i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd
De indruk dat deze laptop maakt is zeer indrukwekkend.rodemannetje schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:45:
Hoe zijn de fysieke ervaringen met de xps m1730? Egaal scherm qua licht, stevige indruk etc? Ik overweeg ook sterk om er 1 te kopen.
Qua prijs en wat je krijgt komt momenteel geen andere concurrent mee in de buurt.
(See it for yourself: struin de concurrenten maar eens af en maak eens dezelfde config vergeleken met dit systeem van DELL...)
Het scherm is een ander verhaal en weet je dus nooit.
Er kunnen een van deze 3 types in komen te zitten:
- LG (geen licht lekkage, helder met heldere kleuren beeld)
- Samsung (klein beetje licht lekkage aan de onderkant, dieper en rijker contrast)
- Sharp (bijna geen licht lekkage, minst helder van alle drie)
Geen van alle drie zijn slecht.
Het is ook geheel persoonlijk.
De keus is echter niet persoonlijk en het is maar afwachten wat je krijgt.
Zolang je alle 3 de schermen niet naast elkaar ziet zul je sowieso zeer tevreden zijn, welk scherm er ook in komt te zitten.
(Je kan DELL ook niet verzoeken om een LG of iets anders, want daar hebben zij zelf ook geen controlle over. Bespaar jezelf dus de moeite!)
Het is een geweldige machine.
Genoeg filmpjes op YouTube te vinden en AnandTech heeft tevens een geweldige review staan over deze machine.
Mensen krijgen het al voor elkaar om zonder problemen Crysis op VeryHigh onder DX9 te spelen op een resolutie van 1920x1200 met 30-40 FPS.
Daar kan zelfs de meeste high end (SLI) desktop systemen nog een puntje aan zuigen.
Echt impressive en precies mijn eis waar deze laptop minimaal moest aan kunnen voldoen.
(Die van mij staat al een paar dagen in pre-productie en zal met 1 a 2 weken hopelijk verzonden worden! Heb er mijn desktop en huidige laptop voor verkocht zelfs!)
Ik heb nu een sharp scherm ik vind hem prachtig.rodemannetje schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:45:
Hoe zijn de fysieke ervaringen met de xps m1730? Egaal scherm qua licht, stevige indruk etc? Ik overweeg ook sterk om er 1 te kopen.
van de week naar een BD gekeken was zeker de moeite waard.
Als ik nu naar een full HD scherm in de winkel van 1m doorsnee kijk dan kijk ik liever naar me laptop, bah wat een lelijk beeld in de winkel hahahaha.
Ik krijg een nieuwe van dell dus ik ben benieuwd wat voor scherm er op zit. aangezien ik nu sharp heb kan het alleen maar beter worden.
Qua licht ja hij spiegelt maar het is goed leesbaar als je het raam in je rug of van zij heb.
Een stevige indruk ja zeker maar een voordeel is je draagt hem niet snel met een hand daar is hij te zwaar voor.
Daarom heb ik de XPS Rugzak erbij besteld!?????????? schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 13:33:
Een stevige indruk ja zeker maar een voordeel is je draagt hem niet snel met een hand daar is hij te zwaar voor.
ik heb em...Darkwolf_1982 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:11:
[...]
Daarom heb ik de XPS Rugzak erbij besteld!
serieus dat ding is echt GROOT!!! niet normaal tering eey
Het is wel geen tas maar ik gooi hem dan zo in een andere tas zonder dat ik bang ben voor krassen.

Ik kijk nog voor een mooie/ leuke schouder tas maar mooi/leuk is een moelijk begrip in de laptop tassen.
hij loopt bij mij steeds vast bij "Installatie voltooien", ik heb echt van alles geprobeerd
No matter the age, never lose the Kramer inside
Ik weet zeker dat jij nog niet hebt geprobeerd om de Intel Matrix Storage driver hebt proberen te pre-loaden tijdens de Vista installatie.Khallouki schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:58:
heeft 1 van jullie geprobeerd de m1730 opnieuw te installeren(met vista)
hij loopt bij mij steeds vast bij "Installatie voltooien", ik heb echt van alles geprobeerd
Als je dit doet (Vista geeft je op een gegeven moment de mogelijk om zelf drivers te installeren ergens aan het begin) dan zal de installatie moeten lukken.
Dit is een bekend probleem, dus als je meer wilt weten zul je via Google er genoeg over vinden!
Succes en laat ons weten of het geholpen heeft!
Zo lang al?Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:29:
Kan je er helaas nog niet mee helpen. Mijn laptop staat al sinds 27-2 in pre-productie. Ben wel van plan om net als jij alles opnieuw te installeren zodra ik hem binnen heb.
Wanneer is de verwachte eind datum van levering bij jou?
Die van mij staat sinds 5 maart in pre-productie, maar dat is omdat ik een heel gedoe had met het regelen van Comfort Card lening.
Die van mij word op de 26ste verwacht.
Jij gaat hem dus ook opnieuw installeren... ook een handige tip voor jou dus!
[ Voor 32% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 12-03-2008 08:40 ]
Mijn verwachte leverdatum is 2 april.
Ik heb vorige week nog wel gebeld en waarschijnlijk is de x7900 de reden van de trage levertijd. Heb toch nog een beetje hoop dat hij wat eerder wordt geleverd. Ach, en anders heb ik alleen maar meer voorpret.
het inderdaad aan de matrix storage
Anoniem: 255754
Ben van plan om een Dell XPS M7130 aan te schaffen. Heb drie vragen:
1. Heb nog een SATA-HD van 250 Gb (5400) liggen. Wanneer ik de XPS aanschaf met één HD van 200 Gb (7200), kan ik dan zelf beide HD's in RAID zetten op/in de XPS (raak dan misschien wel 50 Gb "kwijt"? Of moet ik bij Dell direct twee schijven in RAID bestellen, want is anders RAID-optie niet beschikbaar?
2. Hoe hoog is de XPS (hoogte bureau t.o.v. bovenkant toetsenbord), dus wanneer het scherm omhoog staat. Dit is nergens terug te vinden, en wil graag weten of de notebook voor veel office-werk (typen) ook voldoet c.q. prettig typt?
3. Wat raden jullie aan 2Gb of 3 Gb? Heb nu een Dell 9400 met XP en 2 Gb draaien, en dit voldoet voor mij prima.
Alvast bedankt,
Verwachte leverdatum: 2-4-08
Pre productie: 27-2-08
In productie: vandaag
Levering wordt voorbereid: ook vandaag!
Hopen dat hij nog voor het weekend wordt geleverd. Levert UPS eigenlijk ook op zaterdag?
Edit: Antwoord al gevonden. Helaas niet. Maandag t/m vrijdag van 9-19
[ Voor 16% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 19-03-2008 21:55 ]
Gefeliciteerd!Hmtsjmftsch schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:53:
Eindelijk! Status: Levering wordt voorbereid.
Besteld: 26-2-08
Verwachte leverdatum: 2-4-08
Pre productie: 27-2-08
In productie: vandaag
Levering wordt voorbereid: ook vandaag!
Hopen dat hij nog voor het weekend wordt geleverd. Levert UPS eigenlijk ook op zaterdag?
Edit: Antwoord al gevonden. Helaas niet. Maandag t/m vrijdag van 9-19
Sinds gisteren ging mijn beast naar de assembly fase.
Vanochtend kijk ik weer en heb heel fase 4 niet mee gemaakt want deze zit nu in fase 5: VERZONDEN!
Even later kijk ik nog een keer en staat er nu ook een link naar de digitale pakbon.
UPS kon daarna ook meteen de boel gaan tracken en die van mij word geleverd op de 25ste!
Vergeet je trouwens niet dat het nog steeds pasen is maandag?
Grote kans dat er dan ook niet geleverd word.
(Die van mij is immers vandaag verzonden en ik moet ook wachten tot dinsdag!)
Het wachten is nu opeens een geen probleem meer nu ik weet dat deze eindelijk onderweg is.
Ik ben ook zeer blij dat ik meteen weet wat ik moet doen om het maximale eruit te kunnen halen omdat ik er alles over gelezen heb en een uitgebreid draadje elders op het internet stevig volg!
Enne... SP1 voor Vista is sinds gisteren officieel gepubliceerd! Mooie timing!
Als het goed is mag en gaat dat niet eens werken, vrees ik.Anoniem: 255754 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 22:22:
1. Heb nog een SATA-HD van 250 Gb (5400) liggen. Wanneer ik de XPS aanschaf met één HD van 200 Gb (7200), kan ik dan zelf beide HD's in RAID zetten op/in de XPS (raak dan misschien wel 50 Gb "kwijt"? Of moet ik bij Dell direct twee schijven in RAID bestellen, want is anders RAID-optie niet beschikbaar?
Ik weet dat het op Google te vinden is, want ik weet het niet uit mijn hoofd helaas maar heb het wel hier en daar gelezen.2. Hoe hoog is de XPS (hoogte bureau t.o.v. bovenkant toetsenbord), dus wanneer het scherm omhoog staat. Dit is nergens terug te vinden, en wil graag weten of de notebook voor veel office-werk (typen) ook voldoet c.q. prettig typt?
2 GB is meer dan zat.3. Wat raden jullie aan 2Gb of 3 Gb? Heb nu een Dell 9400 met XP en 2 Gb draaien, en dit voldoet voor mij prima.
En sowieso zou ik het bij 2 GB laten en zelf extra geheugen erbij kopen.
DELL is nogal prijzig wat betreft hun RAM geheugen namelijk!
[ Voor 29% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 20-03-2008 10:18 ]
Dank je. Jij ook gefeliciteerd!Darkwolf_1982 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 10:16:
[...]
Gefeliciteerd!
Sinds gisteren ging mijn beast naar de assembly fase.
Vanochtend kijk ik weer en heb heel fase 4 niet mee gemaakt want deze zit nu in fase 5: VERZONDEN!
Even later kijk ik nog een keer en staat er nu ook een link naar de digitale pakbon.
UPS kon daarna ook meteen de boel gaan tracken en die van mij word geleverd op de 25ste!
Ik denk dat onze laptops nu in dezelfde vrachtwagen zitten, want die van mij wordt ook dinsdag bezorgd. Toen ik gisteren zag dat hij gereed werd gemaakt voor verzending had ik nog een heel klein beetje hoop dat hij voor het weekend geleverd zou worden. Dat was mooi geweest voor het lange weekend, maar met dinsdag ben ik natuurlijk ook blij. Dat is in elk geval een stuk sneller dan de verwachte leverdatum 2 april.
Volgens mij hebben wij hetzelfde forum gevolgd. Ik heb inmiddels al een lijstje gemaakt van wat ik allemaal wil doen als hij binnen is. Ben wel een paar dagen zoet, denk ik.
Als dit een handig en praktisch lijstje is, schroom dan niet om deze te delen met ons.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:30:
heb inmiddels al een lijstje gemaakt van wat ik allemaal wil doen als hij binnen is. Ben wel een paar dagen zoet, denk ik.
Ik denk dat ik als eerst ga kijken naar een mooie demo van 3DMark06 op 1920x1200 nadat ik SLI aan heb gezet. Even genieten 1200P style voordat ik aan de slag ga met de usual stuff.
Daarna zal ik misschien de boel gaan herinstalleren.
DELL is eindelijk flink gaan minderen met bloatware en zou dus heel erg mee moeten vallen!
Sowieso wil ik de partitie indeling gaan aanpassen om mee te beginnen trouwens.
Vista gaat er dan opnieuw op en daarna SP1 erover heen.
Ook zijn er een serie hotfixes betreffende SLI en DX10 performance die niet via Windows Update beschikbaar zijn gesteld.
Ben benieuwd of ze nu wel in SP1 zullen zitten, maar daar zal ik dus snel achterkomen.
Daarna de befaamde 170.34 (of iets in die richting) driver erop en dan eens kijken wat Crysis voor mij kan betekenen op tevens 1920x1200 oftewel 1200P.
Als het aan dat andere forum ligt, dan kun je met een beetje OC-en (of ook niet) makkelijk alles op volle toeren draaien met die resolutie.
"They way it's ment to be played".
1. Controleren of ik inderdaad heb gekregen wat ik heb besteld. Hardware controle dus.
2. Functionele controle. Werkt alles?
3. Complete format en nieuwe partitie indeling. Nog een tip voor een goede indeling?
4. Vista opnieuw installeren
5. Vista updaten. Voor zover ik heb begrepen zitten de hotfixes inderdaad al in SP1. Ik moet alleen nog even wachten met SP1, omdat ik de nederlandse vista versie heb. Komt als het goed is half april uit.
6. Anti virus installeren. Waarschijnlijk weer AVG, maar ik zit ook aan NOD32 te denken.
7. Drivers updaten. De veelgenoemde driver voor de 8800m is 174.31. Binnenkort komt ook de nieuwe officiele dell/ nvidea driver uit. Schijnt ook goed te zijn.
8. Programma's installeren
9. Vista ontdekken. Heb er nog nooit mee gewerkt.

10. Vista naar eigen smaak inrichten.
11. Alles waar ik nu nog niet aan heb gedacht, maar de komende dagen ongetwijfeld nog ga bedenken.
Ik denk niet dat ik de 3Dmark06 en andere benchmarks ga doen. Vind ikzelf niet zo interessant.
Ik denk dat dit ook mijn lijst gaat worden op de puntjes na die ik eruit heb gehaald in deze quote!Hmtsjmftsch schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:16:
Ik denkdat het lijstje er grotendeels hetzelfde uitziet:
1. Controleren of ik inderdaad heb gekregen wat ik heb besteld. Hardware controle dus.![]()
2. Functionele controle. Werkt alles?
3. Complete format en nieuwe partitie indeling. Nog een tip voor een goede indeling?
4. Vista opnieuw installeren
5. Vista updaten.
7. Drivers updaten. De veelgenoemde driver voor de 8800m is 174.31. Binnenkort komt ook de nieuwe officiele dell/ nvidea driver uit. Schijnt ook goed te zijn.
8. Programma's installeren
10. Vista naar eigen smaak inrichten.
11. Alles waar ik nu nog niet aan heb gedacht, maar de komende dagen ongetwijfeld nog ga bedenken.
Hardware controlle is zeer belangrijk omdat -naar het schijnt- de PhysX kaart nog wel eens vergeten word bij sommigen.
Maar dat is voornamelijk in de US heb ik gelezen en daar was de PhysX kaart ook optioneel.
Hier in Nederland in ieder geval zit het er al sowieso in.
De tech demo's van nVidia zijn anders dan wel weer leuk.Ik denk niet dat ik de 3Dmark06 en andere benchmarks ga doen. Vind ikzelf niet zo interessant.
Als dat ook jouw ding niet is, dan ben ik benieuwd wat jij op jou GPU's gaat los laten!
Dat was ik inderdaad!Hmtsjmftsch schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:38:
Die demo's heb ik inderdaad gezien (links) op het andere forum (was dat niet in een post van jou?). Die ga ik zeker bekijken!
Wel grappig dat iedereen in de zelfde vrachtwagen zit.
Met deze heb ik niet veel instellingen veranderd maar ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Ik heb zelf nu alleen nog maar spelletjes gepeeld
Bij de nieuwe zal ik waarschijnlijk ook vista opnieuw instaleren en wat drivers veranderen ben alleen bang voor mijn BD speller er blijken wat problemen te zijn met bepaalde drivers.
Met de orginele drivers speel ik met crysis alles verry high alleen de resolutie heb ik aangepast.
het kan dus alleen maar beter
Tot nu toe vol lof over vista erg gebruiks vriendelijk (hufterproef ) wel even zoeken naar de nieuwe mogelijkheden heel lang met win 2000 gewerkt.
het kan dus alleen maar beter
[/quote]
Serieus?! Alles op Very High? Onder DX10 zonder enige tweaks?
En dan te bedenken dat je shadows op Medium zou kunnen zetten voor een flinke performance boost zonder dat je echt visueel verschil ziet (en ik ben echt een detail freak / eye candy whore wat dat betreft!)
Klopt. Zal denk ik met pasen te maken hebben.Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 07:15:
Bij de status van UPS is er bij mij geen verandering meer sinds eergisteren. Hij staat volgens hen nog steeds in Duitsland.
Gezien het feit dat de feestdagen niet onbekend zijn bij bedrijven zal de leverdatum daar ook op berekend zijn.
Persoonlijk denk ik dat het wel goed komt met die dinsdag als leverdatum.
Hopelijk krijg ik mijn schatje wel een beetje rond de middag of het liefst ergens in de ochtend en niet om 16:55 uur ofzo!
Voor de zekerheid ook maar woensdag vrijgenomen als buffer / speel dag!
[ Voor 25% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 22-03-2008 23:14 ]
Bij mij helaas niet. Zie net bij UPS dat de leverdatum is verschoven naar woensdag. Bij jullie ook neem ik aan? Ik had geen vrij genomen woensdag, dus ga nu maar morgen werken en dan snel even wat meetings verschuiven.Darkwolf_1982 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:12:
Persoonlijk denk ik dat het wel goed komt met die dinsdag als leverdatum.
Verdories nog aan toe!Hmtsjmftsch schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:04:
Bij mij helaas niet. Zie net bij UPS dat de leverdatum is verschoven naar woensdag. Bij jullie ook neem ik aan? Ik had geen vrij genomen woensdag, dus ga nu maar morgen werken en dan snel even wat meetings verschuiven.
Je hebt nog gelijk ook.
Nu had ik woensdag ook vrij genomen zodat ik lang genoeg de tijd heb om met de machine te spelen en alles.
Maar nu kan ik mij morgen de hele dag thuis alleen gaan zitten vervelen.
Tja of ik ga naar werk, kan natuurlijk ook nog. Misschien geen verkeerd idee inderdaad!
Bah!
Je hebt gelijk! Krijg nou de hik!Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 05:35:
Ik wordt gek. Sta op om vandaag toch maar naar mijn werk te gaan zodat ik morgen vrij kan zijn, omdat gisteravond UPS aangaf dat de levering was verschoven naar woensdag, staat er nu dat hij toch vandaag komt!
En ik zit nu op werk.... wat een prutsers.
Dit kun je toch helemaal niet maken als post order bedrijf!?
Ga meteen afsluiten en als een gek terug naar huis.
Dit verzin je toch niet!?
EDIT: met mijn en moeite (vanwege het weer) ben ik met OV thuis gekomen. UPS is nog niet geweest gelukkig. Zal wel in de file zitten!

[ Voor 11% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 25-03-2008 10:24 ]
maar hij was wel netjes optijd geleverd.
Nu zit ik maar te wachten tot hij komt vorige keer was hij er erom 12:00 nu niet
ik ben benieuwd wat voor scherm er op zit en wat het verschil is.
Vergeet ook niet dat het weer voor gigantische files heeft gezorgd op het moment.?????????? schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:00:
Bij mijn vorige levering ging de datum bij ups ook ale kanten op.
maar hij was wel netjes optijd geleverd.
Nu zit ik maar te wachten tot hij komt vorige keer was hij er erom 12:00 nu niet.
ik ben benieuwd wat voor scherm er op zit en wat het verschil is.
Ik zit zie al beren over de weg lopen die er niet zijn betreft of UPS het uberhaupt wel gaat redden door de drukte vandaag om alles orders af te leveren.
Geduld en afwachten maar dus...
Mijn laatste status is afgeleverd bij Rotterdam om 5:17.Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:13:
Ik woon in Utrecht, van waaruit ze geleverd worden, dus geen files. Ook nog niets ontvangen.
Tot heden geen updates...

Ga hem nu aansluiten. Laat later wat meer indrukken weten
Zit nu met twee xps1730 op mijn schoot
volgens mij heb ik nu een ander scherm
het is een lekkerding ghehe
En ik dan? Waar blijft die van mij? SNIK!
(Zelf woon ik in Katwijk btw....)
Ik heb nu een sharp en LG naast elkaar en ja de LG is veel mooier
Ben ik blij dat de sharp terug moet (liefst hou ik ze alle twee hahahaha).
Die drivers waar jullie het over hadden waar haal je die vandaan ik zie ze niet op nvidia.
(ik woon in de drechtsteden is dicht bij rotjeknor dus niet zo ver rijden voor de ups)
Geen idee hoe de Sharp er uitziet, maar deze is in elk geval erg mooi
De drivers kan je van laptopvideo2go halen.
Lucky bastard!Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:30:
Ik heb inderdaad een LG.![]()
De drivers kan je van laptopvideo2go halen.
Ben benieuwd wat ik heb.
Zal het zo wel gaan zien, want om 17:50 kwam alsnog de UPS dude mijn M1730 afleveren!
Joepie!
Ben nog steeds alles aan het installeren en configureren. Heb besloten nog geen clean install te doen. Er zit praktisch geen bloatware op en ik denk dat ik even wacht op de nederlandse SP1 voor vista ultimate.
Hoe was dat ook alweer te bekijken?Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:30:
Ik heb inderdaad een LG.![]()
Zat te zoeken onder Device Manager maar kom er niet uit!
Daar kan ik dus niet de befaamde 170.xx driver vinden die de game performance flink ten goede zou moeten komen.De drivers kan je van laptopvideo2go halen.
Apperaatbeheer--> Beeldschermen--> Algemeen PnP- beeldscherm
Tabblad details kan je scrollen bij eigenschap:
Hardware-id's
LPL0032 is LG
SHP13D9 is sharp
van die andere weet ik het niet maar er blijft niet veel meer over.
Hmm, je hebt gelijk. Ik meende op het andere forum wel begrepen te hebben dat ze hier vandaan te halen zijn. Nog even verder zoeken dus.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:11:
Daar kan ik dus niet de befaamde 170.xx driver vinden die de game performance flink ten goede zou moeten komen.
Edit: Ze staan er toch wel. Even bij het forum van laptopvideo2go kijken.
Ben je er al achter welk scherm je hebt? Toevoeging op ??????????: De Samsung is SECxxxx.
Ik ben gisteren erg lang bezig geweest met mijn internetverbinding die er soms spontaan uitlag. Bleek toch aan mijn firewall settings te liggen. Verder doet ie het fantastisch!
[ Voor 5% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 26-03-2008 05:41 ]
stuurt die etter me toch een pic naar me mail... Alsof ik al niet groen was van jaloursie.?????????? schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:05:
Ik heb hem binnen
Zit nu met twee xps1730 op mijn schoot
volgens mij heb ik nu een ander scherm
nog even wachten dan blaas ik die laptop van je weg met me nieuwe systeempje
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Die doet het wel redelijk.
Toch ben ik nog niet helemaal tevreden over de game performance.
Lost Planet op 1920x1200 is het bijvoorbeeld net niet zeg maar.
Assassin's Creed heeft last van zwarte balken onder en boven maar ik weet dat dit te fixen moet zijn.
Toch maar even opnieuw installeren die hap voor sowieso de hopelijk betere performance betreft 1920x1200 gaming.
Voor het installeren ga ik eerst nog een poging doen met Crysis en de performance tweaks.
Betreft het scherm... het was gisteren een lange dag en ik ben er 100x overheen gegaan blijkbaar met opzoeken.
Ik heb het gevonden en ben blij te melden dat ik ook tot de LG club behoor!
In mijn soon to be gone XPS 2 zit een Samsung scherm en het verschil is echt belachelijk!
Super heldere kleuren die eruit springen en geen "grain" effect zoals bij de Samsung.
Wit is ook echt wit op de LG en bij de Samsung neigt het een beetje naar roze.
Wel merk ik dat de kleur overgangen niet helemaal lekker zijn, maar ik hoop dat dit met wat tweaken te verhelpen is.
Een mooi voorbeeld is het CTRL + ALT + DEL scherm.
Je ziet duidelijk dat de groene en blauwe tinten niet echt lekker overlopen, alsof je scherm op 24-BIT staat i.p.v 32-BIT betreft de kleurdiepte.
Ik zie het ook met de zwart naar transparant overgangen van mijn Gadget Bar (ik heb een egale rustige wallpaper qua kleuren dus dat is goed te zien.)
Misschien omdat mijn 3 jaar oude toetsenbord van de XPS-2 een beetje "uit getikt" is, maar de toetsen van de M1730 zijn trouwens hemels fluweel zacht.
Hopelijk blijft dat ook zo want je hoort mij bijna niet tikken en op de XPS-2 horen ze mij in Duitsland nog denk ik!
Ik kom wel met mijn laptop naar jou.Four schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 06:43:
[...]
stuurt die etter me toch een pic naar me mail... Alsof ik al niet groen was van jaloursie.
nog even wachten dan blaas ik die laptop van je weg met me nieuwe systeempje
Andersom moet je een speciaal transport vergunning aanvragen.

Het vreemde is dat ik daar bij de andere xps totaal geen last van heb.
Naar wijn weten staan alle instellingen het zelfde heeft iemand een iedee??
Crysis draait nu op 1920x1200 met alles op Very High, VSynch en zelfs wat FSAA in the mix met een stabiele framerate die tussen de 30 en 40 FPS ligt!
Zelfs op de zware stukken en gevechten maak ik nauwelijks mee dat deze even onder de 30 zakt!
Wat een beetje tweaken en de juiste driver wel niet kan doen.
Ik kan bij deze iedereen van harte lust de 170.60 van Laptopvideo2go aanraden.
Lost Planet draait nu ook naar behoren trouwens.
Gisteren ook even World in Conflict geinstalleerd en kan alles op max smijten met een resolutie van 1920x1200.
De benchmark geeft mij een average van 28 FPS met als 67 max en 10 min.
Iemand de nieuwe Supreme Commander al geprobeerd?
Heb begrepen van iemand dat deze de laptop wel op de knieeen krijgt.
Maar wat mij opviel toen ik deze op mijn PC draaide is dat hij maar een core van je CPU gebruikt.
(Lekker handig als je een CPU intensive spelletje bent...)
Zeg meneertje, als je mijn post had gelezen zie je dat ik in feite hetzelfde probleem heb. You are not alone!?????????? schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:44:
Als ik naar een film kijk dan zijn de grijs tinten erg blokkerig wat kan ik daar aan doen?
Het vreemde is dat ik daar bij de andere xps totaal geen last van heb.
Naar wijn weten staan alle instellingen het zelfde heeft iemand een iedee??
Het is niet blokkerig trouwens... wat jij bedoelt is wat ik bedoel: de kleur overgangen lopen niet vloeiend.
Je kan het ook zeer goed zien als je CTRL + ALT + DEL doet in Vista.
Moet je dan maar eens goed kijken naar de groene en blauwe kleur tinten.
Dat is dan weer een beetje jammer van de LG.
Het lijkt gewoon net alsof je scherm op 24-BIT kleurdiepte staat i.p.v 32-BIT.
Persoonlijk denk ik dat het een kwestie van tweaken is in de control panel van nVidia.
Over de CPU gesproken, heb je de verlichting (bij de speakers, achterop het scherm, enz) al uitgezet? Het schijnt dat dat 10%(!) van de processor capaciteit in gebruik neemt. Ik heb nog niet getest of dit ook echt zo is. Het klinkt mij namelijk een beetje vreemd in de oren, maar ik heb het ergens in een review gelezen.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 07:57:
Maar wat mij opviel toen ik deze op mijn PC draaide is dat hij maar een core van je CPU gebruikt.
(Lekker handig als je een CPU intensive spelletje bent...)
[ Voor 13% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 27-03-2008 08:32 ]
...Echt waar?Hmtsjmftsch schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:30:
Over de CPU gesproken, heb je de verlichting (bij de speakers, achterop het scherm, enz) al uitgezet? Het schijnt dat dat 10%(!) van de processor capaciteit in gebruik neemt. Ik heb nog niet getest of dit ook echt zo is. Het klinkt mij namelijk een beetje vreemd in de oren, maar ik heb het ergens in een review gelezen.
Dit lijkt mij ook heel erg sterk.
Zal er eens op letten, maar volgens mij is dat pure onzin.
Wat ik dacht gelezen te hebben is dat als je de kleuren laat switchen en faden het wel 10% procent CPU resources kost.
Dit kan ik nog wel voorstellen vanwege het aantal interupts dat continu over de hardware wordt gestuurt om die LED's aan te sturen.
Om die reden heb ik mensen ook horen klagen dat de muziek dan "kraakt" tijdens het afspelen in combo met de licht show effecten in Windows Mediaplayer.
Dat klinkt inderdaad een stuk aannemelijker. Nou ja, gewoon een keer testen dus.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:43:
Wat ik dacht gelezen te hebben is dat als je de kleuren laat switchen en faden het wel 10% procent CPU resources kost.
Dit kan ik nog wel voorstellen vanwege het aantal interupts dat continu over de hardware wordt gestuurt om die LED's aan te sturen.
Om die reden heb ik mensen ook horen klagen dat de muziek dan "kraakt" tijdens het afspelen in combo met de licht show effecten in Windows Mediaplayer.
En je hebt Crysis bedwongen.
Yup.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:27:
Dat klinkt inderdaad een stuk aannemelijker. Nou ja, gewoon een keer testen dus.
En je hebt Crysis bedwongen.
Ik kan het geheime recept hier posten voor de mensjes die Crysis ook willen pwnen op hun M1730 (mits uitgerust met de 8800).
Als je nog eens goed erover nadenkt dat een laptop dit aan kan met deze aso settings kan draaien... best ziek eigenlijk!
Inderdaad niet helemaal normaal.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:00:
Yup.
Ik kan het geheime recept hier posten voor de mensjes die Crysis ook willen pwnen op hun M1730 (mits uitgerust met de 8800).
Als je nog eens goed erover nadenkt dat een laptop dit aan kan met deze aso settings kan draaien... best ziek eigenlijk!
Die settings heb ik intussen al bij je post op het andere forum gevonden. Heb zelf nog geen crysis, maar moet die met deze laptop natuurlijk wel gaan aanschaffen. Kan ik gelijk testen hoe hij loopt met een X7900 OC't naar 3.4 Ghz.
Ik denk persoonlijk heel erg goed omdat deze tweak o.a dus de load balancing tussen de GPU en CPU wat optimaliseert.Hmtsjmftsch schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:59:
Inderdaad niet helemaal normaal.![]()
Die settings heb ik intussen al bij je post op het andere forum gevonden. Heb zelf nog geen crysis, maar moet die met deze laptop natuurlijk wel gaan aanschaffen. Kan ik gelijk testen hoe hij loopt met een X7900 OC't naar 3.4 Ghz.
In dit geval moet een 3.4 Ghz Extreme variant nog beter presteren in theorie.
Laat het mij weten!
Dit spel is het aanschaffen waard!
(Ik ga deze met alle plezier nog een keertje uitspelen zo mooi en cool issie!)
Gisteren avond nog even snel een test gedaan betreft CPU gebruik van de LED verlichting.
Zoals ik al had gedacht: je CPU gaat alleen aan het werk als er sprake is van continue aansturing van de LED's.
Bij mij zie ik op het Logitech LCDtje de CPU continu springen van 7 tot 16 (!!!) procent belasting als je een licht showtje aan zet (en dat is via QuickSet en niet eens in Mediaplayer met muziek erbij nog.)
Ik ken een topic die nu letterlijk meer als 100 keer groter is dan deze thread!
Vertel eens... wat doen jullie zoal op je XPS M1730 bijvoorbeeld?
En loopt echt niemand tegen dingen aan op z'n machine?
Welke games spelen jullie zoal?
Zelf ben ik het hele weekend bezig geweest met spellen te installeren en een beetje te spelen.
Tot heden heb ik nog niet veel gemerkt van het PsysX gebeuren.
Ook niet binnen UT3.
Zijn er mensen die daar nog mee hebben zitten spelen?
De enige (gratis) game die ik heb geprobeerd is Warmonger.
Daar zitten wel hele leuken effecten in, zeker voor een freebee!
Heb hem alleen nog maar een beetje ingericht. Bloatware verwijderd, drivers geupdate, internet en security ingesteld, enz.
Heb alleen BF2142 nog maar heel even gespeeld. Zag er erg mooi uit, maar het is dan ook niet zo'n heel erg zware game.
Deze week zit ook al helemaal vol, dus ik kan pas in het weekend weer verder testen.
Lijkt mij zwaar frustrerend haha.
Hoe dan ook kan ik je melden dat de 174.74 driver uit zijn op Laptopvideo2go.
Blijkt volgens een Crysis benchmark dude nog eens 2 FPS average extra op te leveren!
Zelf ga ik de keiharde feiten testen met de benchmark van World in Conflict.
Een snel uit te voeren (DX10) benchmark van een real world game.
Mijn eerste xps m1730 had een fabricage fout aan de monitor (sharp).
Ik stelde voor om de monitor te vervangen maar nee dell stuurde een nieuwe laptop op.
top service
In de nieuwe laptop heb ik een LG scherm maar deze geeft de kleur overgang niet corect weer.
Maar nu krijg ik wel een nieuw scherm (LG) ipv een nieuwe laptop.
Kunnen ze mijn part gelijk op die oude laptop zetten die heb ik namelijk nog niet terug gestuurd.
Eigenlijk is het wel grappig ze doen immers goed hun best.
Maar ze maken wel veel kosten.
Maar ik blijf maar doorverbonden worden met ierland, waar ik maar afgescheept blijf worden met dat ik windows opnieuw moet installeren
worden jullie wel in het nederlands geholpen?
Dat klopt.?????????? schreef op donderdag 03 april 2008 @ 03:52:
In de nieuwe laptop heb ik een LG scherm maar deze geeft de kleur overgang niet corect weer.
Maar nu krijg ik wel een nieuw scherm (LG) ipv een nieuwe laptop.
Als je dat storend vind, dan moet je geen LG hebben.
Dit heeft namelijk elke LG.
Die schermen worden helemaal de hemel in geprezen links en rechts en iedereen wil zo'n scherm hebben.
Maar je hoort nooit maar dan ook nooit over die colour banding issues.
Volgens mij hebben daar maar 1 of 2 andere mensen op gereageerd die ook een LG scherm hebben toen ik daar over begon.
Begrijp mij niet verkeerd... I love my LG... maar ook dit scherm is niet perfect.
Mijn drie jaar oude XPS-2 had een Samsung die misschien niet zo helder en contrast rijk was, maar de kleur overgangen waren perfect en zoals het hoort.
Zou het anders gewoon niet een kwestie van tweaken met de RGB instellingen zijn?
Nee een dvd kijken was niet te doen, het was of je een 800x600 filmpje keek op een groter scherm.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:10
Zou het anders gewoon niet een kwestie van tweaken met de RGB instellingen zijn?
morgen komen ze een nieuwe lg brengen ik ben beniewd.
Nee in het engels, ik heb wel het idee waneer je midden in de nacht belt dat je beter geholpen word.White schreef op donderdag 03 april 2008 @ 04:05
Ik heb al sinds levering wat problemen met mn laptop.. krakend geluid, kapot toetsenbord, behuizing die linksboven het scherm loskomt.
Maar ik blijf maar doorverbonden worden met ierland, waar ik maar afgescheept blijf worden met dat ik windows opnieuw moet installeren. Ook het engels praten komt me een beetje de neus uit.
worden jullie wel in het nederlands geholpen?
Er werd heel beleeft en geduldig geluisterd (45min). Waarschijnlijk is het rustiger s'nacht.
Zelfs de manger gesproken hij vroeg of ik netjes geholpen werd en of ik nog meer problemen heb.
en anders zeker moest bellen.
Natuurlijk een standaard praatje maar het kwam wel goed over.
Gelukkig is het wel een nederlands nummer hahaha
Over het krakend geluid en lose behuizing defect toetenbord gewoon rustig vertellen wat er aan de hand is en vertelen dat de mankementen niet meer verkoopbaar zijn.
Vragen om een feedback per mail dan sta je sterker.
Ik zag het gelijk maar ik moet wel zeggen dat de scharp rustgevender is voor de ogen.
de kleuren zijn natuurlijker.
Het was wel even eng hoe de laptop open gemaakt werd klik klak klik klak.
De kleuren overgang is weer perfect ik wil nog wel van alles testen maar eerste indruk is goed.
Wolken in crysis zijn weer wolken en de blokjes in filmpje zijn weg.
Dell bedankt voorde snelle reactie.
Donderdag ochtend 3.00 gebeld vrijdag ochtend 10.00 nieuw scherm.
Film kijken doe ik sowieso niet op mijn lappy.
Met gamen is de LG echt perfect en zo helder!
Ik heb er bij mijn LG ook last van. Heb net een beetje met de beeldscherminstellingen zitten experimenteren en na een paar aanpassingen zijn DVD's nu weer prima af te spelen. Geen blokjes meer. Heb nog maar een beetje geprobeerd, dus ik ben er van overtuigd dat het nog beter te krijgen is.?????????? schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:31:
Nee een dvd kijken was niet te doen, het was of je een 800x600 filmpje keek op een groter scherm.
morgen komen ze een nieuwe lg brengen ik ben beniewd.
Heb jij dit met de instellingen van jouw DVD software gedaan of bij de instellingen van nVidia?Hmtsjmftsch schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:43:
Ik heb er bij mijn LG ook last van. Heb net een beetje met de beeldscherminstellingen zitten experimenteren en na een paar aanpassingen zijn DVD's nu weer prima af te spelen. Geen blokjes meer. Heb nog maar een beetje geprobeerd, dus ik ben er van overtuigd dat het nog beter te krijgen is.
Als dit laatste waar is: welke waardes heb je aangepast?
"Brightness" dus?Hmtsjmftsch schreef op maandag 07 april 2008 @ 05:39:
Bij de instellingen van Nvidea. Het meeste effect krijg je als je heel simpel de helderheid een paar procent lager zet. Tussen de 3 en de 5 % scheelt al een hoop.
(Draai alles op Engels!
Dat idee heb ik dus ook.Hmtsjmftsch schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:05:
Inderdaad. Het beeld is dan nog steeds niet perfect, maar van de blokjes ben je in elk geval vrijwel geheel af. Met nog wat extra tweaken moet het uiteindelijke resultaat nog wel beter worden. Of het ooit zo goed wordt als bij mijn oude PC scherm betwijfel ik, maar dat is waarschijnlijk de prijs die je moet betalen voor het heldere beeld. Ik heb het idee dat bij de LG alles wordt versterkt, dus ook de "oneffenheden".
Maar deze prijs betaal ik met alle plezier want die oneffenheden zie je maar heel soms met bepaalde kleur overgangen links en rechts.
Tijdens gamen e.d. ziet alles er verbluffend uit.
Zal de Brightness is tweaken voor tijdens video afspelen en kijken wat er gebeurt.
Met hoge kwaliteit (HD) video heb je er sowieso weinig tot geen last, van merk ik.
Vandaag Assassins Creed gekocht. Ziet er waanzinnig mooi uit. Loopt soepel op de allerhoogste settings.
...Zonder zwarte balken boven en onder?Hmtsjmftsch schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 20:04:
Ik heb de kleuren nu aardig voor elkaar. Video's en foto's zien er nu veel beter uit. Als iemand mij kan vertellen hoe ik foto's kan toevoegen, kan ik wel printscreens maken van de instellingen.
Vandaag Assassins Creed gekocht. Ziet er waanzinnig mooi uit. Loopt soepel op de allerhoogste settings.
Zo ja, dan lag het toch echt aan de eerder uitgelekte versie die op internet te vinden was!
(Dat, of je draait het spel dus in 1920x1080 wat het oplost en niet 1920x1200.)
Foto's toevoegen aan dit forum kan niet naar mijn idee.
Wat ik altijd doe is ze hosten via de gratis en snelle Photobucket dienst.
Kun je ze direct hier laten vertonen in je post!
Anoniem: 183355
Ik ben ook van plan om deze laptop te halen, echter zit ik met een vraagje;
- wat is de accu duur met;
- gamen
- DVD kijken
- Internet
Ik zag op de AnandTech site een pagina waar de batterij duur wordt beschreven.
Nu is de conclusie zoals ik die heb gelezen het volgende
Gamen - 54 minuten
Dvd - 56 minuten
Surfen - 59 minuten
Nu snap ik het volgende niet;
Met gamen benader je de cpu/gpu/memory toch maximaal? Waarom scheelt dat maar 2 minuten met dvd kijken en 5 minuten met surfen.
Ik zou zeggen dat je met surfen knetter veel power wint???
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 183355 op 18-04-2008 10:09 ]
als je gaat gamen moet je nooit op accu gaan zitten, dat verlaagt de performance zwaar, ook al heb je de status op high performance, gamen = altijd op netstroomAnoniem: 183355 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:49:
Heren,
Ik ben ook van plan om deze laptop te halen, echter zit ik met een vraagje;
- wat is de accu duur met;
- gamen
- DVD kijken
- Internet
Ik zag op de AnandTech site een pagina waar de batterij duur wordt beschreven.
Nu is de conclusie zoals ik die heb gelezen het volgende
Gamen - 54 minuten
Dvd - 56 minuten
Surfen - 59 minuten
Nu snap ik het volgende niet;
Met gamen benader je de cpu/gpu/memory toch maximaal? Waarom scheelt dat maar 2 minuten met dvd kijken en 5 minuten met surfen.
Ik zou zeggen dat je met surfen knetter veel power wint???
hou het met accu bij dvd kijken en surfen
Bij de videokleurinstellingen van de nvidea instellingen heb ik het vinkje bij "gebruik de kleurinstellingen van het Nvidea configuratiescherm" weggehaald. Op de 1 of andere manier heeft SP1 de weergave bij het afspelen van DVD e.d. al enorm verbeterd en icm de beeldscherminstellingen zoals hierboven beschreven is het beeld echt perfect!
Anoniem: 157970
Ik ben van plan er één aan te schaffen, maar ik heb op ebay.ie (ierse ebay) gezien dat je voor dezelfde config die je hier samensteld bij dell een paar 100 euro's bespaard als je via hen besteld, zelf met de verzending inbegrepen.
Mits jullie bellen naar helpdesk en doorverbonden worden met ierland, vermoed ik dan ook dat ze daar worden gemaakt en dell belgie ons nog een pak bijrekend als je het via dell belgie doet.
Mischien toch eens de moeite waard om te gaan kijken op die ierse ebay en gewoon xps intikken in de zoekrobot, juustin1980 heeft trouwens een zeer goede feedback en volgens mij is dit geen scammer bijna 99% zeker van.
Qua garantie telt deze ook voor belgie.
Ik zit trouwens in overweging hem daar te bestellen.
wat denken jullie?
Op die xps'en zijn lichte krasjes bijna niet te zien op de cover, naar het schijnt productiefoutjes(?).
Heb foto's ontvangen van de verkoper via email.
Het gaat dus ook om een qwerty toetsenbord en je moet een adapter bijkopen omdat die stekkers 3pin's zijn in ierland.
Garantie is dezelfde als je hem nieuw zou kopen dell waranty wereldwijd.
Mij doet het toch serieus tot twijfel aanzetten, 800 euro goedkoper is dan ook een pak geld.
Ik zal nog wel zien ofwel via dell belgie ofwel via ierse ebay site,....moeilijke keuze althans.
grts
Ik zou hem in elk geval snel bestellen. Laptop bevalt namelijk uitstekend!
specs:
SAPPHIRE BLUE with 2.0 megapixel camera
* Windows Vista HOME PREMIUM (32Bit OS)
* Core2 Duo processor T9500 (2.6Ghz) with 6MB Cache
* 4GB 667 Mhz DDR2 SDRAM (2x2048MB)
* 400GB SATA hard drive 7200rpm (2x200GB)
* 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife™
* DUAL 512MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 8800 GTX, total 1024MB graphics
The most powerfull mobile graphic card in the world!!!
* 128MB AGEIA PhysX Processing Unit Card
* INTEL NEXT - GEN 4965WLAN MINI-CARD
* DELL TrueMobile 355 internal BLUETOOTH module
* Travel Remote Control Unit
* 8xDVD/-RW
* 9 cell battery
* Genuine Dell software CDs
I/O PORTS
* IEEE 1394 (Firewire): 4-pin serial connector, non-powered
* 4 USB 2.0 (Universal Serial Bus) compliant 4-pin connectors
* Audio jacks: Line out (external speakers/headphone) and external microphone.
* ExpressCard Slot
* RJ11 (Modem V.92) and RJ45 (10/100 Ethernet network) connector
* Dual-Link DVI-I (support for 30-inch displays)
* 15-pin monitor connector, VGA & DVI
* TV-Out (S-video-Out): 7-pin mini-DIN connector (optional S-video to composite video adapter cable)
* Integrated 8-1 Card Reader
1 Year Warranty By DELL (Next Business Day)
Any questions? Do not hesitate! Contact me ( 353) 877673215
PAYPAL ACCEPTED
PREFERRED PAYMENT METHODS: BANK TRANSFER (IBAN), eCHECK, PERSONAL CHEQUE.
Shipping to Ireland 25€ (Anpost,delivery in 1-2 working days after dispatch)
UK 45€ (Anpost,delivery in 3-5 working days after dispatch)
UK 69€ (UPS, delivery in 2 working days after dispatch)
Other EU countries - 65€ (Anpost, delivery time depends on location, 3-5 working days after dispatch)
Other EU countries (UPS, contact me for price)
The rest of Europe and WORLD - 69€ (ANPOST)
The rest of Europe and WORLD (UPS) - contact seller
INSURANCE OPTIONAL (RECOMMENDED), see SHIPPING SECTION
heb de tekst gekopieerd van ebay
nieuwe penryn (45nm) processoren
8800mgtx
nog enkele videos en een review toegevoegd
andere...
Anoniem: 131353
Vooruit betalen? voor dit soort aankopen met deze bedragen, nooit doen als het niet via Dell zelf loopt zou ik zeggen. De kans dat je een lege doos/foto van een 1730/helemaal niets krijgt opgestuurd terwijl je wel je geld betaald hebt is levensgroot. Just my 2 centsAnoniem: 157970 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 16:50:
ook geen wachttijd van 6 weken die verkoper geeft dit en nog enkele andere van die toestellen liggen.
Ik heb ook op ebay forum beetje info gevraagd omdat het toch om veel geld gaat en blijkbaar is deze verkoper wel te vertrouwen.
ik moet zeggen, de coolers van mijn xps zijn nu helemaal stil, geen extra toeren

mijn batterij en hardeschijf zijn lekker cool, zoals je ziet heb ik het een beetje naar beneden geschoven zodat het coolende lucht meteen in me laptop coolers komt
ik heb momenteel geen digitale camera sorry voor de slechte kwaliteit, post binnenkort duidelijke foto's!
Ziet er goed uit!Khallouki schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:30:
sinds vandaag mijn nieuwe Zalman NC2000 Ultra quiet notebook cooler geleverd
ik moet zeggen, de coolers van mijn xps zijn nu helemaal stil, geen extra toeren
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mijn batterij en hardeschijf zijn lekker cool, zoals je ziet heb ik het een beetje naar beneden geschoven zodat het coolende lucht meteen in me laptop coolers komt
ik heb momenteel geen digitale camera sorry voor de slechte kwaliteit, post binnenkort duidelijke foto's!
Echter probeer ik de accessoires rond om mijn notebook tot een minimum te houden.
Zeker omdat ik deze niet op een vaste plek heb staan.
Tot heden trekt mijn M1730 het prima met deze hete dagen!
Zoals ik het nu heb krijg ik regelmatig errors.
De config:
Base: Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
Besturingssysteem: Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
Toetsenbord VS/Internationaal - Intern toetsenbord (QWERTY)
Grafische kaart DUAL SLI 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX-kaart
Harde schijf 320 GB (7.200 rpm) SATA RAID 0 Stripe (2 x 160 GB)
Optische stations Vast 8x DVD+/-RW-station met dunne laadsleuf, inclusief software
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie
Cables Europees - Extra 220 V wisselstroomadapter met stroomkabel
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie
Gedis-pakketreferentie N05X7303
Microsoft-software Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
Standaardondersteuning 1 jaar Premium XPS-garantiesupport - Voorrang bij telefonisch contact en on-site support
Ondersteuningsdiensten 1 jaar basisgarantie
Beveiligingssoftware Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands
Voeding 230 W wisselstroomadapter
Bluetooth Dell Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate - EUR
Onderlegger Engels, Nederlands, Deens, Noors, Zweeds - Onderlegger voor XPS M1730
Bestelgegevens Inspiron-bestelling - Nederland
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Draagtassen Geen draagtas
Systeemmedia DVD met hulpbronnen voor XPS M1730 - diagnosemiddelen en drivers
Keuze uit kleuren Crimson Red met witte LED-achtergrondverlichting
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support
Tv-tuners Dell™-reisafstandsbediening
PCI-kaart fysieke versneller Kaart voor Ageia PhysX-verwerkingseenheid
Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell
LCD-scherm 17,0-inch UltraSharp™ WUXGA (1.920 x 1.200) TFT met TrueLife™ met geïnt. 2,0 MP webcam
Anoniem: 104881
ik heb sinds vandaag een nieuwe laptop, het is een: DELL XPS M1730
op zich een heel fijn apparaat, het enige dat me dwarszit is de reflectie/weerspiegeling van het "glossy" scherm. Ik had op internet in verscheidene reviews gelezen dat ondanks dat het een glossy scherm is, je van reflectie bij deze laptop niet erg veel last hebt en dat je hem zelfs buiten wel kan gebruiken.
Nu ik hem eenmaal heb moet ik inderdaad zeggen dat ik buiten (en voor het raam met zonlicht) mijn scherm zeker nog wel kan lezen, maar het is nou toch niet echt van dat je zegt daar ga ik eens even comfortabel een paar uur naar zitten kijken, daar is de reflectie toch echt nog te groot voor naar mijn mening.
Nu vroeg ik me dus af of er methoden zijn om de reflectie van het scherm terug te brengen. Het enige dat ik zelf kon vinden zijn de in de handel verkrijgbare doorzichtbare coatings/schermpjes die je over je scherm heen kan zetten om zo de reflectie een heel eind terug te brengen. Ik lees hier echter wisselende verhalen over en heb ook geen idee of zoiets werkt in combinatie met een glossy scherm zoals ik heb. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, danwel kunnen vertellen of ik er baat bij zou hebben?
En als er nog andere mogelijkheden zijn om de schermreflectie terug te brengen hoor ik het natuurlijk ook heel graag!
THX
a) inclusief display/deksel of
b) "toetsenbordhoogte".
Indien a): Hoe hoog is het deksel?
Heb mijn xps 1730 nu een kleine week in bezit (aangekocht via ebay ierland), perfekte staat, heb lang getwijfeld om hem aan te kopen via deze weg, maar nu staat hij hier.
aankoopprijs 2200 euro + 115 euro verzending.
Alsook een xps 1730 rugzak via ebay aangekocht voor 85 euro.
het is wel een qwerty toetsenbord maar dit ga ik wel gewoon worden.
specs:
SAPPHIRE BLUE with 2.0 megapixel camera
* Windows Vista HOME PREMIUM (32Bit OS) intussen clean install met vista ultimate 32bit
* Core2 Duo processor T9500 (2.6Ghz) with 6MB Cache
* 4GB 667 Mhz DDR2 SDRAM (2x2048MB)
* 400GB SATA hard drive 7200rpm (2x200GB)
* 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920x1200) TFT Display with TrueLife™
* DUAL 512MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 8800 GTX, total 1024MB-- graphics drivers:174.31
* 128MB AGEIA PhysX Processing Unit Card
etc....
3dmark06: 11.396
3dmark vantage:6402
grts
hier krijg ik die vermelding?????????? schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:54:
In het nederlands staat het bij mij om schreven:
Apperaatbeheer--> Beeldschermen--> Algemeen PnP- beeldscherm
Tabblad details kan je scrollen bij eigenschap:
Hardware-id's
LPL0032 is LG
SHP13D9 is sharp
van die andere weet ik het niet maar er blijft niet veel meer over.
monitor/sec5443
Weet iemand over welk scherm het gaat?
SamsungAnoniem: 157970 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 20:38:
hier krijg ik die vermelding
monitor/sec5443
Weet iemand over welk scherm het gaat?
De demo is erg leuk maar ik ben benieuwd hoe de hele versie is op de M1730 voordat ik deze ga halen.
Is het wat?
Valt mee, besturing is vrij simpel en te weinig gameplay / variatie voor mij.Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:14:
Zijn er nog mensen die GRID hebben geprobeerd?
De demo is erg leuk maar ik ben benieuwd hoe de hele versie is op de M1730 voordat ik deze ga halen.
Is het wat?
En de performance? Want dat bedoelde ik stiekum!DaMarcus schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:48:
Valt mee, besturing is vrij simpel en te weinig gameplay / variatie voor mij.
Onder de batterij zit een slotje waar je een chipkaartje kan plaatsen, weet iemand wat daar de bedoeling van is en wat je ermee kan doen?
grts
Dat is waarschijnlijk de slot voor Intel's zogenaamde Turbo Memory gebeuren.Anoniem: 157970 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:11:
Hallo,
Onder de batterij zit een slotje waar je een chipkaartje kan plaatsen, weet iemand wat daar de bedoeling van is en wat je ermee kan doen?
grts
Dit is 1 GB aan cache geheugen dat het systeem zogenaamd nog sneller zou moeten maken in heel veel opzichten.
In de praktijk valt dat vies tegen en merk je praktisch geen verschil, dus zou het lekker zo laten!
Anoniem: 193991
Voor mobile broadband internet als ik me niet vergis.Anoniem: 157970 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:11:
Hallo,
grts
Oh? Hoe kom je daar bij? Voor UMTS van bijvoorbeeld Vodafone krijg je gewoon een PCMCIA (Express) card hoor!Anoniem: 193991 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:32:
Voor mobile broadband internet als ik me niet vergis.
Ik heb nog nooit gehoord van een laptop met een SIM card reader erin?