Toon posts:

Upgrade naar CoreDuo E2140?

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe pc, geen heel bijzonder ding maar gewoon in elkaar gezet naar mijn eisen, dat houd in: Pentium D 925 3.0Ghz, 2Gig ram, 250GB SATA II, Foxconn P4M9007MB-8RS2H bordje.

Hij draait goed, zonder problemen, alleen hij gebruikt best wel veel stroom (zal het exacte aantal watt later even bijposten), daardoor zit ik eraan te denken deze processor te verkopen en daarvoor in de plaats een Core Duo E2140 te kopen, hiervan zou het energieverbruik een stuk minder moeten zijn, al lever je daarbij ook wel in op de kracht.

Opzich maakt dat niet zoveel uit, ik gebruik hem voor simpel internet/email/office/messenger, dus opzich heb ik geen zware processor nodig. Verder, ik kan ook wel gaan voor een lichte Core2Duo alleen die is een stuk duurder en daarnaast vraag ik me af of ik dan ook niet moet kijken naar een ander bordje enzo, oftewel, ik denk dat dat niet echt interessant is.

Ik vind energieverbruik wel belangrijk, ik ben geen milieu activist maar hij staat vaak toch de hele dag aan (downloaden, radio etc.) dus ik denk dat het best interessant is om wat lager energieverbruik te hebben, wat uiteindelijk ook weer kosten bespaard.

Nu mijn vraag, wat is jullie mening? Zouden jullie het bij deze configuratie houden, of gaan voor een CoreDuo, of voor Core2Duo met ander mobo?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 21:08
Misschien proberen te undervolten?

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Inleveren op kracht zeg je? De Core Duo E2140 is naar mijn idee toch wel een stukje krachtiger dan de Pentium D. Je moet hoe dan ook een moederbord hebben met een chipset die aan Core2Duo's ondersteuning biedt. Dat is bijvoorbeeld een Intel 945, 965, P35 of Nvidia 680i.

Om even brutaal te doen (andere hardware-site), hier meer informatie over undervolten en terugclocken om het energieverbruik te verminderen; Link

Verwijderd

Topicstarter
TweakerDwayne schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:16:
Inleveren op kracht zeg je? De Core 2 Duo E2140 is naar mijn idee toch wel een stukje krachtiger dan de Pentium D. Je moet hoe dan ook een moederbord hebben met een chipset die aan Core2Duo's ondersteuning biedt. Dat is bijvoorbeeld een Intel 945, 965, P35 of Nvidia 680i.

Om even brutaal te doen, hier meer informatie over undervolten en terugclocken om het energieverbruik te verminderen; Link
Misschien niet volledig te vertrouwen, maar ik vond dit op internet:
http://nz.answers.yahoo.c...qid=20070813230524AAjl62B

Het is trouwens wel een Core Duo, en geen Core 2 Duo, Core Duo is afgeleid van de Pentium M processoren en Core 2 is de nieuwste architectuur van Intel.

Terugclocken is een idee, dat gebeurt hier al trouwens, bij normaal gebruik draait de processor op 2.4Ghz. Volgens mij komt dit door de Intel Speedstep technologie?

Verder ondersteunt het chipset van m'n moederbord (VIA P4M900) gewoon Core2Duo cpu's.

Wat ik nog op wikipedia vond, de Pentium D gebruikt tussen de 95 en 135 watt, en de CoreDuo zo'n 25watt. Dus de energiebesparing is er zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 01:26 ]

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Je klokt inderdaad terug met Speedstep. Bij die link die ik heb gegeven gaan ze er nog verder op in om nog zuiniger te draaien.

Helemaal mijn fout betreft de Core Duo en Core 2 Duo verwarring. Als je geen zware taken doet kun je inderdaad die Core Duo nemen want die is gewoon 4 tot 5 keer zo zuinig. Het blijft natuurlijk de vraag of je het zelf het geld waard vindt? Wil je geld uitgeven aan iets om een cpu te vervangen die nog werkt en z'n ding goed doet.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33

Thandor

SilverStreak

De Intel Pentium D is niets meer of minder dan een dubbele Intel Pentium 4. De Intel Pentium Dual Core E2140 is technisch dezelfde processor als de Intel Core 2 Duo :). Verwar hier Dual Core niet met Core Duo (of het niet bestaande DuoCore), die namen hebben niets met elkaar te maken :). De Intel Core Duo is overigens een dubbele Intel Pentium-M.

Wat betreft het terugclocken: De Intel Pentium D 9xx 'Presler' heeft inderdaad EIST en zal zich terugclocken zodra er niet veel te berekenen valt (deze feature werkt pas vanaf de C revisie en nieuwer). Toch zal de Intel Pentium Dual Core E2140 uiteindelijk een stuk zuiniger zijn :). De Intel Pentium D 925 heeft een TDP van 95W en zal dus nooit meer dan 95W mogen verbruiken. De Intel Pentium Dual Core E2140 heeft een TDP van 65W. Het verschil in stroomverbruik is in het slechtste geval (beide stressed) minimaal 30W. Daar de snellere Intel Core 2 Duo processoren ook een TDP van 65W hebben is het aannemelijk om te zeggen dat de E2140 een stuk lager uit zal vallen qua energieverbruik.

Over de support: Verkijk je niet op het socket, BIOS en de chipset. Natuurlijk moeten deze allebei de Intel Core 2 (en vergelijkbare CPU's) ondersteunen. Er is echter meer: De VRD (Voltage Regulation Down). De Intel Core 2 vereist minimaal VRD11. Een moederbord met het juiste socket en chipset maar met enkel VRD10.1 zal geen Intel Core 2 processoren ondersteunen. Bekijk dus even de website van de fabrikant van het moederbord: Als daar aangegeven staat dat het werkt, dan werkt het :Y).

CoreDuo E2140 en Core 2 Duo E2140 bestaan niet. Het is Intel Pentium Dual Core E2140 die helaas vaak anders genoemd wordt omdat deze gebaseerd is op de Intel Core 2 processoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 29-08-2007 01:43 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog even op een rijtje zetten:

Systeem specificaties:
- Intel Pentium D 925 3.0Ghz
- Foxconn P4M9007MB-8RS2H
- Kingston 2048MB DDR2 667Mhz RAM
- No-Name Geforce 7300GS 256MB
- Maxtor 250GB SATA II
- NEC DVD Brander

Wat komt er binnekort bij:
- Pinnacle TV kaart
- Nieuwe behuizing (Foxconn TLM397)
- Nieuwe stabielere voeding (Konig 450Watt Silent)

Operation Systeem: Ubuntu Linux 7.04

Wat ik erop draai:
- Mozilla Thunderbird
- Mozilla Firefox
- XChat IRC / irssi
- Amarok (Voor m'n muziek)
- Gaim (MSN)
- Virtualbox (Om windows xp te draaien in linux, vandaar de 2gig ram)
- OpenOffice.org (af en toe ook abiword of gnumeric)
- Deluge Torrent Client
- Voor de rest programmeer ik af toe, en ik wil dus binnekort gaan tv kijken erop.

M'n pc staat vaak de hele dag aan, en nadat hij een aantal uur aanstaat heb ik zeer veel tabs en vensters openstaan met firefox en voor de rest de bovenstaande programma's staan vaak aan. Verder speel ik af en toe ook is spelletjes (gta sa, age of empires (2) op de windows installatie in virtualbox. Virtualbox staat dus ook vaak aan en daarin test ik OS'jes enzo.

Hopelijk hebben jullie nu een beter beeld wat ik er precies mee wil doen.

Edit: Het is dit moederbord:
http://www.foxconnchannel...view.aspx?ID=en-us0000243

Daar staat bij de specificaties:
- Intel® Core™2 Quad, Core™2 Extreme, Core™2 Duo, Pentium® D, Pentium® 4, Celeron® D processors, Socket T (LGA775)

Kan de E2140 dan ook op dit bord?

Verder nog een antwoord op de andere vraag, opzich vind het geen groot probleem om geld uit te geven aan de cpu, aangezien ik misschien deze pentium d processor ook nog wel een redelijk bedrag kan verkopen.

Wat zouden jullie verder doen in mijn geval, ook gezien de bovenstaande eisen? Gezien vanuit de kant van energieverbruik, maar nu ik dit lees ook vanuit prestaties.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 01:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag nu vooral is nog:

Wat is het verschil qua prestaties tussen de Pentium D, CoreDuo en Core 2 Duo?

Wat is voor mijn eisen de beste processor? Ik kan namelijk verder op internet weinig vinden over verschil van core duo tegenover core 2 duo, en core duo tegenover pentium d, enz.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Lees het stuk van Thandor, dat geeft je al een indicatie, en zoek voor de rest wat benchmarks erbij

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:44:
Daar staat bij de specificaties:
- Intel® Core™2 Quad, Core™2 Extreme, Core™2 Duo, Pentium® D, Pentium® 4, Celeron® D processors, Socket T (LGA775)

Kan de E2140 dan ook op dit bord?

Verder nog een antwoord op de andere vraag, opzich vind het geen groot probleem om geld uit te geven aan de cpu, aangezien ik misschien deze pentium d processor ook nog wel een redelijk bedrag kan verkopen.

Wat zouden jullie verder doen in mijn geval, ook gezien de bovenstaande eisen? Gezien vanuit de kant van energieverbruik, maar nu ik dit lees ook vanuit prestaties.
E2140 = op core 2 duo architectuur. Iedereen die zegt van niet moet beter onderzoek doen. Dus ja die kan er op. Verder zeg je dat je Virtualisatie draait, laat ik daar nu niet veel kaas van hebben gegeten, maar intel heeft op de wat hogere procs speciale virtualisatie dingen in gebouwt. Ik weet niet of jij er specifiek wat aan hebt of niet, dat zou je even uit moeten zoeken.

Verdere opmerkingen: Merk voeding ken ik niet, is het wel een A merk? Kijk anders in het "welke voeding moet ik nemen" topic. (merken: Seasonic, antec, zallman, corsair(die laatste 2 zijn ook seasonic eigenlijk 8)7 )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b]Reinman schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:52Verdere opmerkingen: Merk voeding ken ik niet, is het wel een A merk? Kijk anders in het "welke voeding moet ik nemen" topic. (merken: Seasonic, antec, zallman, corsair(die laatste 2 zijn ook seasonic eigenlijk 8)7 )
Het is geen A-merk, maar ik heb er persoonlijk zeer goede ervaringen mee. Ze zijn zeer stil (12 cm fan), worden niet warm, en zijn ook zeer stabiel. En daarnaast is de prijs ook niet erg hoog.

Wat de processoren voor de rest betreft, de CoreDuo blijkt eigenlijk niks meer te zijn dan de 'celeron' variant van Core2Duo, oftewel, hetzelfde maar dan met minder cache. Dus ik denk dat ik het hier maar even op hou, en dan later upgrade naar een lichte core2duo. (E4400 of E6320)

MVG, Sparky

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:01:
[...]

Het is geen A-merk, maar ik heb er persoonlijk zeer goede ervaringen mee. Ze zijn zeer stil (12 cm fan), worden niet warm, en zijn ook zeer stabiel. En daarnaast is de prijs ook niet erg hoog.

Wat de processoren voor de rest betreft, de CoreDuo blijkt eigenlijk niks meer te zijn dan de 'celeron' variant van Core2Duo, oftewel, hetzelfde maar dan met minder cache. Dus ik denk dat ik het hier maar even op hou, en dan later upgrade naar een lichte core2duo. (E4400 of E6320)

MVG, Sparky
Umm lees je wel goed, die pentium 2140 = gewoon een core 2 duo, niets core duo. Core duo's waren alleen maar voor mobiel gebruik en 2 pentium M cores aan elkaar gemaakt zoals de pentium D 8** serie.

Zie hier een reviewtje: Doordat hij zoweinig cache heeft legt hij het af in games. Ik zou even door sparen en een E4300 nemen, dat scheelt een hoop.
http://xtreview.com/review204.htm
en hier
http://www23.tomshardware...=882&model2=884&chart=424

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 11:08 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 16:20

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:41:
Mijn vraag nu vooral is nog:

Wat is het verschil qua prestaties tussen de Pentium D, CoreDuo en Core 2 Duo?

Wat is voor mijn eisen de beste processor? Ik kan namelijk verder op internet weinig vinden over verschil van core duo tegenover core 2 duo, en core duo tegenover pentium d, enz.
Zie bijvoorbeeld Tom's Hardware:
http://www23.tomshardware...=884&model2=890&chart=442

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:01:
[...]
Wat de processoren voor de rest betreft, de CoreDuo blijkt eigenlijk niks meer te zijn dan de 'celeron' variant van Core2Duo, oftewel, hetzelfde maar dan met minder cache.
Dat is hetzelfde als zeggen dat de Intel Pentium !!! de 'Celeron variant' van de Intel Pentium 4 is :z. De Intel Core Duo en Intel Core 2 Duo zijn afwijkende processoren waardoor er meer verschillen zijn dan enkel wat minder cache.
Interessant is wellicht: [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon :).

Je doet er verstandig aan om eerst even op een rij te zetten wat de Intel Pentium D, Intel Core Duo en Intel Core 2 Duo precies zijn. Bekijk dan welke processoren voor jouw interessant zijn en welke uberhaupt op jouw moederbord passen. Ga daarna de prestatieverschillen opzoeken tussen de processoren die in jouw geval van toepassing kunnen zijn.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Je zou ook kunnen overstappen naar een AMD socket AM2 systeem. Athlon64 3200+ kost al zo'n €40 en een moederbord hoeft ook niet duur te zijn. Geheugen heb je al dus dat scheelt al in de kosten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:26:Dat is hetzelfde als zeggen dat de Intel Pentium !!! de 'Celeron variant' van de Intel Pentium 4 is :z. De Intel Core Duo en Intel Core 2 Duo zijn afwijkende processoren waardoor er meer verschillen zijn dan enkel wat minder cache.
Al sinds jaar en dag gebruikt Intel de naam 'Celeron' voor haar budget processors en mede door het feit dat we in het verleden nog wel eens echt ongekend trage Celeron processors in de markt hebben gezien, associëren veel mensen deze naam met een inferieur product. Toen Intel een geschikte naamgeving zocht voor de nieuwe processors, die onder de Core 2 Duo's worden gepositioneerd maar toch duidelijk hoger dan de Celeron reeks, kwam men uit bij een naam die bij velen alweer langzaam in de vergetelheid aan het geraken is: Pentium. Lang was dit het premium-merk van Intel en nu men ruim een jaar succesvol heeft gepredikt dat Core 2 Duo de snelste processors ter wereld zijn, kan de Pentium naam worden ingezet voor de goedkopere producten. De nieuwe processors heten voluit Pentium Dual-core E2140 en E2160. Het woord 'Dual-core' is vol uitgeschreven om verwarring met de oudere Pentium D processors te verkomen. De nieuwe Pentium Dual-core zijn dan ook niet gebaseerd op de Netburst-architectuur zoals we die kennen van de Pentium 4 en Pentium D chips, maar op de moderne Core architectuur.

Sterker nog; in feite zitten in de E2140 en E2160 gewoon Conroe-chips, dezelfde basis dus al de Core 2 Duo's. Voor deze reeks budget processors heeft Intel echter drie van de vier aanwezige MB's aan L2-cache geheugen uitgeschakeld; de Pentium Dual-core moeten het dus doen met slechts 1 MB cache. Dat is meteen handig voor Intel; Conroes die met een defect in een gedeelte van het cache-geheugen van de band rollen kunnen na het uitschakelen van het defecte gedeelte probleemloos als Pentium Dual-core worden verkocht!

In onderstaande tabel kun je de specificaties van de E2140 en E2160 vergelijken met die van de Core 2 Duo E4300. De oplettende lezer zal het meteen opvallen;'de E2160 en E4300 verschillen puur op het gebied van beschikbare cache capaciteit!
Vandaar dat ik dat dacht. Maar bedankt voor alle info, ik denk dat ik nog even wacht en dan overstap naar een lichte core2duo, opzich voldoet m'n pentium d op het moment wel, het verbruik van de hele pc zit nu op zo'n 120W, wat opzich goed te doen is.

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:06:
[...]

Umm lees je wel goed, die pentium 2140 = gewoon een core 2 duo, niets core duo. Core duo's waren alleen maar voor mobiel gebruik en 2 pentium M cores aan elkaar gemaakt zoals de pentium D 8** serie.

Zie hier een reviewtje: Doordat hij zoweinig cache heeft legt hij het af in games. Ik zou even door sparen en een E4300 nemen, dat scheelt een hoop.
http://xtreview.com/review204.htm
en hier
http://www23.tomshardware...=882&model2=884&chart=424
Jullie vergeten wel dat je die E2140 (of E2160) goed kan overclocken op STOCK voltage nog ;).

FF een foto ter vergelijking. En zeg dan nog maar eens dat het veel scheelt E2140 of E4300.

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4xo5o2g.png

Ik liet met mijn E2140 op 3.2Ghz een E6600 op 3Ghz dik stof achter met alles, opstarten, games, programma's etc ...

Verwijderd

Op gelijke klok legt hij het nogsteeds af. Deze jongeman heeft ook niet aangegeven dat hij gaat overclocken. En de performance hit me 1mb is groter dan die van 2mb(tenopzichte van 4)

(en mijn e6600 op 3,2 is sneller dan jouw e2140 lekker puh ;) en ik heb geondervolt zelfs!)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 16:25 ]

• 430xlkod
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:20:
Op gelijke klok legt hij het nogsteeds af. Deze jongeman heeft ook niet aangegeven dat hij gaat overclocken. En de performance hit me 1mb is groter dan die van 2mb(tenopzichte van 4)

(en mijn e6600 op 3,2 is sneller dan jouw e2140 lekker puh ;) en ik heb geondervolt zelfs!)
Ja tuurlijk legt hij het op gelijke clock af.
Maar ga jij zoveel extra geld uitgeven voor die X6800 in dit geval als je ook die E2140 ofso beetje kan clocken en mss zelfde of betere prestaties te krijgen ?
Dan ben jij toch een fraaie !

En roep maar niet te hard met je lekkere E6600 puh :+ .

En over die L2 cache, je kan een 200Mhz gelijkstellen aan 2-3MB MEER L2.
Dus jou E6600 op 3.2Ghz word nog achtergelaten door een E2140 op 3.4Ghz bijvoorbeeld ;).
Daarbij haalde ik met men E2160 een 3.75Ghz PUH, nog sneller dan jou E6600.

Maarja, ik ga niet verder niet meer in op dit. Beetje kinderachtig :'( .

Verwijderd

Sorry, maar jij leest dan de TS niet goed. Deze jongen zegt niets over overclocken en dan lijkt het me rechtvaardig om te zeggen dat deze beter wel die met 2mb cash kan nemen.

En ja dat is kinderachtig maar lees je eigen post maar es, waar je mee begon.
("Ik liet met mijn E2140 op 3.2Ghz een E6600 op 3Ghz dik stof achter met alles, opstarten, games, programma's etc ..." )

(hij deed ook 3,6ghz, wel 68graden wat mij te warm was, maar dan is nog sneller lekker puh)

• BottleNext
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09-2025
Qua prestaties ga je er niet op vooruit wil je energie besparen ga je er FLINK op vooruit.
Ik zou dit willen onderbouwen maar er staat al genoeg onzin op deze pagina.

• 430xlkod
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:33:
Sorry, maar jij leest dan de TS niet goed. Deze jongen zegt niets over overclocken en dan lijkt het me rechtvaardig om te zeggen dat deze beter wel die met 2mb cash kan nemen.

En ja dat is kinderachtig maar lees je eigen post maar es, waar je mee begon.
("Ik liet met mijn E2140 op 3.2Ghz een E6600 op 3Ghz dik stof achter met alles, opstarten, games, programma's etc ..." )

(hij deed ook 3,6ghz, wel 68graden wat mij te warm was, maar dan is nog sneller lekker puh)
Met de E2140 op stock speeds kun je geen kl*te, dat begrijpt iedereen toch wel dnek ik ?
Zelfs een totale newb haalt easy 3Ghz op die CPU. Ga je niet overclocken dan ben je geen zak met die E2140.

En mijn eerste post was voor een AANDUIDING te geven hoe snel dat hij kan zijn als hij beetje overclocked is !

offtopic:
**(hij deed ook 3,6ghz, wel 68graden wat mij te warm was, maar dan is nog sneller lekker puh)

En nu ? Als ik je nu eens zeg dat de E6750 wat ik nu heb op 4.39Ghz loopt, wat ga je dan zeggen, weer lekker sneller PUH, jezus man :| ... .

Verwijderd

Goh, misschien zeg deze man misschien daarom dat de E4300 een betere keus is. Niet iedereen is een overclocker en niet iedereen WIL overclocken. Als je wil overclocken moet je daar rekening mee houden. Je kan dan geen asrock bordje nemen, want die trekken dat niet.

Je leest er weer over heen. jij komt met je super stoere verhaal dat je hem flink heb overgefokt en dat hij sneller is dan die van je buurman, nauw wat wil je nu? een lintje? een prijs? boeit niemand.

Iedereen begrijpt sarcasme toch? Ik bedoel een totale newb snap dat nog.... waar heb ik die woorden eerder gehoord?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2007 03:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 03:42:
Goh, misschien zeg deze man misschien daarom dat de E4300 een betere keus is. Niet iedereen is een overclocker en niet iedereen WIL overclocken. Als je wil overclocken moet je daar rekening mee houden. Je kan dan geen asrock bordje nemen, want die trekken dat niet.

Je leest er weer over heen. jij komt met je super stoere verhaal dat je hem flink heb overgefokt en dat hij sneller is dan die van je buurman, nauw wat wil je nu? een lintje? een prijs? boeit niemand.

Iedereen begrijpt sarcasme toch? Ik bedoel een totale newb snap dat nog.... waar heb ik die woorden eerder gehoord?
E4300 en 4400 zijn steeds slechter verkrijgbaar btw. Zijn sowieso in normale winkels nauwelijks te krijgen. In VERKOPENDE winkels, niet Joeps Computershop die een geringe omloopsnelheid heeft.

E4500 is de opvolger. 2.20 Ghz, 800 FSB, 2MB Cache.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had een Intel Pentium D 920 2,8 ghz cpu in mijn Intel 965OT bordje geprikt. Het verbruik was 120w idle met EIST aan. Nu dat ik een E2140 erop heb ben ik van 120w verbruik richting de 75w gegaan. Qua snelheid is het systeem nu beter. Ik ga ff doorsparen voor een betere cpu voor nu is het prima.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 03:42:

Jezus man, lees jij eerst eens voor je zit te zeiken op iemand ...

Ik kom niet af met een STOER verhaal, ik geef een AANDUIDING VAN hoe snel de CPU KAN zijn als hij overclocked is wat elke beginneling wel kan klaar krijgen. Mag jij me eens vertellen waar ik IETS kan gezegt hebben zodat het overkomt als STOER verhaal over de E2140 overclocked.

Ik wou gewoon zeggen dat de E2140 een beetje overclocked een goede keus is, anders heb je mss een langzamer systeem voor die 50watt wat je inlevert. Dan zou ik het gewoon niet doen en je Pentium D houden....

Offtopic:

Duw je lintje maar ergens waar jij het wil. Als een aanduiding van al niet word geaccepteerd hier...

En wat over je newb shit, als je iets te regelen hebt doe het dan via PM of mail, en verziek dit topic niet, dan kunnen we eens deftig persoonlijk praten ;).
En wie had het over een ASrock mobo ? Zie ik toch nergens staan... Dus wie leest de TS niet goed :/ ?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.