[Vista] Vreemd gedrag netwerkicoontje systray

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik Windows Vista Ultimate x64 UK en het valt mij op dat het netwerkicoontje in de systray regelmatig van status verandert. Normaal hoort ie er zo uit te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i11.tinypic.com/54ke1c1.jpg

en hij verandert soms (om de paar minuten) naar:

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/6gju3om.jpg
(verschil is dus dat wereldbolletje in hetnetwerkicoontje).

Als ik dan network and sharing center open zegt ie dit:

Afbeeldingslocatie: http://i7.tinypic.com/6agsrc8.jpg

Ik zou dus alleen nog lokale netwerktoegang hebben en de verbinding met internet kwijt zijn. Echter: mijn internet werkt prima en in feite is er geen probleem :+ Ik stoor mij hier alleen aan en het doet me suggereren dat er wel ergens een probleem is. Iemand een idee of dit gewoon een bug is in Vista of dat ik nog wat dingen kan nachecken?

Mijn (relevante) specs:
- Moederbord: MSI K9N Neo met nForce550 chipset en onboard gigabit netwerkkaart (draai nu op 100Mbit). Laatste drivers van nvidia.com geinstalleerd
- Netwerk: simpele SMC router waar ik via een switch op verbonden ben.
Opmerkelijk detail is dat ik in de router uPnP uit heb moeten schakelen, omdat ie anders steeds vastliep als de vista-PC een tijdje aanstond (alleen bij Vista, niet bij XP oid).

[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 19-07-2007 16:23 ]

• Palomar
  • Niet online
Niemand heeft hier kennelijk last van gezien het ontbreken van reacties?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Palomar schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 13:03:
Niemand heeft hier kennelijk last van gezien het ontbreken van reacties?
18.000 postings, en tóch binnen 24u kicken. _/-\o_

Als je geen problemen ondervind, zal het wel loslopen. Lijkt me dan idd wel irritant dat je de status ziet veranderen, maar misschien kun je aangeven dat dat icoontje niet onderin verschijnt.

• Lorenzo013
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-03-2023
Inderdaad, bij xp kun je bij je netwerkverbindingen kijken.
Dan moet je naar de eigenschappen van de betreffende verbinding.
Daar kun je dan een vinkje aan/uit zetten om wel of niet een melding weer te geven.
Bij vista zal dit denk ik wel ongeveer op dezelfde plek te vinden zijn.

• Palomar
  • Niet online
ja, uiteraard kan ik het icoontje uitzetten en dat weet ik ook wel, maar daarmee los ik niet het probleem op dat de internetverbinding volgens windows kennelijk soms wegvalt ;) Maar ik krijg het idee dat ik de enige ben ter wereld die dit heeft, dus het zal wel aan mijn hardware/netwerk liggen.

• Lorenzo013
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-03-2023
Ja maar je internet is niet echt weg, dus verder geen echt probleem.
Wat je nog kunt doen is chipset/nic drivers opnieuw installeren.
Zal natuurlijk ook niet de eerste keer zijn dat er drivers zijn die nog niet optimaal met vista werken.
Maar dan zou je inderdaad denken dat er meer mensen last van hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Lorenzo013 op 20-07-2007 16:57 ]

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb hier ook last van, maar dan met het verschil dat ik echt niet meer op internet kom. Mijn IP verandert ook van een 192.168.1.x adres naar 192.169.x.x, welke door mijn router niet wordt uitgegeven...

Is er een optie om niet meer te checken of je op een werk of prive netwerk zit? Ik denk namelijk dat daar het probleem ligt. Oja, ik gebruik windows Vista home premium

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

burlapp schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:05:
Ik heb hier ook last van, maar dan met het verschil dat ik echt niet meer op internet kom. Mijn IP verandert ook van een 192.168.1.x adres naar 192.169.x.x, welke door mijn router niet wordt uitgegeven...

Is er een optie om niet meer te checken of je op een werk of prive netwerk zit? Ik denk namelijk dat daar het probleem ligt. Oja, ik gebruik windows Vista home premium
Doe eens een ipconfig /all in een command prompt en kijk naar je gateway of dhcp server. Het ziet er namelijk naar uit dat je 2 dhcp servers hebt in je netwerk. Als je VMWare hebt, kan deze ook wel eens gaan rommelen. Om er echt vanaf te zijn dat je IP verandert, stel je een vast adres in. Gateway en DNS moet je je router opgeven.

Voor de oorspronkelijke TS, heb je het probleem nog steeds? Want de internet check gebeurt namelijk door te kijken of een MS server te benaderen is, en als deze verbinding wordt geblokkeerd (door je provider bijvoorbeeld, veelvuldig verbinden) of de server is down, dan krijg je deze situatie.

Commandline FTW

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-02 21:52
Ik heb inmiddels het probleem opgelost. Ik heb een Acer Aspire 5670. Acer gaf geen nieuwe drivers uit voor Vista. Ik heb nu de intel drivers geinstalleerd, en de oude eraf gegooid (dus nu V11.1.1.0 geinstalleerd). Nu heeft hij er geen last meer van. (afkloppen...)

Ik heb verder maar 1 dhcp server in mijn netwerk. Wireless wordt doorgegeven door een AP, waar de DHCP server uitgeschakeld staat, maar bedankt voor de tip!

Nou, ik was daar dus iets te vroeg mee. Hij heeft het een dag goed gedaan, en nu slaat ie weer terug naar dat 169.x.x.x adres. Ik draai maar 1 dhcp server. Ik ken ook geen dhcp server die een 169.x.x.x adres uitgeeft. Erg vreemd dus.

Ik kan wel een fixed IP opgeven, maar het probleem is dat ik op mijn werk hem steeds dan weer op dhcp moet zetten. Daar krijg ik namelijk geen vast adres. Iemand een tip hoe dit opgelost kan worden?

[ Voor 34% gewijzigd door burlapp op 25-08-2007 14:23 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

burlapp schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:39:
Ik draai maar 1 dhcp server. Ik ken ook geen dhcp server die een 169.x.x.x adres uitgeeft. Erg vreemd dus.
Niet vreemd.
Als je even gezocht had was je tegengekomen dat een 169.x.x.x adres een APIPA reeks is die gebruikt wordt als er geen andere DHCP server is.
Zo kunnen clients zonder fixed IP of DHCP adres toch onderling communiceren.
Ik kan wel een fixed IP opgeven, maar het probleem is dat ik op mijn werk hem steeds dan weer op dhcp moet zetten. Daar krijg ik namelijk geen vast adres. Iemand een tip hoe dit opgelost kan worden?
Ook al eens verder gekeken in de instellingen? Daar staat zo'n mooi dingetje genaamd Alternative Configuration.
Als je dan geen auto-IP krijgt dan kan je een backup-configuratie instellen die dan gebruikt wordt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1