De heineken bierkratspeakers

Pagina: 1
Acties:
  • 837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Topicstarter
het lijkt me wel nostalgisch om die dingen aan de muur te hebben hangen als ik later oud en versleten ben. nog iets om mijn leuke studententijd aan te herinneren. nu is deez topicje niet bedoeld om te flamen over het beste merk bier, de kratjes kun je gewoon overschilderen...

maar toch een vraagje. Op de site staat de range van 0 hz - 4.7 khz. Het lijkt mij duidelijk dat daar niet zo veel van klopt. Die 0 hz kan wel kloppen, dan staat het ding uit, maar het bereik klopt niet echt lijkt me. Heeft iemand al zo'n ding en er ervaringen mee? Er staat op de site mooi uitgelegd hoeveel herrie het ding kan maken, maar met het specsblaadje kom ik ook niet verder. een review is ook nog niet gevonden, dus wie kan mij helpen?

edit:

http://gathering.tweakers...message/28599714#28599714

de enige link...

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 23-08-2007 17:46 ]

-_-

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een sixpack kost los in de winkel 3,70, een doos met daarin 6 blikjes en 2 van die speakertjes kost net geen tientje.

En jij maakt je druk om het geluid dat die dingen produceren? Er komt _geen_ luisterbaar geluid uit.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:44:
Een sixpack kost los in de winkel 3,70, een doos met daarin 6 blikjes en 2 van die speakertjes kost net geen tientje.

En jij maakt je druk om het geluid dat die dingen produceren? Er komt _geen_ luisterbaar geluid uit.
Dat vind ik nogal overdreven. Tuurlijk kun je er naar luisteren. Maar voor de mooiste details moet je idd een andere prijsklasse hebben.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:46:
[...]
Dat vind ik nogal overdreven. Tuurlijk kun je er naar luisteren. Maar voor de mooiste details moet je idd een andere prijsklasse hebben.
Als je je gsm geluid goed vind om naar te luisteren en je idd niet intereseert in geluid. Dan kan je ze lekker op de muur hangen. Geen audiofoben leren kennen in je leven en alles moet goed komen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ze geven beter geluid dan mijn laptopspeakers...
Aangezien de prijs laag is ga ik ook niet zeuren over de kwaliteit van het geluid :)
Leuk hebbeding :)

waarom koop je niet zelf een pakketje om uit te proberen?

(jammer dat ze niet de speakers in echte orginele heineken kratten hebben... , want daar dacht ik namelijk het eerst aan toen ik de poster zag van een bushokje)

[ Voor 27% gewijzigd door willy1986 op 23-08-2007 17:58 ]

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
willy1986 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 17:55:
Ze geven beter geluid dan mijn laptopspeakers...
Aangezien de prijs laag is ga ik ook niet zeuren over de kwaliteit van het geluid :)
Leuk hebbeding :)

waarom koop je niet zelf een pakketje om uit te proberen?

(jammer dat ze niet de speakers in echte orginele heineken kratten hebben... , want daar dacht ik namelijk het eerst aan toen ik de poster zag van een bushokje)
aanschaffen doe ik ook wel, of mensen er ervaring mee hebben das een tweede... dat het beter gaat klinken dan mijn laptop snap ik ook wel, dat het slechter gaat klinken dan het bose setje thuis kan ik ook begrijpen, ach ja, maakt ook niet uit :)

-_-

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 11:59

Offtrack

Ondertitel

M2M schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:04:
... dat het slechter gaat klinken dan het bose setje thuis kan ik ook begrijpen...
Dat valt natuurlijk ook nog te bezien...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

M2M schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:04:
dat het slechter gaat klinken dan het bose setje thuis kan ik ook begrijpen, ach ja, maakt ook niet uit :)
Hohoh.. dat vind ik wel een hele boute bewering. Slechter als bose... ;)

Maar ik geloof nog enigzins de 4.7khz, maar 1 tot 100hz geloof ik helemaal niets van.

Er zal herrie uit komen, maar muziek lijkt me niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

tja.. wat zullen die speakertjes doen.. 120 tot 15k ?

Wise enough to play the fool

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 01-12-2025
Beetje magere TS.

Anyhow, als je de site van Heineken bekijkt zie je dat ze het allemaal een beetje met een knipoog bedoelen. De specificaties, de vormgeving, de prestaties, erg vermakelijk om te lezen allemaal. En dat Karl Lagerfeld ze heeft is natuurlijk ook dikke onzin, desalniettemin wel grappig.

Het mooist vind ik nog dat Heineken "claimt" dat ze THX gecertificeerd zijn.

Kijk eens op de site en neem het niet zo nou met wat er staat. Het zijn gewoon cheap-ass speakertjes, leuk voor in het Vondelpark...
Offtrack schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:09:
[...]

Dat valt natuurlijk ook nog te bezien...
I agree >:)

[ Voor 15% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-08-2007 19:57 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
grappig, ik kreeg via de tv commercial de indruk dat die kratspeakers gewoon kratformaat zijn. Maar die dingen zijn dus zo'n 10 cm hoog. Leuk als hebbeding, verder vermoedelijk vrij kansloos :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:41:
grappig, ik kreeg via de tv commercial de indruk dat die kratspeakers gewoon kratformaat zijn. Maar die dingen zijn dus zo'n 10 cm hoog. Leuk als hebbeding, verder vermoedelijk vrij kansloos :)
Binnen een jaar liggen ze op zolder of zijn ze met de vuilnis mee.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:45

Osxy

Holy crap on a cracker

Ze klinken redelijk, meer ook niet. Heb ze gekocht voor aan me laptop voor op school en andere plaatsen waar ik wel eens wat wil laten horen.
Is altijd beter dan de interne speakers van laptop ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
We hadden ze net met basketbal... En het geluid viel zwaar tegen :P

Verwijderd

1 hz is het -90 db punt denk ik. (er van uitgaande dat ze max 90db kunnen voortbrengen)

btw die site is echt briljant, '' De frontplaat is van maar liefst 2mm dik semi-aluminium''.
heerlijk die zelfspot :)

''De ronde hoeken combineren de nieuwste trends uit milaan met de nieuwste inzichten uit de audio wetenschap''

Ook bij specificaties zo'n lekker bose achtig patent erbij zoals ''energy surround voorbereid''

Ik download nu overigens de ''heineken high end audiophile test cd'' van die site.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2007 23:04 ]

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-02 16:00
Zijn het deze ?

Afbeeldingslocatie: http://brick77.hyves.org/95650001-95700000/95674201-95674300/95674226_5_SPTW.jpeg

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:52:
1 hz is het -90 db punt denk ik. (er van uitgaande dat ze max 90db kunnen voortbrengen)

btw die site is echt briljant, '' De frontplaat is van maar liefst 2mm dik semi-aluminium''.
heerlijk die zelfspot :)

''De ronde hoeken combineren de nieuwste trends uit milaan met de nieuwste inzichten uit de audio wetenschap''

Ook bij specificaties zo'n lekker bose achtig patent erbij zoals ''energy surround voorbereid''

Ik download nu overigens de ''heineken high end audiophile test cd'' van die site.
Deze werkt niet echt lekker in itunes echter... Wel leuk gemaakt overigens.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

BRILIANT! Check de site: http://www.heineken.nl/main.html#

OMG DTS-ES voorbereid ofzo :P LOL daar moet je 8 speakers voor hebben ofzo? haha ze zijn wel grappig daaro :P

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Idd, lachen!!! _/-\o_

"Heineken Speakerkratjes ondersteunen Live Ear, het wereldwijde concert dat oproept om nog meer van geluid te genieten."

[ Voor 74% gewijzigd door Captain Pervert op 24-08-2007 01:04 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Heb ze al paar dagen beneden staan gewoon voor de heb... :) moet ze wel nog een keer gaan uitproberen.

• IfThenElse
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:17
Ik heb ze ook gehaald, maar de geluidskwaliteit is echt heel slecht :'(
Inderdaad net iets beter dan de ingebouwde laptop speakertjes, maar veel meer niet.
Bassen zijn echt volledig afwezig!

En echt veel volume komt er ook niet uit aangesloten op een ipod... dat ondanks het feit dat er 3 batterijen in moeten.

Maargoed, wat wil je ook voor die paar euro inderdaad...

Verwijderd

Waarschijnlijk zijn ze nog wel vet te upgraden door zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht toe te passen.

• vacuumcleaner
IfThenElse schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:10:
Ik heb ze ook gehaald, maar de geluidskwaliteit is echt heel slecht :'(
Inderdaad net iets beter dan de ingebouwde laptop speakertjes, maar veel meer niet.
Bassen zijn echt volledig afwezig!

En echt veel volume komt er ook niet uit aangesloten op een ipod... dat ondanks het feit dat er 3 batterijen in moeten.

Maargoed, wat wil je ook voor die paar euro inderdaad...
Ik vond het zeer acceptabel. Heb je in je iPod instellingen niet je volume limit aanstaan en staat je volume vol open? En gebruik geen EQ instellingen, dit kunnen de speakertjes niet aan (meer laag bijvoorbeeld)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:17:
Waarschijnlijk zijn ze nog wel vet te upgraden door zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht toe te passen.
Haha geweldig :P inderdaad :P Of je zet er een iets betere driver in en pimp je Heineke krat.

Eigenlijk zouden we een topic moeten starten: Haal het beste geluid uit je Heineken kratspeakers :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:26:
[...]

Haha geweldig :P inderdaad :P Of je zet er een iets betere driver in en pimp je Heineke krat.

Eigenlijk zouden we een topic moeten starten: Haal het beste geluid uit je Heineken kratspeakers :P
het kabeltopic is inmiddels op het onderwerp 'aardstralen' beland (het punt waar ik afhaak) dus wellicht kan dat onderwerp straks naar het truth-forum op Fok en zou je voorstel een verfrissende vervanging zijn hier.

Ik denk trouwens dat de speakers beter klinken met een flesje bier erop. :9

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:54:
[...]

het kabeltopic is inmiddels op het onderwerp 'aardstralen' beland (het punt waar ik afhaak) dus wellicht kan dat onderwerp straks naar het truth-forum op Fok en zou je voorstel een verfrissende vervanging zijn hier.

Ik denk trouwens dat de speakers beter klinken met een flesje bier erop. :9

Verwijderd

wel weer een lekkere manier om de jeugd aan de drank te krijgen.

niet alleen de speakertjes zullen aan een test onderdoen maar ook de drank :p

Verwijderd

Euhm, tja, wat had je dan verwacht? :P

Die dingen zijn waarschijnlijk vergelijkbaar met speakertjes die vroegah altijd bij computers gebruikt werden (je kent ze wel, twee kleine witte boxjes met een een kreet erop in de trant van "2200watt pmpo".

Je mag toch eigenlijk helemaal niet verwachten dat daar fatsoenlijk geluid uit komt..
t is gewoon een gadget :P prima voor bij de laptop om een keer een youtube filmpje te kijken.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
Met linksgedraaide oxidevrije zilveren dubbel afgeschermde luidsprekerkabels klinken deze luidsprekers echt behoorlijk goed. Dat sprankelende hoog in contrast met het bijna betoverende laag komt perfect tot zijn recht indien beluisterd in een akoestisch neutrale ruimte. Het is natuurlijk zonde om deze fantastische luidsprekers aan te sluiten met de bijgeleverde kabels, want dan komen ze echt niet tot hun recht!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
Ze staan hier op m'n bureau @ work, goed te doen voor op vrijdagmiddag, zodat iedereen naar mijn teringherrie MOET luisteren. Het klinkt niet eens extreem belabberd voor je 6 euro...

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:27
Maak gewoon een echte kratradio, kost iets meer dan € 6 maar dan heb je ook wat :P

• ConZito
Jeroen797 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:12:
Maak gewoon een echte kratradio, kost iets meer dan € 6 maar dan heb je ook wat :P
Tuurlijk, maar dit is klein en past op m'n bureau zonder dat mensen gaan zeiken...als ik een Heineken krat vol met speakers op m'n bureau hengel heb ik strijd en ruimtegebrek...

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ff een praktisch vraagje over deze dingetjes...
Kunnen ze alleen met batterijen gevoed worden, of ook met een adaptertje?

Het lijken mij wel ideale boxjes bij het klussen, bij deze hoef ik tenminste niet bang te zijn dat ik ze verrot trap :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• ConZito
deepbass909 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:31:
ff een praktisch vraagje over deze dingetjes...
Kunnen ze alleen met batterijen gevoed worden, of ook met een adaptertje?

Het lijken mij wel ideale boxjes bij het klussen, bij deze hoef ik tenminste niet bang te zijn dat ik ze verrot trap :p
Kan ook via USB en adaptertje, 5 volt nog wat, staat in het specsheetje wat erbij zit, dat ik uiteraard weggegooid heb :+

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:10
PHiXioN schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 14:50:
Met linksgedraaide oxidevrije zilveren dubbel afgeschermde luidsprekerkabels klinken deze luidsprekers echt behoorlijk goed. Dat sprankelende hoog in contrast met het bijna betoverende laag komt perfect tot zijn recht indien beluisterd in een akoestisch neutrale ruimte. Het is natuurlijk zonde om deze fantastische luidsprekers aan te sluiten met de bijgeleverde kabels, want dan komen ze echt niet tot hun recht!
Heieken adviseerd ze op schoteltjes gevult met zilverzand te plaatsen...
maar waar haal je kwalitatief hoogwaardig zilverzand vandaan??? ;)

diskeltische lurker

Verwijderd

technopeuter schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:50:
[...]

Heieken adviseerd ze op schoteltjes gevult met zilverzand te plaatsen...
maar waar haal je kwalitatief hoogwaardig zilverzand vandaan??? ;)
Ik heb net met het HiFi team van Heinken gebelt, en ze gaan nu kratspeakers maken met ingebouwde buizenversterker (voor en eind natuurlijk) en een adapter die de ruis uit het stopcontact weg haalt. Ik vind dat de Cremona (van welk merk ook alweer? :P) wel veel killer en minder afdoet dan deze super speakers. Wat een geluid! :o

• M2M

M2M

medicijnman

Topicstarter
goed, ik heb het geprobeerd...

geluid kwam er uit, en nog redelijk wat. Kwaliteit is het niet, daarom heb ik ze gedoneerd aan mijn broertje. Die kan er wel wat mee, en is ook niet zo gesteld op een kwalitatief goed geluid als ik :) (brakke mp3'tjes van i-net zijn voor hem ook goed genoeg :/)

misschien dat je ze ook zelf kunt maken, en er dan gelijk een goede speeker in kan zetten. Zelf een beetje solderen enzo, met een echt kratje. (hoewel ik niet weet hoe zo'n plastic kast zich gaat gedragen kwa geluidskwaliteit)

-_-

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Die hele (reclame)campagne rondom dat speaker setje, met name op de site van heineken, is BRILJANT!!

Heb je dat karaokee voorbeeld gezien!!?? (plug & play)
Heerlijk dit soort acties.....

Volumebegrenzing en -beheer (naar eigen inzicht) (yeah right; volume knopje)
Klik ook eens op 'design' loop de 'hotspots eens langs, oa. Mono mogelijk

En gezien een aantal reacties alhier (mn. TS) wordt het nog serieus genomen ook, campagne geslaagd zou ik zeggen!!

Mijn complimenten Heineken e/o het verantwoordelijk reclame buro!!

Verwijderd

Omg dit brengt me op een idee, ik ga mijn B&W inbouwen in 2 kratte grolsch :)

Verwijderd

Ik denk dat de full range lichtgewicht metalen geinverteerde dome driver wat scherp kan zijn in het hoog. Zilveren kabels (al dan niet ingestraald/gesmeed door elfen bij maanlicht) zou dit kunnen versterken. Zilver staat er om bekend dat het wat scherpte toe kan voegen, goed matchen met bron en interlinks lijkt mij dan ook een must.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb deze speakertjes ook, vind het grappige dingen moet ik zeggen.
Ze geven ook beter geluid dan mijn laptop speakers dat doen.

Mocht je er nog meer uit willen halen, dan kan je wellicht DFX gebruiken, deze is in verschillende smaken te krijgen, onder andere voor Music Match, WinAMP en Windows Media Player.
DFX regelt softwarematig bepaalde dingen en moet zeggen, het geluid klinkt daardoor echt beter uit de speakers.
Give it a try zou ik zeggen... :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 29-08-2007 15:27 ]

Pagina: 1