Toon posts:

versterker/boxen set voor rond de 400 euries?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Ik ben op zoek naar een redelijk goed versterker/boxen set voor rond de 400 euro maar heb zelf geen rete verstand van geluid! 8)7

Ik zag in de home cinema sticky een link waar ik o.a. deze set vond: http://www.besthomecinema...ewItem.asp?idProduct=5642

Ook ben ik langs de mediamarkt geweest maar de verkoper daar lulde 40 minuten lang de oren van m'n kop en echt wijzer werd ik er niet van. Dus kan iemand mij iets aan raden van rond die prijs?

Alvast bedankt :*)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je hoeft er ook niet veel verstand van te hebben, want met geluid is het altijd subjectief. Ga naar een goede electronicazaak (bijvoorbeeld RAF) en ga daar gewoon luisteren.
Gezien je budget niet ruim is heb je al niet teveel keuze, dus dat maakt het nog makkelijker ook :)

Verwijderd

In de link uit je topic... Die harman kardon is best, maar zo'n setje speakers is zonde. Kleine sattelietjes met een grote sub is redelijk bruikbaar voor films, maar voor muziek heel vervelend.

Als je muziek wilt luisteren, waarom zou je dan niet gaan voor een 2 kanaals (stereo) setup. Een redelijke stereo versterker is niet al te duur meer en van het restbudget (300 eur?) kan je dan 2 redelijke speakers kopen.

Verwijderd

Ik ben het volledig eens met Qlone. De algemene opvatting is tegenwoordig dat stereo hopeloos ouderwets is en waarom zou je geen surround nemen? Punten die in de overweging mee te nemen zijn:
- Kan je de surround-luidsprekers wel goed plaatsen? Vaak zie je dat de luidsprekers maar ergens worden neergezet en van surround al nauwelijks meer sprake kan zijn.
- Wat biedt eigenlijk meer realisme? Geluid van alle kanten, of zuiverder geluid in stereo?
- Hoeveel zal je gebruik maken van surround? Speel je voornamelijk muziek, en is film/spel een bijzaak?
- Zelf luisteren! En laat je niet overbluffen in de winkel met allemaal krachtige explosies in films enz.
- Is tweedehands een optie? Tweedehands is audio een stuk goedkoper. Toch kan ik dat niet aanraden als je er niet echt "in" zit. In een winkel krijg je garantie en kan je goed systemen naast elkaar beluisteren.

Die harman kardon set lijkt me overigens wel een mooie surroundset voor 400 euro! Maar wellicht kunnen andere forumleden daar meer praktijkervaring over geven.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tis voor dat geld wel een aardige surround set, maar echt heel ver boven het Medion niveau dat je bij de Aldi vind is het niet.

Ik heb die speakerset wel eens gehoord en vond de speakertjes net zo plastic klinken als ze eruit zien. Het geluid bestaat vooral uit overdreven bas en wat hoog gekraak uit de tweeters (overigens niet zelf met de afstelling gespeeld). Voor af en toe een filmpje kijken wel aardig, maar voor muziek vreselijk ongeschikt. Altijd TV kijken met deze dingen aan lijkt me ook niet spectaculair. Maargoed het ligt er maar net aan wat je eisen zijn natuurlijk.

De versterker is op zich wel aardig, maar met z'n 5x30watt (dat HK die uberhaupt maakt!) geen zwaargewicht. Koop deze set dus niet met het idee van 'in de toekomst koop ik wel nieuwe speakers, ik heb nu iig vast een goeie versterker'.

Je kunt eigenlijk net zo goed op zoek gaan naar zo'n geïntegreerd home cinema setje van Philips. Dan heb je voor minder geld hetzelfde geluid (alleen niet met een actieve sub).

Verder: wat Dexter_22 zegt :)

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Mhh, ik heb diezelfde versterker gekocht, en hij gaat echt wel hard genoeg. Maar die speakers zou ik ook mee in mijn maag zitten. Kun je beter 2 goede zuil luidsprekers kopen en die later misschien uitbreiden met de hele reutemeteut. Bij besthomecinema.nl kun je trouwens prima luisteren in de winkel. De mensen die er lopen hebben er wel verstand van en goede service hebben ze ook.

Ik heb mijn spul daar ook gekocht (H/K AVR132 met Jamo S606 HCS 3) en omdat ik een uurtje moest wachten, kreeg ik alle speakerkabels gratis. In totaal iets van 35 meter kabel waarvan 10 meter 35mm2 en de rest 25mm2.

Maargoed, ga gewoon luisteren in een goede winkel en neem vooral je eigen muziek mee!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:56
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/skins/images/standard/logo.gif zou ik ook zeer zeker even checken. (Klik op plaatje)

[ Voor 18% gewijzigd door _eXistenZ_ op 27-08-2007 14:35 ]

There is no replacement for displacement!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
k0ewl schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:14:
Mhh, ik heb diezelfde versterker gekocht, en hij gaat echt wel hard genoeg. Maar die speakers zou ik ook mee in mijn maag zitten. Kun je beter 2 goede zuil luidsprekers kopen en die later misschien uitbreiden met de hele reutemeteut.
Punt is dat je voor 400 euro die zuilluidsprekers hebt, maar nog geen versterker. Deze versterker is waarschijnlijk los ook niet onder de 400 euro te vinden. Zelf zou ik nog iets doorsparen en dan bijvoorbeeld de Marantz PM4001 nemen en twee goede luidsprekers. Met bijvoorbeeld het merk Wharfedale icm de PM4001 kan je een heel eind komen voor een leuke stereoset.

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01 21:18
http://www.conrad.nl/goto/?product=302553

En dan nog even een surround receiver van ~200 euros zoeken.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Bij correct zijn op dit moment Wharfedale 7.5 zuiltjes in de aanbieding voor € 125,--.
Ik heb ze beluisterd en ze zijn echt waar voor hun geld.

Dan alleen nog voor zo'n 150 euro een mooie marantz scoren.
Eventueel zou dat dan wel 2e hands kunnen.

Portfolio

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

De vraag is wat de TS wil. Surround of niet? Dat haal ik niet echt uit het topic.

Money for nothin' and your chicks for free

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bigs schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:05:
De versterker is op zich wel aardig, maar met z'n 5x30watt (dat HK die uberhaupt maakt!) geen zwaargewicht. Koop deze set dus niet met het idee van 'in de toekomst koop ik wel nieuwe speakers, ik heb nu iig vast een goeie versterker'.
Dit wil ik even met verve ontkrachten. Wanneer leren mensen nu eens dat die wattages echt geen ene moer zeggen? Die 5x30 watt is echt wel prima. Meer dan genoeg om knetterhard een film mee te spelen met normale luidsprekers. En ook meer dan voldoende om alle normale hifi luidsprekers tot en met het KEF Q7, JBL E80 of B&W DM604 niveau netjes aan te kunnen sturen.
DeeJee schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:58:
De vraag is wat de TS wil. Surround of niet? Dat haal ik niet echt uit het topic.
Met dit budget zou ik een surround versterker kopen (kost maar 200 euro) en daarbij een setje stereo luidsprekers. Later zou ik er een center en surround bij kopen).

Maar de grote vraag is: Wat vindt de topicstarte belangrijk? Wat vindt hij goed klinken? Ik kan hier wel vanalles aanraden (losse versterker, mooie speakers), maar voor hetzelfde geld, geniet hij al van een 5.1 set van 400 euro. Ik weet het niet. De topicstarter weet dat wel of kan dat leren door ernaar te gaan luisteren.

Redfoot: je moet dus naar de installaties gaan luisteren. Niet naar de verkopers. :) Dat helpt weldegelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door JvS op 27-08-2007 15:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JvS schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:02:
[...]
Dit wil ik even met verve ontkrachten. Wanneer leren mensen nu eens dat die wattages echt geen ene moer zeggen? Die 5x30 watt is echt wel prima. Meer dan genoeg om knetterhard een film mee te spelen met normale luidsprekers. En ook meer dan voldoende om alle normale hifi luidsprekers tot en met het KEF Q7, JBL E80 of B&W DM604 niveau netjes aan te kunnen sturen.
Laat ik het anders stellen dan. 5 x 30 watt is prima, als de versterker dat ook echt levert. In de specifiacties stellen ze een stereovermogen op van 2 x 40 watt continu. Dat geeft mij het idee dat de versterker maar een kleine voeding heeft, waardoor je met zwaardere speakers volgens mij nooit echt mooi op hoog volume kunt spelen.

Maargoed mijn reactie was misschien wel wat overdreven. Met die versterker kun je inderdaad wel een leuk setje aansturen en watts zeggen niet alles. Overigens is de versterker waarschijnlijk ook 75% van de prijs van deze aanbieding.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Maar de grote vraag is: Wat vindt de topicstarte belangrijk? Wat vindt hij goed klinken? Ik kan hier wel vanalles aanraden (losse versterker, mooie speakers), maar voor hetzelfde geld, geniet hij al van een 5.1 set van 400 euro. Ik weet het niet. De topicstarter weet dat wel of kan dat leren door ernaar te gaan luisteren.

Redfoot: je moet dus naar de installaties gaan luisteren. Niet naar de verkopers. :) Dat helpt weldegelijk.
De grootste vraag blijft: Waar gaat hij het voor gebruiken? En natuurlijk met zo'n budget is het best veel mogelijk. Maar om het betset eruit te halen moet hij wel een keus maken: Stereo en/of meerkanaals!

Money for nothin' and your chicks for free

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

En dat is ook precies de rede waarom men eerst bij zichzelf te rade moet gaan wat men nu eigenlijk precies wil met de set. Pas dan ga je rondkijken naar iets passends, en uiteindelijk ga je dan naar de winkel. Dan weet je al waar je naar zoekt, en weet je waar de verkoper over praat (in ieder geval grootlijnig).

Kortom: meer inzet en wat extra eigen onderzoek zijn gewoon essentieel om tot een goede keuze te komen. Lees vooral ook even Audio en HiFi forum policy - Het regime door.

Success!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.