Toon posts:

DDR2 SDRAM geheugen 240 pins

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Ik heb een vraag, mijn ouders hebben een nieuwe computer aangeschaft, maar er zit slechts 512mb werkgeheugen is. Het gaat om een slot DDR2 SDRAM 240-pin slot, mijn vraag is ik heb een aantal eventuele geheugenbanken opgezocht, maar weet niet wat er wel en niet in past.

Mijn vraag is welke kan wel en niet ik heb er hieronder een aantal geheugenbanken neergezet, maar ik snap iets niet, wat betekent een CAS van 4 of 5? En wat is het verschil tussen ECC en non-ECC.
Kan ik elke 240-pin DDR2 geheugenbank plaatsen of moet ik nog ergens rekening mee houden.

Er zit nu een DDR2 SDRAM 512mb 667mhz in.

Kan een van jullie eventueel een aanbeveling doen, wat een goede en voldoende grote geheugenbank is.

Alvast van harte bedankt,

Harm Jan

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 16:01
verschil in CAS latency is geen probleem

Verschil in ECC is waarschijnlijk meer van een probleem.
Voor een desktop word ECC (eventueel registered) niet gebruikt, dus daarvoor hoef je ook niet voor te kijken (is ook stukje duurder)

Kijk op de website van de moederbord fabrikant van de comptibilteit van geheugen. Het beste doe je er aan om geheugen te nemen dat hun in ieder geval getest hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Keiichi op 29-08-2007 16:32 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Lees RAM FAQ eens door.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:31:
verschil in CAS latency is geen probleem

Verschil in ECC is waarschijnlijk meer van een probleem.
Voor een desktop word ECC (eventueel registered) niet gebruikt, dus daarvoor hoef je ook niet voor te kijken (is ook stukje duurder)
Oke maar kan ik ook naast een 512mb een 1024mb of groter plaatsen?

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 08:30
De gemiddelde ouders hebben genoeg aan 1GB ;)

End of Transmission

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:32:
[...]

Oke maar kan ik ook naast een 512mb een 1024mb of groter plaatsen?
moet je even in je moederbord handleiding kijken of hij dat aan kan 1 reep 512mb en 1, 1gb

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik raad je aan om jezelf eerst bekend te maken met de materie alvorens met simpele vragen te komen. Dat wordt hier op GoT wel zo gewaardeerd namelijk ;) Het volstaat ruimschoots om even de relevante stukken van de PMG FAQ te doornemen. Begin maar met het Geheugen-gedeelte en de daarin gelinkte RAM FAQ :Y)

Topic dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research. Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.