Ik vind het met recht een testcase. Voor een showcase vind ik het niet speciaal genoeg.
#1: Beetje rommelig, want de achtergrond leidt flink af.
#2: Reflecties in de auto vind ik vaak storend. De gele auto had je even weg moeten zetten. Vignettering vind ik meestel wel aardig, maar is hier wel beetje sterk aangezet.
#3: Ik had de zwarte auto weggelaten en de gele foto alleen op de foto gezet. De brug als achtergrond is fraai.
#4: Bijna een kopie van #3. De plaatsing van de brug vind ik hier niet goed. Die mag wat meer los komen van de auto. Ook zijn je kleuren fletser dan bij #3.
#5: Veel vertekening en dichtgelopen lucht. De vignettering vind ik hier niks.
#6: Mooiste foto voor mij, maar de brug groeit uit de auto. Ook is er behoorlijk wat rommel aan de rechterzijde.
#7: Dit is voor mij gewoon een geparkeerde auto

#8: Ik vind de spiegelingen niet geweldig. Verder mocht er van mij iets minder straat zijn, waardoor de auto wat lager komt.
#9: Leuke foto, maar wel een beetje afgehakt nummerbord en mistlamp.
#10: Ik vind de Z/W delen niet geweldig. Het "chroom" komt helemaal niet meer uit. Bewerking is ook slordig, want bomen zit wat kleur in en ik zie een gele stip bij de bomen. Ook vind ik deze bewerking hier niet zo passend.
#11: Deze foto doet mij niets.
#12: Op deze auto had ik gehoopt bij het openen van dit topic. De bewerking vind ik niet super.
#13: Leuk idee, maar minder uitgevoerd. Je hebt een halve spiegel en geen interessant beeld in de spiegel.
#14: Nette foto en leuke kleurtjes.
#15: Bewerking niet geweldig en je had de foto even opnieuw moeten nemen als de auto op de achtergrond voorbij was.
#16: Eindelijke een auto waar die voor gemaakt is (rijden), maar ik had een interessanter stukje asfalt uitgezocht.
#17: Weer verkeerd gecropt (band half eraf). Verder ook de molen net niet. Ook vin dik je kleurbalans te blauw.
#18: De bus vind ik niets. De foto van de Crysler is grappig, maar niet echt een toevoeging voor de foto.
Ik ga ook mee met het commentaar van ThunderNet over de vertekening. Denk na over compositie. Bekijk eens een beeld door wat stappen naar links/rechts te nemen. Ook is tele niet alleen om onderdelen dichterbij te halen, maar ook om perspectief te veranderen. Groothoek geeft meer perspectief (mooi bij wolkenluchten) en zorgt voor meer achtergrond. Tele slaat het meer plat (mooier voor portretten, gebouwen, ...) en isoleert het object t.o.v. de achtergrond.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.