Ik heb sinds een week of 2 gigantische muislag. Dit is zowel in windows als in games merkbaar, ook voordat de videodriver geinstalleerd wordt na een clean install. Ook met toetsenbord is vertraging merkbaar, de letters verschijnen HEEL iets na toetsaanslag op het beeld.
Ik had een Logitech MX518 gaming muis en gebruik XP. De muislag ontstond ineens na het veranderen van graphics driver (forceware 158 naar 162) maar ik krijg het op geen manier meer weg!!
Wat heb ik al geprobeerd?:
-Met muissettings gespeeld, precisie verbeteren aan/uit, enz.
-Verschillende forceware drivers
-Logitech Setpoint installeren en deinstalleren
-Windows Vista installeren ipv XP
-Andere muis aansluiten (Logitech G9, Microsoft Lasermouse 6000)
-Nieuwste nForce chipset drivers installeren
-USB responstool (standaard 125ms verhoogd naar 250 en 500ms)
-vSync aan/uit
-BIOS van pc naar default settings
-Windows XP er weer op
-CMOS batterij verwijderen en terugplaatsen
-BIOS downgrade van beta naar official
-CRT monitor aansluiten inplaats van TFT
-ander geheugen geprobeerd (2x 512 kingston ipv 2x 1024 dane elec)
-andere videokaart erin gezet (8800 GT)
-USB->PS2 converters ingezet voor muis en toetsenbord
-onboard audio uit, soundblaster x-fi erin
-onboard lan uit, 3com lan kaart erin
Ik kom er maar niet achter. Het ligt dus niet aan de muis, de G9 en Microsoft mouse hebben precies hetzelfde onder alle omstandigheden (XP of Vista beide).
Ik heb een vrij snelle PC: Athlon X2 4200+ met 2GB en 8800GTS dus daar zal het ook niet mee te maken hebben.
Het gekke is dat in games de knoppen ook traag zijn en soms blijven hangen. In counterstrike bijvoorbeeld schiet het geweer pas na 0.5 seconde als ik klik. Soms blijft hij ook schieten terwijl ik de knop niet ingedrukt houdt
Hopelijk kan iemand me helpen.
edit: inmiddels (6 november) al een boel meer dingen geprobeerd en hierboven in het rijtje toegevoegd. De 8800 GTS is inmiddels vervangen door een 8800GT en de logitech MX518 door een G9.
Ik had een Logitech MX518 gaming muis en gebruik XP. De muislag ontstond ineens na het veranderen van graphics driver (forceware 158 naar 162) maar ik krijg het op geen manier meer weg!!
Wat heb ik al geprobeerd?:
-Met muissettings gespeeld, precisie verbeteren aan/uit, enz.
-Verschillende forceware drivers
-Logitech Setpoint installeren en deinstalleren
-Windows Vista installeren ipv XP
-Andere muis aansluiten (Logitech G9, Microsoft Lasermouse 6000)
-Nieuwste nForce chipset drivers installeren
-USB responstool (standaard 125ms verhoogd naar 250 en 500ms)
-vSync aan/uit
-BIOS van pc naar default settings
-Windows XP er weer op
-CMOS batterij verwijderen en terugplaatsen
-BIOS downgrade van beta naar official
-CRT monitor aansluiten inplaats van TFT
-ander geheugen geprobeerd (2x 512 kingston ipv 2x 1024 dane elec)
-andere videokaart erin gezet (8800 GT)
-USB->PS2 converters ingezet voor muis en toetsenbord
-onboard audio uit, soundblaster x-fi erin
-onboard lan uit, 3com lan kaart erin
Ik kom er maar niet achter. Het ligt dus niet aan de muis, de G9 en Microsoft mouse hebben precies hetzelfde onder alle omstandigheden (XP of Vista beide).
Ik heb een vrij snelle PC: Athlon X2 4200+ met 2GB en 8800GTS dus daar zal het ook niet mee te maken hebben.
Het gekke is dat in games de knoppen ook traag zijn en soms blijven hangen. In counterstrike bijvoorbeeld schiet het geweer pas na 0.5 seconde als ik klik. Soms blijft hij ook schieten terwijl ik de knop niet ingedrukt houdt
Hopelijk kan iemand me helpen.
edit: inmiddels (6 november) al een boel meer dingen geprobeerd en hierboven in het rijtje toegevoegd. De 8800 GTS is inmiddels vervangen door een 8800GT en de logitech MX518 door een G9.
[ Voor 44% gewijzigd door Neofloppy op 06-11-2007 16:43 ]