Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Persoonlijk hoeft het van mij niet zo boemerig, maar als je een MDR-V900 niet genoeg bass vindt hebben dan moet je denk ik toch eerst eens kijken naar wat je echt verwacht van het geluidsbeeld. Misschien dat een MDR-V700 je dan misschien meer kan bekoren, zelf vind ik die zelfs teveel bass hebben.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Denk je dat de 700 meer bass zal hebben dan de 900? Volgens de specificaties zijn ze eigenlijk identiek, of zie ik iets over het hoofd?Chiron schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:02:
Beyer Dynamic DT770PRO (gesloten) of de 990 (open).
Persoonlijk hoeft het van mij niet zo boemerig, maar als je een MDR-V900 niet genoeg bass vindt hebben dan moet je denk ik toch eerst eens kijken naar wat je echt verwacht van het geluidsbeeld. Misschien dat een MDR-V700 je dan misschien meer kan bekoren, zelf vind ik die zelfs teveel bass hebben.
Weet verder niet hoe de gewone V900 klinkt want ik heb de V900HD ontvangen. (verkeerdelijk!)
[ Voor 7% gewijzigd door hosee op 30-08-2007 00:51 ]
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
EDIT: V900HD
Verwijderd
Geloof me, voor die 170 euro ben je praktisch gezien opgelicht. Ze zijn ook nog's niet al te stevig ook. (Itt de Beyerdynamic DT770PRO die al eerder werd getipt trouwens. Daar kun je een atoombom op laten vallen en ze doen 't nog..)Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 00:48:
Ik heb zelf een Bose OE, ik weet dat hier veel Bose haters zijn op dit forum, ik heb het zelf ook niet op de speakerlijn van Bose, en ik wou eigenlijk niks hiervan, maar nadat ik dit Bose HS heb gehoord wou ik niet meer anders, hij kost 170 euro, en er komt echt super geluid uit.
[afbeelding]
Het gaat mij dus vooral om het bass geluid en daar vind ik nergens echt duidelijkheid over.
@CyBeR: Jouw suggestie lijkt mij interessant maar hoe weet ik wat het bass-sound verschil is met bijv. een V900?
Hoop dat ik niet te moeilijk doe..
Heb nog een alternatief die misschien aan mijn eis kan voldoen: De Philips SHP 9000...iemand ervaring met deze?
[ Voor 14% gewijzigd door hosee op 30-08-2007 01:13 ]
Dat weet je strict gezien pas als je 'm opzethosee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 01:00:
@CyBeR: Jouw suggestie lijkt mij interessant maar hoe weet ik wat het bass-sound verschil is met bijv. een V900?
Andere alternatieven met redelijk wat laag (in dezelfde prijsklasse als de V700):
-Technics RP-DJ1210
-Sennheiser HD 25-II
-Pioneer HDJ-1000
Dan iets anders:
De V900HD is naar mijn mening een van de hoofdtelefoons die wat 'warmer' klinkt en daarmee ook behoorlijk goed in het laag kan presteren. Daar jij daar niets van merkt denk ik dat er ook gekeken moet worden naar andere factoren:
-waarmee stuur je de hoofdtelefoon aan? Lang niet elk apparaat kan een zware hoofdtelefoon als de V900HD volledig benutten.
-inspeeltijd. Net zoals met veel audio apparatuur hebben ook hoofdtelefoons vaak enige tijd nodig voordat ze optimaal presteren.
-zoals Chiron al zei: wat verwacht je nu eigenlijk van het klankbeeld? Heb je misschien een voorbeeld van iets wat je gehoord hebt wat je wel een diepe bass vind hebben?
EDIT: er wordt snel gepost hier. Aanvulling: ik ben het eens met de suggestie dat je vooral zelf moet luisteren. Geluid is voor iedereen toch weer anders. Mensen omschrijven dezelfde hoofdtelefoon altijd net even weer anders. Het is dan dus de vraag of jij het geluid wel hetzelfde zal ervaren als de mensen die je advies proberen te geven.
EDIT2: V900HD
[ Voor 11% gewijzigd door rvone op 30-08-2007 01:54 ]
Wat de bass referentie betreft kan ik echter niet duidelijk zijn want het gaat om een Sony van mijn broer, waarvan ik het type niet meer ken, die hij een 10 jaar geleden aanschafte. (Is inmiddels stuk)
Daar zat echt een fenomenale bass in die bijna, gevoelsmatig dan, met een bass box te vergelijken was. Lijkt misschien wat overdreven maar zo ervaarde ik het toch. Koste toen het aardige sommetje van 400gulden.
En ik weet het wel, het is niet zo makkelijk om zo iets persoonlijks als dit te omschrijven maar ik denk dat er toch ook mensen zijn die hoge eisen stellen aan de bass waarde van een (hun) koptelefoon.
Zal de V700 (DJ toch?) zeker ook in gedachte houden.
[ Voor 20% gewijzigd door hosee op 30-08-2007 01:47 ]
Oke, dan een tip: de V700 is in veel winkels te krijgen. Ga eens langs een mediamarkt (waar ze altijd te luisteren hangen) en luister of dat de bass is die je zoekt (Ik noem specifiek de mediamarkt omdat deze al ruimschoots zijn ingespeeld en worden aangestuurd door een degelijke versterker). Zo niet, dan wordt het geen Sony voor jou (zoals ik al aangaf is de V700, naar mijn mening, de hoofdtelefoon van Sony met het meeste laag).
Zoals mijn vorige post al impliceerde: heb je de hoofdtelefoon al eens getest op een flinke versterker?
EDIT: de V700dj ja.
[ Voor 11% gewijzigd door rvone op 30-08-2007 01:54 ]
Heb de hoofdtelefoon aangesloten aan mijn PC geluidsinstallatie. Logitech's Z-2300 THX 2.1. Bioshock demo, Hip Hop en R&B muziek uitgeprobeerd en vond de bass ronduit zwak.
Heb hem niet op mijn Hifi-installatie uitgeprobeert maar denk niet dat dat veel verschil zou uitmaken.
Met mijn vorige Hennheiser was het verschil in ieder geval nul, tussen de PC en de Hifi.
De MDR-V900 is meer een studiomodel, en heeft daarom een iets 'eerlijker' beeld (of de kwaliteit daarvan echt briljant goed is laten we even in het midden, maar ik heb vrienden en kennissen die werken er gewoon mee in een studio).
De Beyer 770 is ook een 'studio' model koptelefoon, en ook min of meer semi-pro bedoeld om in een studio af te mixen, te monitoren etc. Volgens sommige mensen heeft die 770 zelfs nog een iets te warm (wollig/laag/bass) klankbeeld om echt goed als studiomonitor te functioneren, maar dat maakt niet uit, want juist doordat ie een tikje warmer klinkt is het imho een zeer goede kandidaat om thuis muziek op te luisteren en films te bekijken, en is ie niet zo loeistrak, eerlijk en kaal als bijv. een AKG. Incidenteel muziek produceren, dj'en, muziek luisteren, gamen en film kijken doe ik er namelijk zelf ook mee
Hou trouwens ook rekening met het draagcomfort van je koptelefoon, ik moet zeggen dat ik nog geen enkele koptelefoon heb gehad die zo goed zat als de Beyer (fluwelen oorschelpen die volledig over je oren heen vallen). Dat ding kan ik echt uren opzetten. Wat draagcomfort betreft doet de V900 het ook wel redelijk goed, maar het is een mijlenver verschil met de 'dj' koptelefoons zoals de V700, Technics RP1210, Stanton DJPRO3000 etc. Die zitten (voor mij persoonlijk dan) toch iets minder comfortabel dan een 'studio' koptelefoon, omdat ze simpelweg gebouwd zijn voor 'on the road'. Je moet er mee kunnen smijten en gooien en de kussentjes moeten enigzins robuust zijn, en dat merk je gewoon in het draagcomfort.
Niet dat een Beyer niet robuust is, daar kan je zoals eerder genoemd idd een bom op gooien en hij is nog heel.
Maar zoals ook eerder genoemd, ga naar een audiozaak met een ruime sortering koptelefoons, en ga een middagje luisteren en uitproberen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Of is het andersom?
Wat jij gewoon moet doen is eens naar een speciaalzaak waar ze wat modelletjes hebben staan, en wat gaan luisteren. Dat is de enige manier om er voor jezelf achter te komen of iets goed klinkt of niet.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Vraagje was dus eigenlijk bedoelt om te weten of mijn audigy kaart in mijn pc goede of minder goede prestaties kan leveren met een bepaalde inpedancewaarde van een koptelefoon.
Als iemand hier nog wat over weet?
In ieder geval, bedankt alle voor de reacties.
PS: De MDR V700DJ is besteld.
[ Voor 14% gewijzigd door hosee op 30-08-2007 19:18 ]
Zeer goed mogelijk, zeker bij onboard sound kaarjes gaat het nog wel eens flink mis. Of de audigy wel in staat is dergelijk load aan te sturen weet ik niet. Die dingen zijn bedoeld als line output, en niet als headphone output.hosee schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:25:
Vraagje was dus eigenlijk bedoelt om te weten of mijn audigy kaart in mijn pc goede of minder goede prestaties kan leveren met een bepaalde inpendancewaarde van een koptelefoon.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Aansturing van zo'n zwaar ding is moeilijk. M'n oude geluidskaartje bakte er niets van. Op m'n yamaha az2 versterker daarentegen klinkt 'ie briljant. Op iets als een iPod (shuffle) gaat het wel, maar het is wel te horen dat de shuffle 'm eigenlijk iets te zwaar vindt.
Verwijderd
Volgens de site van beyerdynamic, 250 ohm.hosee schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 07:00:
Ik bedoelde eigenlijk specifiek die van Qlone.
Wat dat IECblabla precies inhoudt weet ik ook niet...Nominal impedance acc. to IEC 60268-7 250 Ω /System
Anyway... hoop in ieder geval dat de Sony redelijk wat bass wilt geven op mijn pc.
Verwijderd
voor mij is deze nog altijd het beste :-)4nGeLuS schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 01:20:
-Sennheiser HD 25-II
Verwijderd
http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/09969
http://www.musicalfidelity.com/products/smlx/xcanv3.html
Wees wel zuinig op je oren..
Een ander oplossong is 2 subwoofers en er tussen gaan liggen.
Ha, je kan op z'n hoogst het volume van de lage tonen naar beneden schroeven, maar de diepte er van lijkt me sterk. Als het zo bedoeld is om de lage tonen zo diep te laten komen tijdens de productie moet je dat niet gaan verneuken. Luister gewoon naar de muziek zoals deze bedoeld is.Invisible_man schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:11:
Ik heb zelf onlangs de Sennheiser HD 465 gekocht en vind daar de bass zelfs een beetje te diep (heb hem dan ook een heel eind teruggeschroefd op de versterker). Heb de koptelefoon wel aan mijn Marantz SR-4001 receiver hangen en niet direct aan mijn pc (wat dus ook wel nodig is bij de "betere" hoofdtelefoons naar mijn ervaring ivm de lagere impedantie van de headset, 32ohm bij die van mij).
Hoe kan een toon uberhaupt te laag zijn, te laag voor wat?
Wat ik bedoel is dat de bas mij een beetje te veel aanwezig is (dan is diep mischien niet het juiste woord). Maar waar zeg ik dat de lage tonen te laag zijn?baquelappe schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:49:
[...]
Ha, je kan op z'n hoogst het volume van de lage tonen naar beneden schroeven, maar de diepte er van lijkt me sterk. Als het zo bedoeld is om de lage tonen zo diep te laten komen tijdens de productie moet je dat niet gaan verneuken. Luister gewoon naar de muziek zoals deze bedoeld is.
Hoe kan een toon uberhaupt te laag zijn, te laag voor wat?
Ach, het enige fatsoenlijk merk wat in de schappen van de mediamarkt ligt, dat zal hem wel zijn.
Waarom heeft niemand het over AKG, Ultrasone, Grado, Audio-Technica, Denon, Allesandro en dergelijke.
Ik raad hosee dan ook aan om de AKG K81DJ te nemen, kost maar 60 Euro. Het geluid is niet mijn favoriet, maar klinkt goed, heeft HEEEL DIEPE ZWARE BASS. Hij zit misschien wat strak maar dan laat je hem een nachtje klemmen op een aantal dikke boeken, zo word de headband wat losser.
Als je dan de bass nog niet goed vind, moet je serieus naar een oordokter en hem even met een hogedrukspuit laten uitleven.
Wil je wat betere SQ dan kan je ook voor de Grado SR-60 kijken, diepe (maar zeer strakke) bass en een fun-sounding geluid. Kost rond de 90 Euro hier in NL (in USA 50$) maar is wat moeilijker verkrijgbaar.
Pentaxiaan
Waarom mensen die merken die jij noemt niet genoemd hebben is toeval. Er zijn gewoon een aantal voorbeelden genoemd en niet per se een complete lijst van mogelijkheden. Trouwens, ik vind de Grado SR125 en SR225 veel meer hun geld waard dan de SR60, maargoed. AKG zit altijd wel goed met de bass, maar naar mijn mening zijn ze qua detail in het midden minder goed dan gelijk geprijsde Grados.
Het voordeel (en waarom ik de 60 heb aangeraden) is dat de SR-60 een goede indicatie is van het 'Grado-Sound', en alle Grado modellen absurd duur zijn in NL.
En de K81 is ook niet mijn ding, maar de OP klinkt meer als een Basshead (zie quote onder) dan iemand die van 'mooi geluid' houdt
Heeft iemand van jullie ervaring met hoofdtelefoons die een zware bass hebben? Kan hier niks specifiek over vinden op 't net. Wordt alleen gepalaverd over algemene geluidskwaliteit, draagcomfort e.d. maar daar heb ik eigenlijk niet zoveel aan.
Pentaxiaan
Pentaxiaan
@SirNobax: Mmh..toch had ik graag die AKG K81DJ ook uitgetest, alleen al voor het prijsverschil van 97E.
Maar goed, deze Sony was al besteld en voldoet aan mijn (bass)eisen. Ik neem aan dat de bassen met de tijd wat zwaarder zullen worden? Wat een verschil met de MDR V900HD, die viel qua bass in het niets met deze V700DJ. Uiteraard is dit zeer persoonlijk.
Alle nog bedankt voor jullie reacties.
[ Voor 10% gewijzigd door hosee op 08-09-2007 14:17 ]
Ach, als je in de buurt van een mediamarkt woon, kan je hem eens proberen, gewoon kopen en binnen een week terug brengen. MM doet vaak niet zo moeilijk. (gewoon zeggen dat het geluid bagger was ofzohosee schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 14:11:
@SirNobax: Mmh..toch had ik graag die AKG K81DJ ook uitgetest, alleen al voor het prijsverschil van 97E.
Pentaxiaan