[XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• FreqAmsterdam
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-02 13:49
Mijn laptop heb ik geformatteerd (middels de xp install cd) zodat ik vervolgens windows er opnieuw op kon installeren. Ik laat het formatteren z'n gangetje gaan en ik kom terug, pc uit! Ik zet 'm aan, maar wat ik ook doe ik krijg de melding: 'Fout tijdens laden besturingsysteem'.
Iemand een idee hoe dit op te lossen valt? Als ik de win XP erin laat wil hij m niet opstarten, als ik hem eruit haal krijg ik gewoon de fout. Er staat verder geen uitleg bij.

Graag snel hulp, ik heb die laptop net. :P'

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stel in de bios in dat je eerst van CD wilt starten.

Start de laptop opnieuw op met de CD van Windows XP in de drive en start de installatie opnieuw.

https://discord.com/invite/tweakers

• FreqAmsterdam
redfoxert schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 07:56:
Stel in de bios in dat je eerst van CD wilt starten.

Start de laptop opnieuw op met de CD van Windows XP in de drive en start de installatie opnieuw.
Dat doet ie dus niet, als ik de volgorde instel dat hij de cd-rom eerst moet opstarten geeft hij nogsteeds de foutmelding. Heb het geprobeerd met 2 cd's winXP en 1 cd ubuntu maar beiden geven dezelfde foutmelding.

Mijn laptop is trouwens een Acer 5630.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zult wel op moeten letten want de installatie van XP gaat na een seconde of 3 gewoon door naar de harddisk om verder te starten.

Hoe Ubuntu hier mee om gaat weet ik niet.

Als je de laptop pas net hebt >> Helpdesk Acer bellen.

https://discord.com/invite/tweakers

• FreqAmsterdam
redfoxert schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:13:
Je zult wel op moeten letten want de installatie van XP gaat na een seconde of 3 gewoon door naar de harddisk om verder te starten.

Hoe Ubuntu hier mee om gaat weet ik niet.

Als je de laptop pas net hebt >> Helpdesk Acer bellen.
En wat zou ik dan kunnen (moeten) zien?

Helpdesk Acer is geen optie aangezien hij meegeleverd was met vista en ik er zelf eerder al XP op heb geinstalleerd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FreqAmsterdam schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:24:
[...]

En wat zou ik dan kunnen (moeten) zien?

Helpdesk Acer is geen optie aangezien hij meegeleverd was met vista en ik er zelf eerder al XP op heb geinstalleerd.
Druk op een toets om de installatie van Windows XP te starten (of iets dergelijks). Je doet denk ik écht iets fout hoor.

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Heb je niet toevallig een "virusbeveiliging"in het BIOS aan staan waardoor het master boot record voor Windows XP niet naar de schijf geschreven kan worden?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FreqAmsterdam schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 07:49:
Graag snel hulp, ik heb die laptop net. :P'
Ehm..

Dat je haast hebt is leuk, maar het is niet de bedoeling dat wij dan voor helpdesk worden gechartered.
FreqAmsterdam schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:24:

Als je al eerder een goede installatie erop hebt gekregen, wat is volgens jou dan nu het verschil met de vorige installatie?
Ik zou eerder geneigd zijn nog eens goed na te denken en alle mogelijke opties die bijvoorbeeld in de Windows Clients - FAQ genoemd staan bij Troubleshooting eerst door te nemen.
En een titel met alleen [XP] erin is ook niet echt je dat te noemen ;)

Ga eerst aan de slag met de bovenstaande zaken, en let daarbij op de Windows Clients - Policy bij je volgende topicstart.
Deze gaat in ieder geval dicht omdat het topic in deze staat niet voldoet aan de policy.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.