[Vista] Constant internet verbinding kwijt.

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tolgon
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07-2025

tolgon

-----------

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb thuis een netwerk waar 2 PC's met Vista Ultimate zijn aangesloten, alles werkt prima alleen ik heb een klein netwerk probleempje waar ik al dagen naar oplossingen van heb gezocht zonder resultaat.

Wel heb ik mensen gevonden met een soortgelijk probleem.

Het probleem is namelijk dat mijn netwerk verbinding steeds swapt naar 'Local only' en dan een minuut later weer verbind met het internet en dan weer het zelfde en ga zo maar door. Ik heb geen idee wat het veroorzaakt, beide PC's hadden dit probleem niet toen ze nog op windows XP zaten.

Nog iets, wanneer het probleem zich voordoet gebeurt het op beide PC's tergelijke tijd, ook geeft mijn router niet aan dat de DSL connectie verbroken is.

mensen met soortgelijke probleem:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1233527
(Lees verder tot burlapp's reply)

http://www.vistaforums.com/Forum/Topic9411-45-1.aspx
(Heb ip6 uitgeschakeld alleen het heeft niet geholpen)

Hier nog een screenshot van mijn ipconfig /all

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/1917/ipconfigallnl9.jpg

alvast bedankt.

-----------

• tolgon

tolgon

-----------

Topicstarter
Is er echt niemand die me kan helpen? ;(

bump

[ Voor 4% gewijzigd door tolgon op 02-09-2007 03:53 ]

-----------

Verwijderd

Ik heb geen idee wat het veroorzaakt, beide PC's hadden dit probleem niet toen ze nog op windows XP zaten.

Lijkt me duidelijk, Vista is aan het buggen (wat ik eerder vermoed) of de drivers van je netwerkkaarten oid kunnen niet overweg met Vista.

Gewoon weer lekker XP of Linux installeren dus :)

• tolgon

tolgon

-----------

Topicstarter
Ja dat is een mogelijkheid maar toch blijf ik liever op Vista.

Vooral omdat Vista legaal is (dus gekocht).

-----------

Verwijderd

firewall?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh...

Misschien handig om van elke PC een ipconfig te laten zien op het moment dat ze wel verbinding hebben en op het moment dat ze geen verbinding hebben?

Verder: staat er nog iets in de (enorm verbeterde) eventlogs van beide systemen? Staat er iets in je router/switch/modem?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• tolgon

tolgon

-----------

Topicstarter
Waar kan ik de eventlogs vinden?

en wanneer ik mijn verbinding kwijtraak en vervolgens probleem vaststellen en oplossen doe word mij aangegeven dat er een DNS probleem is.

Ook is mij opgevallen dat dit minder gebeurt als ik bijvoorbeeld een game speel dan wanneer ik aan het browsen/msn/WMP enz ben.

En ik zal de volgende keer mijn internet eruit gaat screenshots nemen van de ipconfigs.

-----------

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
Dit probleem heb ik ook wel eens. Ik heb hier eigenlijk geen last van sinds ik mijn IP adres statisch (op mijn Vista machine) heb ingesteld. De gateway fixed instellen wil ook wel eens helpen.

Zie ik daar een SpeedTouch modem? :)

Eventlogs zie je overigens door Start -> Uitvoeren -> "eventvwr" te doen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Sypher op 03-09-2007 19:59 ]

Verwijderd

Zou idd een dns probleem kunnen zijn. Het local only slaat dan wel ergens op. Ook het feit dat t minder voorkomt als je een spel speelt, dat connect meestal op ip.
Wel vreemd dat je dat niet had onder xp; iets te toevallig dat nu net die dns server een beetje lam is geworden. Bovendien zouden dan veel mensen klagen dus dat zal t wel niet zijn.

Probeer es te connecten op een webpagina op ip adres ipv op domeinnaam tijdens zon local only?

• tolgon

tolgon

-----------

Topicstarter
Ja goed gezien :) speedtouch routertje

maar de problemen aangegeven door de eventviewer:

NtpClient was unable to set a manual peer to use as a time source because of DNS resolution error on 'time.windows.com,0x9'. NtpClient will try again in 15 minutes and double the reattempt interval thereafter. The error was: No such host is known. (0x80072AF9)

----

Your computer was not able to renew its address from the network (from the DHCP Server) for the Network Card with network address 0016179B120D. The following error occurred:
The operation was canceled by the user.. Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

Dat zijn de enige 2 problemen aangegeven.

-----------

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:23
Zet je IP eens op static en kijk het dan eens aan.. :)

• tolgon

tolgon

-----------

Topicstarter
Ik ben nogal een netwerk noobje :P

waar vind ik die IP :O

-----------

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
xyKE schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:26:
Ik ben nogal een netwerk noobje :P

waar vind ik die IP :O
configuratiescherm --> netwerkverbindingen -->rechtsklik op je netwerkverbinding --> eigenschappen --> op 'internet-protocol (TCP/IP)' dubbelklikken --> En daar kun je het invullen.

IP daar kies je een willekeurig ip in de range van je router (speedtouch)
SubnetMasker: 255.255.255.0
Gateway: IP van de speedtouch

Als DNS server kun je meestal ook het ip van de router opgeven, mocht dat niet werken dan zou ik deze invullen:
- voorkeur:208.67.222.222
- alternatief: 208.67.220.220

• tolgon

tolgon

-----------

Topicstarter
Sorry voor een redelijk late reactie, had een drukke week.

IP statisch instellen blijkt de goede oplossing te zijn en bedankt aan iedereen voor het helpen! _/-\o_

-----------

Pagina: 1