugenkaart naar beschikbare kaarten.
Daarnaast, als alle opties niet werken:
Vraag
Hoe kan ik mijn TomTom-apparaat laten repareren?
Antwoord
Het kan voorkomen dat je de TomTom-apparaat niet kunt inschakelen of dat het apparaat niet naar behoren functioneert. Er zijn enkele dingen die je zelf kan proberen om het apparaat weer aan de praat te krijgen:

Je apparaat resetten
Reset je TomTom apparaat met een rechtgebogen paperclip.

Installeer de nieuwste applicatie
Download en installeer de laatste applicatie-update voor je apparaat .

Om je huidige positie te bepalen, moet je TomTom zich buitenshuis bevinden.
Lees ook: Mijn TomTom-apparaat kan geen GPS-signaal vinden - de rijweergave blijft grijs.

Productreparatie
Als je probleem niet wordt opgelost met de bovenstaande stappen, kan je telefonisch of per e-mail contact opnemen met de klantenservice van TomTom. Als je product moet worden gerepareerd, kan de klantenservice van TomTom dit voor je regelen.
Ongeveer 5 tot 10 werkdagen na ontvangst van het defecte product door onze reparatieafdeling ontvang je ofwel het gerepareerde product terug, ofwel een product ter vervanging.
Klik hier als je wilt weten hoe je contact opneemt met de klantenservice.
Oftewel, het is zo makkelijk, doe gewoon wat moeite :) Terug sturen naar Bol is dus niet nodig, je kan gewoon naar de heren Tom en Tom zelf sturen.

Succes dan maar (hoop dat je dit wel gaat lukken, want als je deze info nog niet kon vinden vraga ik me af of je het spul uberhaupt draaiende gaat krijgen... nofi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Bedankt Proller, maar die dingen kwam ik ook al tegen (en heb ze ook al getest) :p. Niets werkt meer. Maar ik zal overwegen aan wie ik het zal sturen (Bol of TomTom). Thnx anyway iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-10 18:15

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Goed, dat had je dus zelf ook kunnen vinden...

Daarnaast:

[TomTom] Het TomTom ONE topic

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.