Het beste DDR2-5300 ram

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Hey ik heb een 4CoreDual-VSTA moederbord en tot nu toe gebruikte ik nog de DDR1 PC2700 ram die ik nog overhad van voor de upgrade. Ik wil nu echter nieuwe ram gaan kopen. Omdat ik weet dat de 4CoreDual-VSTA maximaal pc5300 ram aankan en mijn volgende moederbord waarschijnlijk DDR3 word wil ik de beste PC5300 ram. Er is echter een probleem. Ik heb gezocht naar reviews maar alle PC5300 ram reviews zijn jaren oud en ik weet dus dan ook niet of die nog steeds up to date zijn en dan weet ik ook niet de combinatie met de 4CoreDual-VSTA moederbord werkt. Als laatste zijn zelfs die oude reviews lastig te vinden. Ik wist niet dat DDR667 al zo oud was :> Ik ga het eigenlijk alleen gebruiken voor games.

Wat ik wel zie is dat volgens deze review http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2729&p=7

crucial ballistix en de Mushkin XP2 het beste zijn.

Voor de rest weet ik het niet.

Ik zie dat de 991512 de mushkin XP2 is die bedoeld is in de review. http://www.mushkin.com/doc/products/memory_detail.asp?ID=276

En dit is de crucial ballistix die ik denk dat bedoeld is in de review. http://www.crucial.com/st...?IMODULE=BL2KIT12864AA663

De mushkin is 117 euro en de crucial ballistix is 96 euro. Ik denk dus dat ik beter kan gaan voor de crucial.

Verwijderd

In welk opzicht moet het goed zijn? Als eerste moet het natuurlijk werken (dat is min of meer de essentie van geheugen). Goed. Als je een setje geheugen hebt gevonden dat hieraan voldoet ben je feitelijk klaar.
Wat zijn de verschillen tussen verschillende reepjes?
* Overclockbaarheid. Speelt (neem ik aan) niet gezien je moederbord.
* Cas latency. Maakt geen donder uit in dagelijks gebruik, is eigenlijk ook alleen interessant voor overclockers.

Kies gewoon iets bij een winkel die je goed uitkomt, voor een goed prijsje (100 euro voor 2 GB DDR2-667? 8)7) en gaan! (Eventueel kun je een setje kiezen dat op de QVL van het mobo staat).

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Ow, en ga op zoek naar PC2-5300 en niet naar PC5300.

PC == DDR
PC2 == DDR2

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:38:
In welk opzicht moet het goed zijn? Als eerste moet het natuurlijk werken (dat is min of meer de essentie van geheugen). Goed. Als je een setje geheugen hebt gevonden dat hieraan voldoet ben je feitelijk klaar.
Wat zijn de verschillen tussen verschillende reepjes?
* Overclockbaarheid. Speelt (neem ik aan) niet gezien je moederbord.
* Cas latency. Maakt geen donder uit in dagelijks gebruik, is eigenlijk ook alleen interessant voor overclockers.

Kies gewoon iets bij een winkel die je goed uitkomt, voor een goed prijsje (100 euro voor 2 GB DDR2-667? 8)7) en gaan! (Eventueel kun je een setje kiezen dat op de QVL van het mobo staat).
en verander dat eventueel maar naar ZEKER DOEN. alles beter dan ram dat niet wil omdat het niet op de QVL staat...

-_-

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
M2M schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:08:
[...]
en verander dat eventueel maar naar ZEKER DOEN. alles beter dan ram dat niet wil omdat het niet op de QVL staat...
Net alle soorten ram worden getest voor de QVL, wil niet zeggen dat het niet werkt.
Maar als je niet van gezeur houdt is het geen slecht plan je geheugen er op uit te zoeken :)

Verwijderd

M2M schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:08:
[...]

Dat zou ik zo niet durven beweren; ik heb nog nooit gecheckt of ram op de QVL stond en er nog nooit problemen mee gehad.
Als je toevallig voor een goede prijs ram kunt vinden dat op de qvl staat, is het duidelijk. Maar, zeker gezien het grote aanbod ram en de korte lijst die de QVL meestal is, zou ik er geen extra moeite voor doen/geld aan uitgeven om dat éne setje te bemachtigen...

• tomcatha
Oeps ik bedoel dus gewoon DDr2 natuurlijk.

Ik ben aan het rondkijken in de manual en ik zie geen QVL.

Met goed bedoel ik gewoon performance in games maar als jullie zeggen dat het waarschijnlijk niet echt uitmaakt ga ik voor de crucial ram.

Verwijderd

QVL staat niet altijd in de manual; meestal is er een apart bestand van de site van de fabrikant te halen.
Verder is het (m.i.) geldverspilling om 100 euro uit te geven aan DDR2-667; dat kan echt veel goedkoper.
Maargoed, je moet het natuurlijk zelf weten ;)

• tomcatha
De probleem is dus juist dat ik het niet weet :P. Ik wil gewoon het maximale uit mijn moederbord halen zodat ik zo lang mogelijk niet hoef te upgraden.

• tomcatha
Om eerlijk te zijn ben ik zelf nog steeds niet uit. Jullie zeggen allemaal dat jullie geen 100 euro zouden willen uitgeven voor pc5300. Hoeveel dan wel?

Iemand die ik ken die zei dat hij zo'n 100 euro zou uitgeven in een niet overclock geval zoals ik.

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 04:03

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 18:23

Mentalist

[avdD]

PMG FAQ
Ofwel je kan sneller RAM kopen.

http://www.asrock.com/mb/...?Model=4CoreDual-VSTA&s=n
Ofwel je mobo kan zelfs volgens de specs met DDR2 667 overweg.

pricewatch: Transcend JM800QLJ-1G
Ofwel het kan voor minder dan 100 euro.

pricewatch: OCZ Gold GX XTC
Of een setje.

PC5xxx geheugen is niet duidelijk goedkoper dus ik zie niet in waarom je dat zou kopen (behalve als de latency lager is, maar dan nog maakt het voor de meeste applicaties weinig uit).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

^^

Weinig aan toe te voegen, behalve slotje...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.