Toon posts:

[XP] Installatie houd er mee op bij Servicepack2*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al 2 dagen voor iemand een xp opnieuw te installen... het gaat goed, echter na de instal blijft hij hangen bij het laadscherm van windows.

Ik dacht, het ligt mss aan de cd, dus ik probeerde een XP service pack 1 (legaa), deze ging echter perfect... maar na het instaleren van servicepack 2 blijft hij opnieuw hangen bij het laad scherm :s

Hoe kan ik dit oplossen ?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

1) Een cd kan niet legaal/illegaal zijn, de licentie wel.
2) RAM gecheckt, harde schijven oki?

Ander schijfje met SP2 geslipstreamed geprobeerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoekfunctie gebruikt, FAQ al gelezen? Er zijn verschillende andere topics over dit probleem, zie bijvoorbeeld XP Home bij installatie SP2 gaat systeem uit

Simpelste aanpak: slipstreamen met NLite.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Wat houd dat slipstreamen in? begin nu aub niet met linkjes of ander bijdehandse opmerkingen aub :x ik heb dit probleem eigenlijk nog nooit eerder gehad met een pc... waar ligt dat aan?

Even voor de duidelijkheid: bij instalatie van xp waar SP2 al bijzit wil windows ook gewoon NIET laden... Ram en HD zijn ok...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 15:46 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:44:
Wat houd dat slipstreamen in? begin nu aub niet met linkjes of ander bijdehandse opmerkingen aub :x ik heb dit probleem eigenlijk nog nooit eerder gehad met een pc... waar ligt dat aan?
Bijdehandse opmerkingen? Denk je dat dit je persoonlijke helpdesk is of zo :(

Dit is een forum voor mensen die zelf wat doen, niet voor mensen die alles netjes in hapklare brokjes geserveerd willen hebben. Google is je vriend, dus ga maar aan de slag.

RTFM...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:50:
[...]

Bijdehandse opmerkingen? Denk je dat dit je persoonlijke helpdesk is of zo :(

Dit is een forum voor mensen die zelf wat doen, niet voor mensen die alles netjes in hapklare brokjes geserveerd willen hebben. Google is je vriend, dus ga maar aan de slag.

RTFM...
Nou ook weer niet nodig om dit zo persoonlijk optevatten... het probleem van de link die je gaf en mijn prob zijn TOTAAL verschillend... en daar komt nog bij dat in de link die je gaf het probleem niet opgelost was... en hoelang denk je zelf dat ik aan het googlen ben ?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Met Gambieter, ik (en hij) doet zich al de moeite om iets te typen, en dan ben jij te lui om even Google te pakken?????

komaan he, en je harde schijf kan alitjd kapot gaan! Dus da's zowiezo een non-argument.

Ik doe dit hier voor m'n plezier, jouw helpen, maar ik ga je niet bij je handje pakken, wil je je probleem op jouw manier opgelost hebben? Loop naar de computerwinkel op de hoek, en betaal die man 50 euro, en je pc is gemaakt.

[ Voor 35% gewijzigd door Snake op 30-08-2007 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:54:
Met Gambieter, ik (en hij) doet zich al de moeite om iets te typen, en dan ben jij te lui om even Google te pakken?????

komaan he, en je harde schijf kan alitjd kapot gaan! Dus da's zowiezo een non-argument.

Ik doe dit hier voor m'n plezier, jouw helpen, maar ik ga je niet bij je handje pakken, wil je je probleem op jouw manier opgelost hebben? Loop naar de computerwinkel op de hoek, en betaal die man 50 euro, en je pc is gemaakt.
Ik zei dat ik al zowat de hele dag aan het googlen ben -_- harde schijf en ram is getest en werken wel onder 98/200 en zelfs vista, maar omdat ik meer teverden ben over een XP wou ik deze erop krijgen, en dat lukt ook, behalve wanneer er een SP2 bijzit

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

Ik zei dat ik al zowat de hele dag aan het googlen ben -_- harde schijf en ram is getest en werken wel onder 98/200 en zelfs vista, maar omdat ik meer teverden ben over een XP wou ik deze erop krijgen, en dat lukt ook, behalve wanneer er een SP2 bijzit
Ge hebt nog niet eens gegoogled op slipstreamen!!!!!!!

En die info die je hierbij zit, had je in je TS moeten smijten, veel minder miserie, anyway, je hebt vast een buur ofzo met een XP SP2 ingebouwd!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Ik heb hier ook een PC met XP (SP1) waar het installeren van SP2 niet lukt. Voor de duidelijkheid: installatie met een CD met SP2 er al op/in werkt ook niet?

Ik zou zeggen: update je BIOS eens, en installeer met zo weinig mogelijk apparaten en kaarten aangesloten.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
@Snake:
en ik herhaal mijzelf van men 2de post: "Even voor de duidelijkheid: bij instalatie van xp waar SP2 al bijzit wil windows ook gewoon NIET laden."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 16:01 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:01:
@Snake:
en ik herhaal mijzelf van men 2de post: "Even voor de duidelijkheid: bij instalatie van xp waar SP2 al bijzit wil windows ook gewoon NIET laden."
Van 1 schijfje, cdrot bestaat nu eenmaal, probeer eens een ander

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:51
Doe niet moeilijk:

http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/1/

Je wil de stappen onder "Beginning Users" volgen.

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

Waarom wil je persee sp2 erop hebben dan? Zonder kan je er toch ook gewoon mee werken?
Werkt na de installatie de veiligemodus wel?
Start is via f8 en dan per item op en dan steeds Y zeggen om te kijken waar die blijft hangen?

Slipstreamen staat hier had jezelfg ook kunnen vinden >< [HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen

Dus als je f8 doet dan veiligemodus selecteerd dan krijg je direct die strepen?
Kan je eens zoveel mogelijk aparaten uit de pc halen en zoveel mogelijk in je bios uitzetten(printer port etc)?
Hoe staan je acpi instellingen in je bios (voor je irq's enzo)?
Hoe staan je power (stroom) instellingen in je bios?

[ Voor 29% gewijzigd door William/Ax3 op 30-08-2007 16:55 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van SP2 werkt veiligemodus ook gewoon niet meer... hij toont zelfs niet eens wat hij laadt, maar ik krijg onmiddelijk een paar verticale strepen over men scherm heen. Ik heb hier thuis al een Unattended sp2 liggen, maar deze werkte ook niet... ik heb om en bijde 4 verschillende schijfjes gebruikt en zelfs net eentje gebrand en ook bij deze was het direct mis..

Ik ben nu bezig met die cd met SP1 opnieuw te instaleren... maar vraag me toch af waarom hij met SP2 Windows niet wil laden

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kunnen we het wel een beetje beleefd laten?
dat komt de sfeer ten goede ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
pinockio schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:00:
Ik heb hier ook een PC met XP (SP1) waar het installeren van SP2 niet lukt. Voor de duidelijkheid: installatie met een CD met SP2 er al op/in werkt ook niet?

Ik zou zeggen: update je BIOS eens, en installeer met zo weinig mogelijk apparaten en kaarten aangesloten.
daar had ik tenminste wat aan... bios update uitgevoerd en nu werkt het wel... thanks :)

@William/Ax3
Ja dan kwamen idd direct een paar rare strepen op het scherm... ik dacht dat het aan men video kaart lag, deze even vervangen door een andere maar had hetzelfde... een bios update heeft geholpen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 11:26 ]

Pagina: 1