Toon posts:

verbinding voor een thuis server

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu lijbrandt telecom en het zijn een stelletje oplichters. mij is meerdere malen belooft dat ik een vast ip zou krijgen en dat hebben we niet. natuurlijk heb ik ze hier vaak over gebelt.

dus ik zoek een provider met:

een vast ip (niet semivast, VAST, statisch)
minimaal 1mb/s upstream
onder de 60 euro
toestemming om een server voor non-commeciele doeleinden te draaien

weet iemand iets? ik moet een online portfolio online kunnen zetten en mijn eigen server maakt daar deel van uit.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

waarom wil je zo graag een vast ip hebben ?

Iperf

Verwijderd

fish schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:03:
om je domein eraan te hangen denk ik 8)7

Verwijderd

Waarschijnlijk voor zijn eigen server. Aan de andere kant, er zijn genoeg oplossingen om een server draaiende te houden onder een niet-vast IP. Denk aan DynDNS oid.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan is wel zo handig voor een domeinnaam.

Je kunt wel dyndns gebruiken, maar daar kun je afaik geen 'gewone' domeinnaam aanhangen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

Er zijn er zoveel
\[Concepts-ICT] 24mbit voor €29,95; adders? (ff belletje/mailtje doen voor een vast ip)
TweakDSL volgens mij ook..
Even moeite doen hoor :')

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een .eu domein en die willen ze niet voor me registreren bij no-ip.com of DynDNS. Maar dit doet niet terzake. Ik alles in eigen handen hebben </controlfreak>. liefst sdsl natuurlijk maar die heb ik niet kunnen vidnen voor onder de 60 euries XD

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 22:12 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:10:
ik heb een .eu domein en die willen ze niet voor me registreren bij no-ip.com of DynDNS. Maar dit doet niet terzake. Ik alles in eigen handen hebben </controlfreak>. liefst sdsl natuurlijk maar die heb ik niet kunnen vidnen voor onder de 60 euries XD
Je kan ook een c-name aan je dyndns-hostnaam hangen, maar een vast ip is inderdaad handiger.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

omdat wanneer een server geen statisch ip heeft het gewoon voor geen meter te bereiken/onderhouden is.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:56

sanzut

It's always christmas time

Waarom niet gewoon registreren bij een willekeurige host, en dan daar zorgen dat je je eigen DNS mag aanpassen. Kan je je eigen IP aanpassen als dit is veranderd(bij de meeste ISP's max 2x in het jaar)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dyndns support het wel maar dan voor 25$ p/j ;)
https://www.dyndns.com/se...om/supported-domains.html

en idd een vaste is handiger .. maar overstappen van provider ind ik ook tamelijk kut

maar ja al ik bij acces al een basic abbo zie (786 up) dan moet er wel iets te vinden zijn

Iperf

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Gewoon willekeurige abbo pakken met semi vast ip.

Domein hoster kiezen waar je webbased zelf je dns gegevens kunt aanpassen van je domein.
Daar dan de ttl op 3600s zetten. Als je dan eens een ander ip krijgt na herstart of storing van je modem is je site in no time weer online. Effe je dns aanpassen en klaar.

Kunt eens kijken bij kpn zakelijk internet, range van 5 vaste externe adressen op adsl modem.
Maar je betaalt er uiteraard veel voor en de snelheid is laag.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb evengoed mijn buik wel vol van die onbeleefde , kostebesparende, liegende oplichters met hun lege beloftes. dus van provider wisselen doe ik evengoed wel. de vraag is alleen nog welke... zit keek net naar tweakDSL maar ik woon niet in A'dam -_-... staat ook nerges op de site of je een vast ip krijgt bij die providers :S.

en jongens ik ben echt alleen geintresseert in een echt VAST ip en niet in iets dat "ook wel kan".

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 22:37 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:24

SpamLame

niks

xs4all lite adsl voor 29.95 daarna upgraden naar xs4all only en heb je je 1 mbit upstream.
Is wel omslachtig maar een mogelijkheid is een mogelijkheid.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
SpamLame schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:36:
xs4all lite adsl voor 29.95 daarna upgraden naar xs4all only en heb je je 1 mbit upstream.
Is wel omslachtig maar een mogelijkheid is een mogelijkheid.
Als ie dan nog een maand ofzo wacht, dan kan-ie rechtstreeks zonder tussenoplossing XS4ALL Only aanvragen :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een modem die SDSL doet vind je volgens mij ook niet voor 60 euro :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:35:
ik heb evengoed mijn buik wel vol van die onbeleefde , kostebesparende, liegende oplichters met hun lege beloftes. dus van provider wisselen doe ik evengoed wel. de vraag is alleen nog welke... zit keek net naar tweakDSL maar ik woon niet in A'dam -_-... staat ook nerges op de site of je een vast ip krijgt bij die providers :S.

en jongens ik ben echt alleen geintresseert in een echt VAST ip en niet in iets dat "ook wel kan".
Als je echt een vast IP wilt moet je als eerste niet zo zeiken op je CONSUMENTEN provider, en gewoon een zakelijk abbonement nemen.

Ik ken geen enkele consumenten ISP meer die een vast IP levert, maar misschien is bbyond een optie voor je, ik dacht dat die wel vaste IP's leverden.

En owja, voor een duppie zit je niet op de eerste rang.

Verwijderd

Punica- schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:04:
[...]

Als je echt een vast IP wilt moet je als eerste niet zo zeiken op je CONSUMENTEN provider, en gewoon een zakelijk abbonement nemen.

Ik ken geen enkele consumenten ISP meer die een vast IP levert, maar misschien is bbyond een optie voor je, ik dacht dat die wel vaste IP's leverden.

uhm misschien moet je dan ff beter kijken bij de consumenten providers, want ik kan zo enkele voorbeelden noemen die wel een vast ipadres geven hoor. (xs4all, tweakersdsl, planet enz.) en die leveren het nog steeds hoor.

Verwijderd

Topicstarter
ben ook wel bij XS4all wezen kijken. goeie reviews en best aardige snelheden. wat is dat xs4all only waar iedereen het over heeft?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:47:
ben ook wel bij XS4all wezen kijken. goeie reviews en best aardige snelheden. wat is dat xs4all only waar iedereen het over heeft?
Staat er toch?
http://www.xs4all.nl/allediensten/toegang/xs4allonly/

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Concepts heeft voor sommige ook leuk glasvezel, 50 mbit, 52,50 per maand.

Dat is up en download, en je mag ook vast ip hebben.

Ze controleren echter wel, of je creditten e.d. hebt uitstaan. Dat je het even weet, als je ineens wordt opgebeld, met allerlei vragen....soort interview, en nadien hoor je dat het voor Concepts is.

Ik heb het besteld, alles netjes beantwoord, en als het opgeleverd is, laat ik zeker wel weten, of de snelheden worden gehaald.

Het is overigens nog niet landelijk, maar goed, mocht het zo zijn, dat er b.v. 200 man het willen in 1 wijk, dan is een investering wel mogelijk vermoed ik.

Gr.

Sander aka Dawizzkid

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
let er wel op dat een vast ip adres meestal een gereserveerd dhcp-adres bij consumenten-providers.
(maw: adhv je mac-adres van je router krijg je telkens hetzelfde ip-adres - waar je met echt vast het meegedeeld krijgt en het configureerd in je router.)
uitzonderlijk kan dit wel eens veranderen (ip-pool wordt uitgebreid voor die regio, ....)

(edit ertss: je kan jaren hetzelfde ip-hebben, maar je kunt pech hebben en elke zoveel maand een ander, en als er iemand is die jouw mac-adres gaat ingeven op zijn router, dan wisselt het nog vaker... bij een echt vast ip speelt dat mac-adres geen rol voor je provider, omdat je ip-adres niet van hem doorkrijgt, maar omdat je het zelf configureerd in je router, nadat je via mail/brief alle info hebt gekregen)

en als je server zo belangrijk is dat ie ook steeds bereikbaar moet zijn: wat ga je dan doen als je isp een streekgebonden panne heeft voor enkele uren/ dagen ? (iemand rijdt de verkeerde paal/kast om, een graafmachine trekt enkele meters kabel uit de grond, ....)

als consument heb je geen garantie qua uptime. Enkel dat ze de storingen zo kort mogelijk proberen te houden, en voor de rest mag je klagen tegen een student in een call-center die dat ondertss toch al gewoon is.

Voor minder dan 60 euro kan je hem wrs al netjes in een rack gaan hangen bij een colo-boer, waar je wel alle of toch zekers betere voorwaarden hebt qua connectie's enzo. (of heb je schrik dat ze hem op een moment uit dat rack plukken?)

[ Voor 16% gewijzigd door soulrider op 25-08-2007 11:27 ]

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-11 18:58
zelf heb ik speedling/babyxl , en heb na 5 jaar en 3 keer verhuizen nog steeds hetzelfde ip..
(30,- voor 4/1 mbit inclusief kpn/btw)
heb ook semi commerciele sites draaien en eigen email server

en dyndns kan perfect voor domeinnamen hoor!

jeeigendomein.nl laten verwijzen naar je.account.dyndns.org naar je router die dyndns ondersteund

[ Voor 16% gewijzigd door Japidoff op 25-08-2007 11:21 ]

gang is alles

Verwijderd

Zelf heb ik XS4all Only. Werkt als een trein :)

En bij hun heb ik al jaren dezelfde ip adres! Alleen moet je wel opletten dat als je van een XS4all abbo gaat migreren naar ONLY dat je ip adres veranderd wordt.Maar daarna behoud je je eigen ipadres :)

Een .eu domein via TransIP. Lekker goedkoop, en je kan zelf alle records beheren en wijzigen via de inteface van TransIP.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Punica- schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:04:
[...]

Zucht, durf te weten waar je over praat:
- XS4ALL, al 3 jaar zelfde IP
- Planet, al 4 jaar zelfde IP
- Orange al 1 jaar zelfde IP
- Tiscali al 1 jaar zelfde IP

Dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar ze zetten het misschien niet zwart op wit, maar het is bij mij nog NOOIT veranderd... Zijn allemaal consumenten abbonementen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sander- schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:12:
[...]

Zucht, durf te weten waar je over praat:
- XS4ALL, al 3 jaar zelfde IP
- Planet, al 4 jaar zelfde IP
- Orange al 1 jaar zelfde IP
- Tiscali al 1 jaar zelfde IP

Dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt, maar ze zetten het misschien niet zwart op wit, maar het is bij mij nog NOOIT veranderd... Zijn allemaal consumenten abbonementen.
Demon: 1,5 jaar zelfde IP
Direct ADSL: 2,5 jaar zelfde IP

Verwijderd

Toch heb je geen vast IP adres, alleen het gros van de providers geeft gebaseerd op MAC adres hetzelfde IP bij het vernieuwen van de lease.

Daardoor krijg je continu hetzelfde IP, maar het is absoluut geen vast of statisch IP adres.

Zodra je een nieuwe modem aansluit, er iets veranderd aan je pakket/verbinding, als je je PC direct eraan hebt in bridge mode een nieuwe netwerkkaart gebruikt (of om een andere reden je MAC adres gewijzigd raakt), als je modem er voor een langere tijd uit ligt (meestal meer dan 24 uur voordat je uit de DHCP server gegooid wordt), als de provider van DHCP server switcht, als de DHCP server crasht of om een andere reden leeggemaakt wordt, etc etc etc.

Zo zijn er nog talloze redenen waarom dat je IP adres kan wijzigen, dat is het grote verschil tussen het hebben van een statisch/vast IP adres en een dynamisch IP adres wat in normale omstandigheden nooit gewijzigd wordt.

Bij een statisch IP heb jij een overeenkomst met de provider dat jouw verbinding altijd hetzelfde IP zal krijgen. In het consumenten segment ken ik geen providers die dit aanbieden (is ook geen reden voor), enkel in het zakelijke segment heb je er kans op.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:25:
In het consumenten segment ken ik geen providers die dit aanbieden (is ook geen reden voor), enkel in het zakelijke segment heb je er kans op.
Er zijn wel providers die het aanbieden. Ik zit bij Concepts ICT, met een consumenten abonnement. Op mijn aansluiting (BBned) is een vast IP-adres ingesteld. En dat staat los van MAC-adressen enzo..

Verwijderd

Zorg er wel voor dat je bij een provider zit die rDNS op je IP-adres ondersteunt.

Als je geen rDNS hebt en je een 'statisch' IP-adres in een dynamische range hebt (dus eigenlijk een IP-adres gekoppeld aan je MAC-adres zoals TRRoad hierboven zei), kom je niet/moeilijk van de SORBS DNSBL blacklist af.

Dat is erg vervelend als je een mailserver hebt en je een e-mail wil sturen naar iemand met een provider die SORBS DNSBL gebruikt. TweakDSL doet dat bijvoorbeeld wel (op aanvraag).
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:35:

TweakDSL kan ook buiten A'dam hoor, alleen geen glasvezel, wel ADSL.
Bijvoorbeeld TweakT 0-4 is dan al genoeg (1 Mbit up, 0-4 Mbit down). Je zou daar ook twee abonnementen van kunnen nemen, elke op een ander aderpaar, en dan load balancing gebruiken.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toch heb je geen vast IP adres, alleen het gros van de providers geeft gebaseerd op MAC adres hetzelfde IP bij het vernieuwen van de lease.

Daardoor krijg je continu hetzelfde IP, maar het is absoluut geen vast of statisch IP adres.

Zodra je een nieuwe modem aansluit, er iets veranderd aan je pakket/verbinding, als je je PC direct eraan hebt in bridge mode een nieuwe netwerkkaart gebruikt (of om een andere reden je MAC adres gewijzigd raakt), als je modem er voor een langere tijd uit ligt (meestal meer dan 24 uur voordat je uit de DHCP server gegooid wordt), als de provider van DHCP server switcht, als de DHCP server crasht of om een andere reden leeggemaakt wordt, etc etc etc.

Zo zijn er nog talloze redenen waarom dat je IP adres kan wijzigen, dat is het grote verschil tussen het hebben van een statisch/vast IP adres en een dynamisch IP adres wat in normale omstandigheden nooit gewijzigd wordt.

Bij een statisch IP heb jij een overeenkomst met de provider dat jouw verbinding altijd hetzelfde IP zal krijgen. In het consumenten segment ken ik geen providers die dit aanbieden (is ook geen reden voor), enkel in het zakelijke segment heb je er kans op.
Wederom BullshiT :)

Bij zowel Orange als Planet als XS4all heb ik het modem al meerdere keren vervangen en nooit een ander ip gekregen.... Dus het zal allemaal misschien niet 100% zwart op wit staan, maar het is allemaal wel heel vast.
En dan nog, als je een nieuw modem koopt (hoe vaak gebeurt dat?) dan kun je toch ook wel ff de DNS aanpassen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sander- schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:40:
[...]
Wederom BullshiT :)

Bij zowel Orange als Planet als XS4all heb ik het modem al meerdere keren vervangen en nooit een ander ip gekregen.... Dus het zal allemaal misschien niet 100% zwart op wit staan, maar het is allemaal wel heel vast.
En dan nog, als je een nieuw modem koopt (hoe vaak gebeurt dat?) dan kun je toch ook wel ff de DNS aanpassen?
Toen ik mijn HCCNet account kreeg in 2002, toen kreeg ik te horen wat "mijn" IP-adres zou zijn. Toen ik naar XS4All switchte kreeg ik ook netjes mijn IP-adres doorgegeven. Een vast IP-adres dus. Dit zal bij de goedkopere providers misschien niet gegarandeerd worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 17:55

Wiebbe

<none />

Ik gebruik Casema om mijn eigen server te hosten, ik heb daar nu 1.5mbit up wat meer dan voldoende is voor simpele hosting dingen. Ik kon niet echt opmaken waar je woont dus ik weet niet of je daar casema kabel kan nemen :)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:20

krvabo

MATERIALISE!

gambieter schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:42:
[...]

Toen ik mijn HCCNet account kreeg in 2002, toen kreeg ik te horen wat "mijn" IP-adres zou zijn. Toen ik naar XS4All switchte kreeg ik ook netjes mijn IP-adres doorgegeven. Een vast IP-adres dus. Dit zal bij de goedkopere providers misschien niet gegarandeerd worden.
Bij Concepts heb je standaard een dynamisch ip, maar als je even een belletje of mailtje doet naar de helpdesk krijg je een vast ip toegewezen. Dan krijg je binnen een kwartier een *.static.dsl.concepts.nl-hostname. Gegarandeerd vast dus.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

sander- schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:40:
Misschien moet je je dan maar eens verdiepen in de verschillende manieren waarop DSL lijnen in Nederland worden aangeboden.

Je hebt bijvoorbeeld RFC1483-Bridged (o.a. BBNed lijnen) en PPPoA.
KPN (Planet en XS4All lijnen op KPN) gebruikt over het algemeen PPPoA met een username/pass waarop d.m.v een Radius server een IP wordt toegekend.

RFC1483 Bridged lijnen werken doorgaans met DHCP, al dan niet met de mogelijkheid een MAC reservering op te geven om je adres een vast IP lease te geven.

SDSLs zijn hoofdzakelijk PPPoA Radius logins, al dan niet met een Routed subnet (/30 of /29).

Al kan je soms met wat contacten ook een routed subnet op een ADSL2+ lijn loskrijgen :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:26
Misschien een klein onzinberichtje van mijn kant ;)

Username koppelt IP natuurlijk :)

[ Voor 101% gewijzigd door RedHat op 25-08-2007 17:15 ]

Verwijderd

Wat is een MAC adres? Zit de MAC adres op mijn pc en verandert die als ik bv. een ander
netwerk-kaart in mijn stop?
Ik gebruik Orange-Family ADSL en de helpdesk heeft gezegd dat mij IP semi-statisch is.
Dus wel te veranderen door mij middels een leasetijd, maar hoe, dat wilde of kon hij niet zeggen.

Wie kan mij helpen? Dank.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 18:43 ]

Verwijderd

Misschien niet heel handig hier dit topic voor te schoppen, maar toch ;)

Wat een MAC adres is kun je hier vinden:

http://nl.wikipedia.org/wiki/MAC-adres

Je bent volledig afhankelijk van je provider als je je IP adres wilt veranderen. Ook hoeft het (vooral bij kabel) natuurlijk absoluut niet zo te zijn dat jouw provider inderdaad werkt met een pool gebaseerd op het MAC adres, er zijn nog veel manieren om dit te doen.

Hulp om je IP adres te wijzigen zul je hier niet krijgen, daar dit geen enkel legitiem doel heeft.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

alt-92 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:05:
[...]

RFC1483 Bridged lijnen werken doorgaans met DHCP, al dan niet met de mogelijkheid een MAC reservering op te geven om je adres een vast IP lease te geven.
Het ligt een beetje aan de netwerkleverancier, maar bij de lijnen die wij bij BBNed afnemen is het niet het macadres van de eindgebruiker dat binnen komt op de dhcpserver. Ipadressen die worden gekoppeld aan dat macadres zijn net zo vast als ipadressen die worden gekoppeld aan een loginnaam bij een pppoa-verbinding.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:01:
ik heb nu lijbrandt telecom en het zijn een stelletje oplichters. mij is meerdere malen belooft dat ik een vast ip zou krijgen en dat hebben we niet. natuurlijk heb ik ze hier vaak over gebelt.
Contract opzeggen: non-conformiteit
dus ik zoek een provider met:

een vast ip (niet semivast, VAST, statisch)
minimaal 1mb/s upstream
onder de 60 euro
toestemming om een server voor non-commeciele doeleinden te draaien

weet iemand iets? ik moet een online portfolio online kunnen zetten en mijn eigen server maakt daar deel van uit.
Kijk eens op webhosters.nl of andere vergelijkingssites, zie faq.

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 25-09-2007 08:44 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dit topic had ik gemist en veel eerder moeten sluiten. Is toch wel erg basic informatie dit om even te vinden met google of de search op GoT.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.