MajorGlory78 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:46:
Ik heb het idee dat ik niet de maximale prestaties uit de games kan halen op het moment. Mogelijk komt dit door processen welke op de achtergrond draaien, of misschien staan er dingen in de BIOS niet optimaal, zijn standaard drivers niet ideaal etc. etc.
Kan een van jullie mij vertellen hoe jullie je monster getweaked hebben?
Persoonlijk heeft dit beest weinig nodig om goed getweaked te worden.
Er zijn gewoon een paar standaard dingetjes die je moet weten om alles eruit te kunnen halen wat erin zit.
Ten eerste kan ik je de 180.70 drivers van laptopvideo2go.com aanraden.
Ten tweede moet je (naast het aanzetten van SLI natuurlijk) kijken bij de 3D settings management in het nVidia control panel.
SLI rendering mode zal standaard op "nVidia recommended" staan. Niet goed.
Wat je wilt hebben is "Alternate Frame Rendering 2" wat veel betere SLI prestaties zal opleveren.
That's it!
Natuurlijk kan je de GPU's gaan zitten overclocken, maar even naar real world performance kijkende is dat in mijn ervaring het niet waard.
Wel leuk om even te doen om vervolgens te kijken wat je met 3DMark06 kan halen, maar dat was het dan ook wel.
FallOut 3 loopt heerlijk op 1400 x 900 met alles op high. Echter ben ik ervan overtuigd dat het mogelijk moet zijn om deze in 1900 x 1200 te draaien zonder haperingen, met een redelijke fps. Mij lukt het echter net niet.
Deze game draai ik dus moeiteloos op 1920x1200 met alles op max. en zit continue boven de 30 FPS met heeeeeeel af en toe dropjes onder de 30 met heftige actie in de open world gedeeltes.
Maar over het algemeen ervaar ik de game als vloeiend.
Tweaks verschillen over het algemeen per game.
De tweaks zijn dan ook niet altijd afhankelijk van je systeem, maar van de game anzich.
Crysis is bijvoorbeeld de nachtmerrie van iedere PC en al helemaal een laptop.
Echter draai ik Crysis en Crysis Warhead met een gemiddelde framerate van 30 FPS.
Dit met de hoogst mogelijke settings (althans, zo ziet het visueel eruit) en op 1920x1200.
Dat is vrij impressive te noemen. Zeker als je het over een laptop hebt.
Crysis is een mooi voorbeeld dat je met een custom config file alles eruit kan halen wat erin zit om het op de hoogst mogelijke settings te kunnen draaien zonder merkbaar detail verlies op een zeer rendable en speelbare framerate.
Er is geen een game die ik tot nu toe naar beneden heb moeten schalen of niet op 1920x1200 kan draaien.
Dit even met uitzondering van Need For Speed Undercover, maar dat soort games tel ik niet mee omdat het gewoon bagger gecode / geoptimaliseerd is.
Zelfs op de consoles en vooral op de PlayStation 3 heb ik begrepen. En het ziet er niet eens zo indrukwekkend uit wat mij betreft.
Jammer EA. Dit is al je tweede grote Need For Speed flop op een rij...