ik werd net door de winkel gebeld die mijn nieuwe pc in elkaar zet ( puur dat ik meteen weet dat alles werk en dat ik achteraf niet met defecte hardware zit
)
met het verhaal dat de raid configuratie niet gaat lukken.
Het blijkt dat de raid-controller van de ASUS P5k aan de buitenkant van de PC zit en om de raid configuratie daarop aan te sluiten is er een "speciale" sata kabel nodig is die het bedrijf niet op voorraad heeft/kan leveren.
De oplossing volgens het bedrijf, extra raid controller er op ( 60 euro
) en dan zou het zo "gepiept" zijn.
Naja mijn reactie was meteen nee met het idee van "hoe moeilijk kan het zijn op dit zelf op te lossen"
maar ja, toen kwam ik er achter dat ik niet zo bijzonder veel van raid opstellingen weet.
Heb ook geen idee wat voor kabeltje ze bedoelen en wat ik me er nu echt bij voor moet stellen. ( google en de tweakers zoek functie helpen geven mij de oplossing dit keer ook niet )
Dus bij deze
, heeft iemand ervaring over het opzetten van een raid 0 configuratie met mijn huidige opzet?
Ondersteunde informatie:
Behuizing: Antec Nine Hundred
Mobo: ASUS P5K
HD: Western Digital Raptor, 74 GB 2x
met het verhaal dat de raid configuratie niet gaat lukken.
Het blijkt dat de raid-controller van de ASUS P5k aan de buitenkant van de PC zit en om de raid configuratie daarop aan te sluiten is er een "speciale" sata kabel nodig is die het bedrijf niet op voorraad heeft/kan leveren.
De oplossing volgens het bedrijf, extra raid controller er op ( 60 euro
Naja mijn reactie was meteen nee met het idee van "hoe moeilijk kan het zijn op dit zelf op te lossen"
maar ja, toen kwam ik er achter dat ik niet zo bijzonder veel van raid opstellingen weet.
Heb ook geen idee wat voor kabeltje ze bedoelen en wat ik me er nu echt bij voor moet stellen. ( google en de tweakers zoek functie helpen geven mij de oplossing dit keer ook niet )
Dus bij deze
Ondersteunde informatie:
Behuizing: Antec Nine Hundred
Mobo: ASUS P5K
HD: Western Digital Raptor, 74 GB 2x