Nokia N95 (8GB) - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste
Acties:
  • 724.822 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Jerk184 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 19:49:
[...]

DIt programma (Salling Clicker) is al veeeeeel eerder langs gekomen, maar heeft nu pas mijn aandacht. Ik heb even de Free trial gedownload, en er mee gespeeld. Programma heb ik ingesteld op wifi, en werkt echt geweldig.

iTunes, MediaMonkey, WMP kan je heel eenvoudig met je N95 bedienen. Volume, nummer veranderen, playlist zoeken en af laten spelen, cover design erbij...... etc. etc..

Een aanrader!
Mee eens, maar ook nog een programma dat al die files waar je naartoe kunt browsen ook kunt overzetten op je N95! Het liefst een soort FTP-client voor je N95. Salling Clicker is een prima mobile player met netwerkmogelijkheden.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 20:40
dinkelover schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:31:
[...]
Programma installeert wel, maar start niet op bij mij. Meer mensen last van of is dat weer zo'n locaal probleem. MSN Messenger start ook al niet meer op, dus ook kans dat het bij mij ligt.

Helaas kom ik tot de conclusie dat al die appz installeren ook leidt tot instabiliteit en traagheid over het algemeen. Had het probleem al dat mijn browser het niet meer deed. Backup en factory reset verhielp dat, maar nadat ik de backup terug had gezet heb ik allerlei applicatie problemen.

Ik wacht wel tot de nieuwe firmware en begin dan helemaal opnieuw. Lijkt wel windows XP ;) :'(
Lees net dat je het programma op je internal memory MOET installeren en dus niet op je flash geheugen anders zou het niet werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
sl1200 schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:20:
[...]

Mee eens, maar ook nog een programma dat al die files waar je naartoe kunt browsen ook kunt overzetten op je N95! Het liefst een soort FTP-client voor je N95.
Met bluetooth kan dat wel makkelijk, hoewel ik wel problemen had met die gecastreerde Microsoft-stack. Met Widcomm/Broadcom-stack werkt het prima. Nadeel is dat je dan achter je PC moet zitten, voordeel is dat het 'iets' makkelijker navigeert dan op mobiel.

En als je even op de geijkte plekken zocht dan had je de FTP-client allang gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem net op het telefoongeheugen gezet en hij start niet op.
Maar gelijk verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

rotateme is echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:31:
Heb hem net op het telefoongeheugen gezet en hij start niet op.
Maar gelijk verwijderd.
Werkt prima hier. Heb je al een keer iets anders geïnstalleerd wat gebruikt maakt met dat bewegings sensor. Want dan moet je eerst nog zon plugin installeren geloof ik. Ik weet de link alleen ff niet uit me hoofd. Als dat teminste het probleem was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:55

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:05:
Super dat die drivers voor VKB beschikbaar zijn, had het zelf niet kunnen vinden. Ga er ook maar eens eentje bestellen.

Overigens NOG een leuk programmatje: http://www.symbian-guru.c...abre_S60_3_X_v_1_0_0.sisx , een lightsaber!
Dit progje hoort toch geluid te maken? Het start wel, en laat een schermpje zien met de realtime accelerometer waarden. Maar geen geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMij
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 13:18
Sjengcity schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:39:
[...]

Lees net dat je het programma op je internal memory MOET installeren en dus niet op je flash geheugen anders zou het niet werken....
Uit eigen ervaring (fw v12): klopt. Ter informatie voor degene die hem niet hebben geïnstalleerd: Dit programmaatjes geeft realtime de X-, Y- en Z-coördinaten van de N95 weer, niet meer niet minder.

Jezelf zijn kan jij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:18:
[...]

Werkt prima hier. Heb je al een keer iets anders geïnstalleerd wat gebruikt maakt met dat bewegings sensor. Want dan moet je eerst nog zon plugin installeren geloof ik. Ik weet de link alleen ff niet uit me hoofd. Als dat teminste het probleem was ;)
Ik weet niet of rotateME met hetzelfde werkt, maar dat staat erop en werkt.
Het programma start ook niet eens, dus het is wel vreemd. Er staat verder ook gen info op symbian-guru voor een andere app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net deze update van de rotateME betva V2.0:

There I completes beta 2, ready for tonight, if I am not too tired.
Otherwise it will be finalized tomorrow evening after the taf.

It will be sent to all donors, once finalized

New in this beta:
Auto-Startup (its done, it works very well)
- Reduction in the consumption of the battery
- Judgment of the rotation during a call
- A hotkey to enable / disable auto-rotation (If I still have a little time, otherwise it will be for the next version)

After it still 2 bétas I think + last for N73, N80 ... (Without auto-rotation), and version 2.0 finale will be ready (thus always to the end of November as planned).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Mensen,

even een klein berichtje met betrekking tot het topic; het kan gewoon bij deel 8 blijven en er is geen reden om een nieuw deel te maken :)

Ik zal de startpost binnenkort nogmaals goed onder handen nemen en ook wat extra dingen voor de "8GB mensen" toevoegen. Als mensen (zeker met de 8GB) dingen er nog graag in zouden willen zien hoor ik dat graag hier of op de mail: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/162136/FFFFFF/5C5850

* gaat nu de 11e van de 11e vieren :9

[ Voor 12% gewijzigd door digital-IMEI op 11-11-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Zijn er mensen die de N95 (gewoon of 8GB) als walkman gebruiken? Hoe bevalt dat in de praktijk? Is het eenvoudig om er mp3's op te zetten en zit er een beetje een prettig ' muziekmanagementssysteem' op? Kun je makkelijk navigeren tussen de albums/tracks, kun je voor- of achteruit spoelen binnen een track en verloopt dit soepel, hoe is de geluidskwaliteit (met de standaard headset en met een betere), wat is de invloed op de accuduur (ik neem aan dat het scherm gewoon uit is tijdens het luisteren, maar het zal toch wel extra stroom kosten) enz.
Eigenlijk probeer ik te weten te komen of je met een N95 een goede walkman hebt of dat het toch wel handiger is een dedicated hardware mp3-speler ernaast te hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door tbenschop2 op 11-11-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:02:
[...]

Ik weet niet of rotateME met hetzelfde werkt, maar dat staat erop en werkt.
Het programma start ook niet eens, dus het is wel vreemd. Er staat verder ook gen info op symbian-guru voor een andere app.
Dan weet ik het ook niet. Weet je heel zeker dat je het ms je telefoongeheugen heb geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes Sjencity met de 11e van de 11e. In Venlo is het niet zo groots als in Maastricht. Maar wij hebben de boetezitting :D.

@tbenschop2:
Ik ben wel tevreden over de muziekspeler van de N95. Navigeren is erg gemakkelijk met de multimediatoetsen :D. Maar ook met de meegeleverde headset kun je makkelijk navigeren en vooruit en achteruit spoelen. Geluid vind ik goed. Het kan een tikkeltje harder, maar dat is persoonlijk :D.
Ik luister toch wel altijd een uur of 2 per dag muziek en hij mist dan 1 streepje op het einde van de dag. Alleen als ik nog vollop internet ernaast dan gaat de batterij sneller leeg ;).
Er zit een equalizer op die je zelf kunt instellen. Er staan ook een paar 'standaard' instellingen op wat betreft de EQ.

Haal een lekker groot kaartje van een paar GB en je kunt er veel muziek op kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:34:
[...]

Dan weet ik het ook niet. Weet je heel zeker dat je het ms je telefoongeheugen heb geïnstalleerd?
Ja, dat weet ik zeker.
Nou ja, dan maar geen brute starwars geluiden maken in de trein :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
TweakMij schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:39:
[...]

Uit eigen ervaring (fw v12): klopt. Ter informatie voor degene die hem niet hebben geïnstalleerd: Dit programmaatjes geeft realtime de X-, Y- en Z-coördinaten van de N95 weer, niet meer niet minder.
En
WoutF schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:39:
[...]

Dit progje hoort toch geluid te maken? Het start wel, en laat een schermpje zien met de realtime accelerometer waarden. Maar geen geluid
Druk is op de middelste knop bij de navigatie toetsen

[ Voor 23% gewijzigd door Mau_Maus op 11-11-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Ik zie net dat de E-ten x600 zeer binnenkort leverbaar zal zijn.. Lijkt me best een geduchte concurrent v an de N95 8GB...

http://www.glofiish.com/index2.htm?no=600

voordelen tov de N95 8GB:
-touchscreen
-platter (14,7 mm tov 21 mm)
-sterkere accu (1530 tov 1200 mAh)
-gevoeligere gps antenne (Sirf III, 20 kanalen)
-Tomtom kan de interne antenne gebruiken
-goedkoper (hij staat nu voor 429,- bij pdashop.nl tov 675,- voor de N95 8GB)

nadelen:
-iets groter in de lengte en breedte (107 x 58 x 14,7 tov 99 x 53 x 21 mm)
-geen numeriek toetsenbord
-exclusief geheugenkaart
-geen 3,5 mm jack, dus geen 'normale' koptelefoon mogelijk
-ondersteuning zal minder zijn omdat het een minder populair product betreft

Ik had de N95 8GB op het oog, maar wacht toch maar even de eerste reviews af van de x600...

[ Voor 5% gewijzigd door tbenschop2 op 11-11-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik hoop morgen meer informatie te krijgen over de levering van de N95 8gb. Ik zal dat dan uiteraard melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
tbenschop2 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:31:
Ik zie net dat de E-ten x600 zeer binnenkort leverbaar zal zijn.. Lijkt me best een geduchte concurrent v an de N95 8GB...

-touchscreen

nadelen:
-exclusief geheugenkaart

Ik had de N95 8GB op het oog, maar wacht toch maar even de eerste reviews af van de x600...
De x800 is ookal uit... Ik zelf hoop dat gerucht van m800 waar is. Met toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

toch mooi ding die glofish,
n95 lijkt me toch beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast heeft die Glofish geen 3G wat een absolute afknapper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 20:13
En geen 5.0 megapixel camera...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 08:49
@RobertRedCap:
n95 lijkt me toch beter
motivatie?

@holleboomer:
geen 3G wat een absolute afknapper is
je vergeet 2 woorden achteraan de zin: voor mij, want dit is niet per sé een algemeen argument.

De X800 van E-ten was ook veelbelovend, maar benchmarks zagen er niet rooskleurig uit. De 4 keer zo hoge resolutie (VGA) vraagt veel van de telefoon, terwijl veel software die resolutie niet gebruikt.
Het lijkt me een telefoon met wat ik noem "pieken en dalen":
Mooie specificaties, maar met zijn mindere kanten.
De N95 8GB verschilt hierin ook van de N95, de 8GB is meer op hetzelfde kwaliteitsniveau.
Omdat de X800 (in mijn ogen) zich niet echt bewijst, wil ik wel eerst zien wat de realiteit is in plaats van de (hele mooie) specificaties.
Deze "pieken en dalen" zie je meer bij aziatische merken: het ziet er heel gelikt uit, maar het is vaak niet echt volwassen. Ze hebben de tijd nodig om te leren dat de Europese (en Amerikaanse) consument dit toch waardeert, zodat het (Europees gezien?) volwassen merken worden, zie Toyota.
Kortom: Ik verwacht minder van de X600 als de specificaties me doen geloven door de prestaties van E-Ten in het verleden en het "technische karakter" van aziatische producten.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@Nas T:

idd, grootste nadeel van de x800 is dat hij niet erg snel blijkt te zijn door zijn vga-scherm. De x600 heeft een qvga scherm, vandaar dat ik die vergeleek met de n95 8gb. Ik weet niet of je in het algemeen kan zeggen dat E-ten technisch gezien middelmatige producten aflevert. Ik heb dit vaker gehoord, maar nooit met argumentatie.. Wat is er kwalitatief 'minder' aan dan?

@fantjuh:
Ja een extra nadeel van de x600 is idd een 2 mpixel camera tov 5 mp. Ik noemde die niet omdat de camera functie van een pda/telefoon altijd bagger is. Het gaat mij er om dat er een op zit, kan handig zijn in sommige situaties.

@Holleboomer:
Waarvoor gebruik jij nu 3g dan dat je dat er per sé op wil?

[ Voor 24% gewijzigd door tbenschop2 op 11-11-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg "mail for exchange" niet werkend.
wat moet ik allemaal instellen om verbinding te krijgen met @telenet.be ?

PS: mijn emailberichten komen wel binnen via de gewone mailbox, die heb ik via de wizard kunnen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
tbenschop2 schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:31:

-touchscreen

nadelen:
-exclusief geheugenkaart

Ik zag deze week een review hier op t.net waar de X800 vergeleken werd met de Tynt II en die was toch niet heel lovend over de X800 ten opzichte van de Tynt II.

Persoonlijk denk ik dat de Tynt II en de N95 redelijk gelijkwaardige telefoon zijn voor zover je ze kunt vergelijken (zakelijk / entertainment en Windows Mobile / Symbian).

Als je dan een telefoon pakt die qua specs minder is dan de X800 (weet niet de exacte verschillen) dan kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat de X600 de voorkeur zou krijgen boven de N95 (8GB). Voor het gemak laat ik de prijs even buiten beschouwing want ik kan niet in iemand anders zijn portomonee kijken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:04:
ik krijg "mail for exchange" niet werkend.
wat moet ik allemaal instellen om verbinding te krijgen met @telenet.be ?

PS: mijn emailberichten komen wel binnen via de gewone mailbox, die heb ik via de wizard kunnen instellen
Ik ben zelf niet bekend met telenet maar om eerlijk te zijn denk ik ook niet dat dit gaat werken. Ik ga ervan uit dat je zowel thuis als je "andere mailbox" je mail ophaalt met behulp van het POP3 danwel IMAP protocol.

Deze protocollen zijn niet mogelijk met Mail for Exchange. MfE dient verbinding te maken met een Exchange server waarvan jou account Exchange "features" heeft (Outlook Mobile Access - OMA genaamd)

ALS telenet hier al gebruik van maakt wat ik betwijfel in verband met de licentie kosten wat dat met zich mee brengt zou je ook nog dergelijke rechten/functies moeten hebben wat ik me ook niet voor kan stellen omdat dit telenet alleen maar server capaciteit, bandbreedte en dus geld kost.

Samengevat; Mail for Exchange zal dus niet gaan werken in combinatie met een @telenet.be account.
De enige oplossing als je gebruik wil maken van Mail for Exchange (en dus push-mail) zijn een Exchange server vinden of er zelf 1 opzetten.
Er zijn overigens wel enkele bedrijven op internet die Exchange features bieden maar ik heb nog nooit gehoord van een gratis account.
(overigens zul je wel atijd een ander e-mail adres moeten gebruiken)

Een beetje offtopic maar zeg het toch even; Ik heb zelf een mail server geinstalleerd en draaien en dit werk wel super! De enige kosten wat ik eraan heb zijn de kosten voor de domainnaam per jaar (10eu). Zeker een aanrader voor mensen die er een beetje in thuis zijn.
Klein nadeel is overigens wel dat als thuis je internet eruit ligt - Orange - je dus ook geen mail krijgt maar dat mogen duidelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil mn tmobile n95 graag "sim unlocken"...
Iemand 'n idee waar ik dat tegen welke prijs 't beste kan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMadeLove2MyN95
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2021
tbenschop2 schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:14:
Zijn er mensen die de N95 (gewoon of 8GB) als walkman gebruiken? Hoe bevalt dat in de praktijk? Is het eenvoudig om er mp3's op te zetten en zit er een beetje een prettig ' muziekmanagementssysteem' op? Kun je makkelijk navigeren tussen de albums/tracks, kun je voor- of achteruit spoelen binnen een track en verloopt dit soepel, hoe is de geluidskwaliteit (met de standaard headset en met een betere), wat is de invloed op de accuduur (ik neem aan dat het scherm gewoon uit is tijdens het luisteren, maar het zal toch wel extra stroom kosten) enz.
Eigenlijk probeer ik te weten te komen of je met een N95 een goede walkman hebt of dat het toch wel handiger is een dedicated hardware mp3-speler ernaast te hebben.
Ik vind alleen het muziek management programma dat bij PC Suite zit waardeloos. Maar dat heb je gelukkig niet nodig, als je de de mp3's er met een filemanager op zet in de mappenstructuur E:\Music\Artiest\Album dan staan ze goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een bekende vraag.
Welk nummer laat ik mijn pda (4700) draaien naar mijn N95 om met het internet te connecten?
Zoek me nu al 2 uur lam maar kan het niet meer vinden in de 8 delen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tbenschop2 schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:58:

@Holleboomer:
Waarvoor gebruik jij nu 3g dan dat je dat er per sé op wil?
Ik gebruik me telefoon als modem via Vodafone over HSDPA. 180KB/s (3G) of 25 KB/s (GPRS/EDGE) merk je wel bij het kijken van tv, downloaden etc on the road. Daarnaast doe ik regelmatig aan videobellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:28

robertwebbe

Robert Webbe

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 23:18:
Even een bekende vraag.
Welk nummer laat ik mijn pda (4700) draaien naar mijn N95 om met het internet te connecten?
Zoek me nu al 2 uur lam maar kan het niet meer vinden in de 8 delen ;(
*99# wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d:)b
Wist dat het simpel was...... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ff een vraagje over een probleem waar ik niet uitkom.
Van de een op de andere dag komen mijn fotos en video`s niet meer in mijn galerij voor.
Ik kan ze wel gewoon terugvinden onder bestand beheer.
Heb me rot gezocht maar kom er gewoon niet uit.
Is er hier misschien iemand die me kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizzaa
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06-2023
Waar halen jullie die RotateMe 2.0 versie vandaan? ik las dat velen van jullie hem al geïnstalleerd hebben, maar ik kan hem nergens vinden. Iemand een linkje?

edit: nevermind, heb hem al.

[ Voor 9% gewijzigd door blizzaa op 12-11-2007 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 22:19:
Wil mn tmobile n95 graag "sim unlocken"...
Iemand 'n idee waar ik dat tegen welke prijs 't beste kan laten doen?
Bij T-Mobile.

Alle overige methodes bespreken wij hier niet.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ginz schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:21:
[...]

Bij T-Mobile.

Alle overige methodes bespreken wij hier niet.
Sim lock verwijderen is volgens mij legaal in nederland... Toch?
blizzaa schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:10:
Waar halen jullie die RotateMe 2.0 versie vandaan? ik las dat velen van jullie hem al geïnstalleerd hebben, maar ik kan hem nergens vinden. Iemand een linkje?
Een bedrag doneren via de officiële site. Of wachten tot eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:29
Mau_Maus schreef op maandag 12 november 2007 @ 01:27:
[...]

Sim lock verwijderen is volgens mij legaal in nederland... Toch?
Het verwijderen van een simlock is NIET illegaal.
Waarom denk jij dat er overal geadverteerd word omtrend het verwijderen van een simlock?

Het is immers jouw toestel, en daarmee mag je doen wat je wilt. Zelfde als het veranderen van de productcode. Ook dit is NIET illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:37
Nee joh, ik heb die cover niet. Zat erover te denken... maar moest toen echt bezig met een tentamen (wat ik inderdaad verprutst heb mede dankzij de N95 :P).

Anyhow, er zijn ondertussen wel wat mensen die dit kitje besteld hebben, kijk maar eens op het N95 User forum of HowardForums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die cover besteld en ontvangen. Bevalt goed, heb echter de numerieke toetsen zilver gelaten aangezien daar (in tegenstelling tot de rest) de kwaliteit minder van is. Ziet er erg mooi uit maar trekt ook veel bekijks in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RobertRedCap schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:18:
cool die foto's, is het een enorme verbetreing tov van de oude n95?
en waarom?
Ik heb geen oude N95 gehad, dus kan ik geen goede vergelijking maken. De 8GB is ietsjes dikker dan de normale N95. Het scherm is wel merkbaar groter, maar aangezien de resolutie gelijk is gebleven maakt het niet zoveel uit. Verder kom ik van een SE M600. Wat me tegen valt is dat de baterij snel leeg is, binnen een dag al, maar misschien komt dat omdat ik er te veel mee zit te spelen de eerste dag. Ook wil het apparaat nogal vaak vastlopen. Bugs die ik tot nu toe gevonden heb:

1. Reboot als ik een WPA2 verbinding wil aanmaken. WEP en 802.1x verbinding gaat prima.
2. Reboot als ik 3d ringtones gebruik.

Verder duurt het eeuwen voordat de GPS antenne een fix krijgt. De standaard browser is geen fijne browser, maar dat is natuurlijk mijn mening. Dit komt omdat de fonts die gebruikt worden niet mooi zijn / slecht leesbaar zijn. Ik denk dat ik maar Opera ga kopen, want die browser beviel me prima op m'n M600.

Ondanks deze gebreken vind ik het toch een super telefoon en ben ik blij deze keuze gemaakt te hebben. Ik zat te twijfelen tussen de N95 en de N81, maar toen ik de N81 in de winkel zag en voelde hoe slecht de slider was, was de keuze snel gemaakt.
Owja Nokia's PC suite is veel beter dan die van SE. Ik heb die van SE nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Laatst online: 22-03-2024
Z___Z schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:47:
[...]

De standaard browser is geen fijne browser, maar dat is natuurlijk mijn mening. Dit komt omdat de fonts die gebruikt worden niet mooi zijn / slecht leesbaar zijn. Ik denk dat ik maar Opera ga kopen, want die browser beviel me prima op m'n M600.
Als je op je SE de betaalde versie van Opera Mobile 8.65 had, kun je volgens mij je licentie gewoon overzetten naar je nieuwe telefoon.

Weet het niet helemaal zeker omdat de SE volgens mij UIQ en de N95 Symbian S60v3 is en ik zelf alleen binnen de S60 versies heb overgezet, maar ik kon iig zonder enig probleem mijn licentie over laten zetten van mijn N91 naar mijn N95 (en eerder van mijn 6630 naar mijn N91). Gewoon één mailtje naar Opera support.

Opera geeft aan dat eens per jaar het migreren van de licentie naar een nieuw IMEI nummer geen enkel probleem is.

Kortom: heb nu geloof ik 4 of 5 jaar geleden één keer 25 euro betaald en heb er sindsdien op al mijn telefoons plezier van, inclusief alle updates gratis.

Nu alleen maar hopen dat ze eindelijk Opera Mobile 9 uitbrengen waar ze ons al tijden lekker mee maken. Dat belooft eindelijk een volledig Web2.0/AJAX platform op de mobiel met nieuwe zoomfunctionaliteiten.

Maar zelfs de 8.65 versie is naar mijn mening erg veel beter dan de standaard N95 browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Z___Z schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:47:
[...]

Wat me tegen valt is dat de baterij snel leeg is, binnen een dag al, maar misschien komt dat omdat ik er te veel mee zit te spelen de eerste dag. Ook wil het apparaat nogal vaak vastlopen. Bugs die ik tot nu toe gevonden heb:

1. Reboot als ik een WPA2 verbinding wil aanmaken. WEP en 802.1x verbinding gaat prima.
2. Reboot als ik 3d ringtones gebruik.

Verder duurt het eeuwen voordat de GPS antenne een fix krijgt.
Wanneer ik dit lees lijkt het alsof de 8GB ook weer geen vooruitgang is tov de gewone N95.
Zoals ik al voorspelde zal de batterij winst minimaal zijn. Wat hier dan ook blijkt.
Reboots zijn er ook nog steeds(ik heb ze nooit)

Mbt je GPS-fix, heb je assisted GPS aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
xahmol schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:59:
[...]

Als je op je SE de betaalde versie van Opera Mobile 8.65 had, kun je volgens mij je licentie gewoon overzetten naar je nieuwe telefoon.

........

Maar zelfs de 8.65 versie is naar mijn mening erg veel beter dan de standaard N95 browser.
De standaard browser voor UIQ is die van Opera. Er is daarom ook geen betaalde versie hiervan :)

En ben er mee eens dat Opera een veel betere browser is, blij dat ik niet de enige ben. Ik kan me vaag herinneren dat Opera vroeger ook standaard was voor S60.
patrickt35 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:06:
[...]

Wanneer ik dit lees lijkt het alsof de 8GB ook weer geen vooruitgang is tov de gewone N95.
Zoals ik al voorspelde zal de batterij winst minimaal zijn. Wat hier dan ook blijkt.

Ik heb AGPS aanstaan, ik weet niet precies hoe dit werkt, dus moet dat maar eens uitzoeken. Nog niet echt veel gebruik van gemaakt, aangezien ik hier maar voor 4 maanden ben en dus geen auto heb.

Verder is de snelheid niet merkbaar sneller dan de oude N95 van een vriend van me. Dus lijkt me het zinloos om van de N95 naar de N95 8gb over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betreft RotateMe:
heb netjes een bijdrage gestort, kreeg ook snel een linkje toegestuurd, ben aan de slag gegaan om het progje te signen, maar omdat ik geen .exe bestandjes kan downloaden (op Mac) heb ik volgens de regels der kunst (zie startpost : er zijn ook enkele gebruikers hier die bereid zijn om een .cer voor je te maken waarmee je je eigen bestanden kunt signen) vorige week om hulp gevraagd via de betreffende emailadressen met achterlating van mijn IMEI en eigen emailadres.
nou begrijp ik natuurlijk wel dat het een vriendendienst is, maar ik heb totnogtoe geen enkele reaktie gekregen.
wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:55:
[...]

Waarom denk jij dat er overal geadverteerd word omtrend het verwijderen van een simlock?

Het is immers jouw toestel, en daarmee mag je doen wat je wilt. Zelfde als het veranderen van de productcode. Ook dit is NIET illegaal.
Nou ik weet dat je in principe met veranderen van productcode, wel je garantie kan vervallen.

Alleen bij sim-lock mag het volgens mij zonder dat de providers of wie dan ook jou daar voor mogen boeten, maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:24:
wat betreft RotateMe:
heb netjes een bijdrage gestort, kreeg ook snel een linkje toegestuurd, ben aan de slag gegaan om het progje te signen, maar omdat ik geen .exe bestandjes kan downloaden (op Mac) heb ik volgens de regels der kunst (zie startpost : er zijn ook enkele gebruikers hier die bereid zijn om een .cer voor je te maken waarmee je je eigen bestanden kunt signen) vorige week om hulp gevraagd via de betreffende emailadressen met achterlating van mijn IMEI en eigen emailadres.
nou begrijp ik natuurlijk wel dat het een vriendendienst is, maar ik heb totnogtoe geen enkele reaktie gekregen.
wat doe ik fout?
Je kunt toch op de Mac ook via Wine .exe's draaien? Zie http://wiki.winehq.org/FA...1d3b733501f98768a47e661e6.

/edit:

Als ik die link zelf goed lees (|:() schijnt het nog niet helemaal lekker te werken...

[ Voor 5% gewijzigd door Upquark op 12-11-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, dat schiet niet echt op:
If you are running OS X there are no official builds yet. The main reason is that Apple X11 is badly broken, and Wine doesn't run well with it. We don't like giving users a bad impression of Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een tijdje Shazam ID draaien, wat een fantastisch progje (is hier al eens gezegd trouwens). Progje neemt een fragment van 10sec op en verteld je dan feilloos welk nummer het is met bijbehorende artiest en albumhoes. Heb echt van alles geprobeerd, oud en splinternieuw, maar hij kent werkelijk alle nummers. Geniaal, want ik zit nogal eens radiozenders zonder DJ's en reclame te luisteren en me soms af te vragen van wie toch dat ene nummer is. Echt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Laatst online: 14-06 19:56
Voor de geïnteresseerden: Ik kwam op deze plek een verwijzing tegen naar een video, waarin de N95 en de N95 8GB met elkaar worden vergeleken.

Hier staat een compatibiliteitstest van de SanDisk 8GB MicroSDHC geheugenkart op 5 verschillende apparaten, waaronder de N95. Twee van de vijf gingen tot maximaal 4 GB, maar de N95 slaagde met vlag en wimpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Laatst online: 14-06 19:56
Mau_Maus schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:38:
[...]

Nou ik weet dat je in principe met veranderen van productcode, wel je garantie kan vervallen.
[...]
Waar staat dat in de garantiebepalingen? Het is jouw toestel en jij bepaalt welk OS, en in welke versie, er op draait. Je verandert niets aan het apparaat zelf! Alleen als de schade aan het apparaat veroorzaakt zou zijn door de software die jij er op draait kan dit een uitsluitingsgrond opleveren. En dan nog moet het bewijs door Nokia worden geleverd.
Ik zou dus eerder zeggen: In principe niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
tbenschop2 schreef op zondag 11 november 2007 @ 21:58:
@Nas T:
Ik weet niet of je in het algemeen kan zeggen dat E-ten technisch gezien middelmatige producten aflevert. Ik heb dit vaker gehoord, maar nooit met argumentatie.. Wat is er kwalitatief 'minder' aan dan?
Ik baseer dat op onder andere de conclusie van de review van T.net. De review heet ook alleskunner op papier, dit zegt wat ik al zei:
mooie specificaties, maar de praktijkervaring leert (vaak) dat dit niet zo mooi is dat het lijkt.
Dit zie ik ook meer terug bij Aziatische producten, ik heb bijvoorbeeld een Istation I2 van Digital Cube(vrij onbekend). Deze speelt bijna alle videobestanden af, soepel, met ondertiteling, en met video-uit op de resolutie van de film(en niet de qvga van het scherm). In het begin veel last van vastlopers en zo, en zo nu en dan nog steeds. En we verwachten juist dat het werkt.
Vandaar dat ik dit ook noem als karakterverschil tussen de N95 en N95 8GB:
De 8GB is wat geëvolueerd en zit meer op hetzelfde niveau: de ervaring met de N95 8GB is daarom (waarschijnlijk) iets beter als met de N95(al blijft het uitbreiden met kaartjes van de N95 aantrekkelijk).
Ja een extra nadeel van de x600 is idd een 2 mpixel camera tov 5 mp. Ik noemde die niet omdat de camera functie van een pda/telefoon altijd bagger is. Het gaat mij er om dat er een op zit, kan handig zijn in sommige situaties.
Als ik zo vrij mag zijn om hierop te reageren: 2mpixel is meer dan voldoende om foto's te maken die afgedrukt worden op simpel fotopapier(van 15bij10cm o.i.d.)
De TytnII heeft ook een camera, maar die haalt het niet bij de kwaliteit van de N95, en niet vanwege de hoeveelheid pixels, maar de kwaliteit van elke pixel. Een spiegelreflex kan op 3 megapixel veel mooiere foto's maken dan een 10 megapixel "standaardcamera".
Kwaliteit van foto's hangt van een heel aantal factoren af, het beste is om objectieve gebruikersreviews te lezen. Ik vind persoonlijk dat veel gsm's hun fotofunctionaliteit weg moeten laten vanwege de beroerde kwaliteit.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
erikd_o schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:02:
[...]

Waar staat dat in de garantiebepalingen? Het is jouw toestel en jij bepaalt welk OS, en in welke versie, er op draait. Je verandert niets aan het apparaat zelf! Alleen als de schade aan het apparaat veroorzaakt zou zijn door de software die jij er op draait kan dit een uitsluitingsgrond opleveren. En dan nog moet het bewijs door Nokia worden geleverd.
Ik zou dus eerder zeggen: In principe niet!
Daar staat maar een deel. Lees maar is alle papieren bij je nokia...

Uit deze tekst kan je het een beetje afleiden:
http://www.nokia.nl/A4393270#02

"...of er een update beschikbaar is en of deze gedekt wordt door de garantie..."

Dus niet alle updates vallen perse onder de garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Is er dan echt iemand die ipv zijn fotocamera alleen een GSM mee op vakantie neemt voor foto's?

Ben het roerend eens met wat al eerder is gezegd: de camera op je GSM is erg handig voor die situaties dat je snel een foto wilt maken en je geen camera bij je hebt, en de N95 camera is idd beter dan alle andere die ik tot nu toe heb gezien, maar het is natuurlijk nog steeds een lachertje vergeleken met een echte camera.
En idd, megapixels zeggen niets over kwaliteit van de foto, hooguit over hoe groot je ze kan afdrukken en uitvergroten. Kwaliteit van de CCD, lens, etc zijn veel belangrijker, en hier scoren GSMs beroerd (waaronder de N95) tot erg beroerd (de meeste andere GSMs).

Heb persoonlijk overigens hetzelfde met de muziekfunctie van GSMs: leuk dat het er op zit, maar voor mij is het geen vervanging van mijn iPod. Niet qua gebruiksgemak, maar zeker niet qua opslagcapaciteit (op mijn 60 gigabyte iPod past nu al slechts een selectie van mijn muziekbibliotheek, overweeg een 160 gigabyte iPod aan te schaffen).
En voor dat mensen gaan roepen dat je toch maar twee uur muziek per dag kan luisteren: ja dat klopt, maar ik heb echt geen zin om elke ochtend te moeten denken welke muziek ik vandaag mee wil hebben. Ik vind het ideaal dat ik op mijn iPod random play over 7622 nummers in zeer hoge kwaliteit bitrate MP3s kan spelen. Zo hoor je nog eens dat ene nummer waarvan je allang vergeten was dat je het had.

Overigens erg tevreden met mijn N95, maar naar mijn mening is het een illusie dat het een volledige vervanger is voor in ieder geval mijn fotocamera en iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Mau_Maus schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:16:
[...]

"...of er een update beschikbaar is en of deze gedekt wordt door de garantie..."

Dus niet alle updates vallen perse onder de garantie...
Deze tekst zegt niets over of je ook je garantie verliest bij verandering van de productcode.

En je kunt de productcode natuurlijk altijd weer terugzetten naar de originele code.

Ben met name geïnteresseerd of iemand ooit echt problemen heeft gehad bij reparaties/garantieclaims. Bij de beperkte ervaringen die ik in dit topic kan lezen is er nooit moeilijk over gedaan, hooguit krijg je de telefoon terug met de branded firmware weer teruggeflashed.

Juristen/ervaringsdeskundigen in de zaal hier (neem ten minste aan dat het Vodafone Webcare team die ik hier sporadisch zie reageren zich hierover niet formeel wil uitlaten, want dat zou natuurlijk nog beter zijn?).

Ondertussen moet ik persoonlijk zeggen dat ik erg blij ben dat alle VF meuk van mijn telefoon af is door het unbranden, dus ik vond het het door mij als laag gecalculeerde risico wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
xahmol schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:25:
Heb persoonlijk overigens hetzelfde met de muziekfunctie van GSMs: leuk dat het er op zit, maar voor mij is het geen vervanging van mijn iPod. Niet qua gebruiksgemak, maar zeker niet qua opslagcapaciteit (op mijn 60 gigabyte iPod past nu al slechts een selectie van mijn muziekbibliotheek, overweeg een 160 gigabyte iPod aan te schaffen).
En voor dat mensen gaan roepen dat je toch maar twee uur muziek per dag kan luisteren: ja dat klopt, maar ik heb echt geen zin om elke ochtend te moeten denken welke muziek ik vandaag mee wil hebben. Ik vind het ideaal dat ik op mijn iPod random play over 7622 nummers in zeer hoge kwaliteit bitrate MP3s kan spelen. Zo hoor je nog eens dat ene nummer waarvan je allang vergeten was dat je het had.
Maar de N95 kan iets wat de iPod niet kan, en wat "HD-ruimte" irrelevant maakt: muziek direct streamen vanaf je PC thuis. Ik heb dat iemand 2 jaar geleden met een WinMob-apparaat icm WinMCE zien doen. Zijn hele muziekcollectie en zelfs live TV op zijn mobiel. Via GPRS, dus TV was een soort diapresentatie op postzegelformaat, maar toch :P Met de hedendaagse relatief goedkoper 3G-abo's is dat probleem ook uit de wereld.
Nou heb ik eerlijk gezegd geen idee of er software voor de N95 is waarmee iets vergelijkbaars gedaan kan worden. TVersity zou een kandidaat zijn voor op de PC, maar welke clientsoftware er op de mobiel geschikt voor is?..

In dat licht zal het verhaal over portable storage in de toekomst ook steeds minder relevant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
xahmol schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:34:
[...]

Deze tekst zegt niets over of je ook je garantie verliest bij verandering van de productcode.
Ik zeg ook dat je het beetje kan afleiden. Tuurlijk zal het niet altijd problemen opleveren. En ja je kan hem altijd terug doen. Maar ik heb het erover dat je officieel je garantie kan verliezen. Maar het staat vast in de ula in 1 van de papieren bij de phone. Ik heb inderdaad nooit de moeite genomen om echt alles te lezen wat ik bij me telefoon krijg. Maar ik weet bijna zeker dat die regel er is officieel. Maar je zal er vast nooit probleemen mee krijgen, dus het risico zou ik ook nemen als mijne gebrand was.

[ Voor 29% gewijzigd door Mau_Maus op 12-11-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 15:14
patrickt35 schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:55:
[...]

Ben het er toch niet helemaal mee eens.
Simlock kan dan misschien wel ok zijn maar deze regel van "Het is jouw product dus mag jezelf weten wat je ermee doet" gaat niet helemaal op.
Bij aankoop sluit je een soort van 1zijdige overeenkomst dat je onder geen enkele voorwaarden iets aan het product/software mag veranderen!
Maar denk niet dat deze discussie hier thuis hoort, zijn er al zovele van geweest kun je een heel boek over schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:06:
[...]

Ik heb nog geen bugs.
Maar wat betreft de batterij merk ik werkelijk geen super verschil met de vorige N95.
Heb nu wel van alles open staan, dus wellicht verbruikt dit de extra capaciteit.
Had overigens ook geen wonderen verwacht, het grotere scherm en geheugen verbruiken gewoon meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:55:
Heb nu een tijdje Shazam ID draaien, wat een fantastisch progje (is hier al eens gezegd trouwens). Progje neemt een fragment van 10sec op en verteld je dan feilloos welk nummer het is met bijbehorende artiest en albumhoes. Heb echt van alles geprobeerd, oud en splinternieuw, maar hij kent werkelijk alle nummers. Geniaal, want ik zit nogal eens radiozenders zonder DJ's en reclame te luisteren en me soms af te vragen van wie toch dat ene nummer is. Echt fantastisch.
Yups vond ik ook. Handig gevonden en werkt inderdaad als een speer. Heb hem ook al geprobeerd te foppen maar elke keer komt ie met juiste resultaat terug.

-update-
Misschien dat iemand een soort gelijk stukje software als Keepass weet voor je N95?
Dat is nu iets waar ik echt dringend naar opzoek ben en voor de fun een DVD collection manager ofziets zoals dvd profiler heeft voor windows mobile ;)

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 12-11-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:25:
Is er dan echt iemand die ipv zijn fotocamera alleen een GSM mee op vakantie neemt voor foto's?

Ben het roerend eens met wat al eerder is gezegd: de camera op je GSM is erg handig voor die situaties dat je snel een foto wilt maken en je geen camera bij je hebt, en de N95 camera is idd beter dan alle andere die ik tot nu toe heb gezien, maar het is natuurlijk nog steeds een lachertje vergeleken met een echte camera.
En idd, megapixels zeggen niets over kwaliteit van de foto, hooguit over hoe groot je ze kan afdrukken en uitvergroten. Kwaliteit van de CCD, lens, etc zijn veel belangrijker, en hier scoren GSMs beroerd (waaronder de N95) tot erg beroerd (de meeste andere GSMs).
Kan niet anders als het met je eens zijn. Ik gebruik mijn N95 dan ook alleen voor 'vlotte kiekjes onderweg''. Het is een leuke gelegenheidscamera, maar ik zal er echt mijn vakantiefoto's niet mee maken. De foto's die je gemaakt heb met de N95 zijn leuk op het scherm vd telefoon zelf en ook nog wel in het standaard 10x15 formaat. Maar ik wil ze echt niet fullscreen op mijn beeldscherm hebben staan. Daar is simpelweg de lens niet goed genoeg voor. Heb hier thuis nog een oude digicam liggen met 2mp en die maakt veel strakkere foto's dan de N95.

Nogmaals wil de camera niet afkraken, maar het is enkel leuk voor onderweg foto's en niet voor profi werk (mag je trouwens ook niet verwachten van een telefoon :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=66506

Hmm, wat zal daar van waar zijn... geen v13, geen v20, maar pas nieuwe bij v30 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:24:
Ik las net deze update van de rotateME betva V2.0:

There I completes beta 2, ready for tonight, if I am not too tired.
Otherwise it will be finalized tomorrow evening after the taf.

It will be sent to all donors, once finalized

New in this beta:
Auto-Startup (its done, it works very well)
- Reduction in the consumption of the battery
- Judgment of the rotation during a call
- A hotkey to enable / disable auto-rotation (If I still have a little time, otherwise it will be for the next version)

After it still 2 bétas I think + last for N73, N80 ... (Without auto-rotation), and version 2.0 finale will be ready (thus always to the end of November as planned).
Waar heb je deze update vandaan?

Kan hem nergens vinden
Mau_Maus schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:15:
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=66506

Hmm, wat zal daar van waar zijn... geen v13, geen v20, maar pas nieuwe bij v30 7(8)7
Zoals een gozer daar ook al zegt, zolang dat demand paging erin zit wil ik ook wel wachten

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 12-11-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Fuzzillogic schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:37:
[...]

Maar de N95 kan iets wat de iPod niet kan, en wat "HD-ruimte" irrelevant maakt: muziek direct streamen vanaf je PC thuis. Ik heb dat iemand 2 jaar geleden met een WinMob-apparaat icm WinMCE zien doen. Zijn hele muziekcollectie en zelfs live TV op zijn mobiel. Via GPRS, dus TV was een soort diapresentatie op postzegelformaat, maar toch :P Met de hedendaagse relatief goedkoper 3G-abo's is dat probleem ook uit de wereld.
Nou heb ik eerlijk gezegd geen idee of er software voor de N95 is waarmee iets vergelijkbaars gedaan kan worden. TVersity zou een kandidaat zijn voor op de PC, maar welke clientsoftware er op de mobiel geschikt voor is?..

In dat licht zal het verhaal over portable storage in de toekomst ook steeds minder relevant worden.
Dit kan prima met Orb.com, werkt uitstekend op mijn N95, niet alleen voor muziek, maar zelfs opgenomen TV programma's van mijn Mediacenter PC.
Overigens is Orb.com geen software voor op de N95, maar software die op je PC alles on the fly codeert naar een stream (naar keuze Real Media, flash, 3GPP of Windows Media).
De Real Media stream kun je vervolgens op je N95 afspelen via je N95 webbrowser en je Orb.com account pagina op het web als GUI.

Alleen één heel groot probleem: met de datalimieten/FUPs van de NL providers heb je hier dus helemaal niets aan als je niet bij een WiFi hotspot bent.
En als je veel vliegt heb je hier al helemaal niets aan (voorlopig geen internet in vliegtuigen).

Heb zelf Vodafone, met een 50 Megabyte FUP stream je niet echt veel. Jammer, want de HSDPA snelheid op mijn N95 is uitstekend (tenminste waar ik kom).

Heb toen ik de telefoon kocht ook geïnformeerd bij T-Mobile voor hun 'onbeperkte' internet, maar kreeg te horen dat streamen niet was toegestaan, niet werd ondersteund en dat 'onbeperkt' echt niet inhield dat je een gieg kon gaan downen op je telefoon. En dan heb ik het nog niet eens over de snelheidscap op 64 kb/s.

Kortom: hier heb je pas echt wat aan als de providers iets aan hun FUP/datalimiet gaan doen. Hopelijk doen ze dat snel, want in theorie heb je helemaal gelijk dat HD ruimte er dan niet meer toe doet.

[ Voor 8% gewijzigd door xahmol op 12-11-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xahmol schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:45:
Heb toen ik de telefoon kocht ook geïnformeerd bij T-Mobile voor hun 'onbeperkte' internet, maar kreeg te horen dat streamen niet was toegestaan, niet werd ondersteund en dat 'onbeperkt' echt niet inhield dat je een gieg kon gaan downen op je telefoon. En dan heb ik het nog niet eens over de snelheidscap op 64 kb/s.

Kortom: hier heb je pas echt wat aan als de providers iets aan hun FUP/datalimiet gaan doen. Hopelijk doen ze dat snel, want in theorie heb je helemaal gelijk dat HD ruimte er dan niet meer toe doet.
Kleine noot: T-Mobile heeft GEEN datalimiet en streaming is gewoon toegestaan. Ze zijn de enige provider die alles toestaat, zelfs gebruik met PIT + een laptop. Heb er al heel wat gigjes doorheen geknald bij ze en nooit iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:52:
[...]

Kleine noot: T-Mobile heeft GEEN datalimiet en streaming is gewoon toegestaan. Ze zijn de enige provider die alles toestaat, zelfs gebruik met PIT + een laptop. Heb er al heel wat gigjes doorheen geknald bij ze en nooit iets gehoord.
Tja, dat is anders dan T-Mobile mij vertelde (kennelijk wilden ze niet iemand als klant die vooraf al aangeeft een erg heavy user te gaan worden). Maar heb daardoor geen contract met ze afgesloten, dus geen praktijk ervaring. Maar dan nog: 64 kb/s is een redelijke no go voor streaming video (audio zou moeten lukken).

[ Voor 8% gewijzigd door xahmol op 12-11-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
xahmol schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:55:
[...]

Tja, dat is anders dan T-Mobile mij vertelde. Maar heb daardoor geen contract met ze afgesloten, dus geen praktijk ervaring. Maar dan nog: 64 kb/s is een redelijke no go voor streaming video (audio zou moeten lukken).
Raar, want overal promoten ze en andere dat ze geen limiet hebben endergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:24:
wat betreft RotateMe:
wat doe ik fout?
Stuur me een email naar digitaalfm apestaartje gmail.com en ik sign hem voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Mau_Maus schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:58:
[...]

Klopt, daarom ben ik ook naar de echte voorwaarden gaan informeren, omdat ze hiermee wel erg afwijken van de rest. Wellicht dat ze eea gewoon nog niet afdwingen?

Let wel: ook Vodafone beweerde in eerste instantie geen limiet te hebben in hun reclames, ze konden zich immers niet voorstellen dat iemand in de praktijk over de 50 megabyte zou komen ;-)
Geen wonder als ze op hun eigen klantdata van voor Zorgeloos Internet afgingen: op Vodafone Live! sites was niets zinnig te vinden waar je niet fors voor moest betalen en buiten de Live! portal surfen liet je toen vanwege de kosten wel uit je hoofd. Geen wonder dat bijna niemand over de 10 megabyte kwam.

Pas na veel kritiek op Tweakers en Consumentenbond en zo hebben ze de reclames aangepast.
Dus ik vertrouw die claims van 'onbeperkt' en 'geen limiet' nooit zo.

[ Voor 17% gewijzigd door xahmol op 12-11-2007 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of er beperking zijn aan het kopen van de Nokia 95 8GB in Duitsland?

bijvoorbeeld via:

http://www.idealo.de/prei...76675_-n95-8gb-nokia.html

is namelijk gelijk leverbaar maar moet natuurlijk wel probleemloos werken in NL.
wellicht een Duitse manual?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:19:
[...]

Waar heb je deze update vandaan?

Kan hem nergens vinden

[...]

Zoals een gozer daar ook al zegt, zolang dat demand paging erin zit wil ik ook wel wachten
N95users forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:04:
Kan iemand mij vertellen of er beperking zijn aan het kopen van de Nokia 95 8GB in Duitsland?

bijvoorbeeld via:

http://www.idealo.de/prei...76675_-n95-8gb-nokia.html

is namelijk gelijk leverbaar maar moet natuurlijk wel probleemloos werken in NL.
wellicht een Duitse manual?
Werkt perfect in Nederland uiteraard. Alleen een Duitse handleiding en de Duitse versie van Spai-Dah-Man :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Mau_Maus schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:58:
[...]
Om precies te zijn zijn: fair-use policy. Blijf je binnen normaal gebruik is er geen probleem, ben je continu de lijn aan het gebruiken gaan ze huilen. En ze willen niet huilen dus weren ze de zware gebruikers :d

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Nas T schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:17:
[...]

Om precies te zijn zijn: fair-use policy. Blijf je binnen normaal gebruik is er geen probleem, ben je continu de lijn aan het gebruiken gaan ze huilen. En ze willen niet huilen dus weren ze de zware gebruikers :d
Ja maar het gekke is, dat zover ik kan vinden, gebruiken dus ook geen fair use policy.

Ook hier staat er onbeperkt. En hun zoeken het toch altijd goed uit:
http://www.bellen.com/div...13&taal=nl&land=nl&beid=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
xahmol schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:45:
[...]

Dit kan prima met Orb.com, werkt uitstekend op mijn N95, niet alleen voor muziek, maar zelfs opgenomen TV programma's van mijn Mediacenter PC
Ja dat is al eerder naar voren gekomen. Maar dat is weer zo'n tool die weer via een third-party werkt (orb dus), waar je je weer moet registreren en waarvan je nooit zeker bent wat er met jouw data gebeurt. Let wel: in principe stel je je PC open voor orb! Hoe vetrouwd is dat? Ik wil van zo min mogelijk tussenstations afhankelijk zijn. Veel van die IM/VoIP-progjes komen er bij mij dan ook niet op.

Ik zal eens kijken naar TVersity, als ik de webshop besloten heeft dat ik wel weer lang genoeg op m'n N95 heb gewacht :(

DE reden dat ik onlangs naar t-mobile ben overgestapt is omdat dat de enige provider is waar ik het woord 'FUP' nooit ben tegengekomen, net zo min als andere achterlijke beperkingen (mbt datagebruik). De persoon die in de trein al zijn muziek streamde deed dat dagelijks, en had ook t-mobile. Het wordt idd eens tijd dat die andere providers eens kappen met die achterlijke beperkingen. Een 'FUP' 50MB op 1,8Mbps verdient wat mij betreft een trap in de noten. Dat is pas fair.

[ Voor 23% gewijzigd door Fuzzillogic op 12-11-2007 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Fuzzillogic schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:28:
[...]
DE reden dat ik onlangs naar t-mobile ben overgestapt is omdat dat de enige provider is waar ik het woord 'FUP' nooit ben tegengekomen, net zo min als andere achterlijke beperkingen (mbt datagebruik). De persoon die in de trein al zijn muziek streamde deed dat dagelijks, en had ook t-mobile. Het wordt idd eens tijd dat die andere providers eens kappen met die achterlijke beperkingen. Een 'FUP' 50MB op 1,8Mbps verdient wat mij betreft een trap in de noten. Dat is pas fair.
Nou ik heb Hi Eindeloos en heb de voorwaarden er eens op nageslagen en ze hebben idd een FUP maar daar staat GEEN MAX data verbruik in alleen en ik quote ze even "De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online."
Dus als alle huidige Eindeloos gebruikers nu structureel gebruik gaan maken van hun data dan ligt gemiddelde zo hoger :P

Wat dan weer niet mag en daar kan ik wel een beetje inkomen is "De simkaart behorende bij de aansluiting waarop je Eindeloos online hebt afgesloten, mag alleen worden gebruikt in een mobiele telefoon."

En dit vind ik dan weer wel een min puntje "Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht."

Streaming vind ik wel weer spijtig, en ik begrijp nog steeds niet hoe mobiele gebruikers een x aantal Gig binnen trekken met hun mobiel? Staan ze hele dag "webcam" uitzendingen te streamen mss :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
xahmol schreef op maandag 12 november 2007 @ 11:34:
[...]

En je kunt de productcode natuurlijk altijd weer terugzetten naar de originele code.

Ben met name geïnteresseerd of iemand ooit echt problemen heeft gehad bij reparaties/garantieclaims. Bij de beperkte ervaringen die ik in dit topic kan lezen is er nooit moeilijk over gedaan, hooguit krijg je de telefoon terug met de branded firmware weer teruggeflashed.

Juristen/ervaringsdeskundigen in de zaal hier (neem ten minste aan dat het Vodafone Webcare team die ik hier sporadisch zie reageren zich hierover niet formeel wil uitlaten, want dat zou natuurlijk nog beter zijn?).

Ondertussen moet ik persoonlijk zeggen dat ik erg blij ben dat alle VF meuk van mijn telefoon af is door het unbranden, dus ik vond het het door mij als laag gecalculeerde risico wel waard.
Ik had mijn toestel 1 dag. Op deze dag gelijk productcode veranderd, en de nieuwste firmware erop gezet.
2 Dagen later ging mijn scherm kapot.
Met het toestel naar een T-Mobile shop, en deze heeft mijn telefoon leeggelezen(IMEI etc.), en gelijk toegezegd dat hij vervangen gaat worden
Ook hij had kunnen zien dat het toestel unbranded was.

Stel ik koop een pc met Windows Vista erop. Eenmaal thuisgekomen, gooi ik er een ander besturingsprogramma op. Een week later gaat mijn videokaart kapot. Dan valt deze dus ook gewoon onder de garantie.

Wanneer ik bv tijdens het flashen van mijn telefoon de USB kabel verwijder, en het toestel is dood, heb je een ander probleem.

En Mau_Maus, de tekst die jij quote, heeft te makem met het feit of de firmware gratis wordt vervangen binnen de garantietermijn door een Nokia Service Point.
Is het geen garantie, moet je dus die kosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
patrickt35 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:59:
[...]

Ik had mijn toestel 1 dag. Op deze dag gelijk productcode veranderd, en de nieuwste firmware erop gezet.
Met het toestel naar een T-Mobile shop, en deze heeft mijn telefoon leeggelezen(IMEI etc.), en gelijk toegezegd dat hij vervangen gaat worden

Stel ik koop een pc met Windows Vista erop. Eenmaal thuisgekomen, gooi ik er een ander besturingsprogramma op. Een week later gaat mijn videokaart kapot. Dan valt deze dus ook gewoon onder de garantie.

Wanneer ik bv tijdens het flashen van mijn telefoon de USB kabel verwijder, en het toestel is dood, heb je een ander probleem.

En Mau_Maus, de tekst die jij quote, heeft te makem met het feit of de firmware gratis wordt vervangen binnen de garantietermijn door een Nokia Service Point.
Misschien is het allemaal zo. Maar de vergelijking met pc gaat volgens mij niet helemaal op. Een xbox mag je ook niet openmaken of eigensoftware erop gooien, dan dat er bedoeld voor is. Kan wel, maar heb je geen garantie meer.

Met videokaart heb je garantie van die fabrikant. (Iets wat niet gebeurd, maar) Als op de videokaart staat dat ie alleen werkt onder xp. En de videokaart gaat stuk door vista, dan heb je ook kans dat bij oneigengebruik de garantie vervalt.

Maar nogmaals ik weet dat ze er niet moeilijk over doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:24:
[...]

Ja maar het gekke is, dat zover ik kan vinden, gebruiken dus ook geen fair use policy.

Ook hier staat er onbeperkt. En hun zoeken het toch altijd goed uit:
http://www.bellen.com/div...13&taal=nl&land=nl&beid=4
Klopt als een bus. Ik gebruik soms maanden meer dan 1gig, dat kun je toch best veel noemen met een mobieltje. Je zult ze niet gauw horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
patrickt35 schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:59:
[...]
Officieel had je hier wellicht een probleem mee kunnen krijgen.
Tuurlijk valt deze onder de garantie maar ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt. Stel nu dat je de kaart had overclocked met custom firmware of wat dan ook!! Weg garantie! Een Xp installatie doet hier niks aan, wel als je code in XP gemodificeerd zou hebben maar dan heb je weer geen garantie van MS
Dit weet ik niet zeker, is het niet zo dat nokia ook hierop garantie geeft als dit fout gaat om welke reden dan ook? Als jezelf bewust kabel weghaalt is wat anders maar dat hoeven ze niet te weten (is wel liegen maar goed) ik meen dat Nokia ook garantie geeft op deze manier van updates. Is me eigenlijk nooit duidelijk geworden.
Ik weet niet welk stukje tekst betreft maar alle dingen die binnen garantie vallen (2 jaar), defect , fw upgrade etc worden kosteloos gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:43:
[...]

Klopt als een bus. Ik gebruik soms maanden meer dan 1gig, dat kun je toch best veel noemen met een mobieltje. Je zult ze niet gauw horen.
Iemand al ervaring hoe strikt 50 mb de FUP bij Vodafone is? Heel strikt iig niet aangezien ik gemiddeld volgens mij zelfs zonder streaming en de telefoon als modem te gebruiken al op 70 megabyte zit. Echt, zo veel is dat niet als je een beetje regelmatig surft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tamelijk nieuw hier, maar ik lees de laatste weken alles aandachtig. Ik zie dat meerdere mensen problemen hebben met het afspelen van zgn. 'flash' filmpjes op YouTube etc. Vervolgens zegt youtube dat je de laatste flash player nodig hebt. Dit zal dan flash lite 3 moeten zijn, die je nog niet kunt downloaden en ook nog niet geïntegreerd is in de Nokia N95 firmware.

Daarnaast lees ik dat je wel terecht kunt op http://m.youtube.com , maar daar staan beroerd weinig filmpjes op en al helemaal niet de filmpjes die je zoekt.

Nu vond ik via het Nokia Forum deze oplossing:

In your N95 go to RealPlayer, open options, configurations, streaming, and adecuate your conection conditions, say no to proxy (most probably), and in RED be sure that the default point acces is the same your phone use to conect to web, WiFi or Internet instead of WAP or Streaming, It Works, even here in Venezuela with Movistar, Telefonica provider

Mijn (door real player gebruikte) internetprofiel stond onjuist: deze stond op tmobile (?) ipv op T-Mobile Internet. Of als je Wifi gebruikt, die specifieke Wifi locatie.

Je hebt dus helemaal geen flash nodig, maar gewoon je real player op je N95 :)

Vervolgens zet je youtube.com zelf uit je hoofd en ga je naar http://m.vtap.com en zoek je filmpjes!!!
Deze searchengine zoekt filmpjes op diverse sites (waaronder youtube).

Ik hoop dat dit nuttige info is. Het werkt bij mij namelijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:00:
Ik ben tamelijk nieuw hier, maar ik lees de laatste weken alles aandachtig. Ik zie dat meerdere mensen problemen hebben met het afspelen van zgn. 'flash' filmpjes op YouTube etc. Vervolgens zegt youtube dat je de laatste flash player nodig hebt. Dit zal dan flash lite 3 moeten zijn, die je nog niet kunt downloaden en ook nog niet geïntegreerd is in de Nokia N95 firmware.

Daarnaast lees ik dat je wel terecht kunt op http://m.youtube.com , maar daar staan beroerd weinig filmpjes op en al helemaal niet de filmpjes die je zoekt.

Nu vond ik via het Nokia Forum deze oplossing:

In your N95 go to RealPlayer, open options, configurations, streaming, and adecuate your conection conditions, say no to proxy (most probably), and in RED be sure that the default point acces is the same your phone use to conect to web, WiFi or Internet instead of WAP or Streaming, It Works, even here in Venezuela with Movistar, Telefonica provider

Mijn (door real player gebruikte) internetprofiel stond onjuist: deze stond op tmobile (?) ipv op T-Mobile Internet. Of als je Wifi gebruikt, die specifieke Wifi locatie.

Vervolgens zet je youtube.com zelf uit je hoofd en ga je naar http://m.vtap.com en zoek je filmpjes!!!

Goeie tip. Zo meteen even testen.

Mss een idee voo SP Sjeng?

-update-
Nou ik had goeie hoop maar wellicht is het het WLAN hier, direct bij aanklikken ging realplayer open en wilde hij filmdownloaden (hij doet dus niet streamen hoewel de naam doet vermoeden) ik kreeg server time out.
Iemand anders al getest?

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 12-11-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij instellingen van Real Player dat WLAN eerst als standaard toegangspunt geselecteerd?

Jammer dat het bij jou niet gelijk lukt...

Edit: Nog wat gevonden: http://s60tv.com/2007/06/...make-youtube-work-on-s60/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-02 15:17
Laatst had iemand hier een programma gepost die stukjesmuziek die je op je telefoon opneemt ofzo "bekijkt" en daarna het liedje voor je op zoekt op internet, weet iemand mischien nog welke dat was? kan het niet meer vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ssilverhaze schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:32:
Laatst had iemand hier een programma gepost die stukjesmuziek die je op je telefoon opneemt ofzo "bekijkt" en daarna het liedje voor je op zoekt op internet, weet iemand mischien nog welke dat was? kan het niet meer vinden :?
Deze? http://www.shazam.com/mus...te/pages/p/shazam_id.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

schumi2004 in "Nokia N95 (8GB) - Deel 8"

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:36
Zie hier:
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:55:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:30:
Heb je bij instellingen van Real Player dat WLAN eerst als standaard toegangspunt geselecteerd?

Jammer dat het bij jou niet gelijk lukt...

Edit: Nog wat gevonden: http://s60tv.com/2007/06/...make-youtube-work-on-s60/
Yup heb alles nog eens nagelopen, had zelf ook al eens eerder met die settings lopen spelen en mijn eigen wlan er in gezet. Wellicht dat ik toen ook probeerde zoiets voor elkaar te krijgen aangezien ik streaming zag staan.
Mijn eigen wlan vervangen door die van op het werk, browser ook default op werk wlan gezet maar blijft time out's geven. Nu is de afstand ook net iets te groot naar het wlan hier dus wellicht dat ie echt out timed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Met warez gaan wij jou niet mee helpen

[ Voor 88% gewijzigd door Ginz op 12-11-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rk74
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 21:41
Bij mij werkt het! Nu nog een manier om uitzendinggemist te kunnen kijken.
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:18:
[...]

Goeie tip. Zo meteen even testen.

Mss een idee voo SP Sjeng?

-update-
Nou ik had goeie hoop maar wellicht is het het WLAN hier, direct bij aanklikken ging realplayer open en wilde hij filmdownloaden (hij doet dus niet streamen hoewel de naam doet vermoeden) ik kreeg server time out.
Iemand anders al getest?
Het werkt hier prima... Bij mij streamt ie youtube video's wel ieder geval, want na 5 sec begint ie al te spelen in high. En als je veel klooit moet ie weer bufferen. Ik krijg wel een optie bij afsluiten om op de slaan, maar of dat het gedeelte is wat ie al geladen is, of een url, dat weet ik nog niet. Ik gebruik t-mobile internet PIT+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
BTW:

Iemand al een aangepaste versie van de Haze theme gemaakt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
ook bij mij werkt youtube nu! (danwel op de n70, wacht nog op mn 8gb)! echt een top tip! weet niet of het al in de startpost staat maar het mag er van mij in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:00:

Werkt helemaal top :) Goed bezig, dit soort tips kunnen we goed gebruiken. Ook die zoeksite van vtap werkt goed. Heb je hier aleen wel het volwaardige Youtube mee te pakken? In ieder geval; werkt top :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:52

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Eventjes een beetje duidelijkheid over unlocken/flashen/unbranden/etc...

Orde van regelgeving:

- Landelijke Wet
- Policy op GoT
- (End)user License Agreement

De wet bepaald wat legaal en illegaal is. De GoT Policy bepaalt wat jij hier mag bespreken en de EULA bepaalt wat de rechten en plichten zijn van de gebruiker van het product. Als je dingen doe die door de fabrikant/producent in de EULA verboden zijn, loop je de kans dat ze jouw garantie beëindiggen.

Unlocken:

De wet heeft bepaalde dat unlocken gedeeltelijk legaal is. De niet legale manier is een manier waarmee je de software modificeer, dus in strijd is met de auteursrechten. En dus verboden/illegaal!

De policy van GoT bepaald dat wij geen van beide methodes bediscussiëren.

Flashen:

Het hulp vragen/geven of uitwisselen van informatie om je toestel te flashen met gemodificeerde firmware, of me firmware die niet officieel is vrijgegeven door de producent/fabrikant staan wij ook niet toe.

Unbranden:

Er is een manier om de productcode van een Nokia te wijzigen, zodat NSU het toestel anders identificeerd dan het werkelijk is (bv. NSU denk dat het een unbranded is, terwijl het een T-Mobile branded is).

Het delen van productcodes en het bespreken van die manier willen wij niet totaal verbieden, maar links naar het programma willen we bijvoorbeeld niet zien. Dat programma kan namelijk meerdere dingen die wij hier niet toestaan.

Probeer voor het bovenstaande een beetje respect te hebben, dan houden we het hier ook een beetje leuk en gezellig met z'n alle

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 12 november 2007 @ 17:42:
BTW:

Iemand al een aangepaste versie van de Haze theme gemaakt? :P
Hierbij:
1 is met de standaard icoontjes.

http://www.megafileupload...614/S60ToutchE90-rar.html

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
Ziet er erg netjes uit! Bedankt voor de moeite!

Wat betreft het youtube gebeuren, ik zal het deze week in de sp zetten. Ben op dit moment even druk met school dus zal na donderdag er weer tijd in steken.

[ Voor 88% gewijzigd door digital-IMEI op 12-11-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:47:
[...]

Yup heb alles nog eens nagelopen, had zelf ook al eens eerder met die settings lopen spelen en mijn eigen wlan er in gezet. Wellicht dat ik toen ook probeerde zoiets voor elkaar te krijgen aangezien ik streaming zag staan.
Mijn eigen wlan vervangen door die van op het werk, browser ook default op werk wlan gezet maar blijft time out's geven. Nu is de afstand ook net iets te groot naar het wlan hier dus wellicht dat ie echt out timed.
Maar.. doet dat videocentr. van de N95 niet hetzelfde ?? Als ik daar YouTube selecteer kan ik ook een filmpje bekijken 8)7
Edit: en bijv. previews van films (Sony pictures)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een mailtje van iemand die schrijft dat ik op een n95 van t-mobile geen route66 kan draaien, ivm de firmware... Kan iemand dit bevestigen en zo ja, wat is de oplossing...?
Pagina: 1 ... 32 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alvorens je jouw vraag/opmerking/klacht post, let op de volgende dingen:

- Upgrade je telefoon naar laatste FW
- Lees de startpost wellicht dat je probleem/vraag daar in voor komt.
- Zoek forum/topic door met de search functie

Mocht je er dan nog niet uitkomen, post je vraag dan, maar.... Vermeld wel even om welke N95 het gaat; of `ie branded is of niet; welke firmware er in zit en welke provider je gebruikt.