Toon posts:

Fout bij BIOS update (ASUS P5W DH Deluxe)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond de bios van mijn ASUS P5W DH Deluxe moederbord geupdate van versie 2204 naar 2206 met behulp van het prog ASUS AutoUpdate.
De 2206 file had ik gedownload naar mijn bureaublad.

De eerste 2 balkjes gingen prima (Flash rom enz.) maar bij het 3e (Verify Rom) gaf ie een error aan.

Vervolgens wilde ik de computer opnieuw opstarten, maar sprong de monitor niet meer aan (nadat PC was afgesloten).

Ik heb de batterij van het mb al eruit gehad en via jumpers geprobeerd de BIOS te wissen, maar helaas; de computer start niet op / monitor blijft uit.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Opstarten met behulp van een cd of wat dan ook heeft geen zin, want zo ver kom ik dus niet eens in het opstartproces.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Kun je een vorige bios op USB zetten en dan direct via USB-stick flashen? Of werkt dat ook niet?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:45:
Ik heb de batterij van het mb al eruit gehad en via jumpers geprobeerd de BIOS te wissen, maar helaas; de computer start niet op / monitor blijft uit.
Dat heeft niet veel zin met die batterij.

Jumper voor de bios te wissen? Je bedoeld zeker de CMOS wissen, kan helpen maar in jouw geval dus niet
.
Opstarten met behulp van een cd of wat dan ook heeft geen zin, want zo ver kom ik dus niet eens in het opstartproces.
Lees het boekje eens. CD methode zou wel nog moeten lukken.

[ Voor 37% gewijzigd door Dukey op 27-08-2007 13:59 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
SayWhatAgain! schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:57:
Kun je een vorige bios op USB zetten en dan direct via USB-stick flashen? Of werkt dat ook niet?
Ik denk het niet, want aangezien de monitor nog niet eens aangaat...
Maar zal het eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
Dukey schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:57:
[...]

[...]

Lees het boekje eens. CD methode zou wel nog moeten lukken.
Ik heb in de bios ingesteld staan dat eerst vanaf de HDD wordt opgestart, dus kan niet bij de cd-rom komen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:35
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:04:
[...]

Ik heb in de bios ingesteld staan dat eerst vanaf de HDD wordt opgestart, dus kan niet bij de cd-rom komen.
HDD loskoppelen dan?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:43
Vergeet het maar. Als je ook op de forums van asus zelf kijkt, zie je dat AsusUpdate je BIOS voor je om zeep heeft geholpen. Bij mij ook gebeurt, alleen RMA overgebleven als optie.

Ik snap niet dat ASUS met de drivers een dusdanig programma meelevert. Op haar eigen forum moeten gebruikers andere waarschuwen om deze updater niet te gebruiken... Onbegrijpelijk.

Symptomen:

- Bios komt niet eens in POST-fase
- Geen foutmeldingen / beepjes tijdens startup
- Binnen 1.5 seconden start PC opnieuw op
- Beeld blijft zwart

Zie ook [BIOS] Flash mislukt, recovery gaat niet op P5B deluxe

[ Voor 25% gewijzigd door Hmmbob op 27-08-2007 14:07 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb destijds de USB stick methode gebruikt. voor het booten de stick er in en gaan, maar m'n eerst P5W was ook zo dood als een pier. Update programmaatjes voor BIOS'en vertrouw ik nooit zo, maar daar heb je nu niet veel aan.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, via de USB Stick lukt het ook niet; het scherm blijft uit.

RMA-en zou wel effe zwaar vervelend zijn want heb sowieso de doos van het moederbord niet meer.

• BoekMan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10-2015
De usb mag maar 8 GB zijn en moet FAT 32, 16 of 12 zijn.
Mocht dit ook niet werken bel dan gewoon met ASUS aangezien het hun product is

Verwijderd

Heb exact hetzelfde donderdag gehad met mijn P5B Deluxe, RMA is je enige optie.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik weet niet wat iedereen hier loopt te gillen over RMA, maar ik heb mijn P5W DH deluxe ooit ook doodgeflashed op dezelfde manier, en deze prima kunnen herstellen middels de USB-stick recovery.

Dat het scherm niet aangaat zegt helemaal niets, bij mij ging deze ook niet aan. Maar toen ik een USB-stick met een biosfile (als P5WDH.ROM) in de root had ingeplugd en de computer aanzette begon deze na ongeveer 20-30 seconden toch te flashen. (Uit zichzelf dus! Met het scherm op zwart! Zichtbaar door het knipperende lampje op m'n stick.) En na een minuut werkte alles weer.

Toch het proberen waard zou ik zeggen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:36:
Ik weet niet wat iedereen hier loopt te gillen over RMA, maar ik heb mijn P5W DH deluxe ooit ook doodgeflashed op dezelfde manier, en deze prima kunnen herstellen middels de USB-stick recovery.

Dat het scherm niet aangaat zegt helemaal niets, bij mij ging deze ook niet aan. Maar toen ik een USB-stick met een biosfile (als P5WDH.ROM) in de root had ingeplugd en de computer aanzette begon deze na ongeveer 20-30 seconden toch te flashen. (Uit zichzelf dus! Met het scherm op zwart! Zichtbaar door het knipperende lampje op m'n stick.) En na een minuut werkte alles weer.

Toch het proberen waard zou ik zeggen.
Helaas, dit werkt ook niet.

Ik vrees dan toch maar voor 't ergste... En vooral aangezien ik de doos niet meer heb :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 15:00 ]

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004

OcGuru

Giulietta Qv

Volgende keer dus nooit meer in een windows omgeving flashen iig. Gaat aardig vaak fout, vooral bij die asus update tools.

Altijd in DOS of EZ Flash ( programma in de bios zelf).

Anders kan je nog altijd hier een nieuwe bios chip bestellen + bios en die op je moederbord zetten.

Gaat prima aangezien je mobo een bios "socket" heeft waarbij je zo de oude bios eruit kan halen en de nieuwe chip erin kan zetten. :)

[ Voor 49% gewijzigd door OcGuru op 27-08-2007 15:37 ]

Bl44t

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 17:39
tja dat flashen zit tegenwoordig zelfs al ingebakken in het biios geloof ik.
ik doe bios updates ook het liefst gewoon tijdens het opstarten gewoon via floppy of usb. of terugzetten naar de oorspronkelijke bios middels de cd.

• hjb012
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-05 20:19
Heb gewoon rom in dir op mijn HD gezet en toen asus bios update uitgevoerd. Wel zoveel mogelijk actieve progs uitgeschakeld w.o. desktopsearch en mailwasher pro. Dit ging bij mij wel zonder problemen. Had wel in bios mijn overclock instellingen opgeslagen in overclock profile. :P

Greetz,
HJ
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:45:
Ik heb gisteravond de bios van mijn ASUS P5W DH Deluxe moederbord geupdate van versie 2204 naar 2206 met behulp van het prog ASUS AutoUpdate.
De 2206 file had ik gedownload naar mijn bureaublad.

De eerste 2 balkjes gingen prima (Flash rom enz.) maar bij het 3e (Verify Rom) gaf ie een error aan.

Vervolgens wilde ik de computer opnieuw opstarten, maar sprong de monitor niet meer aan (nadat PC was afgesloten).

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
OcGuru schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:33:
Volgende keer dus nooit meer in een windows omgeving flashen iig. Gaat aardig vaak fout, vooral bij die asus update tools.

Altijd in DOS of EZ Flash ( programma in de bios zelf).

Anders kan je nog altijd hier een nieuwe bios chip bestellen + bios en die op je moederbord zetten.

Gaat prima aangezien je mobo een bios "socket" heeft waarbij je zo de oude bios eruit kan halen en de nieuwe chip erin kan zetten. :)
Ik heb via die website die je gaf een nieuwe bios chip besteld; ik verwacht hem morgen.
Ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe chip (met bios 2204) werkt prima!

Iedereen bedankt voor de reacties en hulp!

Deze kan op slot.
Pagina: 1