prog die drivers zoekt en installeert

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
hey

Ik moet van al mijn hardware de drivers installeren en ik heb van geen enkel de drivers.
Nu vroeg ik mij af of er toevallig geen programma bestaat die al mijn hardware detecteerd en eventueel automatisch de drivers download en installeert, of me aangeeft welke ik nodig heb ofzo.

greetz

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:01
De belangrijkste (en vaak ook de oudere) apparaten worden vaak al door Windows gedetecteerd. Ik weet verder niet van het bestaan van zo'n programma af, het beste wat ik je kan aanraden is kijken wat voor onderdelen er in je pc zitten (als je je pc openschroeft staat er op de meeste al een naam of een chip met een naam waardoor je het product kunt identificeren) en de naam hiervan intikt op google met 'driver' erachter :)

De onderdelen die je vaak zelf moet toevoegen zijn:
-USB-randapparatuur
-Videokaart
-Geluidskaart
-Moederborddrivers
-En evt. andere kaartjes die in je pc zitten, zoals een TV-kaart of een netwerkkaart.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Ik denk dat het makkelijker is om gewoon op de website te kijken en daar te downloaden, is het zo moeilijk dan :?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:06

Onbekend

...

Tot zover ik weet bestaat zo'n programma er niet.

Wel iets wat in de buurt komt is Everest Home Edition.
Met dit programma kan je vrij goed zien wat voor type geluidskaart, videokaart e.d. in zit.

Vanaf hier kan je hem downloaden:
http://www.starfix.nl/download

Maar je moet nog steeds zelf je drivers downloaden.

[ Voor 9% gewijzigd door Onbekend op 01-09-2007 21:17 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

• nockelyk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
neen hoor de drivers zoeken is niet zo moeilijk, wel achterhalen wat van hardware nu weer net in mijn computer zitten, maar ik zal eens die everest bekijken

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:17
Er zijn wel van dat soort programma's, maar die wil je echt niet op je pc :D

Zoals gezegd, kap eraf en kijken wat voor merk/type je uit kan vinden op de kaarten etc. Als je een type op je moederbord kan vinden ben je ook al een heel eind.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier is wat je zoekt:
http://driveragent.com/

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:37
Windows Update?

DriverGuide.com schijnt ook een dergelijk programma te hebben.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ditsoort dingen zijn in de verschillende faq's toch écht wel te vinden, en we verwachten hier dat je zelf wat moeite doet voor je een topic opent. Daarvan zie ik niks terug, gesloten. Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.