WMA 5.1 via versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Als ik HD WMV bestanden afspeel dan is de audio vaak geencodeerd met WMA Pro. Mijn versterker kan dit niet decoderen, waardoor ik puur stereo geluid heb (soms zelfs geen geluid). Bij AC3 krijg ik prima surround geluid.

Is het mogelijk om WMA Pro direct te transcoderen naar een AC3 stream? Met AC3Filter kom ik hier niet uit. Ik draai Windows Vista overigens, SPDIF output device.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Zie dit topic
Dolby Digital uit met WMVHD Files

Als je 'show trayicon' aanzet kun je zien of ac3filter ook daadwerkelijk wordt gebruikt tijdens het afspelen van de film (dan komt er een icoontje rechtsonderin in windows).

• Zyphrax
Thnx cool_zero. Ik ben uiteindelijk ook nog op het AC3Filter forum terechtgekomen.

Met Windows Media Player en Windows Media Center (zelfde basis natuurlijk), is het op dit moment niet mogelijk om WMA Pro uit te sturen als DD. Beide applicaties gebruiken in dit geval niet AC3Filter, omdat een apart deel uit Windows Media Foundation gebruikt wordt. Met Media Player Classic zou dit wel moeten kunnen. Nog niet kunnen proberen.

Verwijderd

Dank!

Ik heb ook lang zitten worstelen met WMA over S/PDIF (EVGA 680i onboard audio realtek chip). Dankzij deze beschrijving lukt het me WMA middels media player classic en AC3Filter over S/PDIF te outputten naar mijn receiver in Dolby.

Nog wel twee vraagjes.
1. Cool_zero welk programma gebruik jij voor het afspelen van je films?
2. Ben zelf erg gehecht aan VLC player maar krijg daar continue haperend geluid indien ik S/PDIF aanvink. Dit is kennelijk een bekend probleem, maar ik krijg het met geen mogelijkheid werkend (ook niet met win32wave out aangevinkt). Iemand hier een oplossing voor?

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik gebruik ook media player classic voor het afspelen van films.

Verwijderd

Ik ben denk ik 1 van de weinige gelukkige waarvan mijn receiver (Pioneer 916K ofzo) WMA9pro weergeeft _/-\o_

En anders idd. mediaplayer classic icm. AC3filter.

Succes!

• Zyphrax
Een paar dagen geleden heb ik de Pioneer VSX-LX50 bestelt.
Pioneer is één van de weinige merken die directe WMA 9 Pro decoding heeft.

Pagina: 1