Beste monitor voor mijn eisen;

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-07 19:24
Ik heb al veel research gedaan via google maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zoveel beeldkanonnen dat ik niet zo 1,2,3 weet welke nou de beste prijs/kwaliteit heeft.
Vandaar dit topic. Ik wou het in de eerste instantie vragen in het Samsung topic tot m'n ogen vielen op het blauwe gedeelte waar stond dat je geen vragen mag stellen over welke het beste is etc. Jammer want ik dacht dat dat topic daar juist voor bedoeld was.

Maar nu mijn vraag.
Zoals ik hierboven al uit heb gelecht ben ik op zoek naar het beste beeldkannon die aan m'n eisen voldoet. Ik wil goed kunnen gamen ( dus zo min mogelijk ghosting)
Lage responsetijd, voor de ghosting natuurlijk :P
Mooi uiterlijk.
Goede kleur/contrast verhoudingen etc.
Het liefst wil ik niet meer dan 200 € uitgeven, dus rond de 200€ mag het gaan kosten.
Ik wil het graag bij een bescheiden breedbeeld houden dus 19 of 20 inch.
Door veel goede reviews en foto's te hebben gezien te hebben van samsung monitoren zou ik graag ook een samsung monitor willen, tenzij er natuurlijk betere zijn voor minder geld etz.
Maar er zijn er zoveel.

Samsung SyncMaster 940NW
Samsung 931BW
Samsung SyncMaster 940N
Samsung SyncMaster 940BW
Samsung 205BW
Samsung 940B

En er zijn er nog wel meer.

Maar welke van deze is het best? Of weten jullie andere die nog beter zijn?

Alvast bedankt :)

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:24
Als je breedbeeld wilt, waarom heb je de 940N en 940B er dan nog tussen staan? Verder bestaat er niet zoiets als 'het best'; het heeft veel met wensen en smaak te maken. Zoek eens naar de verschillen tussen de monitoren die je nu hebt staan en weeg het voor jezelf af. Sommige modellen hebben DVI, andere niet. Ook zijn ze niet allemaal in hoogte verstelbaar. Van de Samsung 931BW valt er nog te zeggen dat zijn contrast geweldig groot lijkt (volgens de specificaties), maar dat werkt met een trucje waar sommige mensen epilepsie van zeggen te krijgen. Dat kun je vervolgens wel uitzetten, maar het resultaat is een lager contrast (800:1) dan sommige andere monitoren hebben (1000:1).

[ Voor 31% gewijzigd door Z-Dragon op 25-08-2007 11:03 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

is deze niet wat voor je: Acer AL1916WAs,Zilver / Zwart, 19inch http://azerty.nl/producte..._ID=155&TAB=specificaties

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-03 14:02
Die Acer is zeker een mooi dingetje, heb hem zelf ook, maar de kwaliteit is natuurlijk wel iets minder dan een echte Samsung.

Echter ben ik zeer tevreden met deze monitor. Het voordeel van een dergelijk "kleine" breedbeeld TFT is dat je een lage native resolutie hebt (1440x900), en je dus veel langer kunt doen met een grafische kaart dan op bijvoorbeeld een 22" breedbeeld.

Zie ook mijn review van deze monitor:
http://tweakers.net/productreview/3859
NB. de AL1916Ws en de AL1916WAs zijn nagenoeg gelijk, alleen heeft de WAs een 5ms responstijd en de Ws 8ms.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 10:58
Kijk ook eens naar de IIyama's!

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Ik vroeg me af, je hebt het over beeldkannonnen, maar dan heb je het over types monitoren met LCD.
Beeldkannonnen zijn CRT (cathode ray tub). LCD's hebben toch wel veel voordelen.
Dus wat zoek je?

Verwijderd

Acer X222W

Verwijderd

http://www.iiyama.nl/defa...&LNG=NL&NAV=236&PROD=7198

Heerlijke monitor, heb alleen een 4 jaar oud model met iets van 20ms.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Aangezien je wel breedbeeld wilt vallen sowieso al 2 modellen van je lijstje weg en hou je er 3 over. Nu snap ik je "dilemma" want ik heb zelf toch ook een keuze moeten maken onlangs, maar je kunt het echt wel zelf hoor ;)
Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?.
Je moet ze alle 3 bekijken en voor jezelf beslissen welke het beste bij je past. Het zijn namelijk allemaal goede monitoren in de algemene zin.
Als ik jou was zou ik eens de specifiekere dingen naast elkaar zetten. Denk dan aan contrastratio's, kijkhoeken, aansluitingen, features (bijv pivot), stroomverbruik (als je daar waarde aan hecht), etc.
Dan kom je er echt wel uit :D

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.