Prijsverschil accesspoints en routers (wireless n)

Pagina: 1
Acties:

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-01 19:32
Al enige tijd zoek ik naar een wireless n accesspoint om mijn netwerk te gaan upgraden. Het lijkt logisch dat een accesspoint goedkoper is dan een complete router maar helaas is dat zeker niet het geval. Zowel bij SMC, Linksys als Netgear is het accesspoint gewoon duurder.

Iemand enig idee waar dit prijsverschil vandaan komt?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-01 19:32
Je hebt volkomen gelijk!

Verwijderd

Ik denk dat wireless routers veel goedkoper zijn dan accesspoints omdat ze in veel grotere hoeveelheden worden afgezet. Ik meen mij te herinneren dat accespoints vroeger goedkoper waren dan wireless routers, maar doordat tegenwoordig iedereen zo ding thuis heeft, kosten die geen drol meer. Accesspoints zijn nog even duur als vroeger en voorzien op dit moment in een nichemarkt.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

sowieso gebruiken volgens mij alle AP en routers dezelfde chipset. Ze hebben allemaal 1 wan poort 4 lan poorten en een wireless. Het gaat enkel om het stukje embedded software wat er allemaal op draait.
Verder gaat het uiteraard om de verpakking en afzetmarkt. Dus als je er inderdaad meer afzet/kan produceren wordt het vanzelf goedkoper.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
Een AP heeft normalitair maar 1 lan-poort om op 1 van de poorten van bv. een bekabelde router of switch aan te sluiten. Er zit uiteraard ook geen routing functionaliteit in een AP
Pagina: 1