Toon posts:

Valueselect vs XMS

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment heb ik 1 GB aan memory. (Corsair 1024MB DDR400 (2x512) CL2 + LED Activity Lights (TWINX1024-3200C2PRO)

Nu is dit op het moment wat weinig. Ik zit er daarom aan te denken om minimaal er 1 setje bij te halen. Nu is het type geheugen dat ik op het moment heb niet meer leverbaar (met leds). Maar de beste matchende zou een corsair setje zijn van 2*256 XMS memory.

Nu kan ik echter 2dehands 4 * 1024 mb krijgen voor een ongeveer dezelfde prijs. Deze is tevens van Corsair, echter wel de Value Select variant.

De vraag is nu, wat zou ik doen. 1 gig erbij halen waarna ik uitkom op 2 gig XMS memory. Of mijn bestaande geheugen aan de kant schuiven en gaan voor de Value Select variant. Dus in totaal 4 gig geheugen...

Uit een test op http://www.techspot.com/n...ect-memory--techspot.html lijkt het verschil klein te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?

Verder maak ik vooral gebruik van office applicaties waaronder photoshop en dreamweaver. Moederbord is een Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra Skt 939 met een Athlon 64 3200+ Skt 939 2000 FSB TRAY 512kb Venice en Asus GeForce 6600 GT 128MB (PCIe, DVI), Extreme N6600GT⁄TD.

PS: Weet iemand of mijn moederbord wel 4 gb geheugen aankan?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hier al gekeken: PMG FAQ

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:28
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:25:
PS: Weet iemand of mijn moederbord wel 4 gb geheugen aankan?
4GB wel, maar of het OS het ook aan kan is een tweede.

Verwijderd

Topicstarter
Draai op het moment Vista, maar ben van plan weer terug te gaan naar WinXP. Als ik zo de specs zie moet zelfs de 32 bit versie minimaal 4 gig ondersteunen: http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/facts/top10.mspx

• Mammon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-03 19:28
ja maar

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo lees dan voldoe ik wel aan onderstaande eisen? Maar heeft iemand misschien ervaring met 4 gig op mijn moederbord (A8N-Sli)?

i) 64bits OS
ii) x86 CPU met 64bits instructieset
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen)
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten)
v) 4GB geheugen installeren

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 18:32 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:31:
Als ik het zo lees dan voldoe ik wel aan onderstaande eisen? Maar heeft iemand misschien ervaring met 4 gig op mijn moederbord (A8N-Sli)?

i) 64bits OS
ii) x86 CPU met 64bits instructieset
iii) Chipset met remapping mogelijkheid (Intel 955, 965, 975 of enterprise chipset. Alle AMD chipsets die AMD64 cpu's ondersteunen)
iv) BIOS met remapping functie (staat default uit, dus wel aanzetten)
v) 4GB geheugen installeren
Waarom zou 4GB niet werken op dat moederbord? Als je voldoet aan bovenstaande eisen dan zie ik geen problemen. Hooguit compatibiliteits-problemen, maar het gaat in 95% van de gevallen goed. Gewoon doen dus... :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik het nu bekijk ga ik waarschijnlijk voor de 4 gig, alleen heb ik nog weinig info gevonden over de voors en tegens van xms vs value select...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het 4 gig geheugen er in gezet. Hierna starte de pc niet meer op, geen eens een biepje, etc.

Daarna heb ik het oude geheugen er weer in gezet. Maar mijn pc doet nog steeds niets. Ik hoop natuurlijk dat ik niet mijn moederbord gemold heb, wat kan het nog meer zijn?

Ik heb echt voorzichtig gedaan, gewoon oude geheugen eruit, het nieuwe erin...

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Wel de stroom eraf gehaald en PSU ontladen?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is de bedoeling dat je de FAQ en eerdere topics doorzoekt voordat je zelf post. Pas een paar dagen terug is een topic over Kingston ValueRAM vs dure meuk voorbijgekomen. Zie mijn post daar voor meer uitleg. Komt er simpelweg op neer dat de chips relevant zijn, rest is opsmuk. Zoek op welke chips je wilt, zoek dan repen met die chips. Of ze nu noname, 'value' of UltraTurboMegaHeteGeileShittm heten.

maar goed, dit is vaak zat voorbijgekomen. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.