Ik gebruik Windows Vista Ultimate x64 UK en het valt mij op dat het netwerkicoontje in de systray regelmatig van status verandert. Normaal hoort ie er zo uit te zien:

en hij verandert soms (om de paar minuten) naar:

(verschil is dus dat wereldbolletje in hetnetwerkicoontje).
Als ik dan network and sharing center open zegt ie dit:

Ik zou dus alleen nog lokale netwerktoegang hebben en de verbinding met internet kwijt zijn. Echter: mijn internet werkt prima en in feite is er geen probleem
Ik stoor mij hier alleen aan en het doet me suggereren dat er wel ergens een probleem is. Iemand een idee of dit gewoon een bug is in Vista of dat ik nog wat dingen kan nachecken?
Mijn (relevante) specs:
- Moederbord: MSI K9N Neo met nForce550 chipset en onboard gigabit netwerkkaart (draai nu op 100Mbit). Laatste drivers van nvidia.com geinstalleerd
- Netwerk: simpele SMC router waar ik via een switch op verbonden ben.
Opmerkelijk detail is dat ik in de router uPnP uit heb moeten schakelen, omdat ie anders steeds vastliep als de vista-PC een tijdje aanstond (alleen bij Vista, niet bij XP oid).

en hij verandert soms (om de paar minuten) naar:

(verschil is dus dat wereldbolletje in hetnetwerkicoontje).
Als ik dan network and sharing center open zegt ie dit:

Ik zou dus alleen nog lokale netwerktoegang hebben en de verbinding met internet kwijt zijn. Echter: mijn internet werkt prima en in feite is er geen probleem
Mijn (relevante) specs:
- Moederbord: MSI K9N Neo met nForce550 chipset en onboard gigabit netwerkkaart (draai nu op 100Mbit). Laatste drivers van nvidia.com geinstalleerd
- Netwerk: simpele SMC router waar ik via een switch op verbonden ben.
Opmerkelijk detail is dat ik in de router uPnP uit heb moeten schakelen, omdat ie anders steeds vastliep als de vista-PC een tijdje aanstond (alleen bij Vista, niet bij XP oid).
[ Voor 16% gewijzigd door Palomar op 19-07-2007 16:23 ]