Video Camera Vergelijk

Pagina: 1
Acties:

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
Ik wil een digitale video camera. Ik heb er 3 gevonden. Namelijk deze:
Kieskeurig vergelijk: Canon DC10; Canon MD110; Canon MD130
Ik vind het alleen moeilijk om het aantal megapixels te vergelijken. DC10 heeft er 1,5 keer meer, maar hoeveel maakt het in beeldkwaliteit uit? En de dc10 comprimeerd naar mpeg4 omdat het op dvd moet, dus gaat de kwaliteit toch omlaag.
Voordeel van de dc10 vindt ik het opslagmedium. Je kan je filmpjes zo kopieren naar je pc ipv het bandje af te draaien en het beeld te 'capuren'
Voordeel van die andere 2 vind ik de zoom, dat is optisch gezien 3x zoveel.
Mijn budget is niet groter anders had ik wel een met harde schijf gedaan. Die dc10 wil ik via ebay bij de canon outlet kopen als hij onder de 300 blijft. Canon Outlet: DVD Video DC10 (Refurbished)
Daarom laat ik de beslissing afhangen van het aantal megapixels.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:36
Regelmatig worden camcorders getest door redacties van diverse tijdschriften, misschien tref je daar een vergelijking aan van jouw selectie en gegevens op het punt van beeldkwaliteit.

Bedenk verder, dat bij PAL video het aantal pixels (720x576) beperkt is; dus een sensor met meer pixels (veelal om de ook aanwezige foto functie op te waarderen) heeft waarschijnlijk weinig zin. (Wordt soms gebruikt om beeld stabilistatie mogelijk te maken.)

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:16
Ok bedankt. Dan zit ik nu dus met een keuze uit 2 nadelen. Compressie naar mpeg4 of opslaan op tape.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Exploited
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10-2014
Een DVD-camcorder gebruikt MPEG2-compressie, niet MPEG4. Verder slaat zo'n camera in 'standaard-stand' slechts 2GB/uur op tegenover 13GB/uur op een miniDV-bandje.

De keuze voor een camera hangt er eigenlijk vanaf wat je na het opnemen allemaal van plan bent te gaan doen met de beelden. Als je zin hebt om van monteren je hobby te maken valt de DVD-camera af, maar als het doel is om vooral te filmen en die beelden ooit een keertje te kunnen terugzien, dan is een DVD-camera wel heel erg eenvoudig.

Megapixels hebben inderdaad weinig nut bij het filmen van standaard-TV-beelden. Je TV geeft nu eenmaal niet meer pixels weer dan het standaard-TV-signaal. Bij een normale videocamera zijn het niet de kwantiteit, maar de kwaliteit van de pixels belangrijk - dat en de gebruikte lens. Nu zitten beide bij de Canon-camera's wel goed, waarbij gezegd kan worden dat de MD150 een iets betere sensor heeft dan de MD110 en MD130.