Naja, gister een thread gemaakt "Asus P5K, raid configuratie probleem" met mijn probleem.
Was dus van plan om toch maar lekker goedkoop te doen en een kabeltje te kopen.. teminste totdat
ik vandaag 500 euro verdiend hab na het verkopen van mijn oude brommertje
Dus, de optie om een raid controller te nemen is weer helemaal open.. alleen, ik ben nu al een paar uren aan het rond kijken ( google, tweakers pricewatch/productreviews ) maar er valt gewoon zeer weinig te vinden voor mensen die er simpel weg geen verstand van hebben. ( qua benchmarks )
waarschijnlijk gevalletje door de bomen het bos niet meer zien :\
Mijn idee is om mijn 2 wester digital raptors in raid 0 te laten werken
ik doe dit om de boot tijd/load screen in spelletjes te verminderen.
maar, na het lezen van alle reviews and what not.. ben ik er nog steeds niet uit wat ik het beste kan nemen.
ik weet niet eens of een raid controller sneller is dan mijn onboard ICH9 chipset
dus, als jullie nog wat informatie voor mij hebben,
Bij voorbaat dank!
Ondersteunde informatie:
Mobo: ASUS P5K
HD: Western Digital Raptor, 74 GB 2x
Was dus van plan om toch maar lekker goedkoop te doen en een kabeltje te kopen.. teminste totdat
ik vandaag 500 euro verdiend hab na het verkopen van mijn oude brommertje
Dus, de optie om een raid controller te nemen is weer helemaal open.. alleen, ik ben nu al een paar uren aan het rond kijken ( google, tweakers pricewatch/productreviews ) maar er valt gewoon zeer weinig te vinden voor mensen die er simpel weg geen verstand van hebben. ( qua benchmarks )
waarschijnlijk gevalletje door de bomen het bos niet meer zien :\
Mijn idee is om mijn 2 wester digital raptors in raid 0 te laten werken
ik doe dit om de boot tijd/load screen in spelletjes te verminderen.
maar, na het lezen van alle reviews and what not.. ben ik er nog steeds niet uit wat ik het beste kan nemen.
ik weet niet eens of een raid controller sneller is dan mijn onboard ICH9 chipset
dus, als jullie nog wat informatie voor mij hebben,
Bij voorbaat dank!
Ondersteunde informatie:
Mobo: ASUS P5K
HD: Western Digital Raptor, 74 GB 2x