Toon posts:

[VISTA] Vista start niet meer op !

Pagina: 1
Acties:
  • 1.132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik zit met een klein probleempje.

Elke keer als ik Windows Vista opstart krijg ik de keuze tussen 3 verschillende Veilige Modussen en om Windows normaal op te starten, maar wat ik ook kies, daarna krijg ik deze error:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to you computer.

CLFS.SYS

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

... (Dan zegt hij me wat ik moet doen als het blijft gebeuren. Wat dus niet lukt, want ik geraak niet meer in Windows :? )

Maar is er een manier om dit te omzeilen?
Want ik heb een gratis recovery disc toegestuurd gekregen, maar deze levert dezelfde error op. (Hij laad de files, dan komt het laadbalkje van Microsoft erop, en dan krijg ik het blauwe scherm)

Misschien moet ik mijn schijf helemaal formateren, want is CLFS.SYS geen systeem-file?
Maar hoe dat weet ik niet :? .

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen ! :)

Dank bij voorbaat

Verwijderd

Doe eens een chkdsk, dan is het probleem meestal verholpen. Als dat nog niet helpt heb je waarschijnlijk een virus te pakken. Als je met Google even gezocht had, had je dit ook makkelijk zelf kunnen vinden hoor, zie clfs.sys+vista

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

uit de FAQ - Mijn computer start niet meer op, hoe kan ik dit oplossen?.

Ook de rest van de Windows Clients - FAQ heeft genoeg houvast om ook voor Vista te troubleshooten.

We stellen het hier wel op prijs als je zelf ook wat inzet laat zien d.m.v. vooronderzoek :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.