Toon posts:

[xp] programma's standaard op realtime

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik vroeg me af of het mogelijk is om sommigen programma's op realtime procesor beschikbaarheid te zetten. ik hoorden dat mijn games dan mogelijk beter draaien.

waar en hoe kan ik dit doen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je zeker dat je iets op de hoogste prioriteit wilt zetten? Dit wordt ten strengste afgeraden, maakt niet uit wat voor programma het is. Je kan de prioriteit aanpassen in het taakbeheer. Rmb taakbalk > taakbeheer (of sneltoets CTRL+SHIFT+ESC). Als je een veelvragend proces op realtime zet, krijgt de rest van het systeem niets meer, waardoor mogelijk je hele systeem niet meer reageert.

Commandline FTW

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 13:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je een dual core of dual processor machine hebt dan zal dat wel meevallen.
Maar ik weet ook niet hoe je het automatisch instelt.

Signatures zijn voor boomers.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Maasluip schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:24:
Als je een dual core of dual processor machine hebt dan zal dat wel meevallen.
Maar ik weet ook niet hoe je het automatisch instelt.
Niet als dat programmatje vollebak harde schijf IO's uitvoert!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
"start /high c:\programma.exe" ofzo, maar het is wel de bedoeling dat je zelf moeite doet voordat je een topic opent, zie daarover Het algemeen beleid
Wat had je zoal geprobeerd, en op internet gevonden? :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-03 17:19
Ik kan het je sterk afraden om een programma op realtime te zetten. Met name games. Onder andere netwerkactiviteit, muis/toetsenbord invoer krijgen geen cpu tijd omdat het spel deze opvreet. Gevolg je drukt een paar keer op je muis en de acties worden een aantal seconden later pas in het spel gedaan.
EDIT: zelfs op dual core machines ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Meekoh op 30-08-2007 14:32 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
ik heb x2 5800+ dual core. welke optie raad u dan aan hoog ? want als ik games speel staat mn prcoseor op 12/20% en mn 2 gb geheugen is weg vandaar.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-03 17:19
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:49:
ik heb x2 5800+ dual core. welke optie raad u dan aan hoog ? want als ik games speel staat mn prcoseor op 12/20% en mn 2 gb geheugen is weg vandaar.
Met andere woorden je spel heeft niet meer cpu power nodig

Computer says no

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:49:
Er zijn 2 dingen die je nodig hebt om je spel beter te laten lopen, mits deze nu slecht presteerd:
1. Meer geheugen, je zegt namelijk dat je ram vol zit (zeer knap, spel dat meer dan 1,5 GB ram neemt, zou namelijk meer dan genoeg moeten zijn).
2. Betere videokaart. Welke heb je nu? Als je een kaart hebt van 3-4 jaar oud en je gaat een spel van nu op max settings spelen, is het vragen om slechte performance.

Welk spel heb je slechte performance in? Als je geen problemen ermee hebt, waarom wil je dan meer halen als het niet nodig is? Als je van de 60 fps naar de 80 wilt, doe geen moeite. Alles boven de 60 is leuk, maar voegt niets extra toe.

Commandline FTW

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 13:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Snake schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:26:
[...]

Niet als dat programmatje vollebak harde schijf IO's uitvoert!
Dan maakt high of low prio ook niet meer uit. Als ik een beetje Access database een grote query laat uitvoeren of zelfs maar doe compacten dan kan ik verder ook niks meer met de computer. Ook als ik de prio op low zet, maar dan kan ik tenminste iets meer.

Signatures zijn voor boomers.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:58
Je kan ook Prio installeren, dan wordt de prioriteit die je instelt onthouden (al is het dan nog steeds niet nuttig maar goed...)

Roomba E5 te koop

Pagina: 1