Wat is een Closed User Group?

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12 11:59

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
Iedereen heeft het altijd over 'bijzondere' eigenschappen van nokia's (radardetectie, gratis sms) en omdat mijn vriendin gisteren een sms kreeg met het verzoek haar CUG op 666 in te stellen, heb ik een topicje geopend. Daar werden de meest absurde dingen genoemd en die heeft inmiddels een slotje. Maar wat wel opvalt is dat het (ook in andere topics) altijd draait om het ingeven van een nummer in de CUG-instellingen.

Wie weet wat een closed user group in een nokia foon nou exact inhoud?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 21:59

The Legend

*Plop*

Tjek je handleiding van je foon :? Ik zou het niet weten.

Ik ben toch malle pietje niet!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
'k doe op het moment een afstudeerproject in Zweden, en ik heb niet de handleiding van m'n foon meegenomen...

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 21:59

The Legend

*Plop*

Das lekker :) Kzal is kijken op de nokia site.

edit:

Op nokia.com staat nada

[EDIT2]
FF rond gekeken op verschillende GSM fora en overal vind je HOAX'en mbt CUG codes, 00000 zou je foon veranderen in een radar detector enz. Volges mij is het allemaal crap, maar je zou nog verder kunnen zoeken/vragen :)
[/EDIT2]

Ik ben toch malle pietje niet!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
Heb net de manual gedownload, maar ik heb hier geen Adobe acrobat reader, dus die moet ik nu nog ff downen (5.5 meg@5.5kb/sec:'()

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 23:58

Hazzz-E

Que?

Een CUG is gewoon een groep. Zo'n groep heeft een id-nummer.

Je kan zo'n groep instellen als je met velen tegelijk een abo afsluit. Dus bijvoorbeeld iedereen op het kantoor.

Als dat geregeld is. Stelt iedereen dat nummer in. En als iemand, iemand anders wilt bellen uit die groep hoeft hij maar bijvoorbeeld de laatste vier nummer in te toetsen op zijn gsm om hem te bellen.

Dus een soort prive-gsm-netwerk.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Btw: Het is niet alleen voor nokia's.

• Markuzi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 07:26
...00000 zou je foon veranderen in een radar detector..
Ik heb gehoord 040 maar ik loop nu al een half jaar met m'n CUG op 040 en heb nog nooit iets gemerkt dus...

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 23:58

Hazzz-E

Que?

Op zondag 11 februari 2001 18:13 schreef Markuzi het volgende:

[..]

Ik heb gehoord 040 maar ik loop nu al een half jaar met m'n CUG op 040 en heb nog nooit iets gemerkt dus...
... :'( |:(

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
Hazzz-E, bedankt voor de uitleg, maar een ding is me nog niet helemaal duidelijk: Wat is het nut van het instellen van zo'n CUG op bijvoorbeeld 666 (of 00000 or whatever) als je niet zo'n speciaal abonnement hebt afgesloten. Bestaat er een risico dat iemand op mijn kosten gaat bellen?
Pagina: 1