#tweakers.net gesprek over HlpDsK

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoi, we liepen van het onderwerp het sluiten van de GoT kroeg over op het gedrag van de mod HlpDsK.

Ik post het stuk maar (met toestemming van Datwainer & JJJ) wat besproken is, zodat dat een beter en duidelijker overzicht geeft ...

<Elect> maar goed, GoT kroeg moet gewoon blijven, tis al erg genoeg dat ze onzin hebben weggehaald ..
<datwainer> maar bijvoorbeeld die HlpDsk..die post eigenlijk alleen maar in de kroeg..die zal nu ook wel weg gaan dan
<Elect> Hlpdsk is een enorme lul geworden vinnik sinds ie die mod status heeft
* datwainer agrees
<Elect> onder z'n naam staat ook; Helpt mensen aan een .. slotje
<Elect> dan vraag je er al om
<datwainer> idd...
<datwainer> volgens mij heeft die gast geen leven..die GoT en werkt voor de rest nix :)
<Elect> datwainer: idd
<Elect> JJJ, wat vind jij er dan van ?
<datwainer> Elect> en dan komt HlpDsk weer: "1e waarshuwing enzo" ...
<Elect> inderdaad
<JJJ> Mwah... HlpDsK wil het volgens mij alleen maar goed doen, alhoewel dat stukkie onder zijn naam een beetje te erg is
<JJJ> Zie dit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/124134
<JJJ> tsss
<datwainer> wow..
<datwainer> van mij mogen ze die HlpDsk wel bannen..
<datwainer> maar das mijn mening..
<Elect> JJJ, nee hlpdsk niet niet meer "door" de posts, hij kijkt enkel nog wat hij goed vind en niet, het is net al politie tegewoordig, geen flexibiliteit meer ...
<datwainer> Elect> opeen heb je het: "je wordt GoT mod
<datwainer> ":)
<Elect> GoT mod, sommige "leven" er inderdaad naartoe met dat slotjes gevraag van ze ...
<datwainer> hmz ik zie nu dus pas dat hij global mod is....
<Elect> JJJ, die gozer weet amper waar het over gaat en hij sluit de topic al
<datwainer> idd ja...
<datwainer> en waag het om een topic van hem te sluiten :)
<datwainer> 10 ip bans aan je broek :O
<JJJ> Elect > je hebt gelijk, HlpDsK is een dork >:)
<Elect> ja

Ik denk dat jullie toch eens serieus moeten gaan overwegen met helpdesk, want ik denk toch dat hij iets te snel is met besluiten etc.

Greetz,
Elect, JJJ & Datwainer (en probably meer, maar die niet op de chat zaten)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• JJJ
  • Laatst online: 23:10

JJJ

Hier ben ik :D

Sinds ik die ene topic heb gezien vind ik wel dat HlpDsK te veel sluit zonder goede reden.

Verwijderd

ik vind dat HlPDsK goed werk doet als modje. en de kritiek op hem is imho onterecht.

Hij houdt de rommel en onzin goed buiten....

het is heel simpel: alle modjes/glazenhalers/uitsmijters hebben niet voor niets die status gehad. Als ze slecht waren, waren ze allang afgezet.

• Elect
  • Niet online
Hij mag op sommige postings wel ietsje flexibler zijn, en toch tenminste even ZIJN reden posten waarom hij dicht moet ..

niet zomaar van: waarschuwing!
zoals altijd ...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01 10:51
Als je kritiek hebt op een modje zijn er veel subtielere manieren om dit te uitten.....ik vind dit niet echt netjes van de betrokken personen.

• McVirusS
Hij heeft een perfecte reden om zo streng te zijn, in de kroeg is er een zero-tolerance beleid en volgens dat beleid modereerde HlpDsK.

• Elect
  • Niet online
Join #tweakers.net chat, dan kun je in het vervolg daar mee discusseren ..
maar omdat er maar een paar modjes zitten (of geen, kweenie eigenlijk) is het onmogelijk om het direct te bespreken.

maar ik vindt wel dat we duidelijk zijn geweest

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Behalve zijn ondertitel die ik dus net iets TE vindt, is HlpDsK een goed modje.
Hij geeft gewoon aan wat er aan de hand is en 'sluit' op de goede manier.
Dat ie toevallig VEEL op GoT zit heeft alleen maar als voordeel dat hij ook veel ziet..

En dat is voor mij positief ;)

• Elect
  • Niet online
flexibel zijn is ook een vak ...

• AntonT
  • Laatst online: 16-02 14:10

AntonT

One Ton!

Nah, je moet de context zien. Als je het topic, wat die ene gast vóór dit topic had geopend, ziet, zal je een andere conclusie trekken...

Verwijderd

ik ben datwainer :) :

Maar die reactie die hij dan geeft: "14 en 16 het zal wel eens niet...en aangezien ik 16 ben, en dus nooit zo iets zou posten vind ik dit iets teveel over 1 kam scheren...

• Elect
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 22:29 schreef AntonT het volgende:
Nah, je moet de context zien. Als je het topic, wat die ene gast vóór dit topic had geopend, ziet, zal je een andere conclusie trekken...
Dat klopt, ik heb de topic ervoor niet gelezen, maar ik weet wel dat er af en toe topic gesloten worden waarvan ik denk "waarom nou?"
(ff niet die 1000 topics die terecht gesloten worden)

maar ik vind dat je als mod of als admin goed tewerk moet gaan, en niet zomaar half denken van: dat word toch niks, ik sluit hem alvast ..

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik blijf van mening dat:

1. hlpdsk een goede mod is, zeer betrokken etc.
2. dat topic wat jullie noemen werkelijk nergens over gaat, ik zou het ook gesloten hebben.
3. zero-tolerance ben ik erg voor.
4. ondertitel is misschien niet zo slim ;)

naja, wat valt er nog meer te zeggen? elke mod/admin krijgt op een gegeven moment zo'n shitload over zich heen zodra hij zijn kop iets boven het maaiveld uitsteekt (denk ik in het verleden aan bijv Floris en Rick)

ik heb respect voor hlpdsk als ik zie hoeveel hij hier op GoT doet, tuurlijk vergissen is menselijk enzo, en ieder zijn eigen mening, maar misschien ook wel verstandig om het iig niet op de modjes af te schuiven, maar op de users die zo'n topic openen....

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Op zaterdag 10 februari 2001 22:26 schreef McVirusS het volgende:
Hij heeft een perfecte reden om zo streng te zijn, in de kroeg is er een zero-tolerance beleid en volgens dat beleid modereerde HlpDsK.
Precies, maar blijkbaar doet ie het nog te weinig ook, want de kroeg willen ze nu dicht gooien...Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/net6/nono.gif

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

mee eens ja..hij doet veel voor GoT, maar in mijn ogen closed hij dingen te snel en geeft hij niet (altijd) een goede reden aan en waarschuwt hij te snel

• Daan
  • Laatst online: 23:37
Op zaterdag 10 februari 2001 22:29 schreef AntonT het volgende:
* Daan agrees...

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Het is gewoon heel moeilijk om te modden punt.

Objectief zijn al helemaal.

Als een User 10x shit heeft gepost heb je al gauw de neiging, ik althans wel, om de 11 post ff gauw door te kijken of als de topictitel al iets doet vermoeden, meteen te sluiten.

Daar kun je het mee eens zijn of niet maar vind dat een user na 10x shit te hebben gepost iets goed te maken heeft in de rest van zijn postings.

In mijn ogen is HlpDsk terecht Global Mod geworden.
Dat zeg ik dus niet omdat ik zelf Mod ben want dat is nog maar van korte duur ;(

Dat hij soms minder tactvol uit de hoek komt, so be it, alsof alle users hier zo tactvol zijn >:) zie openingspost Topicstarter.

Zo ben ik ook weer kwijt.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:15
Op zaterdag 10 februari 2001 22:26 schreef McVirusS het volgende:
streng ok, maar streng zonder uitleg (zelfs al is die overduidelijk) zet kwaad bloed..
dara los je niks mee op, daar creëer je alleen problemen mee.. zie dit topic.

jah, het vergt enorm veel werk om een goed modje te zijn, maar als je al dat werk niet aankan moeten en maar wat modjes bijkomen of desnoods stop je gewoon met modden (het is heus geen taak voor't leven hoor)

• witchdoc
Op zaterdag 10 februari 2001 22:28 schreef IceStorm het volgende:
Hij geeft gewoon aan wat er aan de hand is en 'sluit' op de goede manier.
Dat ie toevallig VEEL op GoT zit heeft alleen maar als voordeel dat hij ook veel ziet..

En dat is voor mij positief ;)
dat ondertitel is gewoon een grappige waarschuwing.. 't is grappig bedoelt, maar ondertussen weet je't toch maar weer..
Als je je stoort aan iemands ondertitel dan zet je dat ding UIT.. simpel genoeg dacht'k.

Ga trouwens wel niet akkoord dat ie iets aangeeft.. zie nogal veel topics voorbijwandelen met klachten over een topic dat hlpdsk heeft gesloten..
denk dat deze klachten regelmatig vermeden zouden kunnen worden als ie simpelweg een reden geeft.. (dat stilt de gemoederen enzo)

• witchdoc
Op zaterdag 10 februari 2001 22:38 schreef HBM het volgende:
Het is gewoon heel moeilijk om te modden punt.
Objectief zijn al helemaal.
klopt
Als een User 10x shit heeft gepost heb je al gauw de neiging, ik althans wel, om de 11 post ff gauw door te kijken of als de topictitel al iets doet vermoeden, meteen te sluiten.
dan geef je je functie misschien beter aan een ander..
Daar kun je het mee eens zijn of niet maar vind dat een user na 10x shit te hebben gepost iets goed te maken heeft in de rest van zijn postings.
Inderdaad.. ik dus niet. Leiding geven is niet simpel.. dat weten de modjes ondertss allemaal wel denk'k.
Maar van modjes wordt er simpelweg meer verwacht dan users.. meer geduld, meer finesse, meer van alles.
Alleen absoluut geen misstappen meer! :)
Kan je dat niet aan en wordt je na 20 posts van hetzelfde irritante kaliber een beetje pissig dan kan je OF dat uitpraten met die user en hem echt duidelijk maken wat waarom en het gevolg als ie het nog eens doet.. of je stopt met moderaten.

Modderaten is nog altijd bemiddelen.. een user iets aanleren..
In mijn ogen is HlpDsk terecht Global Mod geworden.
Dat zeg ik dus niet omdat ik zelf Mod ben want dat is nog maar van korte duur ;(
Het is waarschijnlijk wel DE moddereter die in de meeste fora actief is jah..
Dat hij soms minder tactvol uit de hoek komt, so be it, alsof alle users hier zo tactvol zijn >:) zie openingspost Topicstarter.
zoals ik niet zei: niet "so be it".. een mod moet gewoon beter zijn dan de beste user.. moeilijke taak, maar je accepteert ze of niet. Geen discussie mogelijk

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op zaterdag 10 februari 2001 22:51 schreef poohbeer het volgende:

< knipper de knip >
ROFLOL

Althans neem toch echt aan dat je het grappig bedoelde.
Realiteitszin heb je anders niet, sorry hoor.
Mogen we aub nog menselijk reageren:?

• SiliconError
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Nah, beetje jammer om dit hier te posten :(
Ik heb wel respect voor HlpDsk, hij werkt hard voor ons GOTters

• witchdoc
Op zaterdag 10 februari 2001 22:56 schreef HBM het volgende:

[..]

ROFLOL

Althans neem toch echt aan dat je het grappig bedoelde.
Realiteitszin heb je anders niet, sorry hoor.
Mogen we aub nog menselijk reageren:?
niet grappig.. overdreven jah, maar zodat je zeker de bedoeling erachter zou vatten..
vind jij het dan niet logisch dat van een moddereter meer wordt verwacht dan een user?
Noujah, maakt nie uit ©Femme

• Config
  • Laatst online: 06-01-2025
wat een mietje dattie zelf niet ff reageerd.........

• witchdoc
Op zaterdag 10 februari 2001 23:11 schreef Config het volgende:
?! niet iedereen zit letterlijk 24/7 online he!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Wat boeit het nou dat drie wazige wuppies in #tweakers hebben zitten zaniken over HlpDsk'je en dat dan trots hier posten. Dit is maar de mening van drie persoontjes.

De meerderheid hier lijkt wel redelijk tot zeer tevreden met hem te zijn.... en dat weegt zwaarder denk ik.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• McVirusS
Op zaterdag 10 februari 2001 23:11 schreef Config het volgende:
1. reageerd is met een t > reageert dus
2. misschien heeft hij het nog niet gelezen
3. misschien istie wel zo slim om niet te reageren omdattie een beetje pissed is (begrijpenlijk).

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Ik heb alleen de topictitel even doorgelezen en een paar zinnen van de 1e post...

En ik weet genoeg
:r wat goor om een topic te openen met dit soort inhoud :r

Wat wil je ingodsnaam bereiken!?

:(

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 23:28 schreef klmurphy het volgende:
Ik heb alleen de topictitel even doorgelezen en een paar zinnen van de 1e post...

En ik weet genoeg
:r wat goor om een topic te openen met dit soort inhoud :r

Wat wil je ingodsnaam bereiken!?

:(
Idd wat jullie van hem denken weten we nu wel maar wat denk je met deze topic te bereiken ?
:?

edit:

typo :(

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

slotjuuuuuh! >:) ;) ;)

met papier mache kun je alles maken!!

• Mr. B.
  • Niet online
Op zaterdag 10 februari 2001 23:42 schreef Servowire het volgende:
slotjuuuuuh! >:) ;) ;)
Daar mag HlpDsK zelf voor zorgen >:)

Zoals gezegd heerst er in de GoT-Kroeg een zero-tolerance beleid, en HlpDsK houdt zich daar als mod aan. Prima.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Die hlpdsk mag best slotjes gooien op racisme, volendam grappen, die shit, als ie er maar een goede reden bij zet. Nu doet ie te moeilijk

Specs

• dinges
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik vind HlpDsK een goeie mod hoor
niks mis mee

PSN: Houtvlot

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 10 februari 2001 23:59 schreef Masterdam het volgende:
Die hlpdsk mag best slotjes gooien op racisme, volendam grappen, die shit, als ie er maar een goede reden bij zet. Nu doet ie te moeilijk
...alles mag, maar kom niet aan mij, is dat het?
Dat proef ik een beetje uit deze opmerking van je.

[edit] iets genuanceerd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ok, hier ben ik dan. Vage draad dit.
<datwainer> maar bijvoorbeeld die HlpDsk..die post eigenlijk alleen maar in de kroeg..die zal nu ook wel weg gaan dan
<Elect> Hlpdsk is een enorme lul geworden vinnik sinds ie die mod status heeft
Ik heb nooit beweerd dat ik een aardig persoon ben. Integendeel zelfs.

En als jullie 2 vinden dat ik alleen in de kroeg post moet je er voor de gein eens de search bij pakken, mijn nick typen en voilá. Valt dat FF vies tegen.
Zero-Tolerance idd. Wat dat betreft zie ik nog dingen door de vingers. Vooral als het wat rustiger is. Maar als je op 'prime-time' chat-uren met rotzooi aan komt zetten gaat dat kei-hard op slot ja.
Mijn sig is een geintje. En tevens serieus bedoeld. Vreemd dat maar weinig mensen dat inzien.
flexibel zijn is ook een vak ...
Flexibel is geen optie. Vooral in de kroeg.
Exact.
Ik zal om 5.00 een topic over jou beginnen, en dan een vergelijkbare reactie neerplanten als je niet binnen 3 minuten reageert.

Ik was, zoals een Tweaker betaamt, me koeler aan het hermonteren en nieuwe streepjes aan het zetten op me TBird. (3 graden koeler 8-))
Die hlpdsk mag best slotjes gooien op racisme, volendam grappen, die shit, als ie er maar een goede reden bij zet.
Dat soort slotjes spreken voor zich. Als je daar een reden voor moet hebben moet je je eens laten nakijken.

En dan .. ik zal in de toekomst trachten wat beter mijn reden tot sluiten te formuleren :)
Dat wil overigens niet zeggen dat ik dat overal ga doen, want het is vaak gewoon duidelijk dat het niet mag, en dan behoeft het geen uitleg. Kortaf zijn is niet verkeerd, ben ik nog steeds van mening.

HlpDsK

• witchdoc
Op zondag 11 februari 2001 01:13 schreef HlpDsK het volgende:
"EINDELIJK!" zou'k bijna zeggen :)
En dan .. ik zal in de toekomst trachten wat beter mijn reden tot sluiten te formuleren :)
Dat wil overigens niet zeggen dat ik dat overal ga doen, want het is vaak gewoon duidelijk dat het niet mag, en dan behoeft het geen uitleg. Kortaf zijn is niet verkeerd, ben ik nog steeds van mening.
dan ben je de perfecte mod volgens mij :)
eneeuhh.. kortaf zijn geeft vaak dezelfde reactie maar dan nog net wat ongenuanceerder.. dus als't effe kan..
thxies!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Jongens. Het is niet de schuld van HlpDsK dat de kroeg dichtgaat. Gaat dan ook niet op hem zitten afreageren. Als je een zondebok zoekt, gaat dan wat hoger zoeken. Pak een adje ofzo...

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Wat een gezeik hier. Respect is weer ver te zoeken :r

Waarom zijn het toch altijd de 13-14-15-jarige snotneuzen die dergelijke topics starten :?

HlpDsK: Keep up the good work...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
Op zondag 11 februari 2001 01:13 schreef HlpDsK het volgende:
Uhuh :)
Ik heb nooit beweerd dat ik een aardig persoon ben. Integendeel zelfs.
Nog niet zo lang geleden had je zelf expliciet: "I am not user friendly" in je sig staan volgens mij :P
Mijn sig is een geintje. En tevens serieus bedoeld. Vreemd dat maar weinig mensen dat inzien.
Mensen lezen wat ze willen lezen, niet wat jij wilt dat ze lezen, als je begrijpt wat ik bedoel :)
Ik was, zoals een Tweaker betaamt, me koeler aan het hermonteren en nieuwe streepjes aan het zetten op me TBird. (3 graden koeler 8-))
Het beste excuus wat ik ooit gehoord heb. You are forgiven :).
Heel goed voornemen denk ik, maaarrrrrrr...
Wat dat kortaf zijn betreft, Poehbeer heeft dit al eerder ook al gezegd. Jij moet als mod het goede voorbeeld geven, en dat houdt in dat je vaak vrachtwagenladingen geduld zal moeten hebben. "waarschuwing" als enige tekst vindt ik niet zo denderend moet ik bekennen. Doe dan iets van: "Als je nu de FAQ had doorgelezen had ik je waarschijnlijk geen waarschuwing hoeven geven. Bij deze dus...".
Kan je daar geen hotkey-copy-and-paste voor maken trouwens? ;)

Verder moet je gewoon lekker zo doorgaan. Mod zijn is soms ondankbaar werk wat dat betreft. Een aantal mensen die op je lopen te kankeren, maar de overgrote meerderheid die juist erg blij met je is, laat dat eigenlijk nooit horen helaas. Neemt niet weg dat veruit de meesten toch echt wel blij met je zijn hoor :).

Keep up the good work! :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Trieste topic dit. Als je het niet terecht vind dat een bepaalde topic gesloten is, kun je altijd nog even ICQen naar een modje. Het enige wat ik hier lees is 'HlpDsk is een eikel en mod niet goed', en dat zonder fatsoenlijke argumenten.

Ik sluit deze topic, ik noem dit een regelrechte flame richting HlpDsk. En vind het ook niet normaal dat jullie je ergeren aan het gedrag van HlpDsk, maar zelf wel op zo'n kinderachtig niveau een topic openen.

Als je het niet met het modden eens bent neem maar contact op met een modje, kun je daar je verhaal even doen en als er veel mensen zijn die het niet eens zijn met het modden van HlpDsk kunnen wij eens kijken of dat waar is.

IMHO mod HlpDsk perfect, niets mis mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.