Toon posts:

Nieuwe Videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben aan het twijfelen geraakt vandaar dat ik hier een topic open.

Ik heb nu als GPU de XFX 7600 GT XXX 256mb. Normaal gesproken zou ik op Call of Duty 2 (hoogste instellingen direct x 7) constant 125 fps halen. Dat was ook lange tijd het geval maar sinds een tijdje krijg ik vaak fps drops dus ik ben eigenlijk aan het kijken naar een vervaning, want CoD2 op het laagste spelen werkt ook al niet goed meer*.

Nu komt er eind oktober Call of Duty 4 uit, waar je een goeie kaart voor moet hebben die directX 9 goed kan draaien. Ik wil eigenlijk daar ook een goede FPS halen dus zit ik er aan te denken om een goede videokaart te kopen.

Maar nu dus het probleem? Welke videokaart zal ook voor Call of Duty 4 geschikt zijn. Zijn er nog andere mogelijkheden dan de 8600/8800 bij Nvidia, en is de 1950pro van ati goed genoeg denken jullie.

Iemand ervaring mee of misschien iemand die zegt dat ik beter nu een minder goede kan kopen en over 9 maanden de nieuwe 9xxx serie van nVidia ??

Danku voor de tips!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
linky
als je deze link neemt zie je die van jou tegenover de 8800gts (320Mb), zoals je kan zien een flinke prestatie verschil, als je verder kijkt zie je ook de 1950pro staan (precies in het midden).

maar het is wat je wil, nu full graphics of over 9 maanden full graphics. je kan wel wachten maar dan kan je wel blijven wachten..de ontwikkelingen gaan zo snel

Als je trouwens wel voor de 8800gts gaat moet je wel even er bij nadenken welke resolutie je gaat gamen, want de 320 mb is perfect t/m 1280 bij 1024 maar hoger dan blinkt de 640mb weer uit, of je gaat dan voor de 2900xt

[ Voor 19% gewijzigd door Ep1c op 29-08-2007 16:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie 1680 x 1050 (Y)
Dus een 8800gts 640mb is aangeraden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? eens door. Daar staat heel duidelijk in hoe je het beste de beste videokaart kan kiezen in jouw situatie. Je hebt je eisen vrij duidelijk, dus moet het lukken lijkt me.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-07 10:28
Dit zijn twee vragen door elkaar als je 't mij vraagt.

Alleszins het volgende: als je videokaart 2 maand geleden goed presteerde moet dat vandaag ook nog kunnen. Jou systeem softwarematig opkuisen zou dit kunnen verhelpen.

Twee, voor we jou een andere videokaart gaan aanpraten, en dat zou ik niet doen voor een spel dat nog moet uitkomen, hebben we meer informatie nodig dan alleen de specs van het spelletje dat je wil gaan spelen. We hebben jou systeemspecs nodig om er zeker van te zijn dat jou andere onderdelen geen bottleneck gaan vormen etc.

Tenslotte ben ik er van overtuigd dat die ati 1950pro alles nog wel zal trekken, mss niet op max resolutie en max detail, maar moet dat wel voor jou? Je hebt nu tenslotte ook een midrange kaart ...

Verwijderd

Topicstarter
Software matig is alles goed aangezien de schijf pas geleden is geformateerd en Windows XP volledig opnieuw is geinstalleerd. (En drivers ook goed geupdate etc.)

CPU: AMD Ahtlon64 3500+
Mobo: MSI K8n neo4 platinum
Geheugen: 2x Corsair Valueselect 512mb (1024 dus)
Voeding wordt ook binnekort vernieuwd. (Hoeveel watt minimaal nu ik toch bezig ben?)

Maar over dat nieuwe spel, jij zegt dus beter nu een kaartje van max. 150 euro kopen en dan over half jaar/jaar gewoon een nieuwe als deze het spel niet trekt?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 18:07 ]

Verwijderd

in november als het goed is de 9800 van nvidia. misschien daar op wachten?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik snap één ding niet, los van je vraag :

als je vroeger, met dezelfde kaart en setup als die je nu hebt, goed CoD kon spelen op DX7, zou dat nu ook gewoon moeten. Het is niet dat je steeds meer en meer FPS drops krijgt totdat je systeem ontploft, dus dán is er softwarematig wat mis.

Eens met Bobby dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:21:
Oja een kaart van 600 euro in een systeem met een 3200+ doen met 1GB geheugen. Lekker bezig 8)7

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Eens met Mentinal: je zult met je systeem niet alle kracht kunnen gebruiken van zo'n zware kaart.
Ep1c schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:46:
linky
Als je trouwens wel voor de 8800gts gaat moet je wel even er bij nadenken welke resolutie je gaat gamen, want de 320 mb is perfect t/m 1280 bij 1024 maar hoger dan blinkt de 640mb weer uit, of je gaat dan voor de 2900xt
Verder, het verschil tussen 320 mb of 640 maakt volgens de door jou gegeven link niet of nauwelijks uit bij resoluties van 1280*1024 en 1600*1200

Volgens mij hoef je je daar dan ook niet op te baseren. Met 640 mb zit je wellicht in de toekomst beter. Toch zou ik ervoor kiezen om nu een 320 mb kaart te kopen en wanneer er nieuwe dx10-games zijn die meer power vragen, een sterkere dx10-kaart te kopen, aangezien de 8800's waarschijnlijk niet voldoende zullen zijn voor de nieuwe dx10-games. Tests wijzen nu al uit dat ze niet super presteren in dx10. het verschil van 80-100 euro voor een 640 mb kaart is daarom volgens mij niet te rechtvaardigen.

[ Voor 44% gewijzigd door norris92 op 30-08-2007 13:27 ]

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 22:05

bosaap22

Doing things I'm good at.

Leuk dat iedereen deze topicposter een nieuwe dure videokaart probeert aan te smeren, maar ik denk dat hij daar nu beter even mee kan wachten.

Als ik even een tip mag geven.
Koop nu een 1gb extra geheugen erbij en zorg dat je voeding voldoet.
De spellen die je nu speelt en straks gaat spelen hebben veel meer baat bij de extra gig geheugen, dan een hele duren videokaart. Dit komt omdat de rest van je systeem al wat verouderd is. Een 8800 GTX of 2900XT zal nooit optimaal benut worden, omdat de rest van je pc gewoonweg niet snel genoeg (meer) is. Ook vanwege de resolutie waarin je je spellen wilt gaan spelen zou ik maximaal een 8800 GTS 320 aanraden. Deze kaart is voor jouw systeem het beste qua prijs/kwaliteit. De aanschaf van die extra gigh geheugen zal dan ook zorgen voor een veel betere speelbaarheid van je spellen, omdat je die extra gig bij de nieuwere spellen hard nodig zult hebben. Wellicht merk je al verschil bij COD2, zeker op de hogere resoluties.

Ik kan niet in je portemonnee kijken en weet dus niet hoeveel geld je te besteden hebt, maar als je zeg maar €500,- over hebt voor een videokaart, zou ik eerder kiezen voor een gig extra geheugen en nieuwe degelijke voeding (bijv. een Zalman ZM460B-APS 460 Watt of Cooler Master Extreme Power 430 Watt (meer watt heb je echt niet nodig, zelfs niet als je nog over gaat stappen op een dual core CPU) ).
Hiermee kun je in ieder geval COD2 prima spelen (wellicht zelfs op een nog hogere kwaliteit) en de andere spellen die je nu speelt. Tevens ben je ook goed voorbereid voor je nieuwe videokaart.
Deze kun je nu ook direct aanschaffen, maar je zou ook even kunnen wachten tot rond de kerst. Dan zijn de prijzen weer wat gezakt en zijn de meeste spellen die net voor kerst zullen verschijnen allemaal echt gereleased en direct speelbaar.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door bosaap22 op 30-08-2007 14:05 ]

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07 16:07
Door: dondersgoei
Bekijk myReact van dondersgoeiBekijk de gallery van dondersgoeiBerichten: 326
Reg. datum: 24 mei 2006
--------------------------------------------------------------------------------

Ik denk neit dat dondersgoei hem een 9800 wilt aanpraten oid. want zelfs een echte noob weet dat dit een overkill is voor zo`n systeem.

ik denk dat dondersgoei doelt op de prijsdalingen die dan zullen gaan komen betreft de 8800 serie, die misschien neit gelijk zullen komen, maar allicht vlak erna (dec/jan)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:05:
CPU: AMD Ahtlon64 3500+
Mobo: MSI K8n neo4 platinum
Geheugen: 2x Corsair Valueselect 512mb (1024 dus)
Voeding wordt ook binnekort vernieuwd. (Hoeveel watt minimaal nu ik toch bezig ben?)
Ik zou doorsparen voor een nieuw systeem of ergens een 939 X2 vandaan zien te halen als je het over COD4 hebt.
Ik zelf heb ook 2 3500+'s en ik ga daar echt geen 8800 met 640mb op zetten. Zeker niet aangezien ik ook maar 1 GB ram heb (zit een beetje in het zelfde schuitje als jij ***). Dat is zonde van die kaart... Ok het zal wel leuk werken maar optimaal.

Aangezien de X2's voor 939 nog maar moeilijk te krijgen zijn (de prijs/snelheid verhouding bij de 4400x2 is het beste, de 4800 is ineens absurd duur) zou ik voor een kompleet nieuwe set gaan wanneer COD4 uit is. Denk dat dat het beste is voor je game-toekomst.

Wil je geen nieuw systeem en toch op 1650 gamen (waarom niet 1 resolutie lager, zoveel zie je daar nu ook niet van als je midden in een gevecht zit :/ :$) en ook nog eens goed zitten voor COD4... dan kan je het beste de allersnelste kaart van nu kopen en iedere avond een gebedje zeggen en hopen dat het beantwoord word door een of andere super driver die Nvidia net voor COD4 lanceerd waardoor jouw gehele systeem een geweldige boost krijgt... 7(8)7, maar dat gaat denk ik niet gebeuren....

***: Ik ga in Dec/Jan upgraden. Nieuw mobo, cpu, gpu & ram... In case your wondering

[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 31-08-2007 01:11 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals al genoemd is:
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Stel je eisen op, bepaal je budget, kijk naar prestaties van de verschillende mogelijkheden in zaken die voor jou relevant zijn en kies dan *ZELF* of een evt upgrade de moeite waard is voor jou.

Dit is GoT, niet "hou-m'n-handje-vast.net"

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.