Toon posts:

Windows Vista Raid-0 vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een klein vraagje over RAID-0 met Windows Vista. Zojuist heb ik Raid0 naar behoren ingesteld in mijn BIOS en vervolgens een diskette met drivers gemaakt. Hierna de Vista installatie gedraaid welke mijn drive meteen herkende getracht de drivers van de diskette te laden maar dit lukt niet zonder dat ik de drivers van diskette appart laad gaat de installatie zonder problemen.

De 2 drives worden nu wel goed als 1 herkend door Windows en de grootte is inderdaad de 2 drives samen. Kan het zijn dat Windows de raid drivers zelf al heeft herkend en dat de diskette niet nodig was ?

Verwijderd

daar heb je helemaal gelijk in, ik heb me schijven ook in raid-0 en heb niet eens een diskette-drive meer, bij xp was dat wel nodig maar hier niet meer :)

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-01 19:33
De diskette is alleen nodig bij de pre-setup. Het kan natuurlijk ook dat Vista deze al automatisch laadt en dat je die dus niet nodig hebt. Als je eenmaal klaar bent herkend windows meestal wel je RAID-controller.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle reacites !!

Als ik het nu dus goed begrijp zijn de raid drivers alleen nodig als de Windows installatie de drive niet herkend. Oftewel als in het BIOS alles goed is ingesteld en de Windows installatie herkent de drive meteen zit je eigenlijk al goed :P

Heb net trouwens even SiSoft Sandra gedraaid en die geeft bij de drive benchmark bij drive "Intel Raid 0 Volume (RAID)) aan en bij de test resultaten zit ik over het algemeen redelijk boven de andere referenties. Dus lijkt me dat het wel goed zit dan toch ?

Bij Drive Index geeft hij bij SiSoft overigens 115 mb/s aan en bij Random Acces Time 14 ms.