Pc valt direct uit

Pagina: 1
Acties:

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 14:06
Hallo allemaal, ik was bezig met overclocken en toen ik ineens het voltage naar 1.28v had geschroefd, bootte de pc door totaan windows, viel uit en wil nu niet meer aan. De temps waren OK

Mobo: Asus M2N-SLi Deluxe
CPU: x2 4200+

Heb ik nu iets doodgeclockt of wat? Ik zat rond de 2500Mhz? :s
Ik ben bang dat mijn moederbord naar de *** is..

Weet iemand wat het is? Als ik mn pc aandruk gaan de fans draaien en valt na 1 seconde weer weg. BIOS batterij er al uitgehaald - geen verschil.

Alvast bedankt.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem om te beginnen eens een kijkje in PMG FAQ » Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-01 14:06
Die heb ik al gelezen, maar heb er vrij weinig aan.. Alles is correct aangesloten, alles werkte totaan het 'bovenstaande' moment.

Topic mag dicht, alles werkt nog... Bios batterij er te kort uit gehouden 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door devguru op 31-08-2007 00:04 ]

Verwijderd

Hier is al een topic van mij over geweest, maar het gaat niet om hoe lang je moet gewoon even paar keer op de aan knop rammen zodat hij alle stroom opgebruikt dat er nog in zit, dan het batterijtje er weer in en klaar is kees.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:41:
Hier is al een topic van mij over geweest, maar het gaat niet om hoe lang je moet gewoon even paar keer op de aan knop rammen zodat hij alle stroom opgebruikt dat er nog in zit, dan het batterijtje er weer in en klaar is kees.
het werkt ook wel als je de batterij er voor 10 minuten uit haalt. staat bij mij tenminste in de manual.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:44:
[...]

het werkt ook wel als je de batterij er voor 10 minuten uit haalt. staat bij mij tenminste in de manual.
Dat werkt idd ook wel. Het is alleen makkelijker om het via de aan en uit knop te doen. De BIOS is gelijk gereset en kan je verder, hoef je ook niet te wachten. En als je het te kort doet moet je weer opnieuw beginnen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:41:
Het gaat er wel om hoe lang hij er uit is. Door op de powerknop te drukken verkort je deze tijd alleen. Dus dan ga je van 10 minuten wachten naar (bijvoorbeeld) 10 seconden wachten.

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 21:16

EVILSalami

Wat kijk je nou?

leonpwner1 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:52:
[...]

Het gaat er wel om hoe lang hij er uit is. Door op de powerknop te drukken verkort je deze tijd alleen. Dus dan ga je van 10 minuten wachten naar (bijvoorbeeld) 10 seconden wachten.
Het gaat niet om de tijd. Het gaat er om dat het spanningsloos wordt. Hoe en hoe snel je dat doet maakt de bios niet uit denk ik :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
EVILSalami schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:55:
[...]

Het gaat niet om de tijd. Het gaat er om dat het spanningsloos wordt.
Dan gaat het toch om tijd? :P Want na een tijdje is die spanning eraf...

Verwijderd

Natuurlijk duurt het even om op de aanknop te drukken maar het waarom het ECHT gaat is in hoevere er nog spanning aanwezig is niet om de tijd dat je nodig hebt om het te DOEN.
Pagina: 1