Hoe werken die Mii's op de Wii eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 13:05
Hallo allemaal,

Nu heb ik al op Nintendo's eigen website zitten kijken en op Google, maar ik kan maar niet vinden hoe die Mii's in elkaar steken.

Als je op je "plein" kijkt in je Mii-sectie op de Wii, dan krijg je de melding dat er niemand is. In de handleiding staat (als ik 't goed begrijp) dat er vanzelf Mii's op je Wii terecht komen, en dat je ze kan toevoegen d.m.v. een friendcode dacht ik. Maar ik heb de Wii nu een paar maanden, en nog steeds is dat plein uitgestorven... heeft iemand misschien een idee hoe je je Mii's nu lekker los kan laten op de Wii-wereld? Ik zou wel graag een zooi mensen willen zien op m'n plein, en m'n eigen Mii de wijde Wii-wereld in willen sturen namelijk.

Mvg,
Joram

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Niet wereldwijde. Gewoon van vrineden. Heb jij al vrienden in je wii staan? Staat je wiiconnect24 aan? Hebben je vrienden dit ook? Heb je ze al mii`s gemaakt ?

En een algemeen wii topic waar je vraag ook in kan:
Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 89

[ Voor 26% gewijzigd door disjfa op 29-08-2007 15:49 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

1) Heb je ook friendcodes toegevoegd dan?
2) Heb je migratie aan staan op je Mii plein?
3) Dit had je ook wel in het Wii/Gamecube topic kunnen vragen hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 15:50 ]

• Kapotlood
Bedankt voor je snelle bericht :)
Ik had inderdaad nog even wat meer info moeten geven zie ik, hehe.

Ik ken verder niemand met een Wii, maar dacht dat er ook vreemde Mii's automatisch op je Wii zouden verschijnen. M'n WiiConnect24 staat altijd aan, en ik heb zelf 2 Mii's die op het plein rondlopen.

Is er eigenlijk geen "Mii-connect" site ofzo? Aangezien je niet zomaar even kan babbelen met een online tegenstander en hem op die manier aan je Mii-friendlist kan toevoegen lijkt het me logisch dat er ergens een website moet zijn voor dit soort dingen... zijn er websites bekent toevallig?

- Ik zag dat Wii-draadje, maar dacht dat dat puur voor ervaringen was bedoelt. Vandaar dat ik een nieuw draadje maakte met m'n vraag ;)
- Migratie staat ook aan overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door Kapotlood op 29-08-2007 15:52 ]

• Buckwhead
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 22:59
Je kan een eigen Mii aanmaken wat in Wii sports en Wii play dan het poppetje wordt waarmee je speelt. Deze is dan helemaal gevormd naar het uiterlijk dat jij aan je Mii hebt gegeven.

Als je een hi-score haalt, dan wordt dit an je eigen Mii gekoppeld, en de volgende keer als je weer met je Mii speelt, kan je je eigen hiscores verbeteren. Wanneer je met een ander je computer deelt, dan maakt hij/zij ook een Mii aan voor zichzelf, en dan hou je de hiscores van jou en de ander gescheiden.

Mii's overzetten naar een andere console kan ook. Hiermee kopieer je alleen zijn uiterlijk, niet je hiscores (helaas).
Je plein zal zich niet vanzelf vullen dus, alleen met poppetjes dat jij zelf hebt aangemaakt, of als een kennis van je langskomt en zijn Mii naar jouw systeem kopieert

Verwijderd

Buckwhead schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:51:
Je plein zal zich niet vanzelf vullen dus, alleen met poppetjes dat jij zelf hebt aangemaakt, of als een kennis van je langskomt en zijn Mii naar jouw systeem kopieert
Òf migratie aanzetten en wachten totdat Mii's van je vrienden zich melden.
Dit kan alleen wel even duren hoor! Verwacht ze niet binnen een uur aan te treffen.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik verplaats je topic even naar SPV aangezien dit een vraag is :)

• Kapotlood
Ah, bedankt Buckwhead... hoe de Mii's zelf werken weet ik overigens :)
Het ging me er eigenlijk om dat 't me leuk leek om een aantal mensen op m'n Wii te zien als Mii figuurtjes, om zo wat leuker met iemand te kunnen babbelen tijdens het Wii-en of het vinden van een leuke tegenstander voor Mario's Striker Charged Football (waar ik een ongelofelijke noob in ben op 't moment). :)

@Minnema;
Ik wacht al 2-3 maanden, en heb geen bekenden die zich bij mij hebben aangemeld helaas ;)
Ik neem aan dat ze dan een code nodig hebben o.i.d.? Kan ik die ergens terugvinden?

@Crash;
Ah, bedankt :) Ik dacht dat ik 'm goed geplaatst had, maar blijkbaar zat ik ernaast, hehe.

[ Voor 27% gewijzigd door Kapotlood op 29-08-2007 15:55 ]

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:54:
@Minnema;
Ik wacht al 2-3 maanden, en heb geen bekenden die zich bij mij hebben aangemeld helaas ;)
Ik neem aan dat ze dan een code nodig hebben o.i.d.? Kan ik die ergens terugvinden?
Jep, ze moeten in je adressenboek staan. Je eigen code vind je ook in dat adressenboek.
Je kan trouwens niet makkelijk chatten op het Mii plein hoor, dat gaat via berichten/mailtjes in het berichtenscherm. Daarbij heeft elk spel ook weer een aparte code los van je Wii code die je dus ook weer met je vrienden moet delen om bijvoorbeeld Strikers Charged samen te spelen. Is dus nog een flink gedoe.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 16:05 . Reden: addressen -> adressen (silly english) ]

• Kapotlood
Ahhh, in het Wii-mailadres zeker... da's even een instinker, hehe. Bedankt voor de info!
Ik heb de Wii-waslijst met nummers op het Wii-draadje al gevonden, dus ik ga vanavond eens even een lijst mensen toevoegen. Ik neem aan dat die mensen daar automatisch bericht van krijgen dan? :)

Nog bedankt :)

p.s.: Gloeiende... elk spel heeft ook z'n eigen code?? Da's dan zeker de code die op die kaart staat die bij dat spel zit? Wat een gedoe eigenlijk he? Zou Nintendo dat online gamen liever niet zien ofzo?

[ Voor 25% gewijzigd door Kapotlood op 29-08-2007 16:04 ]

Verwijderd

Ja ik vind het ook heel omslachtig en speel dan ook weinig Strikers online, omdat tegen random people (waar je niet eens mee kan praten) de lol er snel vanaf is.
Nintendo heeft wat dat betreft echt een heel strakke filosifie dat je alleen online gaat spelen met èchte vrienden en niet willekeurige mensen. Heeft ook een stukje te maken met bescherming van de consument, maar de vraag is natuurlijk of die dat wil.

• Kapotlood
Nogal ja... ik snap dat ze de "ouderen" en de kinderen willen beschermen tegen het geflame van gamers als je speelt als een noob e.d., maar het hele strikte gedoe haalt wel een groot deel van de interactie met online gamen weg jammer genoeg.
Pagina: 1