Toon posts:

maximale oc waardes voor mijn systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hiephoi,
wie kan mij de juiste settings geven voor een veilige overclock marge omtrent fsb en Vcore en memory voltage.
Ik wil niet tot het uiterste gaan maar om nou alles stapje voor stapje te doen en eindeloos testen met orthos...heb ik geen geduld voor.
Betreft asus p5b deluxe...E6600 i.c.m. artic freezer pro...pc6400 cas 4.
Ja ik weet dat er legio tutorials te vinden zijn maar lezen is niet mijn sterkste punt. 8)7

grtzzz

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:24:

hiephoi,
wie kan mij de juiste settings geven voor een veilige overclock marge omtrent fsb en Vcore en memory voltage.
Ik wil niet tot het uiterste gaan maar om nou alles stapje voor stapje te doen en eindeloos testen met orthos...heb ik geen geduld voor.
Als je er al geen geduld voor kunt opbrengen is het misschien verstandig je af te vragen wat het je waard is.
Betreft asus p5b deluxe...E6600 i.c.m. artic freezer pro...pc6400 cas 4.
Ja ik weet dat er legio tutorials te vinden zijn maar lezen is niet mijn sterkste punt. 8)7
En zo werkt het hier dus niet. Je toont geen enkele vorm van eigen inzet, wat meteen het doodvonnis van dit topic betekent. Je zou kunnen beginnen met deze Core 2 Duo Overklok Tutorial op HWI.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Je wilt overclocken maar weet niet hoe het moet, en wilt het ook niet leren 8)7 Dan heb je er nogal weinig aan, denk je niet? Het is toch veel leuker/beter om te weten waar je mee bezig bent? :/

Verwijderd

als je daar al geen geduld voor hebt, moet je ook ni OCen... als je gaat OCen is het juist gaaf om stapje voor stapje te gaan, en als t niet verder kan, dan n klein stapje Vcore omhoog...
daar gaan uren in zitten... heb je daar het geduld ni voor, koop dan gewoon n snellere CPU

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hardware.info/..._2_Duo_overklok_tutorial/
met die was ik al aan de slag gegaan,het gaat mij erom om een flink stuk over te slaan(die kleine stapjes en vanuit daar verder te gaan...wil er best wel tijd in steken,begrijp me niet verkeerd.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Outlaw,

Je bent nu meerdere keren gewezen op het feit dat je je beter moet inlichten en iets meer inzet van jou kant moet tonen, neem deze adviezen goed in je op en doe er wat mee...

Kwakkeloos vragen en nieuwe topics blijven openen is niet de oplossing hoor :)

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

Verwijderd

Topicstarter
ja Vaporized...het was mij al duidelijk... :O

• Lemmy18
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 11:10

Lemmy18

H2O-cooling addict

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:29:
Je wilt overclocken maar weet niet hoe het moet, en wilt het ook niet leren 8)7 Dan heb je er nogal weinig aan, denk je niet? Het is toch veel leuker/beter om te weten waar je mee bezig bent? :/
goed punt ;)

Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06-2025
hallo, ten eerste is dat heel moeilijk te zeggen. Je moet de temperaturen van je computer nu ook erbij geven en nog wat informatie. Begin rustig stapje voor stapje

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:24:
Lezen niet je sterkste punt? Waarom stel je je vraag dan op een forum? Op een forum moet je je antwoord lezen, wat niet je sterkste punt is.

Trouwens, je hoeft echt niet met stapjes van 5MHz en 10 minuten te gaan. Daar gaat dagen werk in zitten als je een goed cpu hebt. Grotere stappen kan makkelijk, die 5MHz en 10min stressen is imho voor echte beginners (nofi) maar als je een beetje na denk, ongeveer weet hoe het in elkaar zit en weet wat je moet proberen als je systeem onstabiel is dan kan je ook echt wel met stappen van 25-30MHz gaan.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:32
Ach een mod kan dit topic gewoon sluiten.... Als je namelijk zijn post geschiedenis erop na slaat zie je namelijk dat dit al twee keer eerder is gedaan vanwege te weinig inzet van deze fijne topicstarter precies om de redenen als iedereen al aangeeft hier. :) Een beetje inzet kan er niet vanaf helaas. Toen niet en nu ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kaasje123 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:21:
Ach een mod kan dit topic gewoon sluiten.... Als je namelijk zijn post geschiedenis erop na slaat zie je namelijk dat dit al twee keer eerder is gedaan vanwege te weinig inzet van deze fijne topicstarter precies om de redenen als iedereen al aangeeft hier. :) Een beetje inzet kan er niet vanaf helaas. Toen niet en nu ook niet.
weer een muggezifter...zeker niks beters te doen,als je alles had gelezen dan had je kunnen zien dat dit al meerdere malen is vermeld

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:52

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hee heb jij zin om m'n tentamen te maken? weet de vragen nie en heb geen zin om te leren...

Veilige overclock is een contradictio in terminale zorg, dus dat kun je vergeten. Tot waar je proc gaat weet niemand, dus in 1 keer op 3 ghz kwakken kan een gefrustreerde bui opleveren. Voltages zou ik lekker vanaf blijven, tenzij je ook je temperaturen weet, en je anders niet verder komt. Verder raad ik je inderdaad aan om ofwel je voor te bereiden op een topic, ofwel gewoon beginnersweb onveilig te maken. Luie mensen hebben we niet zo veel aan namelijk, het is een forum, geen helpdesk

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
ok...heb m nu op core speed van 2700MHz draaien FSB 300MHz bus speed 1200MHz memory Vcore 2.1 temp. full stressed is 53 graden.
Wat ik mij nou afvraag is dat ik met DDR2 667MHz begonnen ben terwijl het geheugen standaard al DDR2 800MHz is.
Tijdens het opstarten zie ik pc5300 staan terwijl er pc6400 in zit (deze tutorial heb ik gebruikt..) http://www.hardware.info/...2_Duo_overklok_tutorial/4
Moet ik nou in het begin het ddr2 geheugen op 800MHz zetten???

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Kan, heeft volgens sommige weinig zin omdat het geheugen dat niet synchroon meer loopt met de FSB. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-01 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:39:
[...]

weer een muggezifter...zeker niks beters te doen,als je alles had gelezen dan had je kunnen zien dat dit al meerdere malen is vermeld
Ja je wilt niet lezen maar wel dingen doen die je niet snapt. Sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in. :N

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:39:
[...]

Hier nog zo'n muggezifter...
Als je zelf de moeite had genomen om het een en ander te lezen en te proberen had je je de moeite van dit topic kunnen besparen.
En als je geen zin hebt om te lezen wat doe je dan op een forum?

We verwachten hier toch echt enige eigen inzet. Heb je daar teveel moeite mee dan zijn er misschien andere fora te vinden die aan jouw verwachtingen voldoen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.