Muis vertraging, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.309 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ik heb sinds een week of 2 gigantische muislag. Dit is zowel in windows als in games merkbaar, ook voordat de videodriver geinstalleerd wordt na een clean install. Ook met toetsenbord is vertraging merkbaar, de letters verschijnen HEEL iets na toetsaanslag op het beeld.

Ik had een Logitech MX518 gaming muis en gebruik XP. De muislag ontstond ineens na het veranderen van graphics driver (forceware 158 naar 162) maar ik krijg het op geen manier meer weg!!

Wat heb ik al geprobeerd?:
-Met muissettings gespeeld, precisie verbeteren aan/uit, enz.
-Verschillende forceware drivers
-Logitech Setpoint installeren en deinstalleren
-Windows Vista installeren ipv XP
-Andere muis aansluiten (Logitech G9, Microsoft Lasermouse 6000)
-Nieuwste nForce chipset drivers installeren
-USB responstool (standaard 125ms verhoogd naar 250 en 500ms)
-vSync aan/uit
-BIOS van pc naar default settings
-Windows XP er weer op
-CMOS batterij verwijderen en terugplaatsen
-BIOS downgrade van beta naar official
-CRT monitor aansluiten inplaats van TFT
-ander geheugen geprobeerd (2x 512 kingston ipv 2x 1024 dane elec)
-andere videokaart erin gezet (8800 GT)
-USB->PS2 converters ingezet voor muis en toetsenbord
-onboard audio uit, soundblaster x-fi erin
-onboard lan uit, 3com lan kaart erin

Ik kom er maar niet achter. Het ligt dus niet aan de muis, de G9 en Microsoft mouse hebben precies hetzelfde onder alle omstandigheden (XP of Vista beide).

Ik heb een vrij snelle PC: Athlon X2 4200+ met 2GB en 8800GTS dus daar zal het ook niet mee te maken hebben.

Het gekke is dat in games de knoppen ook traag zijn en soms blijven hangen. In counterstrike bijvoorbeeld schiet het geweer pas na 0.5 seconde als ik klik. Soms blijft hij ook schieten terwijl ik de knop niet ingedrukt houdt :S

Hopelijk kan iemand me helpen.

edit: inmiddels (6 november) al een boel meer dingen geprobeerd en hierboven in het rijtje toegevoegd. De 8800 GTS is inmiddels vervangen door een 8800GT en de logitech MX518 door een G9.

[ Voor 44% gewijzigd door Neofloppy op 06-11-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
euhm... lage videosettings geprobeerd? welke videodrivers heb je precies geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
lage videosettings geven hetzelfde probleem. in windows zelf is de muis ook onsecuur en de muisknoppen soms vertraagd/hangend. Heb de forceware 158.22, 162.50 en 163.x geprobeerd met op dit moment alle 3 hetzelfde resultaat.

Vaag probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
inmiddels een nieuwe muis aangeschafd, probleem is nog steeds niet verholpen. Heeft dan echt niemand nog tips wat het kan zijn? Bios instelling of weet ik veel wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als het beeld langzaam beweegt og hakerig gaat oid dan zal het wel te maken hebben met je videokaart of een instelling daarvan, omdat jij met een 8800gts werkt vraag ik me af of het daar aan ligt, maar op welke resolutie draai jij en welke instelling? Probeer het eens lager te zetten, dan zal (waarschijnlijk) het beeld "sneller" bewegen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
zoals hierboven al staat heb ik lage videosettings geprobeerd, dus ook spellen op 640x480. Het maakt niet uit of ik op 1680x1050 speel of 640x480, de muislag blijft. Het gekke is dat de muis ook erg insecuur is, niet alleen in games. In windows kan je bijvoorbeeld bijna onmogelijk secuur op bijvoorbeeld een pixel mikken, de cursor gaat er met grote stappen overheen. Ik heb al met de refreshrates van de USB poort zitten klooien, verschillende dpi instellingen, enz. Een nieuwe windows installatie heeft zelfs niks mogen baten dus ik zit een beetje met dit dilemma.

Vroeger was gewoon elke muis, zelfs de goedkoopste, een stuk secuurder dan de muizen die ik nu getest heb (MX518, Microsoft Laser mouse 6000 en Logitech G9). In het toetsenbord (PS2 aansluiting) lijkt ook een lichte vertraging te zitten. Ik kom er niet meer uit, hopelijk heeft iemand dé tip of probeersel voor dit probleem!

[ Voor 10% gewijzigd door Neofloppy op 18-09-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreameR86
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 11:25
Je kunt proberen je videodriver te verwijderen en vervolgens in veilige modus je driverfiles op te ruimen met drivercleaner / driversweeper.

daarna een driver installeren na keuze. nieuwste is de 167.69 WHQL. Deze is te downloaden op de nvidia site.

dit helpt in veel situaties wel.

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
ScreameR86 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:09:
Je kunt proberen je videodriver te verwijderen en vervolgens in veilige modus je driverfiles op te ruimen met drivercleaner / driversweeper.

daarna een driver installeren na keuze. nieuwste is de 167.69 WHQL. Deze is te downloaden op de nvidia site.

dit helpt in veel situaties wel.

veel succes
dit ga ik morgen even proberen, tnx voor de tip! hopelijk helpt het, aangezien na een overstap van XP naar Vista (en ook weer terug) het probleem bleef. we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Laatst online: 12:49
andere usb poorten geprobeerd ?
gaar moederbord ?
heb je lag met elke input ? (ook andere USB apparaten, zoals een webcam)
heb je overgeclockt ?
hoe zijn de temperaturen van al je componenten ?

[ Voor 12% gewijzigd door Moning2 op 18-09-2007 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

gebruik je een muismat of slechts je bureau? en wat voor kleur is de ondergrond? op sommige kleuren bv wit kunnen laser of IR muizen flippen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Neofloppy
Moning:

ik heb de meeste usb poorten geprobeerd, dat maakt geen verschil. Gaar moederbord zou kunnen, maar ik weet zeker dat het na het changen van videodriver is verschenen, voor en na de driver verandering was een verschil van dag en nacht qua muisrespons.

Ik heb verder weinig usb apparaten om vertraging mee te testen. Wel 2 andere muizen dus die beide hetzelfde euvel hebben.

Ik had overgeclockt, mn cpu van 2.2 naar 2.7 ghz, dit inmiddels weer terug gezet met de bios default optie. Kaart is de laatste tijd niet overclockt geweest, alleen in het begin even (2 maand terug ofzo).

Temperaturen zijn vrij goed, cpu 40 graden, stressed 50. GPU 60 graden idle, 75 stressed. In de kast zo'n 35 graden met verder meer dan genoeg luchtdoorstroming.

Jazzper:
ik heb zowel op het bureau als met muispad (speedpad ofzo heet dat ding) geprobeerd, beide met hetzelfde slechte insecure resultaat. Aan de ondergrond is verder ook niks veranderd dus dat zou niet van het 1 op andere moment superslecht kunnen werken.

Wat Moning zegt, brak moederbord, zou kunnen aangezien het toetsenbord ook heel iets vertraging heeft, ook al is dat bijna niet merkbaar. Maar een displaydriver change mag toch niet je inputs omzeep helpen?

Ik ga vanavond nog even testen met een displaycleaning, denk niet dat het helpt maar wie weet (aangezien de standard vga driver ook een insecure muiscursor heeft).

Als iemand nog tips heeft, graag!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Aan je muis en je videodrivers ligt het in ieder geval niet, want die combinatie werkt hier goed.

Is het trouwens bij alle games en altijd? In MoH:A bijvoorbeeld, heb je twee settings (PostProcessing en Sprint Effects), en die geven zo'nzelfde 'mouse lag'. Mouse smoothing staat trouwens ook uit in zowel XP als de games?

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 19-09-2007 22:03 ]

• Moning2
je hebt al een keer opnieuw geinstalleerd dus het lijkt me niet een softwarematig probleem..

Verwijderd

Lijkt wel een IRQ probleem, kijk eens of je gedeelde IRQ's hebt en of daar conflicten zijn...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Moning2 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:28:
je hebt al een keer opnieuw geinstalleerd dus het lijkt me niet een softwarematig probleem..
Precies. Een complete, verse herinstallatie en zelfs een ander OS (Vista) heeft niet geholpen, dus het moet haast wel iets hardwarematigs zijn. Heb je al geprobeerd om je CMOS te clearen? Daar worden allerlei IRQ-settings in bewaard die misschien corrupt zijn geraakt. En je PnP-settings. Gewoon even alle stroom van je PC halen en het batterijtje verwijderen en/of de CMOS-jumper even shorten.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zet in logitech setpoint je cursorversnelling op geen. Kijk of dat helpt.

• Neofloppy
@Neo, Tachyon, dit zou best wel eens kunnen, goed idee om de cmos-jumper eens te shorten. Ik ga dit morgen even proberen. Moet dan eerst het 1 en ander van de muur schuiven, beetje laat voor nu :)

Videodriver-cleaning(in safe mode) en installatie van nieuwere drivers vandaag heeft verder niks geholpen. Standard-vga driver heeft hetzelfde gedrag met de muis dus het zit blijkbaar niet in de videodrivers.

@Kazakas, zo'n noob ben ik nu ook weer niet :P ik heb softwarematig eigenlijk alles al geprobeerd, qua muis settings dus wel en geen setpoint, wel of geen versnelling, het maakt allemaal niks uit de muis blijft onsecuur en wazig.

@Zeroozez, het is inderdaad bij alle games die ik speel. Vooral bij shooters is het erg klote, MoH:A, Doom 3, Quake 4, HL2, cs 1.6, cs source, Bioshock, allemaal erg moeilijk om secuur en snel te mikken. In RTS spellen als C&C is het minder irriterend aangezien je daar niet zo snel en secuur hoeft te mikken als in een FPS (vind ik iig).

Ik ben voorlopig even ten einde raad qua opties, behalve die cmos reset dan. Van het weekend ga ik windows 2000 maar eens installeren voor de grap, mocht de cmos reset niet baten.

Nog meer tips zijn natuurlijk altijd fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
ondertussen de 163.69 videodriver geinstalled (met driver-cleaner pro de oude verwijderd) en een bios update gedaan. Probleem nog steeds niet verholpen! Ik ben nu echt ten einde raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een logitech trackman wheel cordless,deze had een vertraging en was niet precies,bovendien leek het wel of hij maar op 20hz werkte ofzo,muis ging wat schokkerig over het beeld....ook met nieuwe batterij.

nu een trackman wheel met een draadje,muis gaat vloeiend,geen schokken en geen vertraging.

nu weet ik niet of die van jouw draadloos is,zo ja, mischien heb je er wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

je zegt dat het probleem zich voor doet in games. Heb je dan geen lage fps of een verkeerde 3dkaart geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mx518 is niet draadloos zover ik weet. het zou heel goed het moederbord kunnen zijn ik had een soort gelijk probleem met mijn broertjes pc, als hij op de D drukte dan sloot hij programma's etc af. ook met een anders toetsenbord werkte het niet. ik denk dat jouw moederbord ook bijna aan zijn einde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
@mark_m: hij is niet draadloos. ik heb nu ook een Logitech G9 muis, ook niet draadloos, wel net zo onsecuur en irritant als de andere muis.

@Zygivt: zoals ik hierboven al een keer zei, ook op de laagste resolutie is het niks beter. Dus ook niet met een fps van 200.

@Wessel: zou klote zijn als het moederbord brak aan het worden is, lijkt mij wel sterk, ding is amper 2 maand oud (Asus A8N32 SLI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht meteen aan Vsync, maar die heb je al geprobeerd.
Kijk eens even goed naar je triple buffering. Probeer dit eens met aan uit. Dit heeft te maken met vsync en de bekende input lag.
Ook kun je even kijken met Rivatuner o.i.d. hoeveel frames je pc prerendered. (Weet de precies term niet). Deze moet je even iets lager zetten. Lukt dit niet, dan even hogere waarden proberen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Neoflip schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:56:
@Wessel: zou klote zijn als het moederbord brak aan het worden is, lijkt mij wel sterk, ding is amper 2 maand oud (Asus A8N32 SLI).
En dat is wat de meeste mensen vaak mis hebben... Alles kan zomaar kapot gaan, misschien meteen, misschien na een week, of 2 maanden, soms blijft het 10 jaar top draaien. Hier een voorbeeld... ;)
Nieuwe PC, wel post, geen beeld
Je hebt het probleem overal en probeer toch maar eens een ander USB apparaat om te kijken of de USB poort bagger is.
Kijk bijv. eens naar de transfer rate van een usb stick.
Of probeer eens een USB hub aan te sluiten op de pinnen op je moederbord (zitten meestal onderaan), weet zo even niet meer hoe dat heet :) dit soort hubs zijn soms meegeleverd bij het moederbord...

[ Voor 26% gewijzigd door Moning2 op 23-09-2007 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Het probleem doet zich helaas nog steeds voor. In de afgelopen weken de aangeraden tips geprobeerd:
-CMOS batterij verwijderd en opnieuw plaatsen
-USB poorten die op de moederbordpinnen aangesloten zijn proberen

Daarnaast ook geprobeerd:
-ander beeldscherm aansluiten
-USB pci kaart erin en daar de muis op aansluiten
-BIOS downgrade van beta versie naar officiële versie
-andere videokaart

Er zit ook lichte vertraging in het toetsenbord, in counterstrike bijvoorbeeld kan je met Q snel je wapen switchen, dit gaat trager dan "normaal". Het is dus niet alleen de muis.

Het lijkt er dus op dat er vertraging zit in de beweging en het daadwerkelijk tonen op het scherm, vandaar een ander scherm en videokaart geprobeerd. De onboard usb poorten zijn het probleem ook niet omdat het met een insteek pci kaart hetzelfde blijft.

Wat zijn er nu nog voor opties over? Is het moederbord dan echt niet 100%? Dat er vertraging in de chipset zit ofzo :S Ik weet het echt niet meer, om het moederbord zomaar om te ruilen moet ik wel wat aan kunnen tonen lijkt me. Ga geen nieuw moederbord kopen in ieder geval, niet voor een socket 939. Dan liever meteen een upgrade naar core2duo/quad. Maar dan moet het zeker zijn dat het moederbord vago is. Of kan dit toch in de nvidia drivers zitten die misschien niet goed samenwerken met het mobo? Heb al veel verschillende versies en clean installs geprobeerd.

Help!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

noujah als het probleem zich voor doet na het change van drivers. Zijn en geen drivers die dingen aanpassen in de chip van de 8800? wellicht je kaart terugflashen naar default en is omega drivers proberen ? (weet niet meer zeker of die er ook voor nvidia zijn)

edit: omega drivers lijken gebasseerd te zijn op de forceware drivers

[ Voor 12% gewijzigd door Zygivt op 06-11-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Zygivt schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:14:
noujah als het probleem zich voor doet na het change van drivers. Zijn en geen drivers die dingen aanpassen in de chip van de 8800? wellicht je kaart terugflashen naar default en is omega drivers proberen ? (weet niet meer zeker of die er ook voor nvidia zijn)
ik heb intussen de GTS "ingeruild" voor een GT. Mede om te kijken of dit het vertragingsprobleem zou oplossen. Dit is dus niet het geval. Die GT werkt alleen met de nieuwste nvidia drivers, oudere drivers ondersteunen het niet. Heb dan ook weer een clean install van XP gedaan met die nieuwste drivers. Maar het zou toch niet mogen dat drivers iets aan de kaart zelf veranderen...

Trouwens, na die clean install stonden er nog niet eens drivers op, dus alleen de windows vga driver. En dan is de muis al zo onsecuur en traag als de %*#$& en heeft het toetsenbord enige vertraging bij het tikken (zit op de PS2 poort). Lijkt mij dus eigenlijk geen driverprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het alleen in games is zou het ook nog een temperatuurprobleem kunnen zijn.

Je kunt kijken of het probleem zich ook voor doet als je gewoon in windows xp een programma als CPU burn draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:25:
als het alleen in games is zou het ook nog een temperatuurprobleem kunnen zijn.

Je kunt kijken of het probleem zich ook voor doet als je gewoon in windows xp een programma als CPU burn draait.
met een standaard vga driver van windows kan je sowieso geen 3d games spelen ;) het doet zich dus ook gewoon in windows voor, ook nu ik dit aan het typen ben verschijnen de letters gewoon zeg maar een kwart seconde later wat gewoon goed merkbaar is. Het is dus muis én toetsenbord, in en buiten de games. Dus ook in photoshop en dergelijk kan ik niet secuur werken.

Temperaturen zijn verder wel oke voor zover ik kan zijn. CPU 47 graden, kast 38, videokaart 52. Stressed is dat in diezelfde volgorde 55, 41 en 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Neoflip schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:38:
[...]
met een standaard vga driver van windows kan je sowieso geen 3d games spelen ;)
met het risico dat ik klop/klepel: vanaf Vista toch wel? Die heeft toch opengl aan boord?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al geprobeerd je usb muis/tobo aan te sluiten op PS/2 met zo'n verloopstekkertje?

Was er tijdens de Windows setup ook al vertraging? Is er vertraging met je toetsenbord in de bios?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Jazzper schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:41:
[...]

met het risico dat ik klop/klepel: vanaf Vista toch wel? Die heeft toch opengl aan boord?
Oeh daar zeg je me wat, dat zou best kunnen. Maarja als er buiten de games om al vertraging in zit zal het in de games dan ook wel zo zijn toch :P Zoals ik zei als ik typ verschijnen de letters al trager dan de toetsaanslag zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:44:
al geprobeerd je usb muis/tobo aan te sluiten op PS/2 met zo'n verloopstekkertje?

Was er tijdens de Windows setup ook al vertraging? Is er vertraging met je toetsenbord in de bios?
Ja muis met usb->ps2 converter aangesloten gehad, blijft het probleem houden en lijkt dan zelfs nog wat erger vertraagd te zijn. Toetsenbord is al op ps2 aangesloten.

In de windows setup is de muis ook al "vertraagd" alleen merk je het daar niet zo, alleen dat ie niet echt secuur is, bijvoorbeeld binnen een letter zoals de a "mikken" wil al niet, zelfs niet op de sloomste gevoeligheid (G9).

In BIOS nog niet getest of het daar ook sloom reageerd, ga ik zo doen.

Ik heb zelf het idee (zei iemand al eerder hier) dat het in het moederbord zit. Het lijkt me sterk dat een videodriver het moederbord om zeep helpt, of het is puur toeval dat ik net die driver heb gewisseld. Als een ander scherm, andere videokaart, diverse clean installs, pci usb kaart, ps2 converters enzovoort al geen oplossing hebben geboden kan ik zelf iig niks anders meer bedenken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou schiet me opeens iets tebinnen.....
Heb je misschien de PCI-e poort niet op 16x staan? Of heb je SLI bord en je hebt de foute poort te pakken....

tja en anders is het misschien stiekem toch een defect moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:55:
Nou schiet me opeens iets tebinnen.....
Heb je misschien de PCI-e poort niet op 16x staan? Of heb je SLI bord en je hebt de foute poort te pakken....

tja en anders is het misschien stiekem toch een defect moederbord
hey goede tip, zal ik zo eens checken. 't is inderdaad een SLI bord. Voor zover ik weet moet de "hoofd"-kaart of single kaart in het bovenste slot (?).

edit: gecheckt. kan niet duidelijk de PCI-E snelheid vinden in de BIOS. Er staat wel SB to NB LinkWidth 16 met pijltjes naar boven en beneden. Kan deze aanpassen naar 8 of 4. Geen idee of dit de pci-e snelheid is. Voor de rest even het boekje van het moederbord gecheckt en de kaart zit in het goede slot.

[ Voor 23% gewijzigd door Neofloppy op 06-11-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag

En dan vooral de filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=hVXTeGTp5tw&NR

http://www.youtube.com/watch?v=02HLk2SKm-4

Vooral die laatste

Het schijnt dus onvermijdelijk te zijn? Het heeft duidelijk met de aansturing van je TFT te maken als je een TFT gebruikt, die filmpjes spreken boekdelen :|

Edit: Ja wat jij noemt zijn PCIE snelheden, die moet op 16x staan da's prima voor 1 kaart.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

SB en NB lijken mij de south en north bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:06:
http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag

En dan vooral de filmpjes:

http://www.youtube.com/watch?v=hVXTeGTp5tw&NR

http://www.youtube.com/watch?v=02HLk2SKm-4

Vooral die laatste

Het schijnt dus onvermijdelijk te zijn? Het heeft duidelijk met de aansturing van je TFT te maken als je een TFT gebruikt, die filmpjes spreken boekdelen :|

Edit: Ja wat jij noemt zijn PCIE snelheden, die moet op 16x staan da's prima voor 1 kaart.
Afgelopen weekend al een oude Philips 15" CRT aangesloten, met dezelfde vertraging... Ik had zelf ook gehoopt dat het in het scherm zou zitten maar helaasch. Tnx voor de tip iig.
Jazzper schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:07:
SB en NB lijken mij de south en north bridge
Yep maar in hoeverre hebben die met de pci express snelheid te maken... zie verder een pci-e snelheid van 2500 mhz staan in nvidia ntune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoflip schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:12:
[...]

Afgelopen weekend al een oude Philips 15" CRT aangesloten, met dezelfde vertraging... Ik had zelf ook gehoopt dat het in het scherm zou zitten maar helaasch. Tnx voor de tip iig.

[...]

Yep maar in hoeverre hebben die met de pci express snelheid te maken... zie verder een pci-e snelheid van 2500 mhz staan in nvidia ntune.
Als je FSB 250Mhz is zou je PCI-E snelheid 100Mhz zijn, da's goed. Als je FSB lager is is je PCI-E snelheid verhoogd en moet je die terugbrengen naar 100.

Die 16x staat vrijwel zeker voor pci-e slot, moederbord fabrikanten nemen daar nog weleens rare namen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 12:19:
[...]

Als je FSB 250Mhz is zou je PCI-E snelheid 100Mhz zijn, da's goed. Als je FSB lager is is je PCI-E snelheid verhoogd en moet je die terugbrengen naar 100.

Die 16x staat vrijwel zeker voor pci-e slot, moederbord fabrikanten nemen daar nog weleens rare namen voor.
Dat klopt dan inderdaad. M'n CPU is overclockt naar 2.8 GHz (11x255FSB) maar de PCI-E staat op manual 100 zodat die niet mee omhoog gaat. Overclockt of niet overclockt (bios defaults) maakt voor de probleemoplossing verder niets uit.

Die 16x lijkt mij dan ook de pci-e snelheid, zou ook niet weten waar het anders voor moet staan :)

Net ook in de bios getest of daar het toetsenbord vertraagd werkt. Dit lijkt niet zo in ieder geval, maar ja in de bios valt ook weinig te typen :9 het scrollen door de menu's gaat "normaal".

[ Voor 11% gewijzigd door Neofloppy op 06-11-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
M'n klomp is inmiddels gebroken... gisteren een nieuwe mobo + geheugen + proc setje gehaald en WEER het mouselag en keyboard lag probleem.. ALLES is bijna vervangen nu de afgelopen maanden. Andere videokaart, ander moederbord, andere processor, ander geheugen, andere muis. Verder dus een ander scherm (CRT) geprobeerd.

Enige componenten die nog over blijven hardwarematig die nog niet vervangen zijn de voeding en de harde schijven+brander.

Is dit een nvidia euvel ofzo? Normaal moet een nvidia kaart met een nforce chipset toch juist goed werken 8)7. Het lijkt wel in de videodriver te zitten ofzo, gisteren tijdens de herinstallatie van XP reageerde de muis een stuk beter voordat die driver erop kwam, daarna was het weer trage shit. Maarja de nvidia driver is verplicht en met een 8800 GT heb je weinig variatie in driver keuze. 167.x en 169.x serie geprobeerd, die zijn geloof ik de enige die de GT supporten. Dit is dus allemaal ontstaan toen ik voor Bioshock ben overgegaan van de forceware 150 naar 160 serie. Daarna nooit meer kunnen fixen. Hoe kan dit in godsnaam ontstaan?

OS al opnieuw geinstalleerd, chipsetdrivers erop, prerendering op 0 gezet, vsync uit, het mag allemaal niet baten.

Wie heeft de gouden tip? Hopelijk kan iemand nog ergens opkomen wat het zou kunnen zijn. Heb de muis op een compleet ander systeem aangesloten en daar werkt ie wel normaal zonder lag. Ook in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Wat bedoel je met andere ? Heb je die componenten vervangen met eenzelfde type maar dus een nieuwe of een geheel ander type ? misschien is het 'gewoon' een compabiliteitsprobleem en moet je even een ander type moederbord/videokaart/watdanook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Moning2 schreef op zondag 11 november 2007 @ 00:36:
Wat bedoel je met andere ? Heb je die componenten vervangen met eenzelfde type maar dus een nieuwe of een geheel ander type ? misschien is het 'gewoon' een compabiliteitsprobleem en moet je even een ander type moederbord/videokaart/watdanook proberen
Ik zal even opnoemen wat ik had en nu heb. De totale oude config had dus het probleem en het nieuwe ook:

* Asus A8N32 SLI Deluxe (nforce 4) Socket 939 -> vervangen door MSI P6N SLI V2 socket 775 (nforce 650i)
* AMD X2 4200+ socket 939 -> vervangen door Intel Core2Duo e6750 socket 775
* Dane Elec 2 GB DDR400 -> vervangen door 2 GB GeIL DDR2 800
* Asus Geforce 8800 GTS 320 -> vervangen door XFX Geforce 8800 GT 512
* PowerColor 600 watt voeding -> niet vervangen, voltages oke
* Acer AL2216W 22" TFT -> omgewisseld met Philips 15" CRT voor testen
* HD's van Western Digital, Hitachi en Seagate -> niet vervangen (alle 3 SATA)
* Pioneer DVD brander -> niet vervangen
* Logitech MX518 -> vervangen door Logitech G9, ook microsoft laser mouse 6000 getest

De enige overeenkomsten zijn dus een nforce chipset op het moederbord (nforce 4 en nforce 650i) en een videokaart in de 8800 serie (8800GTS en 8800GT). Verder zijn dus de voeding, hd's en brander onveranderd gebleven. Ik weet dus echt niet meer waar ik het moet zoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Probeer anders even Knoppix of "Damn Small Linux" live cd om even met absolute zekerheid vast te stellen of het een software of hardware probleem is.
http://damnsmalllinux.org/

En nog iets wat ik met google heb gevonden.(nvidia driver mouse lag)
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t36573.html
Het tweede bericht zou iets kunnen doen ?
http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=2143117

[ Voor 40% gewijzigd door enchion op 11-11-2007 01:11 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
enchion schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:04:
Probeer anders even Knoppix of "Damn Small Linux" live cd om even met absolute zekerheid vast te stellen of het een software of hardware probleem is.

Die tips op het nVidia forum had ik al geprobeerd. Single display acceleration dus aan en Prerendered frame op 0. Deze 2 opties hebben denk ik alleen nut ingame. Daar helpt prerendering op 0 wel iets, meer lost het niet op. Single of multi display merk ik geen verschil in. De lag is dus ook in windows aanwezig waar geen 3d acceleratie actief is, ook met het toetsenbord (Logitech UltraX media keyboard) die ik ook al eens omgewisseld heb met een ander Logitech toetsenbord op zowel USB als PS2.

Die linux is een goed idee om even te testen. Ik ga dit morgen maar even proberen om te zien of het aan windows "ligt". Tnx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Joh, ik kan alle pre-posts wel gaan herhalen maar ik ben bang dat alles al is getest, except.....

Juist; ander moedebord.

Misschien heb je idd weinig om aan te tonen dat je mb wasted is in a way, maar een andere verklaring lijkt ook niet echt te vinden. En het is meer dan duidelijk dat je gezocht hebt en geen 'noob' bent....

Dat het aan de video kaart of aan het aangesloten scherm ligt is idd uitgesloten, de video drivers of Microsoft kunnen het mijns inziens ook niet zijn omdat je immers eerder probleemloos gewerkt hebt met deze set up (toch..?). Ondanks dat je via pci 'externe' usb poorten getest hebt sluit ik een probleem in dit circuit toch niet uit. Je hebt hiermee wel een defect aan de poorten zelf uitgesloten, maar het circuit loopt verder dan, nog steeds is het moederbord verantwoordelijk voor een juiste afvoer van de via usb aangeleverde data.

Je kunt wel blijven zoeken en testen, maar het lijkt me toch het eenvoudigst om je moederbord om te ruilen onder garantie. Mocht je daarna nog hetzelfde probleem houden dan weet je denk ik zelf waar het probleem ligt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
quote :Er staat wel SB to NB LinkWidth 16
deze zouden btw allebei inderdaad op 16 moeten staan , maar heb je (vanwege de overclock) ook de hypertransport omlaag gedaan naar 800mhz ?

Als je meer latentie problemen hebt bv ook op muziek dan kan je southbridge wel eens verkeerd staan ingesteld of kapot zijn.

Als je een sata hdd hebt staat die dan in sata of ide mode en staat de driving op strong (bios) en staat in windows als het een ide drive is de drive op dma.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Storm316 schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:33:
Joh, ik kan alle pre-posts wel gaan herhalen maar ik ben bang dat alles al is getest, except.....

Juist; ander moedebord.

Misschien heb je idd weinig om aan te tonen dat je mb wasted is in a way, maar een andere verklaring lijkt ook niet echt te vinden. En het is meer dan duidelijk dat je gezocht hebt en geen 'noob' bent....

Dat het aan de video kaart of aan het aangesloten scherm ligt is idd uitgesloten, de video drivers of Microsoft kunnen het mijns inziens ook niet zijn omdat je immers eerder probleemloos gewerkt hebt met deze set up (toch..?). Ondanks dat je via pci 'externe' usb poorten getest hebt sluit ik een probleem in dit circuit toch niet uit. Je hebt hiermee wel een defect aan de poorten zelf uitgesloten, maar het circuit loopt verder dan, nog steeds is het moederbord verantwoordelijk voor een juiste afvoer van de via usb aangeleverde data.

Je kunt wel blijven zoeken en testen, maar het lijkt me toch het eenvoudigst om je moederbord om te ruilen onder garantie. Mocht je daarna nog hetzelfde probleem houden dan weet je denk ik zelf waar het probleem ligt....
Ik heb het moederbord al aangemeld als RMA. Het ding was sowieso al gebruikt toen ik hem kocht, de doos was aangebroken, krassen op de 775 socket, lijmresten aan de onderkant, vochtig/plakkerig gevoel onderaan. Niet echt best dus. De vorige setup heeft inderdaad prima gewerkt, erg goed zelfs, tot die nvidia driverwissel dus toen was gamen direct klote.

Ben inderdaad geen noob op ICT gebied en heb naar mijn idee zo goed als alles geprobeerd. Vandaar dat ik hier vraag om misschien nog extra ideeën/tips.

Als het het moederbord niet is dan euh tja weet ik toch eigenlijk niet waar het probleem ligt hoor, ik zou zeggen de 8800 chipset ofzo.
enchion schreef op zondag 11 november 2007 @ 01:04:

Vandaag je tip geprobeerd om DSL te runnen. Ook in Linux is de muis vertraagd en erg onsecuur. Het is dus blijkbaar echt een hardwareprobleem. Tnx voor deze tip, sluit een microsoft windows/driver probleem al uit!
enchion schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:15:
quote :Er staat wel SB to NB LinkWidth 16
deze zouden btw allebei inderdaad op 16 moeten staan , maar heb je (vanwege de overclock) ook de hypertransport omlaag gedaan naar 800mhz ?

Als je meer latentie problemen hebt bv ook op muziek dan kan je southbridge wel eens verkeerd staan ingesteld of kapot zijn.

Als je een sata hdd hebt staat die dan in sata of ide mode en staat de driving op strong (bios) en staat in windows als het een ide drive is de drive op dma.
Er stond SB to NB linkwidth 16, dat was met mijn oude moederbord. Die opties zowel dat als HT zijn niet meer aanwezig nu. Latentie problemen met geluid waren er sowieso al niet, heb toevallig wat instrumenten via de line in aangesloten gehad en die komen er net zo snel via de line out weer uit.

SATA opties zijn er weinig in de P6N bios. Kan kiezen uit SATA mode: RAID of IDE. Moet op IDE omdat er geen RAID config is en dat werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Het probleem is inmiddels opgelost. Heb weer een andere videokaart geprobeerd en de vertraging is nu eindelijk weg. Blijkbaar een compatibiliteitsprobleem ook al heb ik geen idee met wat.

Topic kan dus dicht, bedankt voor de tips allemaal.

• Maugroen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-11-2024
bij bleek dit veroorzaakt te worden door logitech setpoint, wordt toegevoegd als tabblad aan je advanced settings van de muis. Gevonden door een simpele muis en toetsenbord via usb aan te sluiten en alle instellingen van de muis na te lopen, fijn programmaatje van Logitech dus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:11
Maugroen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 00:30:
bij bleek dit veroorzaakt te worden door logitech setpoint, wordt toegevoegd als tabblad aan je advanced settings van de muis. Gevonden door een simpele muis en toetsenbord via usb aan te sluiten en alle instellingen van de muis na te lopen, fijn programmaatje van Logitech dus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyZhXCJDS95D8SdEaLDAvrrWq7k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cQFa5WY4YD9Evzyu3xdndHNH.jpg?f=user_large

[ Voor 47% gewijzigd door Bad Brains op 08-09-2022 00:36 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38

br00ky

Moderator Harde Waren
@Maugroen hier gaan we niet aan beginnen. 15 jaar geleden bestond de huidige software en hardware nog niet, dus heeft een antwoord nu geen zin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.