Toon posts:

Welke laptop is beter

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Voor mijn studie (communication & multimedia design) "moet" ik een laptop aanschaffen. Dit zijn de eisen:

- draadloze netwerkkaart (WLAN: 802.11b en/of 802.11g)
- 80 gigabyte harddisk
- 1024 MB werkgeheugen
- 128 MB grafische kaart (geen shared memory)
- dvd brander

Nu zit ik te twijfelen tussen een macbook of een gewone. Een macbook heeft geen grafische kaart, maar die haalt het uit het normale geheugen. Ik wou dan wel 2GB geheugen nemen bij de macbook ipv de standaard 1GB.

Maar nu heb ik 2 laptops en wil ik graag weten welke beter is. Eentje met een grafische kaart en eentje zonder.

Macbook White

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1161967158.jpg

Gegevens

* 2 GB 667 DDR2 - 2x1 GB SO-DIMMs
* Serial ATA-schijf van 120 GB (5400 rpm)
* Toetsenbord (Nederlands) & Mac OS (Nederlands)
* 2,16-GHz Intel Core 2 Duo
* SuperDrive met double-layer-ondersteuning
* AirPort Extreme-kaart + Bluetooth
* Lichtnetadapter
* Batterij

= 1306 euro

Sony VAIO N38Z

Afbeeldingslocatie: http://img.informatique.nl/pic/150/KHJ/660703.jpg

Gegevens

Processor Merk Intel
Processor Familie Core 2 Duo
Processor type T5500
Snelheid 1.66 GHz
Geheugen 2048 MB
Aantal geheugenbanken 2
Geheugenbanken in gebruik 2
Harddisk grootte 160 GB
Scherm grootte 15.4 inch
Grafische kaart Intel GMA 950
Geheugen videokaart 224

= 999 euro

Welke is nou beter als je kijkt naar de eisen en als je kijkt naar de opleiding die ik ga doen, wat is dan de beste? Wat zijn de voordelen en nadelen van beiden? En is het heel erg dat de macbook geen grafische kaart heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 23:34 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 09:35
Tja die laptops voldoen toch niet aan de eisen? 128 Mb non shared memory heb je nodig. Die windowslaptop heeft onboard, dus die heeft dat al zeker niet en die macbook weet ik niet.

http://specs.tweak.to/16567

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Deze laptops zijn moeilijk te vergelijken( Appels en peren alsware ).
Je zult toch echt moeten kijken wat jij het lekkerst vindt werken, OSX of windows. Daarnaast is het misschien belangrijk waar je opleiding het meest gebruikt.
Anyhoe, de macbook is mooi, leuk en cool. De sony is ook gewoon een goede laptop.

Er is hier geen goede en slechte..

btw. heeft de macbook niet dezelfde gfx als de sony??
Als je de mac kiest kan je trouwens ook nog korting krijgen via school. Is de moeite waard...

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Macbook heeft ook een videokaart, maar geshared. Volgens mij ook een GMA? (Die in de Sony zit.) Beide nemen geheugen van je ram geheugen, dus echt snel zijn ze niet. Voor simpele dingen is het goed genoeg voor. De vraag is meer of welke OS je wilt gebruiken. Hoewel je ook windows op je Mac kan zetten. En verder is geheugen upgraden via apple volgens mij rete duur, dus misschien is het nog goedkoper 2 losse 1 GB's te halen. Die dingen kosten maar 40 euro ofzo. Dus 2x40 = 80 euro. Kan je je oude nog verkopen ;).

Maar verder is het handig als je zegt wat je erop gaat doen. Ik kan me niet echt inbeelden wat jou opleiding is, en wat je qua computers moet kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door BoyzNDaHood op 29-08-2007 23:17 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
offtopic waar ga je die opleiding volgen ;) (kdg?)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjoerd op 29-08-2007 23:16 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 16:11

yok

Deze 2 kan je niet met elkaar vergelijken, aangezien beide laptops voor een ander doeleinde en/of persoon zijn geschikt.

[ Voor 44% gewijzigd door yok op 29-08-2007 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier zeggen ze dat het niet uitmaakt dat er geen grafische kaart in zit. En ik zie op mijn opleiding nu al mensen met een Macbook (niet pro)

@_Erikje_
Korting via school, je bedoelt dit: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/routingpage.html ?
Met die macbook scheelt het een kleine 100 euro.

@Sjoerd
HVA, Hogeschool van Amsterdam

Voor de rest, appels en peren zijn toch ook met elkaar te vergelijken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 23:20 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

_Erikje_ schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:14:
Er is hier geen goede en slechte..
Klopt, de GMA950 chip die 64MB van het werkgeheugen pakt. Totaal niet conform de eisen die de school stelt aan de videokaart. Wordt nog even verder zoeken naar totaal andere laptops dus :)
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:18:
Hier zeggen ze dat het niet uitmaakt dat er geen grafische kaart in zit.
Leuk, maar dat zeggen ze tegen iemand die alleen gaat photoshoppen en programmeren. Wel even in ogenschouw nemen welke applicaties jij straks moet gaan draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door Gizz op 29-08-2007 23:21 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, maar dat zeggen ze tegen iemand die alleen gaat photoshoppen en programmeren. Wel even in ogenschouw nemen welke applicaties jij straks moet gaan draaien.
Welke dan? We gebruiken volgens mij alleen Photoshop/Illustrator/Dreamweaver. Ik doe dezelfde opleiding als die gast van die topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 23:22 ]

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Gizz schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:18:
[...]
Totaal niet conform de eisen die de school stelt aan de videokaart. Wordt nog even verder zoeken naar totaal andere laptops dus :)
Inderdaad.

Misschien zijn de Zepto's wat voor je. Leuk design, goede videokaart, 14 inch en zelfde prijsklasse.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hier zeggen ze dat het niet uitmaakt dat er geen grafische kaart in zit. En ik zie op mijn opleiding nu al mensen met een Macbook (niet pro)

@_Erikje_
Korting via school, je bedoelt dit: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/routingpage.html ?
Met die macbook scheelt het een kleine 100 euro.

@Sjoerd

Voor de rest, appels en peren zijn toch ook met elkaar te vergelijken ;)
Het staat wat 'raar' als je spreekt over een laptop zonder grafische kaart, de grafische kaart zit er namelijk wel in alleen geintregeerd op het moederbord. Jij zegt echter een losse grafische kaart nodig te hebben en juist niet een geintregeerde kaart, waarom kijk je dan uberhaupt naar deze laptops ? Deze hebben beide enkel een geintregreerde videokaart. Ik denk trouwens dat je aan deze geintregreerde kaarten ook meer dan genoeg zal hebben als je de laptop voor school nodig hebt, het zal dan hoofdzakelijk office werk zijn en daar heb je echt geen zware videokaart voor nodig. Waar heb je de systeemeisen vandaan ?

Dat je deze laptops niet zou kunnen vergelijken is onzin. De laptops zijn vrijwel identiek, enige verschil is de snellere processor van de MacBook. Dat bij de MacBook standaard OS X geinstalleerd staat zegt niet dat je deze ook hoeft te gebruiken, windows draait ook prima op een MacBook (en OS X op een x86 machine). Als je voor de MacBook gaat krijg je een iets snellere laptop met een retestrak design, de Sony is net wat langzamer maar vind ik persoonlijk bijna net zo mooi.

Verwijderd

Topicstarter
Systeemeisen heb ik van

http://store.apple.com/Ap...mx52GkkrNz14AEYQvL/2.?p=0
en
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=660703

En verder zou ik niet weten wat het verschil is tussen een losse en een geintegreerde grafische kaart...En ik zie mensen op mijn opleiding met een macbook, en op dat forum zeiden ze ook dat een macbook prima is voor zo'n opleiding. Hier zeggen ze dus weer van niet, wat moet ik nu geloven :P

En office werk? Ik denk meer aan photoshop/illustrator/flash etc werk.

• Dick
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:41:
Systeemeisen heb ik van

http://store.apple.com/Ap...mx52GkkrNz14AEYQvL/2.?p=0
en
http://www.informatique.n...n/iqshop.cgi?M=I&A=660703

En verder zou ik niet weten wat het verschil is tussen een losse en een geintegreerde grafische kaart...En ik zie mensen op mijn opleiding met een macbook, en op dat forum zeiden ze ook dat een macbook prima is voor zo'n opleiding. Hier zeggen ze dus weer van niet, wat moet ik nu geloven :P
Dat zijn de systeemspecificaties, ik bedoel de eisen die je zelf stelt aan het begin van je eerste bericht. Komen deze van school of heb je dit zelf uitgezocht ?

Het verschil tussen een losse en geintegreerde kaart is eenvoudig. Een geintregeerde kaart is een chip op het moederbord die de video voor zijn rekening neemt, dus fysiek niet echt een kaart. Nadeel van dit systeem is dat deze chip geen eigen geheugen heeft, dit wordt dus van het systeem geheugen gepakt. Bij programma's die erg van de videokaart afhankelijk zijn heeft dit een nadeling gevolg op de prestaties. Een losse videokaart is doorgaans veel sneller. In dit geval heb je echt een fysieke kaart op het moederbord zitten met zijn eigen geheugen die verder geen prestaties afsnoept van andere onderdelen van het systeem.
En office werk? Ik denk meer aan photoshop/illustrator/flash etc werk.
Ook dit moet absoluut geen probleem zijn. Dit soort programma's zijn veel sterker afhankelijk van het geheugen dan van de videokaart. Deze beide laptops zullen waarschijnlijk dan ook prima voldoen. De MacBook is net even wat sneller als de Sony maar ook € 300,- duurder. Bijzonder groot is het snelheidsverschil niet overigens. Mijn persoonlijke keus zou de Sony zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Dick op 30-08-2007 00:07 ]

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-01 14:53
@Sjoerd
offtopic:
Toevallig Interactieve Media (CMD) op de HVA. In het Singelgracht gebouw? Zo ja, daar ben ik ook dit jaar mee gestart.

Ik stond voor de zelfde keuze, uiteindelijk toch voor een MacBook Pro gegaan samen met de 20% ADC korting.

• GENETX
  • Nu online
Beide videokaarten zijn idd shared en zijn beide hetzelfde echter hoeft dit geen probleem te zijn! Een Mac is altijd al gemaakt voor design en wat veel mensen denken is dta photoshop en dergelijke je videokaart geheugen gebruiken. Niets is minder waar, alles gaat in je RAM of op je HDD. Verder wordt je CPU gebruikt en maar een heel klein deel van je GPU, maar denk niet dat je in Photoshop het verschil gaat merken tussen een Go 7600 en een GMA 950... Of je moet gaan willen gamen of 3D tekeningen maken met CAD oid, dan pas is een goede graka aan te raden ja. Ik zou zeggen, kijk eens bij zepto zoals gezegd, maar ook bij Asus.

Wat dacht je van de Asus F3Sv die net 100 euro duurder is dan die Sony? Krijg je wel 2GB, 2 jaar garantie, een muis en een tas, een T7100/T7250/T7300 (hangt van het model F3Sv af dat je kiest) en een GeForce 8600M GS 512MB die grofweg 10 keer zo snel is als die GMA prut :)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:59
GremliN-Online schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:14:
Wat dacht je van de Asus F3Sv die net 100 euro duurder is dan die Sony? Krijg je wel 2GB, 2 jaar garantie, een muis en een tas, een T7100/T7250/T7300 (hangt van het model F3Sv af dat je kiest) en een GeForce 8600M GS 512MB die grofweg 10 keer zo snel is als die GMA prut :)
Bij Apple betaal je altijd ook flink voor het merk zelf. Voor hetzelfde bedrag moet je idd beter kunnen krijgen.

• Philflow

Philflow

En heeft zo'n goede videokaart ook voordeel bij Vista Aero interface?

Als dat zo zou zijn, zou dat nog een reden zijn om niet die Sony (GMA950) te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 30-08-2007 13:03 ]

• GENETX
  • Nu online
Aero zou ook prima draaien op een GMA950. Aero is niet zo zwaar als iedereen beweerd, het heeft alleen die DX9 shaders nodig, that's all. Denk niet dat je verschil gaat merken met Aero, hooguit met veel vensters in Flip3D (Windows-Tab). Maar als je voor het designen graag wat kracht hebt en zeker als je van plan bent om 3D omgevingen te gaan renderen dan is die 8600M oid echt aan te bevelen. Ik zou zeker geen Sony kopen aangezien je daar net als bij Apple voor eht merk betaald. Waarschijnlijk wordt je ook nog weer eens opgescheept met een trage HDD of trager geheugen bij Sony. Alleen al dat extra jaar garantie bij Asus is al bijna die 100 euro waard om niet te spreken over een veel snellere CPU (die in photoshop met hele grote bestanden ook verschil kan maken) en een Graka die echt gehakt maakt van de rest.

• Philflow

Philflow

Het is waar dat je bij Sony en Apple meer betaald, maar daar krijg je ook iets voor terug mi:
Een geslaagd design. En zo te zien aan de keuze van de TS vind ie design wel belangrijk.

Verder ken ik erg weinig laptops die er strak uit zien. Wat design betreft steken de Macbook en bijv. Sony TZ met kop en schouder uit boven de grijze meute. (Schreef hij vanaf zijn lompe Asus ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 30-08-2007 13:32 ]

• GENETX
  • Nu online
Tis waar je voor kiest. Ben zelf niet zo'n Apple fan iig en vind hem eigenlijk wat simpel ergens.. Andere dingen zoals een apparte D-SUB adapter zou ik me mateloos aan ergeren bij de macbook.. Sony zal qua kwaliteit wel wat beter zijn, maarja het is waar je voor kiest. Vindt de Asus A6 behuizing zelf nl niet verkeerd kwa uiterlijk vergeleken met PB, Dell (de oude serie dan) en een Acer..

Verwijderd

Ik zou een Dell Vostro 1700 nemen met Vista Home Premium en proberen de verzendkosten er telefonisch af te lullen, degelijke en bloedsnelle Santa Rosa voor een klein prijsje. Wat betreft die Macbook; in oktober krijg je er OS X 10.5 bij, ik zou dus even wachten.

• Philflow

Philflow

Ik geloof niet dat de TS een 17 inch zoekt, maar een Vostro 14 of 1500 is inderdaad interessant.

Maar worden die dingen inmiddels normaal uitgeleverd, of is het nog steeds een loterij?

• BoyzNDaHood
http://www.1dayfly.nl macbook actie.

Verwijderd

Topicstarter
@BoyzNDaHood
http://www.icentre.nl/home.php
Hier is ie zelfs 899, maar ik wil 2GB. Kan je dat later gewoon upgraden als je hem al gekocht hebt?

@kingrichard47
Die eisen heeft de school zelf gestelt. En ik kan nu dus een Macbook krijgen voor 899 + 2 GB upgrade.

@drensenbrink
Ja Interactieve Media aan het singelgrachtgebouw :) Hoe krijg je die 20% korting? Dan wordt de macbook pro ook nog wel aantrekkelijk. 20 % van 1700 euro wordt 1350 euro.

@FFWD
OSX 10.5 is dat Leopard? Niet zulke goede dingen over gehoord, en kan je niet later daar naar upgraden ofzo?

___

En inderdaad vind ik design/grootte/gewicht ook wel belangrijk. Ik heb thuis al een normale pc, dus ik heb altijd een backup als ik er iets niet mee kan.

• GENETX
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 16:48:
@BoyzNDaHood
http://www.icentre.nl/home.php
Hier is ie zelfs 899, maar ik wil 2GB. Kan je dat later gewoon upgraden als je hem al gekocht hebt?
Ja, geheugen bij Mac is veel te duur, je zult overigens wel beide andere latjes meoten verkopen denk ik

@kingrichard47
Die eisen heeft de school zelf gestelt. En ik kan nu dus een Macbook krijgen voor 899 + 2 GB upgrade.
De school kan wel meer eisen..

@drensenbrink
Ja Interactieve Media aan het singelgrachtgebouw :) Hoe krijg je die 20% korting? Dan wordt de macbook pro ook nog wel aantrekkelijk. 20 % van 1700 euro wordt 1350 euro.
En die Pro heeft wel een videokaart die geen shared geheugen gebruikt in tegenstellign tot de Macbook.

@FFWD
OSX 10.5 is dat Leopard? Niet zulke goede dingen over gehoord, en kan je niet later daar naar upgraden ofzo?
Kan wel, kost je dan alleen geld als je later upgrade

___

En inderdaad vind ik design/grootte/gewicht ook wel belangrijk. Ik heb thuis al een normale pc, dus ik heb altijd een backup als ik er iets niet mee kan.
Modbreak:Zou je op een andere manier willen quoten? Dit leest minder gemakkelijk en het quoten van jouw tekst is op deze manier erg lastig. Quote liever als volgt:
Zijn tekst
Jouw tekst
Zijn tekst
Jouw tekst

De RML code ziet er dan als volgt uit:
[quote]Zijn tekst[/quote]
Jouw tekst
[quote]Zijn tekst[/quote]
Jouw tekst

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 31-08-2007 11:52 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kies anders voor een Macbook met een dedicated grafische chip, al wordt dat wss een stukkie duurder. En volgens mij heeft die Macbook ook gewoon een GMA950, dezelfde als in de Sony.

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
Als je een laptop wil met mooie specificaties kun je ook eens naar www.zepto.com kijken. Daar staat ook wel wat leuks tussen. En vooral de hoge resolutie schermen zijn mooi, voornamelijk bij grafisch werk.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Beide andere latjes moeten verkopen? Wat bedoel je daarmee?
En hoeveel kost het upgraden naar 10.5?

Maar is er iemand die denkt dat een macbook niet geschikt is voor deze opleiding? En wat zou ik door het ontbreken van een aparte grafische kaart er niet mee kunnen doen?

@Dutch Razor
Je bedoelt waarschijnlijk de Macbook pro? Die is me net iets te duur..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 17:06 ]

• Philflow

Philflow

Maar is er iemand die denkt dat een macbook niet geschikt is voor deze opleiding? En wat zou ik door het ontbreken van een aparte grafische kaart er niet mee kunnen doen?

Je vraag werd hier al beantwoord:
GremliN-Online schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:14:
Beide videokaarten zijn idd shared en zijn beide hetzelfde echter hoeft dit geen probleem te zijn! Een Mac is altijd al gemaakt voor design en wat veel mensen denken is dta photoshop en dergelijke je videokaart geheugen gebruiken. Niets is minder waar, alles gaat in je RAM of op je HDD. Verder wordt je CPU gebruikt en maar een heel klein deel van je GPU, maar denk niet dat je in Photoshop het verschil gaat merken tussen een Go 7600 en een GMA 950... Of je moet gaan willen gamen of 3D tekeningen maken met CAD oid, dan pas is een goede graka aan te raden ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 30-08-2007 17:09 ]

• Dick
  • Niet online
@kingrichard47
Dan zou ik ze maar niet al te serieus nemen. Scholen zetten wat dat betreft vaak maar gewoon wat neer zonder dat ze er zelf echt mee bezig zijn geweest, het is lekker makkelijk zo iedereen een snelle laptop en geen gezeur. De eis van een '128MB videokaart non-shared' zegt eigenlijk al genoeg om het niet echt serieus te nemen, de grootte van het videokaart geheugen is zeker niet van doorslaggevend belang, het draait altijd nog meer om de chip. Bizarre vergelijking: Volgens deze eis kan je beter een GeForce 4 MX 128 MB hebben dan een x1950 XTX 64 MB. Nou bestaat deze laatste niet echt, maar als dat wel zo zou zijn zou deze alsnog tig keer sneller zijn dan de GF4.

Gezien dat het prijsverschil tussen de MacBook en de Sony dus echt minimaal is (wat kost geheugen nou nog tegenwoordig ? € 60 ?). De MacBook is de snelste van de 2, maar je geeft aan ook het design belangrijk te vinden dus dan zal je toch echt zelf moeten kiezen welke je het mooiste vindt. Heb je ze al in het echt gezien/gevoeld ? Zou ik absoluut even doen.

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-01 14:53
@drensenbrink
Wat te verwachten als ADC member?

ADC member worden bij Apple. Kost 99e. Krijg je een jaar lang maandelijkse mailings, gratis Leopard en natuurlijk de once-a-lifetime 20% korting.

Die 20% gaat wel van de normale prijs af.
€ 1899 * 0.80 = € 1520 + € 99 = € 1618,20

Voordat je dat allemaal geregeld hebt, korting/laptop ben je ook zo weer een maand verder. Voor 2D werk is die MacBook ook een prima keuze.

De goedkoopste MacBook heeft trouwens ook geen dvd brander, dus denk daar ook over na.

[ Voor 15% gewijzigd door borstel op 30-08-2007 17:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:05:
En hoeveel kost het upgraden naar 10.5?
Same as usual

Verwijderd

Topicstarter
Bij de mediamarkt zeiden ze ook dat eentje met shared met zoveel geheugen beter was als non shared ofzo.

Maar die Sony had ik er meer bij als vergelijkingsmateriaal. Bij icentre.nl hebben ze een actie voor 899, upgraden naar 2GB kost dan geloof ik 140. En 5% studentenkorting, dan wordt het 1000 euro. Even duur als die Sony dus, maar ik heb al begrepen dat de Macbook sneller is.

Ik heb er al een in het echt gevoeld (jaja) en het viel me vooral op hoe klein ze zijn. Dat is wel een groot voordeel, kan ik hem gewoon in mijn rugzak steken.

En zijn er nog verschillen tussen windows xp draaien op een mac of op een pc?
De goedkoopste MacBook heeft trouwens ook geen dvd brander, dus denk daar ook over na.
Hmm, ik wou de middelste van die 3 op de apple site. Maar waarschijnlijk is die actie van icentre.nl de goedkoopste.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 17:34 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:27:
Bij de mediamarkt zeiden ze ook dat eentje met shared met zoveel geheugen beter was als non shared ofzo.
Tja, breek me de bek niet open over de kennis van de verkopers bij de MM.
En zijn er nog verschillen tussen windows xp draaien op een mac of op een pc?
Een klein verschilletje: XP werkt niet op de mac en wel op de PC. 8)7

Krijg ik toch opeens de indruk dat je zelf niet echt dingen opgezocht hebt ........

Nou, zal ik nog eens wat nuttigs toevoegen:
Als je toch voor integrated graphics gaat, zoek dan iets met een 965 chipset, ipv een 945. Dan heb je een X3100 grafische chip, en dat is een hele verbetering ten opzichte van de GMA950 die in de 945 chipset zit.

[ Voor 19% gewijzigd door u_nix_we_all op 30-08-2007 17:34 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

u_nix_we_all schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:31:
Een klein verschilletje: XP werkt niet op de mac en wel op de PC. 8)7

Krijg ik toch opeens de indruk dat je zelf niet echt dingen opgezocht hebt ........
Krijg ik toch opeens de indruk dat je zelf niet echt dingen opgezocht hebt ........ :+

Zoek maar eens op 'uphuck' en 'bootcamp'

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:35:
[...]
Krijg ik toch opeens de indruk dat je zelf niet echt dingen opgezocht hebt ........ :+

Zoek maar eens op 'uphuck' en 'bootcamp'
Ghehehe, ok, maar dat blijft toch een beetje hacken. Echt officieel is dat niet, en je kunt je afvragen of de TS daar aan toe is.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
In die update wordt dat toch gewoon normaal?

Verwijderd

Ik doe de zelfde opleiding in Utrecht met een MacBook en dat gaat prima. Wel 1 met 2GB Ram (zou ik je ook zeker aanraden)

Verwijderd

@BoyzNDaHood
icentre.nl
Zo te zien is die van iecentre het oude model dat is opgesjont met 512 extra. Die van http://www.1DayFly.nl is het nieuwe model

• BoyzNDaHood
140 euro voor upgrade naar 2 gig is wel absurd duur. Gewoon 2 reepjes á 40 euro erin proppen. Oude verkopen. Heb je voor weinig geld 2 gig xD.

Verwijderd

Topicstarter
Die van 1dayfly is weer de goedkoopste versie zonder dvd brander

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

Dit is een kwestie van uitzoeken, welke applicaties ga je draaien (wat zijn de eisen) en bekijk vervolgens welke hardware goede prestaties levert.
Zie CSL Beleid waarin staat dat we dit soort topics liever niet zien op GoT :).

[ Voor 31% gewijzigd door Thandor op 31-08-2007 11:52 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.