ext. HDD, wat kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:58
De situatieschets van de computers hier:
3 desktops, 1 Laptop (enige waarmee ik snelle USB 2 verbinding tot stand heb kunnen brengen), netwerk via router.
Zelf gebruik ik meestal 1 desktop en 1 laptop

mijn bestanden: in 1 desktop

Graag zou ik volgende situatie bekomen:
m'n bestanden up to date op gelijk welke computer.

USB: als je maar op 1 computer USB 2, lijkt me niet steeds even fijn met die andere computers veel geduld te moeten hebben voor grote bestanden.
Had eventueel gedacht aan externe harde schijf zonder adaptor (laptop HDD 5400 rpm) maar de capaciteit is kleiner, interessanter om mee te nemen met laptop.

LAN: Direct prijzig voor gewoon een poortje meer, waarschijnlijk wat trager maar het voordeel is dat je nooit je externe harde schijf moet verplaatsen en al die kabelrotzooi.

Netstore: LAN + toegankelijk via internet, lijkt me handig voor als je bijvoorbeeld van op school of welke andere locatie ook toch bestanden wil benaderen.
Weet er iemand andere merken als Packard Bell (waar je het merk duur betaalt) die een goedkopere variant van Netstore aanbieden?

uiteindelijk komt het er op neer om met zo weinig mogelijk kabelrotzooi op zo veel mogelijk computers aan m'n bestanden te kunnen en de verhouding Gb/prijs zo interessant mogelijk te houden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor wat betreft NAS dingen zou je hier eens moeten kijken: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic en natuurlijk de pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/cat/685

Verwijderd

honda4life schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:27:
Netstore: LAN + toegankelijk via internet, lijkt me handig voor als je bijvoorbeeld van op school of welke andere locatie ook toch bestanden wil benaderen.
Weet er iemand andere merken als Packard Bell (waar je het merk duur betaalt) die een goedkopere variant van Netstore aanbieden?
dit kan bijna elke externe netwerkhardeschijf.

• honda4life
Terw_Dan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:34:
Voor wat betreft NAS dingen zou je hier eens moeten kijken: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic en natuurlijk de pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/cat/685
topic kende ik niet, met pricewatch ben ik niet zoveel want woon niet in NL

bestaan er echt niet meerdere, lijkt me zo weinig keuze, die sitecom is nogal lawaaierig, dat is het laatste dat ik zou wilen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

honda4life schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:15:
[...]

topic kende ik niet, met pricewatch ben ik niet zoveel want woon niet in NL
Waarom is dat zo bezwaarlijk dan?
bestaan er echt niet meerdere, lijkt me zo weinig keuze, die sitecom is nogal lawaaierig, dat is het laatste dat ik zou wilen.
Er staan er 53 in de PW vermeldt, het lijkt me dat je daar toch echt wel een keuze uit kunt maken.

• honda4life
hoger dan 200€ ga ik niet, als je eens berekend wat zo'n ding op jaarbasis gebruikt, is het om achterover te vallen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je je zorgen maakt over het verbruik, waarom duw je dan niet gewoon een extra hdd in je werkbak en sync je daar alles naartoe?

• honda4life
omdat ik op meer dan 1 pc werk en omdat ik niet steeds een andere wil aanzetten om er aan te kunnen
Pagina: 1