Toon posts:

GA-P35-DS3P + Vista Home Premium + Intel ICH9R Raid?

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort systeem van mijn titel installeren, echter stel ik mij de prangende vraag of dit wel gaat lukken. Ik heb vroeger op mijn huidig bordje(Asus P5B Deluxe)een keer vista ultimate willen installeren met de intel matrix raid drivers en wat ik ook deed, Vista wou mijn drivers op de floppy of USB niet herkennen, ik kreeg met de beste wil van de wereld geen raid op dat OS. Als ik windows xp professional installeer dan duw ik gewoon F6, ram die disk erin en klaar, werkt gewoon en ik heb raid, zowel op de 32bit xp als op de 64bit xp, maar Vista, hoooow maar.

Dus is de vraag, zijn hier mensen die zo'n GA-P35-DS3P bordje hebben en Vista draaien in Raid, if so laat me dan even weten hoe dit voor jullie verlopen is, het probleem ligt duidelijk bij Vista zelf want als andere OS'en wel werken dan zegt me dit al genoeg.

Ik wil gewoon voorbereid zijn voor wanneer dit moederbord binnenkomt.

greetz,

TDN

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 03:21:
Ik ga binnenkort systeem van mijn titel installeren, echter stel ik mij de prangende vraag of dit wel gaat lukken. Ik heb vroeger op mijn huidig bordje(Asus P5B Deluxe)een keer vista ultimate willen installeren met de intel matrix raid drivers en wat ik ook deed, Vista wou mijn drivers op de floppy of USB niet herkennen, ik kreeg met de beste wil van de wereld geen raid op dat OS. Als ik windows xp professional installeer dan duw ik gewoon F6, ram die disk erin en klaar, werkt gewoon en ik heb raid, zowel op de 32bit xp als op de 64bit xp, maar Vista, hoooow maar.

Dus is de vraag, zijn hier mensen die zo'n GA-P35-DS3P bordje hebben en Vista draaien in Raid, if so laat me dan even weten hoe dit voor jullie verlopen is, het probleem ligt duidelijk bij Vista zelf want als andere OS'en wel werken dan zegt me dit al genoeg.

Ik wil gewoon voorbereid zijn voor wanneer dit moederbord binnenkomt.

greetz,

TDN
Stonden op die disk niet gewoon de xp drivers? Als ie wel met xp werkt lijkt me dat alleen de xp drivers erop staan en niet de vista.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk stonden op die disk de vista drivers, vers gedownload van de pers.

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
TVP - Ik ben ook aan het kijken naar dit Moederbord en zelfde opbouw..

Dit was een vraag die ik ook beantwoord wilde zien :)

• bassie
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:25:
Tuurlijk stonden op die disk de vista drivers, vers gedownload van de pers.
Ok, wou het alleen even zeker weten. Omdat het bij xp wel werkte dacht ik dat je misschien de verkeerde drivers had.

Verwijderd

Topicstarter
Heb deze topic nog gevonden,

http://forums.techguy.org...sta-w-raid0-gigabyte.html

maar eerlijk gezegd geloof ik er geen moer van dat je Vista gewoon kan installeren zonder raid drivers en dat je dan ook daadwerkelijk met de goeie raid drivers je Vista draait. Die lokoo bedoelt dus eigenlijk dat je in bios gewoon RAID mot enablen, daarna via CTRL+I je volumes al instellen, en dan vista booten en installeren zonder drivers. Godweet wat voor een crappy drivers je dan wel niet krijgt, en via boot drivers selecteren, as dat op mijn vorig Asus P5B moederbord al niet werkte met vista ultimate dan houd ik nu ook weer mijn hart vast 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Windows Vista Raid-0 vraagje

denk dat deze user het al opklaart, dus maar hopen dat het inderdaad zo is:)

• SileX
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 01:49:
Windows Vista Raid-0 vraagje

denk dat deze user het al opklaart, dus maar hopen dat het inderdaad zo is:)
Die user geeft niet echt aan welk moederbord of RAID controller gebruikt wordt.

Verwijderd

Als je gewoon eerst je RAID instelt, daarna Vista installeert en daarna kijkt of het gewoon gelukt is?

Trial and error, als het misgaat formatteer je je HDD even, klaar :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Snap ik best Michel, maar meestal ga ik zo niet te werk, ik wil altijd een week op voorhand een gewaarschuwd man zijn, want je weet hoeveel die waard zijn, zit tijd verbonden aan die installatie, dus wil geen extra tijd verliezen aan trial en error, mot zekerheid hebben :P

• bassie
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:05:
Snap ik best Michel, maar meestal ga ik zo niet te werk, ik wil altijd een week op voorhand een gewaarschuwd man zijn, want je weet hoeveel die waard zijn, zit tijd verbonden aan die installatie, dus wil geen extra tijd verliezen aan trial en error, mot zekerheid hebben :P
Aha, maar in de tijd dat je dit topic geopent hebt en gewacht heb op antwoorden had je allang even vista kunnen installeren en even kijken.

• SileX
  • Niet online
bassie_ schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:34:
[...]

Aha, maar in de tijd dat je dit topic geopent hebt en gewacht heb op antwoorden had je allang even vista kunnen installeren en even kijken.
Ik heb het bord nog niet eens besteld...

En zo kan je elk topic gaan flamen; koop het eerst maar en ga dan maar proberen.. ja ja :P

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit werkt, je moet alleen even de juiste drivers op een diskette, cd of usb key dumpen. Ikzelf heb het systeem uit mijn specs linkje, dit betreft een Intel DP35DP met ICH9R met Vista HP 64bit en dat was geen enkel probleem toen ik uiteindelijk de 64bit drivers op een usb key had. Dan werkt het zoals altijd, gewoon goed.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
Okay das dan nice, ik heb wel geen floppy dus kon de file,

f6flpy64.exe

niet runnen, heb daarom de file ge-extract en toen kreeg ik een F64.IMA file, die heb ik uitgepakt met winimage en dan krijg ik deze bestanden,

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/5z5537r.jpg

dat zullen wel de goeie zijn zeker, gewoon die meuk dumpen op USB stick dus? Maakt het trouwens uit as er nog andere meuk op USB stick staat?

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:34:
[...]

Die post slaat dus echt werkelijk op niks, hoe kan je nu in godsnaam bord van merk X vergelijken met bord van merk Y, as het werkt op bord X wil het nog nie automatisch zeggen dat de SATA herkenning of raid herkenning ook meteen werkt op bord Y, en ik heb het bord nog niet eens in mijn bezit:LOL: As je ook de links had bekeken, had je gezien dat ik refereerde naar mensen met dit type gigabyte bordjes waar hun DVD rom niet meer herkent werd na de VISTA en RAID drivers installatie, vandaar dus deze vraag. Mwhahaaha ik lach me ziek, bedankt voor deze erg grappige post, you just made my day a little brighter. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 22:23 ]

Verwijderd

Workaround is eerst de BIOS in gaan en in de BIOS Qflash opstarten teneinde USB sticks laten te herkennen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bassie is normaal altijd vrolijk, maar sinds Adriaan ermee gestopt is vind ie altijd wel iets om op te vitten.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 22:14:
Okay das dan nice, ik heb wel geen floppy dus kon de file,

f6flpy64.exe

niet runnen, heb daarom de file ge-extract en toen kreeg ik een F64.IMA file, die heb ik uitgepakt met winimage en dan krijg ik deze bestanden,

[afbeelding]

dat zullen wel de goeie zijn zeker, gewoon die meuk dumpen op USB stick dus? Maakt het trouwens uit as er nog andere meuk op USB stick staat?
Volgens mij maakt het niks uit, idd gewoon op stick zetten en Vista laten zoeken, dan kwam het bij mij goed.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
okay cheerz m8, much appreciated:P

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

Je kan gewoon een schone installatie op Raid0 draaien, ook met de standaard Vista drivers. Ik heb de drivers wel gebruikt via een USB stick (wordt herkend als harde schijf).

Enige probleem dat ik tegenkwam was dat Vista in eerste instantie niet wilde installeren omdat er geen geldige schijf gevonden was, terwijl ik wel de partitie kon selecteren. Hiervoor moet je in je bios de bootpriority van de harde schijf boven USB apparatuur zetten (dit kostte mij 3 uur voordat ik hierachter kwam). Ik heb overigens de GA-P35-DS3R, maar lijkt mij niet dat dit verschil maakt.
Pagina: 1